Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetteletkö runsaasti hedelmiä syöviä ihmisiä?

Vierailija
26.06.2014 |

Tai pidätkö heitä vanhanaikaisina? Ennenhän hedelmiä pidettiin kovin tärkeinä tervellisen ruokavalion osana, nykyään kehotetaan välttämään niitä niiden sisältämän  valtavan sokerimäärän takia.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun näköjään: fruktoosiglukoosi = High fructose corn syrup = glukoosi ja fruktoosi molekyyli erillään samassa seoksessa (vrt. sakkaroosi, jossa glukoosi ja fruktoosi on kemiallisesti kiinni toisissaan) https://en.wikipedia.org/wiki/High_fructose_corn_syrup_and_health

En silti ymmärrä, miksi tämä olisi yhtään vaarallisempaa kuin normisokeri (sakkaroosi).

Vierailija
2/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:25"]

Miksei ihmiset vaan voi syödä monipuolisesti ja kohtuudella kaikkea? Miksi elämästä pitää tehdä aina niin vaikeaa trendidieettien jne. avulla?

[/quote]

Syötkö sinä ihan kaikkea? Oikeesti??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen banaaneja syöviä ihmisiä. Banaaneilla rääkätään pieniä, puolustuskyvyttömiä lapsia. Ällömakeat ja niljakkaat banaanit edustavat pahuutta. Niiden kuoriin asennetaan banaanienvalmistustehtaassa inhottavia valkoisia rihmoja.

Vierailija
4/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 18:25"]

Ihmettelen banaaneja syöviä ihmisiä. Banaaneilla rääkätään pieniä, puolustuskyvyttömiä lapsia. Ällömakeat ja niljakkaat banaanit edustavat pahuutta. Niiden kuoriin asennetaan banaanienvalmistustehtaassa inhottavia valkoisia rihmoja.

[/quote]No jos banskun ekologisuutta alkaa miettiä niin hirveä turmeluksen hedelmähän se on.

terv. banaaninvihaaja

Vierailija
5/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, mä syön reilusti hedelmiä, vältän sokeria sitten muussa muodossa.

Vierailija
6/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. En oo vielä tavannut ihmistä, joka söisi paljon hedelmiä ja olisi lihava. 

Mun yksi tuttu muisteli tässä vähän aikaa sitten, miten oli laihduttanut joskus nuorempana hedelmädieetillä, siis sellaisella, jossa osa aterioista oli korvattu hedelmillä. 

Vierailija
7/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. Olet sitä paitsi väärässä tuon väitteesi suhteen että hedelmiä nykyisin kehotettaisiin välttämään. Fruktoosin liikasaantia kehotetaan kyllä välttämään, mutta lähinnä keinotekoisista lähteistä:

"Myös hedelmät sisältävät fruktoosia, mutta suurin osa hedelmien sokereista on yleensä muita sokereita, lähinnä sakkaroosia. Hedelmäsokerin nimi on siis hyvin harhaanjohtava.

Myös sokeritutkijat Yhdysvalloissa muistuttavat hedelmien terveellisyydestä. Niissä on vitamiineja, kivennäisiä ja flavonoideja. Hedelmien sokerit myös imeytyvät hitaasti kuitujen ansiosta. Siksi niiden syömistä ei kannata rajoittaa minkään sokerikohun takia."

Itse syön runsaasti hedelmiä ja olen hoikka ja hyvinvoiva.

Vierailija
8/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen heitä.

Vierailija
9/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihailen ihmisiä jotka syö hedelmiä, marjoja ja vihanneksia. Itse syön liian vähän ja kyllä ne on terveellisiä ja saa paljon vitamiineja.

Vierailija
10/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmien sokereilla ei ole juuri mitään tekemistä teollisen sokerin kanssa, joten aika hassua vältellä niitä sen takia :) 

Vierailija
11/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, runsas ja monipuolinen hedelmien syönti on minulle maailman tavallisin asia.

Heitä sen sijaan, jotka ostavat ympäri vuoden vain omenoita halvan kilohinnan vuoksi, ja rajoittavat sitten niiden syöntiä yhteen per päivä per lapsi, ihmettelen suuresti.

Vierailija
12/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kieltämättä. Itse en pidä hedelmistä, ja jos mulla joskus on makeanhimo niin se ei tosiaan millään hedelmällä taltu, eikä muutenkaan "ihan millä tahansa kunhan siinä on sokeria."

Eli mä syön ennemmin niitä vähäkalorisia vihanneksia, koska pidän niistä oikeastaan enemmän kuin hedelmistä ja marjoista, ja sitten jos mulla joskus tekee makeaa mieli syön jonkun ylimakean rähmäleivonnaisen tai karkkia, suklaata tai salmiakkia tai jotain, mutta niidenkin suhteen olen melko kranttu.

Mä uskon ettei moni esim. laihduttaja ole ollenkaan perehtynyt niihin kaloreihin ja ajatellut edes kannattaako syödä banaania vai porkkanaa.

Tai onko järkeä vetää sokerisia hedelmiä ja sitten nähdä väliajat nälkää, kun samoilla kaloreilla saa vetää jotain muuta enemmän ja ei ole nälkä koko ajan?

Tai ehkä monella heistä tekee mieli koko ajan makeaa, ja ajattelevat että banaani on pienempi paha, joten yritänpä korvata sillä kun tekisi mieli suklaata, ja sitten kuitenkin lopulta illalla sorrutaan siihen karkkiin vaikka aikansa on yritetty syödä korviketta?

Vierailija
13/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 15:59"]

Ihailen heitä.

[/quote]

Miksi?

Vierailija
14/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:12"]

Ihmettelen kieltämättä. Itse en pidä hedelmistä, ja jos mulla joskus on makeanhimo niin se ei tosiaan millään hedelmällä taltu, eikä muutenkaan "ihan millä tahansa kunhan siinä on sokeria."

[/quote]

Mutta ei kaikki syö hedelmiä makeanhimoonsa, vaan esim. välipalaksi.

Vierailija
16/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön päivittäin muutaman banaanin, muita hedelmiä en juurikaan.

Vierailija
17/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:12"]

[/quote]

Mutta ei kaikki syö hedelmiä makeanhimoonsa, vaan esim. välipalaksi.

[/quote]

Niinpä. Itselläni ei ole mitään ruokahimoja johon pitäisi syödä. Syön kolmesti päivässä ateria-aikoina. Aamiaiseen kuuluu hedelmä, samoin lounaan ja päivällisen jälkiruoaksi. Eli syön kauheat 3 hedelmää päivässä. Olenkin tämän takia valtavan lihava, painan 53 kg (pituutta 165) ;-)

Vierailija
18/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:15"]

Fruktoosi on nykytietämyksen mukaan pahin mahdollinen sokerilaji ja on osasyy lihavuusepidemiaan 

[/quote]

Tätä juuri tarkoitin,  fruktoosin haitallisuutta. AP

Vierailija
19/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:17"]

Voi vitun idiootit. Hedelmiä kannattaa syödä. Mutta ei 10 kiloa kerralla vitun saatanat...

[/quote]

Rauhotu nyt hyvä ihminen...

Vierailija
20/30 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:09"]

Hedelmien sokereilla ei ole juuri mitään tekemistä teollisen sokerin kanssa, joten aika hassua vältellä niitä sen takia :) 

[/quote]

Monissa hedelmissä on muuten fruktoosin eli hedelmäsokerin lisäksi sakkaroosia, joka on yleisin teollinen sokeri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan