Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoaminen on lopulta ihan turhaa.

Vierailija
28.06.2021 |

Vuosien mittaan olen asian oivaltanut. Kaupungissa asuessa siivosin viikottain. Koko talo läpi: imurointi, moppaus, pölyt, vessat jne. Ihan joka viikko vaikka näkyvää likaa ei aina ollutkaan. Joskus siivosin, kun ei ollut muutakaan tekemistä.

Nyt olen asunut maalla useamman vuoden. On lapsia, koiria ja kaikkea rojua ja ryönää tulee sisälle joka päivä. Kaikki kulkee sisältä ulos kymmeniä kertoja päivässä, eli ei mitään järkeä alkaa vahtaamaan jalkojen pesua. Lauantaina saunassa puhdistutaan kaikki.

Olen luopunut viikkosiivouksesta. Siivoan vasta, kun alkaa oikeasti häiritsemään, eli imurointi ehkä kerran kuussa. Nykyisin teen vain pieniä pikasiivouksia, esim moppaan likaisimman huoneen, jossa on jaloista/tassuista tullutta likaa. Tiskit vasta sitten kun molemmat altaat on täynnä, kyllä meillä puhtaita riittää. Olen oivaltanut, että mieluiten teen ja luon uutta kun ylläpidän siisteyttä joka kestää vain hetken. Esimerkiksi istutan puutarhaan puita, pensaita, kukkia. Hoidan eläimiä ja pihapiiriä. Näistä esimerkiksi saan nautuntoa/hyötyä vuosiksi eteenpäin.

Silti on vähän rikollinen olo. Samalla jotenkin ihanaa, että näinkin voi elää hyvää elämää. Onko se sitten sitä, kun kotoa on opittu viikkosiivouksen ehdottomuus. Oletteko te vähentäneet turhaa siivousta?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä asenne siivoukseen.

Vierailija
2/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aina mun pitää siivota aina mun pitää tiskata..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuleipiä tässä tilanteessa? No ehkä yksi.

Vierailija
4/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. EN enää siivoa!

Vierailija
5/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksen kirjoittamiseen kuluneena aikana olisitkin jo asuntosi imuroinut.

Vierailija
6/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luovaa teet?

Vierailija
7/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avauksen kirjoittamiseen kuluneena aikana olisitkin jo asuntosi imuroinut.

Hienosti ymmärsit aloituksen pointin. :D

Ap, ymmärrän ja tekisin itse samoin ellen asuisi siivoushullun miehen kanssa. En tietenkään valita, mutta itselläni on erilainen tatsi siisteysjuttuihin.

Aina sanotaan että pääsee helpommalla kun tekee kokoajan tai vähän väliä jotain. Miten niin? Jos antaa asioiden olla ja siivoaa kerralla raivokkaasti kaiken kuntoon, tekee varmaan tuntimäärältään saman työn kuin jos joka välissä touhuaa jonkun rätin tai mopin kanssa.

Vierailija
8/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti itsekin vähentänyt. Ennen joka viikko kaikki, nykyään voi vierähtää hyväkin tovi samoissa lakanoissa ja imuri kaapissa. Tiskit pesen kerran viikkoon.

Joskus tein laskelman mm noista turhista lakanoiden vaihtamisista - täysin turhaa hommaa.

Vierailija
9/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paitsi nukkuminen on turhaa.

10/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä ja vapauttava malli. Varmaankin monelle. Tsemppiä !

Vierailija
11/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikos kivihelvetissä muutakaan tehdä kun siivota ja kuunneella naapureiden ääniä

Vierailija
12/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla robotti-imuri pyörii 5 pv viikossa.

Konmaritettu monta krt

Eipä siivoamiseen mee liikaa aikaa

Vierailija
13/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kysyttiin vanhalta ihmiseltä, että tekisikö hän elämässään jotain toisin, jos olisi mahdollista. Hän vastasi: "En kyllä siivoisi niin paljon"

Vierailija
14/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kysyttiin vanhalta ihmiseltä, että tekisikö hän elämässään jotain toisin, jos olisi mahdollista. Hän vastasi: "En kyllä siivoisi niin paljon"

Oma tuttavani sanoi samaa saattohoidossa. Kaikki vapaa aika oli mennyt siivoamiseen ja lomat kuulema siihen, että oli siivottu vieläkin tarkemmin.

Vierailija
15/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asenne sinulla. Tosin tuo jalkojen pesemättömyys ennen sisälle tuloa menee itseltäni yli. Itse pyrin siihen, että en sotke niin ei tarvitse myöskään siivota niin paljoa. Tämän olen teroittanut myös lapselle, eli hänkään ei sotke. Ihanan helppoa. Itse imuroin ehkä kerran kuussa, lattiat pesen ja pölyt pyyhin ehkä kerran vuodessa. Päivittäin hoidan pyykit ja tiskit, sillä pysyy jo hyvin järjestys. Oi sitä onnenpäivää kun lapsi muuttaa kotoolta pois, sitten konmaritan kaiken turhan viimeisen kerran pois ikiajoiksi, ei tule ikävä sitä roinaa.

Vierailija
16/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen huomannut, että siivoaminen on paljon nopeampaa ja helpompaa, kun ei anna paikkojen pinttyä. Ja keittiö, kylppäri jne pysyvät paljon paremmassa kunnossa. Meillä on tehty remontti kohta 10 vuotta sitten ja edelleen joku aina välillä kysyy, onko me juuri remontoitu, kun keittiö ja kylpyhuone on kuin uudet. Koti on mun arvokkain omaisuus joten haluan myös pitää sen kunnossa.

Vierailija
17/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voisi elää likaisesta kodissa, miltä näyttää jos imuroi kerran kuukaudessa ja pölyt pyyhkii kerran vuodessa?

Sikolätiltä

Vessa pestään varmaankin parin vuoden välein.

Hyi.

Vierailija
18/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan joka päivä muutaman kerran about 10min. Pysyy kokoajan siistinä.

Vierailija
19/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen tapa ei toimi. Jos tulee jotain ahdinkoa ja et oikeasti viitsi/jaksa siivota.

Päivittäin on parempi tapa.

Vierailija
20/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei ollut kova siivoamaan ja oli rasittavaa alkaa tekemään mitään kotona, kun jos halusi vaikka leipoa niin ensin täytyi puhdistaa uuni, tiskata ja etsiä astioita joille ei varsinaisesti ole omaa paikkaa vaan ainakin pari kolme mahdollista paikkaa tiskikoneen ja kuivauskoneen lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi