Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen vaimo pilasi illan

Vierailija
28.06.2021 |

Oltiin sisarukset kokoonnuttu mökille viettämään juhannusaattoa perheinemme kesken. Veljeni kuopus oli 3-vuotias. Kun kello tuli 8 illalla alkoi veljen vaimo vaatia että pitää lähteä kotiin koska lapsi täytyy saada nukkumaan. Veli ei olisi halunnut lähteä mutta vaimonsa nosti sellaisen metelin että lähdettävä oli.

Kommentit (307)

261/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut aiheellista että joku olisi huolehtinut lapsen nukkumaan,  tuskin lasta voi valvottaa vanhempien seurustelun vuoksi koko iltaa vieraassa paikassa. 

Vierailija
262/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista. Joku kysyi mitä sitten muka olisi pitänyt tehdä? No vaikka laittaa se lapsi nukkumaan..? Niin meilläkin mökillä tehdään, kuka tahansa voi mennä milloin tahansa nukkumaan, ei sitä varten tarvitse kotiin lähteä. Kaikilla kun on meidän tapauksessa kotiin 130km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä, että monella suhde alkoholiin on kieroutunut. Kun on nuorena riittävästi juhlinut, nyt keski-ikäisenä pystyy kyllä omaa juomistaan hallitsemaan niin, että joulut ja juhannukset voi juhlia lasten läsnäollessa ja käyttää sitä alkoholiakin siinä samalla. Pari lasia viiniä ja saunaolut pitkän illan aikana, enempää ei meidän kaveriporukassa juuri juoda eikä kukaan saa traumoja. Ei edes meidän 10 v eikä kaverin 3 v. Taaperot laitetaan nukkumaan, kun niitä väsyttää. Sinne nukahtavat nopsaan aikuisten puheensorinaa kuunnellessa. Nukkuvat lapset kaapaistaan lähtiessä mukaan tai jäädään kyläpaikkaan yökylään. Ihania juhlia ollaan tällä kaavalla vietetty ja jatkossakin vietetään.

Joillakin (äideillä) tuo rutiinien ylläpitäminen tuntuu olevan ylitärkeää eikä mitään poikkeuksia sallita. En tiedä, johtuuko se heidän lapsiensa vaativuudesta vai siitä, että ovat aktiivisesti lapsensa vaativiksi kasvattaneet. Itse toteutin jo vauvana nukahtamaan äänistä huolimatta.

Täytyy sanoa että on hienoa, kun sulla on samankaltaisia ystäviä! Olen jopa kateellinen. Meidän porukassa on aina joku, jolla menee yli. Siksi lähden mieluummin jo valmiiksi illalla kotiin. Ja tämän takia mun lapset ei edes ole tottuneet juurikaan nukahtamaan vieraassa paikassa puheensorinaan. Ainoastaan kotona jos kutsutaan niitä tuttavapariskuntia joiden kanssa homma toimii, omat nukkuu ja kaikki ookoo.

Mutta mökkeilyt kaveriporukalla tms. on kyllä ihan tuskaa jos tietyt tyypit on paikalla. Toisaalta, sen haistaa jo ennalta kun näkee miten piukkaan pakattu farkku kaartaa mökkipihalle aamupäivällä, perheen äiti ajaa ja isä istuu vieressä olut kädessä..

Vierailija
264/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että mökkeily taaperon kanssa on niin rasittavaa, ettei tulisi mieleenkään siellä ruveta opettamaan lasta valvomaan. Mökithän on pelkkää vaaranpaikkaa. Epätasaiset pihat, täynnä puskia ja punkkeja, avovettä, kuumia kohteita kuten grilli ja kiuas jne. Sekunniksikaan ei voi irrottaa katsetta lapsesta, joten kyllä olen valmis lähtemään kotiin, kun lapsen nukkumaanmenoaika lähestyy. Ei siellä todellakaan rentoudu.

Miksei sitä lasta voi laittaa mökillä nukkumaan? Niin me on tehty ja kaikki sukulaisetkin lapsineen. Ihan hienosti on pärjätty mökillä vaikka sä näetkin vain kauhukuvia. Ehkä teillä ei muutenkaan asiat suju kun noin hankalalta kuulostaa elämä..?

Vierailija
265/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että mökkeily taaperon kanssa on niin rasittavaa, ettei tulisi mieleenkään siellä ruveta opettamaan lasta valvomaan. Mökithän on pelkkää vaaranpaikkaa. Epätasaiset pihat, täynnä puskia ja punkkeja, avovettä, kuumia kohteita kuten grilli ja kiuas jne. Sekunniksikaan ei voi irrottaa katsetta lapsesta, joten kyllä olen valmis lähtemään kotiin, kun lapsen nukkumaanmenoaika lähestyy. Ei siellä todellakaan rentoudu.

Miksei sitä lasta voi laittaa mökillä nukkumaan? Niin me on tehty ja kaikki sukulaisetkin lapsineen. Ihan hienosti on pärjätty mökillä vaikka sä näetkin vain kauhukuvia. Ehkä teillä ei muutenkaan asiat suju kun noin hankalalta kuulostaa elämä..?

Missä kerrottiin, että kaikille oli varattu nukkumapaikat? Jos meillä olisi ollut puhe, että mennään vain käymään ja tullaan illan mittaan kotiin, niin en minäkään hurraata huuda, jos mökille pitää jäädä yöksi. En minä päiväreissulle varaa yöpymistarvikkeita mukaan. Olen iltauninen, joten en todellakaan istu selvinpäin odottamassa, että humalaisten riekkujaiset saadaan päätökseen. Lapsi kuitenkin herää aamulla aikaisin ja kukas sen hoitaa? Juoppokuskina olin parikymppisenä, mutta en enää perheellisenä.

Vierailija
266/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä, että monella suhde alkoholiin on kieroutunut. Kun on nuorena riittävästi juhlinut, nyt keski-ikäisenä pystyy kyllä omaa juomistaan hallitsemaan niin, että joulut ja juhannukset voi juhlia lasten läsnäollessa ja käyttää sitä alkoholiakin siinä samalla. Pari lasia viiniä ja saunaolut pitkän illan aikana, enempää ei meidän kaveriporukassa juuri juoda eikä kukaan saa traumoja. Ei edes meidän 10 v eikä kaverin 3 v. Taaperot laitetaan nukkumaan, kun niitä väsyttää. Sinne nukahtavat nopsaan aikuisten puheensorinaa kuunnellessa. Nukkuvat lapset kaapaistaan lähtiessä mukaan tai jäädään kyläpaikkaan yökylään. Ihania juhlia ollaan tällä kaavalla vietetty ja jatkossakin vietetään.

Joillakin (äideillä) tuo rutiinien ylläpitäminen tuntuu olevan ylitärkeää eikä mitään poikkeuksia sallita. En tiedä, johtuuko se heidän lapsiensa vaativuudesta vai siitä, että ovat aktiivisesti lapsensa vaativiksi kasvattaneet. Itse toteutin jo vauvana nukahtamaan äänistä huolimatta.

Kumpi teistä valvoi sitten kotona kesken unien heränneen lapsen kanssa vai jätittekö te lapsen valvomaan yksinään?

Vierailija
267/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi teistä valvoi sitten kotona kesken unien heränneen lapsen kanssa vai jätittekö te lapsen valvomaan yksinään?

Mitä? Onks tää väkisin mielen pahottaminen joku uus trendi? Kirjoittajahan sanoi että heillä homma toimii. Tuskin siis lapsi heräsi kotona kesken unien? Toki, ip-osoitetta hyödyntäen voi saada selville nimen ja voi tehdä vaikka lasun 😂 kirjoituksesta saa sen päätelmän että lapsi on hereillä yksin, heitteillä. Luoja..

Vierailija
268/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juopoilla ei juhliminen lopu ennenkuin juotavat loppuu. Ja toisten pitäisi siinä vaan väsyneinä nuokkua heidän tylsiä jorinoitaan kuunnellen tai muuten ovat ilonpilaajia. Hyi olkoon. Vastenmielisiä tilaisuuksia. Pari-kolme tuntia on riittävä vierailuaika ja isäntäväki voi jatkaa ryyppäämistään sitten keskenään.

Toivottavasti sä et paskanjäykällä asenteellasi mene kenenkään mökille tunnelmaa pilaamaan. Pysy kotona.

Tulihan se ap kommentoimaan, mutta ei kuitenkaan vastaa kysymyksiin

Vierailija
269/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Onks tää väkisin mielen pahottaminen joku uus trendi? Kirjoittajahan sanoi että heillä homma toimii. Tuskin siis lapsi heräsi kotona kesken unien? Toki, ip-osoitetta hyödyntäen voi saada selville nimen ja voi tehdä vaikka lasun 😂 kirjoituksesta saa sen päätelmän että lapsi on hereillä yksin, heitteillä. Luoja..

Aivan, sinullakaan ei siis ole hajuakaan mistä on kyse. Tuon kommentin kirjoittaja itse kirjoitti, että lasten herääminen on vanhempien aikaansaamaa.

Kas kun ne kaikki kullannuput ei nuku niin sikeästi, että niitä voi riepotella paikasta toiseen. Omat lapset heräsi liikutteluun ihan vauvasta asti. Autossakin ne tykkäsi valvoa ja uni tuli joskus 10 kilometria ennen kotoa. Kotona sänkyyn siirrettäessä lapsi heräsi taas eikä nukahtanut vähään aikaan. Kun siinä muutaman kerran oli valvonut keskellä yötä itku kurkussa yrittäen saada lasta nukkumaan ja tietäen, että herätys on muutaman tunnin kuluttua, niin niiden iloisten illanviettojen hehku hävisi.

Vierailija
270/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap halusi vain juhlia, mutta ei ajattele sitä 3- vee vanhaa lasta, jonka on pakko mennä nukkumaan ajoissa. Ei lapselle kuulu aikuisten juhlinta. Joten tämä veljesi vaimo oli siis täysin oikeassa, että poisti teidät. Sinähän et ajatellut kuin itseäsi ja juhlimista, vai kuinka? 

Vierailija
271/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap halusi vain juhlia, mutta ei ajattele sitä 3- vee vanhaa lasta, jonka on pakko mennä nukkumaan ajoissa. Ei lapselle kuulu aikuisten juhlinta. Joten tämä veljesi vaimo oli siis täysin oikeassa, että poisti teidät. Sinähän et ajatellut kuin itseäsi ja juhlimista, vai kuinka? 

Ap on tyypillinen vela joka mallintaa maailmaa vain oman napansa lähtökohdista. Minäminäminäminä! Vain mun halut merkkkaa! Vain mun toiveet on tärkeät!

Vierailija
272/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sille lapselle olisi sinun mielestäsi pitänyt tehdä?

Panna nukkumaan?

Vierailija
273/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on tyypillinen vela joka mallintaa maailmaa vain oman napansa lähtökohdista. Minäminäminäminä! Vain mun halut merkkkaa! Vain mun toiveet on tärkeät!

Mistä ihmeestä tuon velan repäisit? Ei kuulosta kyllä yhtään velan toiminnalta tuo kuvailemasi tai ap:n kertoma, sitä paitsi ap kertoi, että perheidensä kesken, joka nyt viittaa aika vahvasti myös lapsiin.

Vierailija
274/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihmettelen suuresti että vaimo jaksoi tulla paikalle ollenkaan lapsen kanssa. Minulla ei ole sukua, miehellä suuri suku. Arvaatte varmaan kenen tehtävä on lapsista huolehtiminen. Hyvin usein jään ennemmin lasten kanssa kotiin, kuin että menen paikanpäälle juoksemaan lasten perässä ja kuuntelemaan, että mikset ole seurallisempi, mitä sä siellä teet. No yksinkö annan pienten juosta ties minne. Enkä jaksa sitä harmittelua, että nytkö jo pitää lähteä, iltahan on vasta alussa. Tai, "jäädäänkin yöksi". No olisit sanonut heti niin olisin jättänyt kokonaan tulematta.

Vierailija
275/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala mitä uusavuttomia nykyään ollaan!

Vierailija
276/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista. Joku kysyi mitä sitten muka olisi pitänyt tehdä? No vaikka laittaa se lapsi nukkumaan..? Niin meilläkin mökillä tehdään, kuka tahansa voi mennä milloin tahansa nukkumaan, ei sitä varten tarvitse kotiin lähteä. Kaikilla kun on meidän tapauksessa kotiin 130km.

Ei tule nykyvanhemmille moinen mieleen.

Vierailija
277/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, sinullakaan ei siis ole hajuakaan mistä on kyse. Tuon kommentin kirjoittaja itse kirjoitti, että lasten herääminen on vanhempien aikaansaamaa.

Kas kun ne kaikki kullannuput ei nuku niin sikeästi, että niitä voi riepotella paikasta toiseen. Omat lapset heräsi liikutteluun ihan vauvasta asti. Autossakin ne tykkäsi valvoa ja uni tuli joskus 10 kilometria ennen kotoa. Kotona sänkyyn siirrettäessä lapsi heräsi taas eikä nukahtanut vähään aikaan. Kun siinä muutaman kerran oli valvonut keskellä yötä itku kurkussa yrittäen saada lasta nukkumaan ja tietäen, että herätys on muutaman tunnin kuluttua, niin niiden iloisten illanviettojen hehku hävisi.

Missä niin lukee? Hänhän puhuu omista lapsistaan ja miten heillä homma toimi. Se ei poissulje sitä että teillä ei toimi. Tai että meilläkään ei toimi. Mutta ihanaa että joillain toimii ja voivat jatkaa illanviettojaan..eihän se ole multa eikä sulta pois, vai?

Vierailija
278/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sille lapselle olisi sinun mielestäsi pitänyt tehdä?

Panna nukkumaan?

Lämpimästi suosittelen että luet koko ketjun.. 🙄 toi kysymys on tarkoitettu kommenttiin ”miksi se kakara otettiin mukaan mökille?”. Niin, no mitä sille olis pitänyt tehdä? Viedä hoitoon jollekin että ap ei olisi pahoittanut mieltään? ”Äiti, mitä tehtiin juhannuksena kun mä olin pieni? No, kulta, me vietiin sut aattoaamuna aina hoitoon kun lähdettiin isin kanssa sun tädin mökille syömään, uimaan, saunomaan, pelaamaan ja pitämään hauskaa”. Eh… 🤷‍♀️

Vierailija
279/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ihmettelen suuresti että vaimo jaksoi tulla paikalle ollenkaan lapsen kanssa. Minulla ei ole sukua, miehellä suuri suku. Arvaatte varmaan kenen tehtävä on lapsista huolehtiminen. Hyvin usein jään ennemmin lasten kanssa kotiin, kuin että menen paikanpäälle juoksemaan lasten perässä ja kuuntelemaan, että mikset ole seurallisempi, mitä sä siellä teet. No yksinkö annan pienten juosta ties minne. Enkä jaksa sitä harmittelua, että nytkö jo pitää lähteä, iltahan on vasta alussa. Tai, "jäädäänkin yöksi". No olisit sanonut heti niin olisin jättänyt kokonaan tulematta.

Ne jotka voivottelevat sitä aikaista lähtemistä eivät omaa sen vertaa sosiaalisia taitoja, että tajuaisivat että ne vieraat eivät enää jaksa seurasta nauttia. 

Vähän sama kuin "juo nyt vähän ees, saadaan kaikille hyvä fiilis"

Vierailija
280/307 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi nepsylasta ja kyllä muuten elettiin monta vuotta tarkan rutiinin mukaan. Ei haitannut meitä yhtään. Lapset on nyt aika isoja ja vuosien panostus on kannattanut: molemmat pärjäävät koulussa hyvin normiluokalla, ei ole käytöshäiriöitä ja kyllä, he ovat myös joustavia,  vaikka asiaa ei vielä alle kouluikäisinä pahemmin harjoiteltukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä