Siivouskaveria!!?? :)
Pitäisikö sinunkin siivota, eikä hotsita? Siivotaan "yhdessä!" Määrätään aina huone, mitä lähdetään siivoamaan ja päivitetään tänne, kun homma tehty.. Ketään...?
Kommentit (43)
Tulisko joku teistä reippaista siivoamaan meillekin sovittua korvausta vastaan?
kysyy masentunut äiti
Masentunut äiti: Missä päin asut?
Täällä on nyt koko kämppä siivottu.. tavarat paikoillaan ja kaikki pinnat pyyhitty. Nyt pitäisi vielä imuroida ja lattiat pestä.. Sitten se olisi siinä :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 13:16"]
Masentunut äiti: Missä päin asut?
Täällä on nyt koko kämppä siivottu.. tavarat paikoillaan ja kaikki pinnat pyyhitty. Nyt pitäisi vielä imuroida ja lattiat pestä.. Sitten se olisi siinä :)
Ap
[/quote]
Vantaalla
liityn joukkoon, ohjelmassani on keittiön siivous. Aloitin jo eilen jääkaapin ja pakastimen siivoamisella. Nyt kaappeja, ikkunat ja lattia.
Sitten tauko ja päivällinen.
illalla kodinhoitohuoneen, wc:n ja eteisen kaappien läpikäyminen, jos jaksan. Toisaalta. loma vasta alkanut :)
ensi viikolla siivoaminen huone kerrallaan jatkuu.
Täälä kans siivottu, tiskattu, pesty pyykkiä. Pesin jopa suihkun lattiakaivon, on se haisevaa hommaa. Niin ja hain kukkakimput pöydille. Mukavaa tällänen ryhmä siivous :)
Hyvä, mä vasta alottelen suhun verrattuna, ap. Olen nyt siivonnut kylpyhuoneen, ja eteisen, laittanut pyykit koneeseen sekä imuroinut keittiön.
Nyt mulla on muuta puuhaa muutaman tunnin ja sitten tulen takaisin. Mahtaako täällä enää silloin olla muita? :)
Mun pitäis vielä laittaa tiskit koneeseen + tiskata loput, siivota vähän keittiössä muutenkin, siivota olohuone, portaikko, makuuhuone ja lasten kanssa lastenhuone. Sitten olisi vielä kasa viikattavia pyykkejä. Taitaa jäädä huomiseksikin puuhaa, kun pitää kokata ja lapsillekin saisi jäädä aikaa. :D
7
Naiset ja naisten huvit. Ehkä meidän miestenkin pitäisi päivittää Vauva-palstalle renkaanvaihdon edistymiset. "Aloita siitä vasemmasta takarenkaasta ja kerro heti kun on pultit ja mutterit kiinni"
T: Mies
Seiska lisää, että munkin täytyisi tehdä noita muita juttuja, kuten ikkunanpesu, uunin pesu ja pakastimen sulatus. Jäävät kyllä jollekin muulle päivälle. :) Ja vessan lavuaari näköjään vetää huonosti, täytyy tehdä sillekin jotain.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 13:38"]
Naiset ja naisten huvit. Ehkä meidän miestenkin pitäisi päivittää Vauva-palstalle renkaanvaihdon edistymiset. "Aloita siitä vasemmasta takarenkaasta ja kerro heti kun on pultit ja mutterit kiinni"
T: Mies
[/quote]
Mulle on niin vastenmielistä tämä siivous, niin saan vähän puhtia ja motivaatiota, kun voin päivittää tänne. :D Päivitä sinäkin, jos mieles tekee. ;)
7
Lattianpesua vaille valmis! Tosin ajattelin, kun sain näin ihanaa siivousseuraa, siivota vielä jotain kaappeja.. lupasin itselleni, että käyn loman aikana kaikki kaapit läpi... Niin ja voisin hakea kanssa pihalta kukkia maljakkoon.. Piristää heti :)
Masentunut äiti: Voi harmi :( Itse olen keski-suomesta.. Jos olisit ollut täältä päin, niin olisin kyllä tullut!
Niin ja tuo 30 olin siis minä, ap :)
Uusi päivä. :) Siivous jatkukoon... Onko muita paikalla? :)
7
Oon vetelehtinyt koko aamupäivän, mutta jos tästä ketjusta sais inspiraatiota ja puhtia aloittaa :)
Vauva tulossa, la 2 viikon päästä ja koko kämppä ihan kaaoksen vallassa. Kysynpä vaan, että mikä ihmeen kodinrakennus/pesimävietti muille pukkaa ;) ? Sitä olen nyt odotellut tässä ja ei vielä ole näkynyt. Pakko varmaan ryhtyä toimeen ilman viettiä.
Pitäisi:
- pestä vessa, sauna ja kylppäri, aivan tolkuttoman oksettavassa kunnossa
- imuroida ala- ja yläkerta
- raivata vauvan huoneesta ylimääräiset rojut varastoon, kuurata läpikotaisin, laittaa verhot ja pedata sänky kuntoon
- pestä pyykkiä, rästissä ehkä min. 10 koneellista lomareissujen takia
- keittiön siivous
- kaikkien huoneiden (4 + keittiö) perussiivous, imurointi, pölyt, lattian pesut
- jääkaapin pesu
- vauvan vaatteiden lajittelu kaappiin, nyt vasta pesty ja myttynä odottavat siirtymistä pinoihin
- petivaatteiden vaihto
- epämääräiset siirtymistä odottavat pinot pois tasoilta, lipastojen päältä jne.
Mistähän alottaisi... Ehkä otan pahimman ensin, eli vessan pesun.
Liityn joukkoon! Mulla tosin keskeytyy jo parin tunnin päästä hommat, kun pitää lähteä juhliin. :) mutta sen jälkeen jatkuu ja sitä ennen voisin ryhtyä tuon järkyttävän tiskivuoren kimppuun!
Itselleni tehtävälistaa:
- tiskit ja keittiön siivous
- ylimääräisen huonekalun laittaminen nettiin myytäväksi (vie niin paljon tilaa olohuoneessa!).
- olohuoneen loppuun järjestäminen, viltit pesuun, yhden tavarakorin läpikäyminen
- eteisessä huivit koreihin ja lehtipinkka keräykseen
- vessan siivoaminen
- makuuhuoneessa puhtaat vaatteet kaappeihin, likaiset pesuun. Tavaroiden järjesteleminen. Petivaatteiden vaihto.
- asunnon imurointi ja luutuaminen
- pyykinpesu.
Siinä on hommaa. Eilen aloitin jo pikajärjestelemällä eteisen ja olkkarin. Nyt astioiden kimppuun *ei halua* :D
Älkää kadotko!
- M
Taas on tunti vierähtänyt ja edelleen se kylppäri vainoaa mua. Tein kakkoslastenhuoneen valmiiksi ja vetelin keittiön ja eteisen sekä kuistin lattiat vain mopilla. Mies pyörittää sivussa pyykirumbaa koko ajan, jynssäsi mikron äsken ja hoitelee lapset.
Tälle illalle en jaksa enempää: iso kylpyhuone ja sen pönttö (pönttö no:3) valmistuu, sitten pyyhin väliovet sormenjäljistä. Imuroin olohuoneen ja kolmannen lastenhuoneen, tyhjennän tiskit ja tiskipöydät ja sitten saa olla. Huomenna lisää makuuhuoneita.
Hullun kuuloista tehdä näin sekavasti tätä hommaa päällekkäin ja limittäin, mutta siirryn aina sen mukaan miten perhe elää ympärillä.
Tytti *jatkaa vielä*
Moi. Mä luovutin jo ja aloin leipomaan. :D Huomenna jatkuu... :)
7
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 13:09"]
imuroida
siivota keittiön tasot
pyyhkiä kylppärin pinnat
pyyhkiä pölyt.
[/quote]
No nuo olen nyt saanut tehtyä, vielä pitäisi tsempata itseni vaihtamaan lakanat ja laittamaan kone pyörimään... Ja sit pitäisi käydä suihkussa ja lähteä kauppaan.
Joku toinen päivä ohjelmassa onkin kaikkien likaisten nurkkien siivous ja komeroitten tyhjennys...
nro 20
Hei vaan. Ei tää nyt oikein lähtenyt käyntiin. Juutuin suustani kiinni ja siinä menikin tunti hukkaan. :D Jatkoin sitten elisiä keskenjääneitä juttuja. Nyt teen kauppalistaa... joten siivous jää illemmalle. Kohta kauppaan. :)
Mä suosittelen sille raskaanaolevalle, että jos vaan pystyt, niin siivoa nyt. Et ehkä jaksa/pysty/ehdi vauvan kanssa. :)
7
Täällä yksi siivooilija lisää, hop!
Olen juuri pessyt saunan ihan konttaamalla lauteiden alla. Pessyt lauteet ja saunan kylpyhuoneen. Kaakelisaumat saumaharjalla ja hanat kiillottanut. Taikasientäkin tarvittiin. Pönttö on kuurattu suurinpiirtein hammasharjalla. Teen oikein perusteellista kesäsiivousta kloriitilla ja muilla vahvoilla pesuaineilla.
Nyt siirryn ykkösvessaan, pesen senkin katosta lattiaan.
Mä otan vaikka nikin tähän ketjuun
T: Tytti
Mäkin siivoilen tänään! Tiskit on kohta tiskattu (en jaksa niitä kerralla tiskata käsin, joten pidän aina pausseja).
Mun pitää vielä:
imuroida
pestä pyykkiä
vaihtaa lakanat
siivota keittiön tasot
pyyhkiä kylppärin pinnat
pyyhkiä pölyt.
Ihan kohta alan hommiin :)