Suojaako se pfizer deltalta?
Oikeesti? Kannattaako ottaa? Onko pahoja sivu/haittavaikutuksia?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietippä niin päin että onko taudilla pahoja sivuvaikutuksia.
Sen tiedän, että voi olla. Pfizeristä en löydä varmaa tietoa, kun joku sanoo yhtä ja toinen toista. Kysyn nyt rokotteesta, en koronataudista. Ap
Mitä sivuvaikutuksia pitäs olla?
Se jos samana päivänä tai seuraavana tulee jotain oireita, on vain hyvä merkki ja kertoo siitä että keho on alkanut reagoida rokotteelke kuten kuuluukin.Minä sain huhtikuussa Pfizerin, eikä siitä ole alkanut pää piippaamaan, samana iltana käsi kipeytyi ja seuraavana päivänä oli kuumeinen olo, ilman kuumetta. Siinä se. Nyt on parin viikon päästä toinen.
Mene nyt hyvä ihminen rokotus ottamaan. Kyllä kai se deltaakin vastaan on parempi kuin ei rokotusta ollenkaan.
Mulla oli Pfizerista täsmälleen samat oireet, seuraavana yönä rokotuskohta kipeä ja seuraavana päivänä kuumeinen olo ilman kuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla
rokotuksen jälkeisenä päivänä järkyttävä päänsärky, pidempikestoisena ongelmana (kesti n. pari viikkoa rokotuksesta) yleiskunnon lasku ja pahoinvointi. Ja edelleen päällä (rokotuksesta 2kk) massiivinen hikoilu (epämiellyttävää!, hikoilu ei liity helteisiin).N54
Ei kuulosta kivalta. Koetko että kannatti kuitenkin, vai onko haitat niin isot ettet enää ottaisi jos voisit valita?
Ei ole kivaa 😔 En osaa sanoa tuosta kannattiko vaiko ei... vol1 otettu ja sillä sipuli. Vol2:n kanssa menee kyllä miettimiseksi.
Trolololololol
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietippä niin päin että onko taudilla pahoja sivuvaikutuksia.
Sen tiedän, että voi olla. Pfizeristä en löydä varmaa tietoa, kun joku sanoo yhtä ja toinen toista. Kysyn nyt rokotteesta, en koronataudista. Ap
Mitä sivuvaikutuksia pitäs olla?
Se jos samana päivänä tai seuraavana tulee jotain oireita, on vain hyvä merkki ja kertoo siitä että keho on alkanut reagoida rokotteelke kuten kuuluukin.Minä sain huhtikuussa Pfizerin, eikä siitä ole alkanut pää piippaamaan, samana iltana käsi kipeytyi ja seuraavana päivänä oli kuumeinen olo, ilman kuumetta. Siinä se. Nyt on parin viikon päästä toinen.
Mene nyt hyvä ihminen rokotus ottamaan. Kyllä kai se deltaakin vastaan on parempi kuin ei rokotusta ollenkaan.
Mulla oli Pfizerista täsmälleen samat oireet, seuraavana yönä rokotuskohta kipeä ja seuraavana päivänä kuumeinen olo ilman kuumetta.
Ok, joo, ihan normaalia, ei mikään vaaran merkki, päinvastoin hyvä.
Keho siinä aktivoitui rokitteesta kehittämään juuri niitä tarvittavia vasta-aineita koronaa vastaan. 👌
Rokote on otettu, mutta deltavarianttihan tekee siitä yhtä tyhjän kanssa. Pistäkää nyt v i t t u ne rajat kiinni oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei tullut rokotteesta minkäänlaisia oireita. Olisi hyvä, jos olisi edes kuumetta tullut, koska se tarkoittaisi, että se tehoaa hyvin. Muttei tullut mitään.
Olen jo aiemmin saanut Longcovidin ja sen arvellaan johtuvan siitä, ettei elimistö kyennyt puolustautumaan virusta kohtaan, joten se pääsi jäämään pitkäksi aikaa. Rokotus on antanut useimmille Longcovidia sairastaneille lisätukea ja auttanut häätämään päälle jääneet koronaoireet. Toivon, että rokote auttaisi mua edes tässä. Ainakin ne pitkittyneet oireet ovat pysyneet poissa rokotuksen jälkeen. Odotan toista annosta toistaiseksi lähes karanteenissa, kun en halua riakeerata.
Huolettaa lasten riski saada korona, kun alle 16 v eivät vielä saa rokotetta ikänsä puolesta Suomessa. He voivat saada tuon Longcovidin yhtä hyvin kuin aikuisetkin, mutta päättäjien mielestä näköjään heidän terveydellään ei ole väliä. Vain alkuinfektioon liittyvää sairaanhoidontarvetta turvataan.Millaisia oireita sulle on tullut long covidista? Omille tutuille on tullut outoja oireita, yhdelle jäi voimakas janontunne päälle, toisella vaikeuksia muistaa asioita ja keskittyä, kumpikaan eivät ole riskiryhmäläisiä.
Ne Longcovidin oireet voivat olla ihan millaisia vain, riippuu, mikä on juuri oman kehon heikko kohta ja mihin se virus on iskenyt.
Mulla oli mm tyypillisimmistä oireista pitkittynyt yskä ja toistuva kurkkukipu, hormonimuutoksia, uuden autoimmuunitaudin puhkeaminen, astman puhkeaminen, sydämenrytmin muutoksia eli ihan yhtäkkiä levossa alkoi pulssi kiihtyä hulluna ja välilyöntejä, kyky kestää alkoholia katosi, ihan kuin olisi saanut antabusta, en voi enää juoda puolikastakasn lasillista esim siideriä, neurologisia näköoireita, muutaman kuukauden kestänyt niveltulehdus, joku omituinen, mutta ilmeisesti koronan saaneilla yleinen vaiva yhdessä sormessa jne. Siis ihan laidasta laitaan. Nyt nämä ovat enimmäkseen jo menneet onneksi pois, vaikka osa on jäänyt, kuten ne uudet puhjenneet sairaudet ja välillä tulee sydän-oireita ja alkoholia en edelleenkään pysty juomaan tippaakaan. Jollain toisella on Longcovidissa jotkut kokonaan muut oireet.Todella outoja oireita ihmisillä on tosiaan ollut, jossain tutkimuksessa oli että kolmanneksella koronan sairastaneista on ollut long covid, ja se voi tulla jopa ihan nuorille ihmisille. Toivottavasti sinun oireeesi helpottavat pian.
Itseasiassa tuo vaikeus muistaa asioita on tullut minulle myös. En ole laskenut sitä varsinaiseksi oireeksi, kun ajattelin, että se voisi ehkä johtua myös pitkään jatkuneesta stressistä. Toivottavasti koronan pitkäaikaisvaikutuksiin ei kuuluisi joku varhaisen dementian kaltainen oireilu. Muistini on heikentynyt sillä lailla, että en muista joitakin sanoja. Voin joutua miettimään monta päivää esim jonkun kukan nimeä, minkä ennen tiesin ihan itsestäänselvästi. Lisäksi koen jotenkin epämääräisesti tyhmentyneeni. Toivottavasti tämä menisi ohi, muistisairaus on lähes pelottavin asia, mitä kukaan voi elämässään saada.
Ei suojaa. Se sanottiin jo uutisissa. Tässä linkki.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tama-tiedetaan-pietarissa-leviavast…
Lainaus uutisesta
” Edes kaksi rokoteannosta ei takaa suojaa delta-variantilta. WHO:n mukaan kaksi rokotetta saaneiden ihmisten kannattaa jatkaa maskien käyttöä, etäisyyksien pitämistä ja muita turvatoimia delta-variantin takia.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla rokotuksen jälkeisenä päivänä järkyttävä päänsärky, pidempikestoisena ongelmana (kesti n. pari viikkoa rokotuksesta) yleiskunnon lasku ja pahoinvointi. Ja edelleen päällä (rokotuksesta 2kk) massiivinen hikoilu (epämiellyttävää!, hikoilu ei liity helteisiin).
N54
En tiedä ketään, joka olisi saanut mitään muita oireita kuin hieman kipeän pistokohdan Pfiserin tai Modernan rokotteesta. AstraZenecasta muutama tuttava sen sijaan sai muutaman päivän kuumeen ja päänsärkyä.
Nyt tiedät.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei tullut rokotteesta minkäänlaisia oireita. Olisi hyvä, jos olisi edes kuumetta tullut, koska se tarkoittaisi, että se tehoaa hyvin. Muttei tullut mitään.
Olen jo aiemmin saanut Longcovidin ja sen arvellaan johtuvan siitä, ettei elimistö kyennyt puolustautumaan virusta kohtaan, joten se pääsi jäämään pitkäksi aikaa. Rokotus on antanut useimmille Longcovidia sairastaneille lisätukea ja auttanut häätämään päälle jääneet koronaoireet. Toivon, että rokote auttaisi mua edes tässä. Ainakin ne pitkittyneet oireet ovat pysyneet poissa rokotuksen jälkeen. Odotan toista annosta toistaiseksi lähes karanteenissa, kun en halua riakeerata.
Huolettaa lasten riski saada korona, kun alle 16 v eivät vielä saa rokotetta ikänsä puolesta Suomessa. He voivat saada tuon Longcovidin yhtä hyvin kuin aikuisetkin, mutta päättäjien mielestä näköjään heidän terveydellään ei ole väliä. Vain alkuinfektioon liittyvää sairaanhoidontarvetta turvataan.Millaisia oireita sulle on tullut long covidista? Omille tutuille on tullut outoja oireita, yhdelle jäi voimakas janontunne päälle, toisella vaikeuksia muistaa asioita ja keskittyä, kumpikaan eivät ole riskiryhmäläisiä.
Ne Longcovidin oireet voivat olla ihan millaisia vain, riippuu, mikä on juuri oman kehon heikko kohta ja mihin se virus on iskenyt.
Mulla oli mm tyypillisimmistä oireista pitkittynyt yskä ja toistuva kurkkukipu, hormonimuutoksia, uuden autoimmuunitaudin puhkeaminen, astman puhkeaminen, sydämenrytmin muutoksia eli ihan yhtäkkiä levossa alkoi pulssi kiihtyä hulluna ja välilyöntejä, kyky kestää alkoholia katosi, ihan kuin olisi saanut antabusta, en voi enää juoda puolikastakasn lasillista esim siideriä, neurologisia näköoireita, muutaman kuukauden kestänyt niveltulehdus, joku omituinen, mutta ilmeisesti koronan saaneilla yleinen vaiva yhdessä sormessa jne. Siis ihan laidasta laitaan. Nyt nämä ovat enimmäkseen jo menneet onneksi pois, vaikka osa on jäänyt, kuten ne uudet puhjenneet sairaudet ja välillä tulee sydän-oireita ja alkoholia en edelleenkään pysty juomaan tippaakaan. Jollain toisella on Longcovidissa jotkut kokonaan muut oireet.
Hei nyt herätit mielenkiintoni, nimittäin mulla on ekasta rokotteesta kuukausi ja ilmeisesti niveltulehdus iskenyt päälle nyt. Koskaan ei ole ollut nivelien kanssa ongelmia, olen juuri menossa tutkimuksiin niin selvitellään mitä laatua oireeni ovat. Lisäksi kun eilen otin viiniä, sydän alkoi pamppailla, mitä ei yleensä tapahdu. Todennäköisesti siis jos saisin koronan, olisin vaarassa saada näitä oireita siitäkin, jos kerran (todennäköisesti) rokotuksenkin sivuvaikutuksena nyt jotain on meneillään.
Todella outoja oireita ihmisillä on tosiaan ollut, jossain tutkimuksessa oli että kolmanneksella koronan sairastaneista on ollut long covid, ja se voi tulla jopa ihan nuorille ihmisille. Toivottavasti sinun oireeesi helpottavat pian.