Mitä helevetin hyötyä on tilata siivouspalvelu pikkulapsiperheeseen?
Tilanne jättisiivouksen jälkeen on lähestulkoon päivässä yhtä katastrofaalinen kuin ennen siivousta. tässä juuri katson kun kolmen tunnin siivousurakkani on lähes tuhottu tunnissa.
Kommentit (51)
Miten olisi siivousringin perustaminen samanhenkisten tuttavaperheiden kanssa? Tällaisiahan on että 5-10 perhettä palkkaa yhdessä tuumin yhden siivoojan joka sitten kiertää vuorollaan jokaisessa perheessä. Esim jos on viisi perhettä, niin jokaiselle käy siivooja kerran viikossa ja tekee yhden päivän siivousta (tai mikä se päivittäinen tuntimäärä sitten onkaan).
Sellaisessa olisi varmaan enemmän joustavuutta määrittää, mitä työtehtäviä tulee, että tällä viikolla perusimurointi ja sitten ikkunanpesu. Seuraavalla viikolla laajempi perussiivous.
Luulisi että kun on pitkään sama henkilö töissä, niin tämä toisaalta oppii tuntemaan paikat ja siivous ehkä nopeutuu ja toisaalta työnantajilla on hyvä kuva siitä, miten paljon hän saa päivässä siivottua.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:31"]
Mikä siinä siivouksessa on niin vaikeaa? Siinähän se menee muun ohessa ja lapsilla leikin varjolla...
[/quote]
Ei mikään, mutta suotakoon palveluiden ostaminen niille jotka haluavat päästä helpommalla :) Toiset esimerkiksi ompelevat vaatteita tai kasvattavat ruokaa itse, eihän sekään ole vaikeaa jos sellaisesta tykkää, mutta toiset haluavat saada samat asiat valmiina ja käyttää ajan muuhun ;) Ja onhan kaikkien meidän etu, että ihmiset ostavat kotimaisia palveluita.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:53"]Miten olisi siivousringin perustaminen samanhenkisten tuttavaperheiden kanssa? Tällaisiahan on että 5-10 perhettä palkkaa yhdessä tuumin yhden siivoojan joka sitten kiertää vuorollaan jokaisessa perheessä. Esim jos on viisi perhettä, niin jokaiselle käy siivooja kerran viikossa ja tekee yhden päivän siivousta (tai mikä se päivittäinen tuntimäärä sitten onkaan).
Sellaisessa olisi varmaan enemmän joustavuutta määrittää, mitä työtehtäviä tulee, että tällä viikolla perusimurointi ja sitten ikkunanpesu. Seuraavalla viikolla laajempi perussiivous.
Luulisi että kun on pitkään sama henkilö töissä, niin tämä toisaalta oppii tuntemaan paikat ja siivous ehkä nopeutuu ja toisaalta työnantajilla on hyvä kuva siitä, miten paljon hän saa päivässä siivottua.
[/quote]
Tosi hyvä idea. Taitaa vain tulla niin kalliiksi että halvemmalla saa siivousfirmasta. Kun palkan päälle vielä kaikki vakuutus ym. lakisääteiset maksut.
Mutta ois ihana kun sais kotiin vaikka parin viikon välein jonkun siivoomaan!
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:53"]Miten olisi siivousringin perustaminen samanhenkisten tuttavaperheiden kanssa? Tällaisiahan on että 5-10 perhettä palkkaa yhdessä tuumin yhden siivoojan joka sitten kiertää vuorollaan jokaisessa perheessä. Esim jos on viisi perhettä, niin jokaiselle käy siivooja kerran viikossa ja tekee yhden päivän siivousta (tai mikä se päivittäinen tuntimäärä sitten onkaan).
[/quote]
Tosi hyvä idea. Taitaa vain tulla niin kalliiksi että halvemmalla saa siivousfirmasta. Kun palkan päälle vielä kaikki vakuutus ym. lakisääteiset maksut.
[/quote]
Loppujen lopuksi se siivous ei paljon maksa, kun on kotitalusvähennys.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 14:08"]
[/quote]
[/quote]
Loppujen lopuksi se siivous ei paljon maksa, kun on kotitalusvähennys.
[/quote]
Ja ne palkan lisäkulut ja lakisääteiset maksut on siinä siivousfirman tuntitaksassa myös mukana, sen lisäksi voitto ja hallintokulut myös. Sanotaan nyt arvion vuoksi, että siivoojalle maksetaan kympin tuntipalkkaa ja siivooja tekee 7,5h/päivä eli 37,5h viikossa. Käytin tällaista laskuria http://www.etera.fi/tyonantaja/tyeltyokalut/palkkalaskuri ja sain työntekijän kuluiksi vajaa 502 euroa. (En tiedä onko tämä kuinka täydellinen tosin.) Eli jos on viisi perhettä, niin se on noin satanen per viikko. Googlailun perusteella siivousfirman tuntitaksa on 40e luokkaa, eli satasella saisi 2,5h siivousta per viikko ja ollaan samoissa hinnoissa.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 08:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 08:23"]
No siten niin 12 on yksinkertainen, että tietenkin siivouspalvelut on tyypitelty. On juurikin viikkosiivous, suursiivous, muuttosiivous jne.
Ja jokaisessa lapsiperhehuushollissa soisi olevan edes sen verran järjestelmällisyyttä, että tajuaa näiden eron.
[/quote]
Olen 12 ja toki ymmärrän luokitukset. Sitä en ymmärrä, että kun olen asiakas niin en voi määritellä haluamaani palvelua.
[/quote]
Kerro firmalle mitä haluat ja luulen, että saat - KUNHAN olet siitä haluamastasi valmnis maksamaan.
44 jatkaa. Siis tuossa edellisessä työntekijän kululla tarkoitin sitä, mitä työntekijä työnantajalle tulisi maksamaan. Oli huonosti valittu termi.
Tietty tuollaisessa on se, että sitoutumisen aste on ihan eri. Firmalta jos ostaa, niin sen varmaan voi tehdä viikko kerrallaan tai ainakin sopimuksen voi helpommin katkaista jos tulee rahapula eikä osta palvelua vaan siivoaa itse. Mutta jos rahatilanne on vakaa, niin voisin kuvitella, että rahalleen saa enemmän vastinetta tuossa että perustaa siivousringin. Toisaalta jos haluaa vain sen tunnin pikaimuroinnin kerran viikkoon, niin eri asia. Mutta jos haluaa vähän isompia ja aikaavievempiä hommia teettää, niin sitten.
Tietysti sitten noissa ringeissäkin varmaan on liikkumavaraa. Otetaankin 10 perhettä eli siivooja käy kerran kahdessa viikossa. Kuukausikustannus pienenee.
Meillä siivotaan kerran viikossa. Joka päivä tosin pyyhitään esim. keittiön pinnat, täytetään tiskikone, pykälään, pyyhitään kylpyhuoneen lattia vedestä, kerätään irtotavarat omille paikoilleen, pedataan sängyt jne.
Kerran viikossa imurointiin ja pölyjen pyyhkiminen menee tasan tunti, kun mies imuroi ja minä hoidan pinnat. Lapset osaavat kerätä omat lelunsa, etteivät mene imuriin.
Isommat jutut, kuten ikkunanpesun voin ostaa kerran vuodessa.
Mikä siinä siivouksessa on niin vaikeaa? Siinähän se menee muun ohessa ja lapsilla leikin varjolla...
[/quote]
Luuletko, että siivoojat jotka käyvät kerran kuussa, kattavat lapsiperheen kaikki siivoukset??? Olet hassu :) Teen kaiken saman mitä sinäkin eikä siivoomisessa ole mitään kamalaa tai vaikeaa. Sen lisäksi siivooja käy kerran kuussa mm. pesemässä lattiat ja tekemässä perusteelliset pesut pesutiloihin, vessoihin jne (toki pesen niitä itsekin). Minulla on vaativa työ, väitöskirjaprojekti ja lapset, joiden kanssa haluan olla mahdollisimman paljon, ja joille haluamme esim. tehdä joka päivä kunnollista ruokaa. Kyse on priorisoinnista ja siitä, että on varaa ostaa palveluja, jotka helpottavat elämää. En pidä siivousta niin tärkeänä ja henkilökohtaisena asiana, ettenkö voisi ulkoistaa siitä tätä pientä osaa :)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 08:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 08:23"]
No siten niin 12 on yksinkertainen, että tietenkin siivouspalvelut on tyypitelty. On juurikin viikkosiivous, suursiivous, muuttosiivous jne.
Ja jokaisessa lapsiperhehuushollissa soisi olevan edes sen verran järjestelmällisyyttä, että tajuaa näiden eron.
[/quote]
Olen 12 ja toki ymmärrän luokitukset. Sitä en ymmärrä, että kun olen asiakas niin en voi määritellä haluamaani palvelua.
[/quote]
Kerro firmalle mitä haluat ja luulen, että saat - KUNHAN olet siitä haluamastasi valmnis maksamaan.
[/quote]
Olen tänään lähettänyt tarjouspyynnön neljälle siivousfirmalle. Kerroin tarkkaan mitä haluan. Yhden vastauksen olen saanut. Siinä kerrottiin pelkästään tuntitaksa eikä noteerattu mun pyyntöihin siivouksesta.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 14:30"]
Meillä siivotaan kerran viikossa. Joka päivä tosin pyyhitään esim. keittiön pinnat, täytetään tiskikone, pykälään, pyyhitään kylpyhuoneen lattia vedestä, kerätään irtotavarat omille paikoilleen, pedataan sängyt jne.
Kerran viikossa imurointiin ja pölyjen pyyhkiminen menee tasan tunti, kun mies imuroi ja minä hoidan pinnat. Lapset osaavat kerätä omat lelunsa, etteivät mene imuriin.
[/quote]
Luuletko, että siivoojat jotka käyvät kerran kuussa, kattavat lapsiperheen kaikki siivoukset??? Olet hassu :) Teen kaiken saman mitä sinäkin eikä siivoomisessa ole mitään kamalaa tai vaikeaa. Sen lisäksi siivooja käy kerran kuussa mm. pesemässä lattiat ja tekemässä perusteelliset pesut pesutiloihin, vessoihin jne (toki pesen niitä itsekin). Minulla on vaativa työ, väitöskirjaprojekti ja lapset, joiden kanssa haluan olla mahdollisimman paljon, ja joille haluamme esim. tehdä joka päivä kunnollista ruokaa. Kyse on priorisoinnista ja siitä, että on varaa ostaa palveluja, jotka helpottavat elämää. En pidä siivousta niin tärkeänä ja henkilökohtaisena asiana, ettenkö voisi ulkoistaa siitä tätä pientä osaa :)
[/quote]
Niin vastaus olikin ap:lle, joka ei saa kotiaan pysymään siistinä edes kolmea tuntia. Jos mäkin väikkäriä tekisin, niin varmaan ostaisin siivouspalveluja. Mutta kun molemmat on (vaikkakin vaativissa) 8-16 töissä, niin hyvin ehtii pestä kylppärinkin puolessa tunnissa maanantai-iltana, olla lasten kanssa ja tehdä hyvää ruokaa. :)
[/quote]
Eihän siivouksessa olekaan mitään vaikeaa. Mutta jos haluat sen ulkoistaa niin vaikeeksi menee.