Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina vain suurempi osa pojista alisuorittaa koulussa?

Vierailija
27.06.2021 |

Pitäisikö poikia kasvattaa tiukemmalla kädellä? Onko teillä kotona päinvastaisia menestystarinoita tai jopa sellaisia jossa luisu on saatu oikaistua uuteen nousuun?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuden näkyalattomuus. Miksi ponnistella, kun tekemättä mitään saa saman?

Vierailija
2/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lukenut, että isien esimerkki ja asenne on tässä isossa osassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne eivät viitsi tehdä töitä oppimisensa eteen. Läksyjden tekemisestä saapi aloittaa.

Vierailija
4/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ponnistella? Päästäkseen verottajan, pankkiirin, kiinteistövälittäjän ja autokauppiaan hanuriinvedettäväksi?

Vierailija
5/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalinen marxilainen feminismi?

Tarvitseeko perustella?

Vierailija
6/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuuden näkyalattomuus. Miksi ponnistella, kun tekemättä mitään saa saman?

Tämä. Pahinta on, jos omat vanhemmat ovat elelleet koko lapsuusajan tuilla ja niistä ja työttömyydestä puhutaan kotona myönteiseen sävyyn. Jos lapsi oppii siihen, että elämässä ei tarvitse tai kannata ponnistella niin siihen putkeenhan hän päätyy sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
7/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on juuri siinä, etteivät pojat näe miesten nykyään lukevan eivätkä miehet lue pojille. Sama juttu laskemisen kanssa. Lasketaan äidin kanssa.

Kuinka sitä voi oppia kiinnostumaan laajemmin ympäristöstään ja maailmanmenosta jos ei ole sisälukutaitoa? Nykyään on jo isiä, joilla ei ole sisälukutaitoa eli heistä ei ole oikein opettajiksi pojille jos eivät itse päätä korjata omaa lukutaitoaan.

Vierailija
8/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan varmaan se Yrjö-Ukko Jontteri 9vee lintsaa koulusta ihan vaannä siksi että 1) vanhemmat ihailee tuilla elämistä 2) ei halua tulla kapitalistin hanuuriinvedettäväksi ja 3) kaikki muut yhtä hörhöt mutuilut jotka pihalla olevat ihmiset täällä heittelee. Kertoo enemmän noista ihmisistä itsestään.

Vierailija
9/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ihan varmaan se Yrjö-Ukko Jontteri 9vee lintsaa koulusta ihan vaannä siksi että 1) vanhemmat ihailee tuilla elämistä 2) ei halua tulla kapitalistin hanuuriinvedettäväksi ja 3) kaikki muut yhtä hörhöt mutuilut jotka pihalla olevat ihmiset täällä heittelee. Kertoo enemmän noista ihmisistä itsestään.

Tai sitten vastataan niin, että puhutaan kaikista lapsista. Ap puhui pojista, ja kai siitä, miksi pojat alisuorittavat tyttöihin verrattuna.

Vierailija
10/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vastataan niin, että puhutaan kaikista lapsista. Ap puhui pojista, ja kai siitä, miksi pojat alisuorittavat tyttöihin verrattuna.

Mutta ethän voi puhua kaikista pojistakaan. Eivät kaikki pojat alisuorita.

Vierailija
11/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisistä nyt puhutaan? Liian ankara koti ja opettajat, liikaa paineita. Lapsen pitäisi vielä päästä leikkimään ja lukemaan kevyemmin siivin. Myös heille pitää jonkun aikuisen auttaa matematiikan tehtävät tai muu vaikea alue, ei jättää selviämään yksin, mutta ei väkisin jos se ahdistaa. Onko peruskoulu joillekin liian vaativa, steinerissa otettiin yksilö huomioon, mutta osalle sekin voi olla liian vaativa.

Vierailija
12/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luokassa osa ei osaa lukea, niin siellä ei kannata kokeista kymppiä saada. Tulee aika äkkiä hakatuksi. Meillä poika vaihtoi 8. luokalle kouluun, jossa osaaminen hyväksyttiin ja numerot alkoi samantien paranemaan.

Meille on tuotu kulttuuri, jossa vilppi ja valehteleminen on arvostetumpaa kuin osaaminen ja älykkyys.

Vierailija
13/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla vaan ei ole isiä nykyään ja se lienee osa ongelmaa

Ja maailmalta tulee väkeä

Vierailija
14/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alisuorittaminen on erittäin huono sana. Jokainen suorittaa omalla tasollaan. Se taso voi johtua mistä vain, mutta se on henkilön taso osata asiat. Koko alisuorittaminen termi pitäisi laittaa romukoppaan… se antaan vaan syyn tehdä asiat huonommin, koska aina voidaan puhua alisuorittamisesta, kun asiat ei mene toivotusti. Mitä jos puhuttaisiinkin termillä ”suorittaminen tekimisen tasoon nähden” kuin keskistään yksi syy luistaa hommista?

Vierailija
15/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on juuri siinä, etteivät pojat näe miesten nykyään lukevan eivätkä miehet lue pojille. Sama juttu laskemisen kanssa. Lasketaan äidin kanssa.

Kuinka sitä voi oppia kiinnostumaan laajemmin ympäristöstään ja maailmanmenosta jos ei ole sisälukutaitoa? Nykyään on jo isiä, joilla ei ole sisälukutaitoa eli heistä ei ole oikein opettajiksi pojille jos eivät itse päätä korjata omaa lukutaitoaan.

Tämä on se ongelma. Lukeminen ei ole miehekästä miesten mielestä. Kuinka moni isä viettää poikiensa/ lapsiensa kanssa aikaa lapsille lukien, kirjastossa käyden, ostaa kirjoja lahjaksi, loruttelee, kirjoittaa lasten kanssa satuja, kertoo kirjailijoista, kirjoittaa lapsen vauvakirjaa, kirjoittaa lapsen kanssa ostoslistoja, kun lapsi opettelee lukemaan, kirjoittaa ja keksii lasten kanssa lorun äidille äitienpäiväksi, kirjoittaa synttärikortteihin muuta kuin oman nimensä?

Kun taas äidit hoitavat kaiken pienenkin kotiin liittyvän kirjoitushomman.

Vierailija
16/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella väität poikien alisuorittavan tyttöihin verrattuna? Alisuoriutuminen tarkoittaa sitä, että ihminen alisuoriutuu omiin kykyihinsä verrattuna!

Vierailija
17/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelit ja muu nettisisältö vievät. Meille on syntynyt mieskulttuuri jossa ihaillaan sivistymättömyyttä ja hällä väliä -asennetta. Nämä lienevät suurimpia syitä.

Koululaitos on myös paradoksaalisesti tehnyt karhunpalveluksen pojille kun poikien koulutietä on jatkuvasti siloiteltu. On aivan puppua väittää, että nykykoulu syrjisi poikia, sillä koskaan ennen ei ole häiriköintiä ja piittaamattomuutta koulussa ymmärretty yhtä paljon kuin nykyään. Tämä ei syrji poikia mutta syrjäyttää kyllä, koska kun ei heiltä mitään vaadita, eivät he mitään yritäkään.

Vierailija
18/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tässä: oikaisen verran käsitystä, että uskon vakaasti siihen, että sukupuoli ei tee ihmisestä tyhmempää tai viisaampaa, mutta tilastot puhuvat muuta joten tästä looginen johtopäätös on se, että pojat alisuorittavat Suomessa ja se on huolestuttavaa muihinkin länsimaihin verrattuna. Meillä ei ole varaa antaa tällaista etumatkaa kilpailussa.

Vierailija
19/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se ongelma. Lukeminen ei ole miehekästä miesten mielestä. Kuinka moni isä viettää poikiensa/ lapsiensa kanssa aikaa lapsille lukien, kirjastossa käyden, ostaa kirjoja lahjaksi, loruttelee, kirjoittaa lasten kanssa satuja, kertoo kirjailijoista, kirjoittaa lapsen vauvakirjaa, kirjoittaa lapsen kanssa ostoslistoja, kun lapsi opettelee lukemaan, kirjoittaa ja keksii lasten kanssa lorun äidille äitienpäiväksi, kirjoittaa synttärikortteihin muuta kuin oman nimensä?

Kun taas äidit hoitavat kaiken pienenkin kotiin liittyvän kirjoitushomman.

Miehet voisivat edes auttaa vaikka lapsen sukupuun tekemisessä. Ei tarvi lukea ja kirjoittaa kuin nimet, päivämäärät ja paikkakunnat.

Jos haluaa kehittyneempää niin ihan netin Finnan kautta voi etsiä vanhojen lehtien uutisia esivanhemmista ja lukea niitä yhdessä.

Vierailija
20/63 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykoulun opetusmenetelmät suosivat tyttöjä. Pojille pitäisi olla heille sopivammat opetustavat niin alkaisi tulosta tulemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme