Miksei ole mitään - köyhien kulkuetta … köyhyys on ongelma
Kukaan ei juurikaan tee numeroa köyhyydestä.
Ei ole mediaseksikästä. Ja Suomelle noloa …
Kommentit (57)
"Miksi kukaan ei tee mulle mitään valmiiksi?"
Jopas on ajatus. Tälläkin palstalla on aika paljon niitä, jotka mielihyvin tulisivat huutelemaan kadunvarteen ja heittelemään köyhiä mädillä vihanneksilla. Useimmat tietysti eivät pysty siihen muuten kuin nimettöminä, mutta kyllä väkeä riittäisi heittelemään ja vähän potkimaankin.
En ainakaan itse (olen köyhä) haluaisi osallistua tuohon kulkueeseen, koska siitä julkaistaisiin kuvia netissä ja ihmiset ruotisivat kulkueeseen osallistujien olemusta äärimmäisen ilkeästi (ei ihme, että on köyhä kun näyttää tuolta, kyllä huomaa jo näöstä millaista alemman tason rupusakkia köyhät ovat jne).
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan itse (olen köyhä) haluaisi osallistua tuohon kulkueeseen, koska siitä julkaistaisiin kuvia netissä ja ihmiset ruotisivat kulkueeseen osallistujien olemusta äärimmäisen ilkeästi (ei ihme, että on köyhä kun näyttää tuolta, kyllä huomaa jo näöstä millaista alemman tason rupusakkia köyhät ovat jne).
Ja annas olla, jos jollain kuvassa olevalla on päällä merkkipusero ja korvassa kultaiset korvikset. Siitähän se meteli nousee. Sillä ei ole merkitystä, että pusero on käytetty ja serkulta saatu sekä korvikset vanhempien rippilahja.
Suomessa vietetään mm. Köyhyyden ja syrjäytymisen vastaista päivää ja asunnottomuuden yötä. Lisäksi eri järjestöt järjestävät vuosittain tapahtumia (mm. köyhien joulu ja köyhien linnan juhlat).
Tapahtumia saisi ehdottomasti olla lisää, mutta se vaatisi aktiivisuutta myös meiltä. Sateenkaariväki on pitkälti asemassa, jossa he voivat itse aktiivisesti ajaa omaa asiaansa, mutta köyhien ja erityisesti syrjäytyneiden kohdalla resurssit ja kapasiteetti ovat huomattavasti vähäisemmät.
Sellaista ei ole olemassakaan. Sitä sanotaan kansannousuksi siinä vaiheessa kun liian iso osa kansasta on orjuutettu mitättömille palkoille samalla kun miljardöörit porsastelevat.
Suomessa sellaista ei ainakaan toistaiseksi tapahdu koska asunto ja ruoka on kaikille ihmisille taattu, mutta kovasti muutama kokoomuslainen sosiopaattinen läskiporsas yrittää asiaa muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No senkus alat tehdä siitä numeroa. Kuka tahansa saa perustaa julkisen tapahtuman kuten kulkueen, mikset ole jo vauhdissa?
Kun kaksi karvaista äijää kairaa toisiaan Mannerheimintiellä, niin se on nykytulkinnan mukaan ok. Poliisi voi korkeintaan ehdottaa aktille toista paikkaa, mutta pakko ei ole siirtyä.
Höps. Älä levitä virheellistä tietoa. Poliisilla on lainmukaiset toimivaltuudet puuttua tilanteeseen.
Koska se koettaisiin köyhiä alentavaksi tempaukseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja annas olla, jos jollain kuvassa olevalla on päällä merkkipusero ja korvassa kultaiset korvikset. Siitähän se meteli nousee. Sillä ei ole merkitystä, että pusero on käytetty ja serkulta saatu sekä korvikset vanhempien rippilahja.
Monessa maassa köyhät ihmiset joutuu myymään rippilahjansa ja merkkivaatteita oli ne saati tai itse ostettu. Suomessa saavutetusta ei luovuta.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi kukaan ei tee mulle mitään valmiiksi?"
Olipa kannustavaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen muutaman kerrankin miettinyt, ettei yhden yhtä politikkoa aidosti kiinnosta.
Ja koska saamme köyhille omat liput salkoihin? Tämä erityisesti niille KAUPUNGEILLE jotka nyt "tasa-arvon" nimissä vetävät yhteistyön merkiksi liput salkoon priden aikana.
Jos joka vähemmistö vaatisi omat liputushetket, olisi kyllä monta joille se pitäisi järjestää.
Itseäni ärsyttää tämä jokavuotinen yliampuva pride juttu. Olkoot, eläkööt jne siinä kuin muutkin vähemmistöt, muita häiritsemättä ja uhkailematta.
Millä lailla pride tai siihen osallistujat (joista osa on muuten heteroita) uhkailee muita?
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen muutaman kerrankin miettinyt, ettei yhden yhtä politikkoa aidosti kiinnosta.
Ja koska saamme köyhille omat liput salkoihin? Tämä erityisesti niille KAUPUNGEILLE jotka nyt "tasa-arvon" nimissä vetävät yhteistyön merkiksi liput salkoon priden aikana.
Jos joka vähemmistö vaatisi omat liputushetket, olisi kyllä monta joille se pitäisi järjestää.
Itseäni ärsyttää tämä jokavuotinen yliampuva pride juttu. Olkoot, eläkööt jne siinä kuin muutkin vähemmistöt, muita häiritsemättä ja uhkailematta.
Köyhien kaatuneiden muistopäivä.
Mitä köyhä ihminen saisi tästä kulkueesta? Se voisi vaikuttaa tietenkin siihen, että ihmiset hetkellisesti taas muistaisivat köyhyyden olemassa olon, mutta mitä konkreettista tai pitkän aikavälin hyvää kulkue saavuttaisi?
Uskon, että köyhille on huomattavasti enemmän apua mm. keräyksistä, ruokajonoista ja muista konkreettisista avustuksista. Kulkue, johon kuka tahansa hyväosainen voisi osallistua kiillottamaan omaa sädekehäänsä, voisi tuntua alentavalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vietetään mm. Köyhyyden ja syrjäytymisen vastaista päivää ja asunnottomuuden yötä. Lisäksi eri järjestöt järjestävät vuosittain tapahtumia (mm. köyhien joulu ja köyhien linnan juhlat).
Tapahtumia saisi ehdottomasti olla lisää, mutta se vaatisi aktiivisuutta myös meiltä. Sateenkaariväki on pitkälti asemassa, jossa he voivat itse aktiivisesti ajaa omaa asiaansa, mutta köyhien ja erityisesti syrjäytyneiden kohdalla resurssit ja kapasiteetti ovat huomattavasti vähäisemmät.
Nykyään köyhyys koskettaa ihmisiä seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Ennen tasa-arvoista avioliittolakia "sateenkaariväki" oli taloudellisesti huonommassa asemassa kuin heteroparisuhteissa elävät. Laki korjasi pahimmat Perustuslain vastaisuudet, kuten puolison perimiseen liittyvät epäreiluudet.
Lainaa Kelan lippu ja vedä se salkoon. Siinä on sosiaaliturvan symboli jolle ei löydy vertaa pohjoismaita lukuunottamatta muualta maailmasta. Tukikiikkulaisille voisi järjestää kuukauden elämysmatkoja vaikka USA:han ja katsoa miltä paikallinen meininki vaikuttaa ja tuoda vastavuoroisesti vastaavan määrän tilalle ja kysyä jakson päätteeksi kumpi tuntui mukavammalta?
Köyhyyteen on yksinkertainen ratkaisu. Ryhdy toimenpiteisiin jotka edistävät työllistymistä. Siitä eteenpäin kaikki on omissa käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No senkus alat tehdä siitä numeroa. Kuka tahansa saa perustaa julkisen tapahtuman kuten kulkueen, mikset ole jo vauhdissa?
Kun kaksi karvaista äijää kairaa toisiaan Mannerheimintiellä, niin se on nykytulkinnan mukaan ok. Poliisi voi korkeintaan ehdottaa aktille toista paikkaa, mutta pakko ei ole siirtyä.
Höps. Älä levitä virheellistä tietoa. Poliisilla on lainmukaiset toimivaltuudet puuttua tilanteeseen.
Mutta ei puutu, koska on sen jälkeen Ohisalon tutkinnan kohteena.
Mene provoilemaan johonkin muuhun ketjuun. Ärsyttävää, että tämäkin asiallinen ketju lähtee kohta luiskaan sinun trollailujesi takia.
Kielenosoituksen järjestäminen on ihan sallittua, ja sellaista voi alkaa järjestää kuka tahansa. Joten jos haluat, että on köyhien mielenosoitus tai mielenosoitus köyhien aseman parantamiseksi, niin ei muuta kuin järjestämään joko itse tai työryhmän kanssa. Tai toki ideaa voi heitellä eteenpäin aktiivisemmille kansalaisille, jos itse ei jaksa järjestää.
Ei pride myöskään ole mistään ylhäältä valmiiksi organisoituna tullut, vaan alunperin aktivistit järjestivät sen itse, ja edelleen nykyisinkin sen järjestävät ihan tavalliset kansalaiset. Kuten minkä tahansa muun mielenosoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa maassa köyhät ihmiset joutuu myymään rippilahjansa ja merkkivaatteita oli ne saati tai itse ostettu. Suomessa saavutetusta ei luovuta.
Näiden mielestä köyhän kai pitäisi ilkosillaan käydä, kun voihan ne loputkin vaatteet myydä. Ja asuntokin kai saisi olla katu. Joidenkin mielestä on hirveän ikävää, että Suomessa ei ole samanlaista köyhyyttä kuin vaikka itänaapurissa. On väärin, että köyhällä voi olla jotain hyvää!
Joku voisi kutsua tätä epäinhimillisyydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään köyhyys koskettaa ihmisiä seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Ennen tasa-arvoista avioliittolakia "sateenkaariväki" oli taloudellisesti huonommassa asemassa kuin heteroparisuhteissa elävät. Laki korjasi pahimmat Perustuslain vastaisuudet, kuten puolison perimiseen liittyvät epäreiluudet.
Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi. Viittasin kommentissani enemmän siihen, että äärimmäisestä köyhyydestä kärsivä mahdollisesti syrjäytynyt ihminen ei todennäköisesti omaa riittävää jaksamista aktiivisesti ajaakseen köyhien etua. Hänellä ei välttämättä ole mahdollisuuksia tai verkostoja minkäänlaisen tapahtuman organisoiminen.