Aamulehden juhannuksen kuva-arvoitus 2021
Onko kukaan yrittänyt ratkaista? Haluatko vinkkejä? Minä kaipaan vinkkiä kuvaan 31
Kommentit (33)
Vinkkejä löytyy myös toisesta saman aiheen ketjusta. Ketju löytyy hakusanalla "mänttäri"
Sieltä löytyi apu pariin, mutta tuo 25 ei nyt vaan aukea, koska en löydä yhtään hitsauskoneen merkkiä, joka olisi hyönteinen. Ei oikein ole mun alaa toi kone.
25 hyönteinen on porkkanan tuholainen
Löytyi tuo 25 viimein. Nyt enää puuttuu 22, siihenkään ei annetut vihjeet auta. Varmaan helle tyhjännyt pään.
Kas, kas, kenkälankkipurkkihan siinä!
22: Toisella on euro, tuolla toisella joku toinen valuutta . Eli kaksi viimeistä sanaa korvaat toisilla sanoilla ja -nen pääte perään.
Ratkesihan se 22, olikin yksinkertaisempi kuin luulin. Kiitos avusta!
Ei löydy millään mitään kenkälankkia 26seen. Oon googlettanut kaikenlaisia kuvia sata kertaa. Onko mitään muuta vinkkiä hyönteisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy millään mitään kenkälankkia 26seen. Oon googlettanut kaikenlaisia kuvia sata kertaa. Onko mitään muuta vinkkiä hyönteisestä.
Mainittu vastauksessa #26. Ikäänkuin tuplaihmettelijä.
Vierailija kirjoitti:
Saisiko vihjeen kuvaan 19.
Käsityökalu jossa kiinni eräs koneen osa. Lisäksi kirjaimen vaihto.
26 on vanha kenkälankkipurkki. Googleta kenkälankki tai -vaha, purkkk on nykyisin vähän eri näköinen, mutta sieltä löytyy hyönteinen nimessä. Voisinko saada vihjeet 22, 25, 34 ja 36, ei auennut aiemmilla vihjeillä.