Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helevetin hyötyä on tilata siivouspalvelu pikkulapsiperheeseen?

Vierailija
26.06.2014 |

Tilanne jättisiivouksen jälkeen on lähestulkoon päivässä yhtä katastrofaalinen kuin ennen siivousta. tässä juuri katson kun kolmen tunnin siivousurakkani on lähes tuhottu tunnissa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen katastrofaalinen tilanne tai 3tunnin siivousurakka?

Olen pikkulapsivaiheen elänyt, enkä silti tunnista näitä siihen liittyväksi.

Vierailija
22/51 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 08:40"]

17, sinähän olit tilannut viikkosiivouksen ja sellaisenhan sinä sait! Eihän missään muuallakaan voi alkaa säätää epämääräisiä tyyliin marssit kampaamoon, että haluatkin "ehkä jotain kivaa viidessä minuutissalapselle", kun olet tilannut itsellesi permanentin.

[/quote]

En tilannut viikkosiivousta, vaan siivoojan kerran viikossa. Minusta siinä on eroa.

[/quote]

Sinänsä siinä ei ole eroa, että hinnoittelun takia on pakko määritellä jotkut raamit mitä mihinkin palveluun kuuluu: siivoustyössä neliömäärä ja siivottavat kohteet (pyyhitäänkö pölyt, pestäänkö vessat, imuroidaanko matot molemmin puolin jne jne). Ei voi sanoa pelkästään että "siivoa" ellet ole asiakkaana valmis maksamaan sitten toteutuneiden tuntien mukaan riippumatta siitä, kuinka paljon aikaa ko. siivous sitten vei. Lisäksi on helpompi molemmin puolin tietää, mitä odotetaan kun kaikki siivottavat kohteet on määritelty etukäteen.

Tämähän on ihan perusjuttuja, mitä jokaisen palvelun kyseessäollessa määritellään. Sovitaan, mitä palveluja saa tietyllä hinnalla ja missä ajassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitykset siitä mitä kukakin luulee että kolmessa tunnissa ehtii voi myös rajustikin erota. Plus että en tiedä kuka työntekijä haluaa mennä noin epämääräisellä työmääräyksellä yhtään mihinkään.

Vierailija
24/51 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 09:28"]

Minäkin haluaisin ottaaa siivoojan, mutta niin, että joka kerta luettelisin mitä tänään haluan tehtäväksi. Tyyliin sauna ja kylppäri, uuni, lattiakaivot. Maksaisin siis tunneista ja päättäisin mitä tehdään. Tuommoista perusinmurointia ja pölyjen pyyhintä voi tehdä itsekin. Vielä parempi olisi jos siivooja olisi itsenäinen jolle antaisin siivousvastuun ja hän itse huomaisi, että nyt on aika pestä ikkunat tai jääkaappi.

Meillä on ollut 2 kertaa kokeeksi siivooja 2 eri firmasta. Ihmetelin siivouksen jälkeen kun vessan kaapin ovessa oli jotain tahmaa mitä ei oltu pyyhitty. Siivooja selitti, että hänelle kuuluu vain vaakapinnat, ei pysty. Hä? Mitä semmoisella siivouksella tekee??

[/quote]

Tällaisen siivoojan minäkin haluaisin, mutta kun se ei onnistu. Siis miksi siivousfirmat eivät tarjoa sitä palvelua, mitä asiakas haluaa? En ole muilla aloilla huomannut tällaista.

Vierailija
25/51 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paskassa te asutte? Eikö lapsillanne ole yhtään käytöstapoja?

Kyllä meillä ainakin, lapsiperheessä, on paljonkin hyötyä siivousavusta

Vierailija
26/51 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 09:53"]

Käsitykset siitä mitä kukakin luulee että kolmessa tunnissa ehtii voi myös rajustikin erota. Plus että en tiedä kuka työntekijä haluaa mennä noin epämääräisellä työmääräyksellä yhtään mihinkään.

[/quote]

Eihän siinä ole mitään epämääräistä, jos kerron mitä haluan tehtävän.

Mutta siivousfirmat eivät tunne mitään muuta kuin viikkosiivouksen ja suursiivouksen. Siinä ei asiakas saa haluammaansa palvelua, vaan siivousfirma päättää mitä tehdään.

Vierailija
27/51 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin ottaaa siivoojan, mutta niin, että joka kerta luettelisin mitä tänään haluan tehtäväksi. Tyyliin sauna ja kylppäri, uuni, lattiakaivot. Maksaisin siis tunneista ja päättäisin mitä tehdään. Tuommoista perusinmurointia ja pölyjen pyyhintä voi tehdä itsekin. Vielä parempi olisi jos siivooja olisi itsenäinen jolle antaisin siivousvastuun ja hän itse huomaisi, että nyt on aika pestä ikkunat tai jääkaappi.

Meillä on ollut 2 kertaa kokeeksi siivooja 2 eri firmasta. Ihmetelin siivouksen jälkeen kun vessan kaapin ovessa oli jotain tahmaa mitä ei oltu pyyhitty. Siivooja selitti, että hänelle kuuluu vain vaakapinnat, ei pysty. Hä? Mitä semmoisella siivouksella tekee??

[/quote]

Tällaisen siivoojan minäkin haluaisin, mutta kun se ei onnistu. Siis miksi siivousfirmat eivät tarjoa sitä palvelua, mitä asiakas haluaa? En ole muilla aloilla huomannut tällaista.

[/quote]

Varmaan siitä syystä, että sen saman siivoojan on ehdittävä myös muihin paikkoihin samana päivänä, eli paikkaa kohden on varattu vain tietty määrä aikaa, jotta ehtii seuraavaan. Ja siivousfirmat eivät varmastikaan halua ottaa kohdetta, jossa joskus menee 3 tuntia, joskus 8 kun sitten tämä siivooja olisi joskus tunteja toimetta. Tietysti, jos olet valmis maksamaan siivoojan kokopäivätaksan, tämä ehkä saattaisi onnistuakin. Rahalla saa ja niin edelleen?

Vierailija
28/51 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 10:01"]

[/quote]

[/quote]

Varmaan siitä syystä, että sen saman siivoojan on ehdittävä myös muihin paikkoihin samana päivänä, eli paikkaa kohden on varattu vain tietty määrä aikaa, jotta ehtii seuraavaan. Ja siivousfirmat eivät varmastikaan halua ottaa kohdetta, jossa joskus menee 3 tuntia, joskus 8 kun sitten tämä siivooja olisi joskus tunteja toimetta. Tietysti, jos olet valmis maksamaan siivoojan kokopäivätaksan, tämä ehkä saattaisi onnistuakin. Rahalla saa ja niin edelleen?

[/quote]

Mutta, jos tilaan siivoojan esim. kahdeksi tunniksi. Miksi ne eivät voi tehdä mitä minä haluan heidän tekevän siinä kahdessa tunnissa?

Vierailija
29/51 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeä on juuri se kolme tuntia.

Vierailija
30/51 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana kävi mielessä, että teillä voisi olla enemmän apua lastenkasvattajasta kuin siivoojasta.

Vierailija
31/51 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyt, hiekat ja muruset lattialla eivät ole ainakaan samoja kuin ennen siivousta. Sitäpaitsi jos edes yrittäisitte pitää kotia normaalissa järjestyksessä, olisi siitä iso ilo kaikille, myös tulevaisuudessa.

Vierailija
32/51 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia, onko sekaista vai likaista ja pölyistä.

Vierailija
33/51 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettynyt samaa. Mutta mulle kävis, jos se siivooja hoitais ne "unohtuvat" asiat. Korkeiden kaappien ja verhotankojen päälliset, ilmanvaihtokanavien suuaukot, vessan lattian pimeimmät nurkat, saunan lauteiden alla olevan lattian jne... Ongelma on vaan se, että en usko, että ne just noita kohtia niin huolellisesti kuitenkaan hoitaisivat ja sit ärsyttäis. Tollasessa perusimuroinnissa en mäkään näe, että on järkeä.

Vierailija
34/51 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että ovet, ovenkarmit, keittiön kaappien ovet jne on silti puhtaammat.. Ja päytätasot vähemmän pölyiset. Ja ohan se kiva että eteisen hiekka ja keittiön muruset on edes vähempänä.

Mutta jos sotkua tulee noin nopeasti niin teillä on ehkä liian vähän säilytystilaa ja ehkä liikaa leluja? Laittakaa 2/3 leluista säilytykseen vaikka kellariin ja vaihtelette parin kuukauden välein mitkä lelut on käytössä. Lastenkin on paljon helpompi siivota jos lattialla on lähes pelkästään duploja sek sijaan että lattialla on duplot, junradat, barbit, leikkikeittiövälineet, lääkärilaukun tavarat jne sekaisin.

Vierailija
35/51 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pöly, tahrat, sormenjäljet ja muut tahmat ihan kolmessa tunnissa valtaavat koko taloa?

Mutta siivoamallahan ei taloa siistinä pidetä, vaan ylläpitämällä saavutettua siisteystasoa... :) Tarkastele ja tee vaikka lista, mistä asioista sotku tai kaaos teillä muodostuu, ja ala ratkoa sitä kautta. Pitäisikö osa leluista tai tavaroista laittaa säilöön? Onko ulkovaatteille tai muille levällään jääville tavaroille riittävän tilavat ja käden ulottuvilla olevat säilytyspaikat? Jos sotkijat eivät ole ihan pikkutaaperoita, miten voit motivoida tai vaatia, että jäljet siivotaan?

Vierailija
36/51 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 10:48"]

Mutta, jos tilaan siivoojan esim. kahdeksi tunniksi. Miksi ne eivät voi tehdä mitä minä haluan heidän tekevän siinä kahdessa tunnissa?

[/quote]

Yksi ongelma varmaan on, että asiakkaalla ja siivoojalla on erilainen käsitys siitä, mitä esimerkiksi siinä kahdessa tunnissa ehtii tekemään, mistä tulee sitten riitatilanteita eikä asiakas ole tytyväinen palveluun. 

Mä voisin kyllä palkata siivoojan tietyksi ajaksi niin, että hänelle tekisi vaikka listan tärkeysjärjestyksessä, mitä haluan tekevän, ja hyväksyisin sen että kun varattu aika loppuu, osa hommista jää mahdollisesti tekemättä. Mutta aina löytyy niitä asiakkaita jotka valittaisivat, kun siivooja ei kahdessa tunnissa saanut tehtyä töitä joihin menisi neljä tuntia. Tollasiin satunnaisiin, asiakkaan valitsemiin töihin menevää aikaa ei välttämättä pysty arviomaan helposti esimerkiksi puhelimessa ennen kuin on nähnyt kohteen, rutiinisiivouksiin joihin kuuluu aina samat asiat on helpompi arvioida keskimäärin kuluva aika.

Kieltämättä olisi varmaan ihan hyvä markkinarako, kun vähän suunnittelisi toteutusta niin ettei siivoojat joudu ihan älyttömien odotusten kohteeksi ja asiakkaat tunne tulleensa huijatuksi, kun "siivoojaa teki vaan asiat x y ja z vaikka olin tilannut tekemään vielä lisäksi asiat f, g ja h".

Vierailija
37/51 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 10:48"]

[/quote]

Yksi ongelma varmaan on, että asiakkaalla ja siivoojalla on erilainen käsitys siitä, mitä esimerkiksi siinä kahdessa tunnissa ehtii tekemään, mistä tulee sitten riitatilanteita eikä asiakas ole tytyväinen palveluun. 

Mä voisin kyllä palkata siivoojan tietyksi ajaksi niin, että hänelle tekisi vaikka listan tärkeysjärjestyksessä, mitä haluan tekevän, ja hyväksyisin sen että kun varattu aika loppuu, osa hommista jää mahdollisesti tekemättä. Mutta aina löytyy niitä asiakkaita jotka valittaisivat, kun siivooja ei kahdessa tunnissa saanut tehtyä töitä joihin menisi neljä tuntia. Tollasiin satunnaisiin, asiakkaan valitsemiin töihin menevää aikaa ei välttämättä pysty arviomaan helposti esimerkiksi puhelimessa ennen kuin on nähnyt kohteen, rutiinisiivouksiin joihin kuuluu aina samat asiat on helpompi arvioida keskimäärin kuluva aika.

Kieltämättä olisi varmaan ihan hyvä markkinarako, kun vähän suunnittelisi toteutusta niin ettei siivoojat joudu ihan älyttömien odotusten kohteeksi ja asiakkaat tunne tulleensa huijatuksi, kun "siivoojaa teki vaan asiat x y ja z vaikka olin tilannut tekemään vielä lisäksi asiat f, g ja h".

[/quote]

Siis tarkoitus on, että siivooja on sen kaks tuntia ja tekee minkä kerkii. Ei se, että tekee jonkun määrätyn määrän.

Vierailija
38/51 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärätkö mitä eroa on likaisuudella ja sekaisuudella?

Vierailija
39/51 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivotaan kerran viikossa. Joka päivä tosin pyyhitään esim. keittiön pinnat, täytetään tiskikone, pykälään, pyyhitään kylpyhuoneen lattia vedestä, kerätään irtotavarat omille paikoilleen, pedataan sängyt jne.

Kerran viikossa imurointiin ja pölyjen pyyhkiminen menee tasan tunti, kun mies imuroi ja minä hoidan pinnat. Lapset osaavat kerätä omat lelunsa, etteivät mene imuriin. 

Isommat jutut, kuten ikkunanpesun voin ostaa kerran vuodessa. 

Mikä siinä siivouksessa on niin vaikeaa? Siinähän se menee muun ohessa ja lapsilla leikin varjolla...

Vierailija
40/51 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni niin meillä kävi siivooja kerran viikossa ja teki perusteellisen viikkosiivouksen. Molemmat vanhempani kävivät töissä niin toki kannatti helpottaa omaa työtaakkaa kotona.

Itse olen kotiäiti joten minulla on aikaa siivota ja meillä onkin aina siistiä. Jos kävisin töissä niin todellakin tilaisin ainakin suursiivouksen pari kertaa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi