Suojaako se pfizer deltalta?
Oikeesti? Kannattaako ottaa? Onko pahoja sivu/haittavaikutuksia?
Kommentit (49)
Mä en juo. Olen enemmänkin urheilevaa tyyppiä.
N54
Ei suojaa. Hämeenlinnassa sairastui deltaan kahdesti rokotetutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla
rokotuksen jälkeisenä päivänä järkyttävä päänsärky, pidempikestoisena ongelmana (kesti n. pari viikkoa rokotuksesta) yleiskunnon lasku ja pahoinvointi. Ja edelleen päällä (rokotuksesta 2kk) massiivinen hikoilu (epämiellyttävää!, hikoilu ei liity helteisiin).N54
Ei kuulosta kivalta. Koetko että kannatti kuitenkin, vai onko haitat niin isot ettet enää ottaisi jos voisit valita?
Ei ole kivaa 😔 En osaa sanoa tuosta kannattiko vaiko ei... vol1 otettu ja sillä sipuli. Vol2:n kanssa menee kyllä miettimiseksi.
Minulla ei tullut rokotteesta minkäänlaisia oireita. Olisi hyvä, jos olisi edes kuumetta tullut, koska se tarkoittaisi, että se tehoaa hyvin. Muttei tullut mitään.
Olen jo aiemmin saanut Longcovidin ja sen arvellaan johtuvan siitä, ettei elimistö kyennyt puolustautumaan virusta kohtaan, joten se pääsi jäämään pitkäksi aikaa. Rokotus on antanut useimmille Longcovidia sairastaneille lisätukea ja auttanut häätämään päälle jääneet koronaoireet. Toivon, että rokote auttaisi mua edes tässä. Ainakin ne pitkittyneet oireet ovat pysyneet poissa rokotuksen jälkeen. Odotan toista annosta toistaiseksi lähes karanteenissa, kun en halua riakeerata.
Huolettaa lasten riski saada korona, kun alle 16 v eivät vielä saa rokotetta ikänsä puolesta Suomessa. He voivat saada tuon Longcovidin yhtä hyvin kuin aikuisetkin, mutta päättäjien mielestä näköjään heidän terveydellään ei ole väliä. Vain alkuinfektioon liittyvää sairaanhoidontarvetta turvataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla rokotuksen jälkeisenä päivänä järkyttävä päänsärky, pidempikestoisena ongelmana (kesti n. pari viikkoa rokotuksesta) yleiskunnon lasku ja pahoinvointi. Ja edelleen päällä (rokotuksesta 2kk) massiivinen hikoilu (epämiellyttävää!, hikoilu ei liity helteisiin).
N54
Hikoilusi liittyy vaihdevuosiin.
Vaan kun ei liity, se hikoilu on erilaista = huomattavasti vähäisempää, kiitos lähes päivittäisen kestävyysliikunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla rokotuksen jälkeisenä päivänä järkyttävä päänsärky, pidempikestoisena ongelmana (kesti n. pari viikkoa rokotuksesta) yleiskunnon lasku ja pahoinvointi. Ja edelleen päällä (rokotuksesta 2kk) massiivinen hikoilu (epämiellyttävää!, hikoilu ei liity helteisiin).
N54
Kummallista, itsellä ja puolisolla ei kerrassaan mitään oireita, ellei nyt sitten sitä lasketa että pistoskohta muutaman tunnin ikäänkuin vähän ilmoitti olemassaolostaan.
Ei tässä ole mitään kummallista, joillekin tulee haittavaikutuksia ja joillekin ei.
N54
Juuri eilenhän oli uutisissa etteivät rokotteet auta deltaa vastaan juuri lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietippä niin päin että onko taudilla pahoja sivuvaikutuksia.
Sen tiedän, että voi olla. Pfizeristä en löydä varmaa tietoa, kun joku sanoo yhtä ja toinen toista. Kysyn nyt rokotteesta, en koronataudista. Ap
No, jos olet vähänkään lukenut uutisia tässä korona-aikana, niin aika moneen kertaan on listattu mitä oireita rokotuksesta voi tulla jne. "Varmaa" tietoa hankit siis mistä?
Tässä yksi "Varma" tieto: 2. Pfizeria saatu, rokotteen jälkeen seuraavana päivänä oli käsi kipeä. Sen jälkeen ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
N54
En tiedä ketään, joka olisi saanut mitään muita oireita kuin hieman kipeän pistokohdan Pfiserin tai Modernan rokotteesta. AstraZenecasta muutama tuttava sen sijaan sai muutaman päivän kuumeen ja päänsärkyä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilenhän oli uutisissa etteivät rokotteet auta deltaa vastaan juuri lainkaan.
Kyllä ne auttavat vaikka eivät ehkä itse tartunnalta suojaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on vaikeita juttuja…itsekään en tiedä otanko rokotteen. Tällähetkellä sellainen tunne että haluan vielä katsella ainakin muutaman kuukauden, miten käy syksyllä…. Kuinka paljon rokotetut saavat koronaa, yms.
Ongelma tän Deltan kanssa, että aika rokotteelle meinaa loppua kesken. Jos ei ota ja kisaturistit toi urakalla Suomeen, helposti ehtii sairastua ennen syksyä ja iso kasa vielä rokottamattomia, antaa vielä ison kentän virukselle mellastaa ja tätä menoa ehtii myös taas Deltasta seuraava variantti kehittyä, tätä menoa tästä koko koronasta ei päästä minnekään.
Tämä juuri ja osalle ihmisille tuottaa suuria vaikeuksia ymmärtää tämä kuvio.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei tullut rokotteesta minkäänlaisia oireita. Olisi hyvä, jos olisi edes kuumetta tullut, koska se tarkoittaisi, että se tehoaa hyvin. Muttei tullut mitään.
Olen jo aiemmin saanut Longcovidin ja sen arvellaan johtuvan siitä, ettei elimistö kyennyt puolustautumaan virusta kohtaan, joten se pääsi jäämään pitkäksi aikaa. Rokotus on antanut useimmille Longcovidia sairastaneille lisätukea ja auttanut häätämään päälle jääneet koronaoireet. Toivon, että rokote auttaisi mua edes tässä. Ainakin ne pitkittyneet oireet ovat pysyneet poissa rokotuksen jälkeen. Odotan toista annosta toistaiseksi lähes karanteenissa, kun en halua riakeerata.
Huolettaa lasten riski saada korona, kun alle 16 v eivät vielä saa rokotetta ikänsä puolesta Suomessa. He voivat saada tuon Longcovidin yhtä hyvin kuin aikuisetkin, mutta päättäjien mielestä näköjään heidän terveydellään ei ole väliä. Vain alkuinfektioon liittyvää sairaanhoidontarvetta turvataan.
Millaisia oireita sulle on tullut long covidista? Omille tutuille on tullut outoja oireita, yhdelle jäi voimakas janontunne päälle, toisella vaikeuksia muistaa asioita ja keskittyä, kumpikaan eivät ole riskiryhmäläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Älä yritä levittää disinformaatiota, rokotteet (erityisesti Pfizer) auttaa todella hyvin seota-varianttiin. Tässäkin ketjussa taisi olla linkkejä tutkimustuloksiin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Kummallista, itsellä ja puolisolla ei kerrassaan mitään oireita, ellei nyt sitten sitä lasketa että pistoskohta muutaman tunnin ikäänkuin vähän ilmoitti olemassaolostaan.
Mitä kummallista siinä on? Onhan se tiedossa, että toisille tulee koviakin oireita ja toisille ei. Ei kaikki jotka saavat piikistä jotain oireita ole päästään sekaisin olevia valehtelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne auttavat vaikka eivät ehkä itse tartunnalta suojaakaan.
Eli uskonko siis sinua ennemmin kuin Ilta-sanomien artikkelia, joka pohjautui asiantuntijoiden lausuntoihin?
Minulle ei tullut mitään oiretta rokotuksesta. Ei sattunut käteen edes, ei yhtään mitään. Suosittelen.
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolettaa lasten riski saada korona, kun alle 16 v eivät vielä saa rokotetta ikänsä puolesta Suomessa. He voivat saada tuon Longcovidin yhtä hyvin kuin aikuisetkin, mutta päättäjien mielestä näköjään heidän terveydellään ei ole väliä. Vain alkuinfektioon liittyvää sairaanhoidontarvetta turvataan.Millaisia oireita sulle on tullut long covidista? Omille tutuille on tullut outoja oireita, yhdelle jäi voimakas janontunne päälle, toisella vaikeuksia muistaa asioita ja keskittyä, kumpikaan eivät ole riskiryhmäläisiä.
Ne Longcovidin oireet voivat olla ihan millaisia vain, riippuu, mikä on juuri oman kehon heikko kohta ja mihin se virus on iskenyt.
Mulla oli mm tyypillisimmistä oireista pitkittynyt yskä ja toistuva kurkkukipu, hormonimuutoksia, uuden autoimmuunitaudin puhkeaminen, astman puhkeaminen, sydämenrytmin muutoksia eli ihan yhtäkkiä levossa alkoi pulssi kiihtyä hulluna ja välilyöntejä, kyky kestää alkoholia katosi, ihan kuin olisi saanut antabusta, en voi enää juoda puolikastakasn lasillista esim siideriä, neurologisia näköoireita, muutaman kuukauden kestänyt niveltulehdus, joku omituinen, mutta ilmeisesti koronan saaneilla yleinen vaiva yhdessä sormessa jne. Siis ihan laidasta laitaan. Nyt nämä ovat enimmäkseen jo menneet onneksi pois, vaikka osa on jäänyt, kuten ne uudet puhjenneet sairaudet ja välillä tulee sydän-oireita ja alkoholia en edelleenkään pysty juomaan tippaakaan. Jollain toisella on Longcovidissa jotkut kokonaan muut oireet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietippä niin päin että onko taudilla pahoja sivuvaikutuksia.
Sen tiedän, että voi olla. Pfizeristä en löydä varmaa tietoa, kun joku sanoo yhtä ja toinen toista. Kysyn nyt rokotteesta, en koronataudista. Ap
Mitä sivuvaikutuksia pitäs olla?
Se jos samana päivänä tai seuraavana tulee jotain oireita, on vain hyvä merkki ja kertoo siitä että keho on alkanut reagoida rokotteelke kuten kuuluukin.
Minä sain huhtikuussa Pfizerin, eikä siitä ole alkanut pää piippaamaan, samana iltana käsi kipeytyi ja seuraavana päivänä oli kuumeinen olo, ilman kuumetta. Siinä se. Nyt on parin viikon päästä toinen.
Mene nyt hyvä ihminen rokotus ottamaan. Kyllä kai se deltaakin vastaan on parempi kuin ei rokotusta ollenkaan.
Ei niin vaan vaihdevuodet