Musta tuntuu että joku mun olemuksessa inhottaa ihmisiä kun aina
Mua kohdellaan niinkuin ilmaa. Osallistun aktiivisesti keskusteluihin ja yritän keskustella sujuvasti kyseisestä asiasta enkä työnnä väliin omia asioitani, keskityn olennaiseen.
Jotenkin tuntuu että mun olemus inhottaa monia koska mulle tulee niin typeriä kommentteja. Jos huvin vuoksi lähetän esimerkiksi videon pätkän whatsapissa niin kehutaan kuinka monipuolisesti osaankaan käyttää kännykkää. Ihan perusjuttuhan on osata video lähettää.
Entiedä ymmärtääkö tästä mitään, mutta jotenkin tuntuu että mua pidetään myös äärettömän tyhmänä ja yksinkertaisena sekä osaamattomana.
Mummoni hössöttää ja kannustaa opettelemaan mua tekemään ruokaa. Kuten sanoin nekin on niitä perustaitoja jotka opitaan jo 16 vuotiaana köksän tunnilla.
Mulla ne on niin niin ihmeellisiä asioita jos vaikka teen itse makaronilaatikon.
Tiedän ehkä mistä tämä käytös muilta johtuu mutta olis kiva kuulla ulkopuolisten mielipiteitä.
Mua pidetään ihan pikkulapsena joka ei osaa eikä ymmärrä yhtikäs mitään.
Kommentit (22)
Läheisen sukulaiset on tuollaisia. Klassikko on joulukahvipöydässä:Nämä joulutortut pakastetaikinasta on niin helppoja tehdä kuulkaa, että jopa tuo meidän Mira osaisi niitä tehdä! Ja Mira ei tosiaan ole lievästikään kehitysvammainen, vaan korkeakoulutettu, osaava ja tekee erittäin hyvää ruokaa. Mutta perheensä sylkykuppi kuitenkin ja se sylkeminen on juurikin tätä kuin lapselle lässyttämistä ja jatkuvaa epäilyä, ettei normaali elämä onnistu. Ja kukaan ei niistä muista sukulaisista sanonut mitään.
Se, että perhe ja suku on tuollaista tietenkin altistaa yleensä ottaen kiusaamiselle, koska itsetunto on pohjamudissa jo kouluun mennessä ja ihminen pitää itseään aina huonompana kuin muita. Ja se altistaa kaikenlaiselle kaltoinkohtelulle muutenkin.
Tässä suvussa mikään keskustelu ei auta mitään, paras on pitää etäisyyttä niin paljon kuin voi ja avata suu silloin, kun se on tarpeen ihan vaan Miraa ja muita sorrettuja puolustaakseen.
Niin eli ketkä sua pitää tyhmänä? Sun lähisukulaiset? Aloituksessa puhut kaikista yleisesti, mutta sitten onkin mummo ja myöhemmin haukkuvat lähisukulaiset. Olisko sitten niin, että se vika on sun lähisukulaisissa? Jotkut perheet on vaan sairaita ylipäätään, kaikki perheenjäsenet saattaa olla vähän mielenterveysongelmaisia, vanhemmat ovat kasvatattaneet lapsensa kieroon, ehkä jo sukupolvien ajan.
Kun tässä ketjussa on muitakin joita kohdellaan tyhminä, niin ettekö te sano sitä niille jotka niin kohtelee, että hei, en ole tyhmä? Miksi te vaan hyväksytte kaikenlaista paskaa? Jos minulle työkaveri alkaisi puhua, että opettaa minulle miten tehdään salaattia, niin kyllä sanoisin heti, että mitä helvettiä, minä olen aikuinen, keski-ikäinen ihminen, että miksi ihmeessä sinä opettaisit minulle jotain salaatin tekemistä jonka lapsikin osaa, viiraako sulla päästä?