Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hermot menee isääni, mitä tässä voi tehdä?

Vierailija
26.06.2014 |

Isälläni on maaseudulla vanha talo ja on puhuttu, että pikkusiskoni perii sen sitten kun vanhemmistamme aika jättää. Kuitenkin pikkusiskoni ei ymmärrä omakotitalojen hoidosta yhtään mitään. Pelkään, että siellä jäätyy putket jonain talvena, halkeavat ja sitten siellä on vesivahinko ja homeongelma. Olen yrittänyt puhua isälle, että opettaisi pikkusiskolleni miten omakotitaloa hoidetaan mutta isäni ei tee mitään asian suhteen. Hän vain hokee, että kyllä pikkusisko osaa. Ei osaa. Isälläni on muutenkin omituisia käsityksiä siitä mitä oppiminen vaatii. Joku rautakaupassa käyminen opettaa miten porakonetta käytetään tai että autonkorjaamisen oppii kun vain seisoo vieressä katselemassa. Meillä ei kai ole muuta mahdollisuutta kuin myydä talo isän kuoleman jälkeen mikä on harmi koska se on hyvä talo.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se sitten opi vaikka opetettaisiinkin.

Vierailija
42/53 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:41"]No ei se sitten opi vaikka opetettaisiinkin.

[/quote]

Ehkä ei mutta kun isä ei edes yritä opettaa. Voisi vaikka kirjoittaa ohjeet paperille tulevaisuuden varalle mutta ei. Minä en tiedä edes missä sen talon avaimet on enkä usko, että siskonikaan tietää joten luultavasti joudumme heti ensi töiksemme murtautumaan sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä asia sulle kuuluu? Jos sisko perii talon niin se on hänen ja on hänen asiansa pitääkö vai myykö sen. Ei ole pois sun rahoista. Anna siskon huolehtia omasta talostaan ihan itse. Vai oletko niitä ihmisiä joiden pitää pistää nenänsä joka paikkaan? Hokea kuinka me tehdään sitä ja tätä, vaikka tosiasiassa sulla ei ole mitään osuutta mihinkään. En tosiaalta ihmettele miksei siskoa kiinnosta, tietää että sä päällepäsmäröit sitä taloa kuitenkin. Miksi siis edes yrittää.

Vierailija
44/53 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:41"]No ei se sitten opi vaikka opetettaisiinkin.

[/quote]

Ehkä ei mutta kun isä ei edes yritä opettaa. Voisi vaikka kirjoittaa ohjeet paperille tulevaisuuden varalle mutta ei. Minä en tiedä edes missä sen talon avaimet on enkä usko, että siskonikaan tietää joten luultavasti joudumme heti ensi töiksemme murtautumaan sinne.

[/quote]

Miksi sä puhut koko ajan me muodossa? Eikös se talo tule olemaan sun siskon perintöä eikä sun? Miksi sä mietit jo valmiiksi mitä teet siskon omaisuudelle?

Vierailija
45/53 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:50"]Mitä tämä asia sulle kuuluu? Jos sisko perii talon niin se on hänen ja on hänen asiansa pitääkö vai myykö sen. Ei ole pois sun rahoista. Anna siskon huolehtia omasta talostaan ihan itse. Vai oletko niitä ihmisiä joiden pitää pistää nenänsä joka paikkaan? Hokea kuinka me tehdään sitä ja tätä, vaikka tosiasiassa sulla ei ole mitään osuutta mihinkään. En tosiaalta ihmettele miksei siskoa kiinnosta, tietää että sä päällepäsmäröit sitä taloa kuitenkin. Miksi siis edes yrittää.

[/quote]

Yritätkö nyt sanoa, että isäni tahallaan järjestää asiat niin, että siskolleni ei jää penniäkään?

Vierailija
46/53 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:45"]

[/quote]

[/quote]

Miksi sä puhut koko ajan me muodossa? Eikös se talo tule olemaan sun siskon perintöä eikä sun? Miksi sä mietit jo valmiiksi mitä teet siskon omaisuudelle?

[/quote]

Sitä sanotaan välittämiseksi. Ihan vieras asia sulle?

Vierailija
47/53 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:50"]Mitä tämä asia sulle kuuluu? Jos sisko perii talon niin se on hänen ja on hänen asiansa pitääkö vai myykö sen. Ei ole pois sun rahoista. Anna siskon huolehtia omasta talostaan ihan itse. Vai oletko niitä ihmisiä joiden pitää pistää nenänsä joka paikkaan? Hokea kuinka me tehdään sitä ja tätä, vaikka tosiasiassa sulla ei ole mitään osuutta mihinkään. En tosiaalta ihmettele miksei siskoa kiinnosta, tietää että sä päällepäsmäröit sitä taloa kuitenkin. Miksi siis edes yrittää.

[/quote]

Yritätkö nyt sanoa, että isäni tahallaan järjestää asiat niin, että siskolleni ei jää penniäkään?

[/quote]

No kyllähän jää jos sisko myy talon. Jos asia sua noin vaivaa, niin voithan sä itse opetella omakotitalon hoitoa.

Vierailija
48/53 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siskoa ei kiinnosta niin miksi on sovittu että sisko saa talon? Jos siskoa ei kiinnosta niin miksi oletat että hän edes kaipaa vaihtoehtoa että voisi pitää talon eikä vain myy sitä suoraan? Vaikka siskoa ei kiinnosta opetella niin kun kerta välität, opettele sinä. Voit sitten isäsi kuoltua opettaa siskollekin perusasiat. 

Eikä se omakotitalon pitäminen sentään mitään rakettitiedettä ole :D

Vierailija
49/53 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:03"]Jos siskoa ei kiinnosta niin miksi on sovittu että sisko saa talon? Jos siskoa ei kiinnosta niin miksi oletat että hän edes kaipaa vaihtoehtoa että voisi pitää talon eikä vain myy sitä suoraan? Vaikka siskoa ei kiinnosta opetella niin kun kerta välität, opettele sinä. Voit sitten isäsi kuoltua opettaa siskollekin perusasiat. 

Eikä se omakotitalon pitäminen sentään mitään rakettitiedettä ole :D

[/quote]

On sovittu niin koska minä saan sitten muita kiinteistöjä. Jos talon myy, niin ei siitä varmaan saa paljon mitään rahaa. Se olisi hyödyllisempi kesäpaikkana. Itse en voi opetella koska asun ihan toisella puolella Suomea.

Vierailija
50/53 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi olisi varmaan hyvin ihmeissään jos tietäisivät että netissä mietit tulevia perintöjä ja niiden hoitoja.... 

Toivon että vanhempasi elävät 100-vuotiaiksi :-)

Vierailija
51/53 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:28"]Vanhempasi olisi varmaan hyvin ihmeissään jos tietäisivät että netissä mietit tulevia perintöjä ja niiden hoitoja.... 

Toivon että vanhempasi elävät 100-vuotiaiksi :-)

[/quote]

Miksi he olisivat ihmeissään?

Vierailija
52/53 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöt sikseen, mutta tuo miehinen asenne on luultavasti melko yleinen. Otattelin isäukon kanssa moniaita kertoja joistakin töistä, joita hän vaati minua tekemään, mutta joista kieltäydyin, koska en niitä osannut. Mutta asenne oli suurin piirtein se, että taidothan ovat ihmisillä valmiiksi geeneissä, sen kun alkaa vaan tehdä, kyllä varmasti osaa.

Vierailija
53/53 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää isän luo yhdessä nyt kesällä, ja sanokaa, että me leiriydytään tänne kunnes opetat miten tätä huolletaan.

Kumma juttu, mietin ihan samoja oman isäni kanssa, vaikka olen ainoa lapsi. Ei siis ole kysymys sisaruskateudesta, tai hingusta periä isä pikimmiten. Minä teen etukäteen surutyötä ja käsittelen menettämisen pelkoa miettimällä, mitä minä sille verstaalle sitten teen. Ettei sitten tarvitse sitäkin asiaa surra samaan syssyyn, jos isästä äkkiä sattuisi aika jättämään. Tarkoitus on leiriytyä miehen kanssa loppukesästä ja kirjata kaikki asiat ohjevihkoon, isä kun ei enää näe sitä kirjoittaa itse.

Antakaa nyt vähän armoa aloittajalle. Minusta se on isän elämän aliarvostamista, jos ei välitä hänen talostaan yhtään, raiskaako sen ruoste vai home.