Miksei ole mitään - köyhien kulkuetta … köyhyys on ongelma
Kukaan ei juurikaan tee numeroa köyhyydestä.
Ei ole mediaseksikästä. Ja Suomelle noloa …
Kommentit (57)
Koko etelä-pohjanmaa 0 tartuntaa, mutta enskuussa alkaa tartunnat kun hesalaiset matkustaa Seinäjoelle Antti Tuiskun peräsin mielessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan itse (olen köyhä) haluaisi osallistua tuohon kulkueeseen, koska siitä julkaistaisiin kuvia netissä ja ihmiset ruotisivat kulkueeseen osallistujien olemusta äärimmäisen ilkeästi (ei ihme, että on köyhä kun näyttää tuolta, kyllä huomaa jo näöstä millaista alemman tason rupusakkia köyhät ovat jne).
Ja annas olla, jos jollain kuvassa olevalla on päällä merkkipusero ja korvassa kultaiset korvikset. Siitähän se meteli nousee. Sillä ei ole merkitystä, että pusero on käytetty ja serkulta saatu sekä korvikset vanhempien rippilahja.
Monessa maassa köyhät ihmiset joutuu myymään rippilahjansa ja merkkivaatteita oli ne saati tai itse ostettu. Suomessa saavutetusta ei luovuta.
Näiden mielestä köyhän kai pitäisi ilkosillaan käydä, kun voihan ne loputkin vaatteet myydä. Ja asuntokin kai saisi olla katu. Joidenkin mielestä on hirveän ikävää, että Suomessa ei ole samanlaista köyhyyttä kuin vaikka itänaapurissa. On väärin, että köyhällä voi olla jotain hyvää!
Joku voisi kutsua tätä epäinhimillisyydeksi.
Ei sentään ilkosillaan, mutta hyvät vaatteet on myytävä, lahjoitettava tai heitettävä pois.
Jos köyhä on parikymmentä vuotta sitten ostanut itselleen vaikka komean nahkatakin, joka kestää aikaa, hänen on myytävä se. Ei vanhasta käytetystä tietenkään makseta kahtakymppiä enempää, mutta rahaahan se kaksikymppiäkin on, ja sillä voi ostaa ruokaa, jotta palstan köyhienvihaajille ei tule paha mieli. Pääasia on se, että köyhä ei saa omistaa edes mitään sellaista, joka on kauan sitten ostohetkellä ollut jonkin arvoista.
Rippilahjana saadut kultaiset korvikset muuten menettävät aika paljon arvostaan, kun niitä tarjoaa myyntiin. Sitä ei sisäistä täydellä teholla ennen kuin joutuu myymään omansa pakon edessä.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi kukaan ei tee mulle mitään valmiiksi?"
No monet näistä köyhyyttä naukuvista ovat juuri tyyppejä, jotka eivät tee yhtään mitään.
Odottavat vaan, että muut raatavat niiden edestä, ja kustantavat niiden kotona haisemisen. - tai kapakassa.
Parempi kuin mikään kulkue, on köyhälle se, että katsoo itseään oikein kriitisesti. Etenkin elintapojaan ja talouttaan. Opettelee järkevää rahan käyttöä. Lopettaa tuhlaamisen. Aloittaa lenkkeilyn.
Ja sen sijaan että kitisee, täyttää mielensä kiitollisuudella niitä kohtaan, jotka sponsoroivat hänen koko elämänsä.
Aloita rauhanomainen telttamielenosoitus keskellä vilkkainta Mannerheimintietä ja estä liikenne niin saat kaikkien huomion.
Sopii kuvaan. Tarvitaan muiden organisoima ja järjestämä mielenosoitus jotta saadaan luotua muille pakko maksaa omasta työstään vielä enemmän siivuja köyhille jotta sinä pääset elämään leveämmin. Minkä näet omaksi osuudeksesi tässä kokonaisuudessa rahojen nostamisen lisäksi vai nostaako nekin joku muu puolestasi?
On varmasti ikävää jos joutuu olemaan köyhä, mutta pitäisi teidänkin muistaa ettei köyhyytenne ole muiden kansalaisten syy. Yhteiskunta ei teistä ole tehnyt köyhiä, eikä täten ole "velvollinen" tilannettanne puolestanne korjaamaan. Olette siitä ensisijaisesti itse vastuussa. Pakko todeta että viime aikana on ruvennut ärsyttämään, että on tullut vastaan useampia tapauksia, joissa oma tilanne on nähty jonkun muun ongelmana, ja äänensävy sekä käyttäytyminen ollut sen mukaista. Suorastaan aggressiivista, vaativaa - ja totta kai rahan ympärillä pyörivää. Ongelma kuin ongelma korjaantuu jos yhteiskunta vain antaisi lisää rahaa. Muita vaihtoehtoja ei edes haluta kuunnella. Tekisi mieli vain sanoa, että otapa ja katso itseäsi hyvin tarkalla silmällä. Sinua autetaan jo nyt enemmän kuin jossain muussa maassa omiaan autetaan, ja silti vain haluat epäkiitollisena ja uhmakkaana lisää. Koska aiot antaa jotain takaisin, pelkän jatkuvan ottamisen sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi kukaan ei tee mulle mitään valmiiksi?"
No monet näistä köyhyyttä naukuvista ovat juuri tyyppejä, jotka eivät tee yhtään mitään.
Odottavat vaan, että muut raatavat niiden edestä, ja kustantavat niiden kotona haisemisen. - tai kapakassa.
Parempi kuin mikään kulkue, on köyhälle se, että katsoo itseään oikein kriitisesti. Etenkin elintapojaan ja talouttaan. Opettelee järkevää rahan käyttöä. Lopettaa tuhlaamisen. Aloittaa lenkkeilyn.
Ja sen sijaan että kitisee, täyttää mielensä kiitollisuudella niitä kohtaan, jotka sponsoroivat hänen koko elämänsä.
No sinähän voit sitten kokeilla kuinka helppoa on yrittää elättää itsensä kympin tuntipalkalla. Näitä paikkoja on paljon tarjolla, siitä vain yrittämään jos siinä ei tarvitse mitään tehdä.
Ja huomauttaisin myös, että vaikka köyhä voi ihminen olla, niin ei hänen likainen tarvitse olla. En haise yhtään sen enempää kuin sinäkään. Enkä myöskään käy kapakassa.
Häpeän takia. Se pitäisi yhdistää johonkin muuhun teemaan niin ihmiset voisivat osallistua ilman kasvojen menetystä. Tosin lähtökohtaisesti onko häpeällistä olla köyhä niin mielestäni ei. Syitä köyhyyteen voi olla niin monia.
Vierailija kirjoitti:
Aloita rauhanomainen telttamielenosoitus keskellä vilkkainta Mannerheimintietä ja estä liikenne niin saat kaikkien huomion.
Mielenosoituksen aihe pitää olla mieluinen Ohisalolle, muuten sinut heitetään poliisin maijaan.
Vierailija kirjoitti:
On varmasti ikävää jos joutuu olemaan köyhä, mutta pitäisi teidänkin muistaa ettei köyhyytenne ole muiden kansalaisten syy. Yhteiskunta ei teistä ole tehnyt köyhiä, eikä täten ole "velvollinen" tilannettanne puolestanne korjaamaan. Olette siitä ensisijaisesti itse vastuussa. Pakko todeta että viime aikana on ruvennut ärsyttämään, että on tullut vastaan useampia tapauksia, joissa oma tilanne on nähty jonkun muun ongelmana, ja äänensävy sekä käyttäytyminen ollut sen mukaista. Suorastaan aggressiivista, vaativaa - ja totta kai rahan ympärillä pyörivää. Ongelma kuin ongelma korjaantuu jos yhteiskunta vain antaisi lisää rahaa. Muita vaihtoehtoja ei edes haluta kuunnella. Tekisi mieli vain sanoa, että otapa ja katso itseäsi hyvin tarkalla silmällä. Sinua autetaan jo nyt enemmän kuin jossain muussa maassa omiaan autetaan, ja silti vain haluat epäkiitollisena ja uhmakkaana lisää. Koska aiot antaa jotain takaisin, pelkän jatkuvan ottamisen sijaan?
On siis tullut vastaan muutama kovaäänisempi, ja se riittääkin sinulle mielipiteen muodostamiseen. Et taida olla kummoinenkaan veronmaksaja noilla älynlahjoilla. Voi käydä niinkin, että päädyt itse köyhäksi ja muistelemaan omia ajatuksiasi vanhoilta hyviltä ajoilta. Toivotaan niin.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin vaikutat aika aggressiiviselta. Entä esitätkö tuon takaisin antamisen vaatimuksesi ja pelkän ottamisen haukkumisen jopa niille, joiden köyhyys johtuu vaikeasta sairaudesta tai vammasta?
Vierailija kirjoitti:
Ei lisää rahaa, vaan lisää työpaikkoja. Köyhyyden syynä nyt yleensä on työttömyys. Siinä mielessä kyllä syy on yhteiskunnan, ettei meillä ole tarpeeksi työpaikkoja. Enkä tarkoita työpaikalla nyt sellaisia sipilämäisiä orjapalkkatöitä.
t. ei nykyisin köyhä, mutta köyhyydenkin joskus kokenut
Tarvitaan proletaarin diktatuuri!
Eikun, meillähän on jo äärivasemmistolainen pääministeri ja vasemmistohallitus. Siispä tarvitaan kaiken omaisuuden pakkohaltuunotto valtiolle. Sitten ollaan kaikki köyhiä tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan itse (olen köyhä) haluaisi osallistua tuohon kulkueeseen, koska siitä julkaistaisiin kuvia netissä ja ihmiset ruotisivat kulkueeseen osallistujien olemusta äärimmäisen ilkeästi (ei ihme, että on köyhä kun näyttää tuolta, kyllä huomaa jo näöstä millaista alemman tason rupusakkia köyhät ovat jne).
Ja annas olla, jos jollain kuvassa olevalla on päällä merkkipusero ja korvassa kultaiset korvikset. Siitähän se meteli nousee. Sillä ei ole merkitystä, että pusero on käytetty ja serkulta saatu sekä korvikset vanhempien rippilahja.
Monessa maassa köyhät ihmiset joutuu myymään rippilahjansa ja merkkivaatteita oli ne saati tai itse ostettu. Suomessa saavutetusta ei luovuta.
Näiden mielestä köyhän kai pitäisi ilkosillaan käydä, kun voihan ne loputkin vaatteet myydä. Ja asuntokin kai saisi olla katu. Joidenkin mielestä on hirveän ikävää, että Suomessa ei ole samanlaista köyhyyttä kuin vaikka itänaapurissa. On väärin, että köyhällä voi olla jotain hyvää!
Joku voisi kutsua tätä epäinhimillisyydeksi.
Ei sentään ilkosillaan, mutta hyvät vaatteet on myytävä, lahjoitettava tai heitettävä pois.
Jos köyhä on parikymmentä vuotta sitten ostanut itselleen vaikka komean nahkatakin, joka kestää aikaa, hänen on myytävä se. Ei vanhasta käytetystä tietenkään makseta kahtakymppiä enempää, mutta rahaahan se kaksikymppiäkin on, ja sillä voi ostaa ruokaa, jotta palstan köyhienvihaajille ei tule paha mieli. Pääasia on se, että köyhä ei saa omistaa edes mitään sellaista, joka on kauan sitten ostohetkellä ollut jonkin arvoista.
Rippilahjana saadut kultaiset korvikset muuten menettävät aika paljon arvostaan, kun niitä tarjoaa myyntiin. Sitä ei sisäistä täydellä teholla ennen kuin joutuu myymään omansa pakon edessä.
Kyllä, ja palstan köyhienvihaajien mielestä minun tulee myydä esimerkiksi rakkailta edesmenneiltä isovanhemmiltani perityt koriste-esineet joiden rahallinen arvo on tosin mitätön. Mutta niiden tunnearvo on mittaamaton ja niistä luopuminen sattuisi sydämeen ja tuntuisi loukkaukselta isovanhempiani kohtaan. Ja köyhällähän pitää olla kurja olo eli siksi myös tunnearvon omaavat esineet joihin liittyy muistoja hyvistä hetkistä rakkaiden ihmisten kanssa, pitää myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siis tullut vastaan muutama kovaäänisempi, ja se riittääkin sinulle mielipiteen muodostamiseen. Et taida olla kummoinenkaan veronmaksaja noilla älynlahjoilla. Voi käydä niinkin, että päädyt itse köyhäksi ja muistelemaan omia ajatuksiasi vanhoilta hyviltä ajoilta. Toivotaan niin.
Minä olen ollut köyhä. Olin vuosia työtön, samassa taloudessa asui myös opiskelija. Sittemmin kouluttauduin uuteen ammattiin, ja työllistyin. En missään vaiheessa työttömäni ollessani vaatinut vielä lisää yhteiskunnan rahoja, vaan elin sillä mitä sain, samalla parempaa oma-aloitteisesti kartoittaen ja lopulta tavoitellen.
Kertoo jotain sinusta, että alat ensimmäisenä haukkumaan "älynlahjojani". Jos tuolle linjalle lähdetään, niin minkäslainen veronmaksaja sillä puolella vuorostaan lymyää? Ei taida kuukaudessa montaa satasta veroihin tuista mennä?
Köyhät ovat liian laiskoja järjestäytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut köyhä. Olin vuosia työtön, samassa taloudessa asui myös opiskelija. Sittemmin kouluttauduin uuteen ammattiin, ja työllistyin. En missään vaiheessa työttömäni ollessani vaatinut vielä lisää yhteiskunnan rahoja, vaan elin sillä mitä sain, samalla parempaa oma-aloitteisesti kartoittaen ja lopulta tavoitellen.
Kertoo jotain sinusta, että alat ensimmäisenä haukkumaan "älynlahjojani". Jos tuolle linjalle lähdetään, niin minkäslainen veronmaksaja sillä puolella vuorostaan lymyää? Ei taida kuukaudessa montaa satasta veroihin tuista mennä?
Totta kai sinä olet ollut moitteeton, tunnollinen ja ahkera ihan koko ikäsi. En lähde kalistelemaan mielikuvitussapeleita sinun kanssasi palstalla, jossa ei nimiä tunneta. Mielipiteesi kertovat riittävästi sekä älynlahjoistasi että asenteestasi ja ovat muuten sen lisäksi yhdentekeviä.
Vierailija kirjoitti:
Häpeän takia. Se pitäisi yhdistää johonkin muuhun teemaan niin ihmiset voisivat osallistua ilman kasvojen menetystä. Tosin lähtökohtaisesti onko häpeällistä olla köyhä niin mielestäni ei. Syitä köyhyyteen voi olla niin monia.
Voisihan siihen osallistua muutkin kuin virallisesti köyhät. Ns tukijoukot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se, jolle vastasin, mutta ymmärrätkö sinä, että kaikilla ei mahdollisuuksia ja edellytyksiä kartuttaa parempaa? Osalla se johtuu esimerkiksi sairaudesta, osalla siitä, että kotoa saadut eväät elämään ovat jo ihan varhaislapsuudesta asti olleet hyvin heikot. Jne. Esimerkiksi minulla taas on isoja oppimisvaikeuksia joiden vuoksi opiskelu ja iso osa töistä on minulle mahdottomia. Tällä hetkellä käyn töissä, mutta en pärjää palkallani. En ole oppimisvaikeuksia itse valinnut enkä aiheuttanut eikä niitä voi parantaa, ne ovat synnynnäisiä. Ja minä olen kuitenkin vielä ihan hyvässä asemassa, koska olen muuten terve, minulla oli erittäin hyvä ja turvallinen lapsuus, minulla on välittäviä läheisiä ja elämässäni en ole kokenut traumoja ja onnettomuuksia.
En kiistä ns. elämäntapatyöttömien olemassaoloa, mutta nämä ovat kuitenkin vähemmistö.
Totta.
Pitäisi meidän jaksavien tehdä töitä köyhyyden näkyvyyden eteen. Köyhyys syrjäyttää yms muut ongelmat myös jotka aiheutuvat köyhyydestä.
Kun ongelma ei ole esillä niin se helposti unohtuu… eikä asialle tehdä mitään.