Miksi ikäero on miehelle ongelma?
Olemme seurustelleet pian muutaman vuoden (etäsuhde) ja puuheksi tuli juhannuksena, että miten suhteemme jatkuu tästä. Mies haluaisi kovasti muuttaa yhteen (jos siis työasiat järjestyisi samalle paikkakunnalle), mutta hän epäröi kovasti ikäeroamme. Mies on minua 14v vanhempi. Itse ajattelin pitkään, että se oln vain minä jota asia vaivaa, mutta juuri kun tunnen pääseeni pahimman yli siinä asiassa ja itseni kanssa kutakuikin sinuksi, niin selviä että miehelle se on pahin hidaste esim. avioliitolle. Emme ole vielä syvällisesti jutellut mikä "pelottaa", mutta mitä arvelsitte noiden syiden olevan? Eikös voisi luulla että olisi vain iloinen nuoresta vaimosta??
N44
Kommentit (16)
Miehesi ei halua naimisiin, kuten ei kukaan muukaan järkevä mies. Ikäero on vain tekosyy. Nuorempi nainen ei ole koskaan miehelle ongelma kunhan nyt ei mikään teini ole.
2. tuota minäkin olen miettinyt ja mies pääsisi eläkkeelle 63v, mutta on sanonut jatkavansa ainakin 65-66 asti. Mies olisi tavatessamme halunnut yhteisen lapsen (hänellä 3 aikuista lasta, minulla 2 teiniä), mutta sanoin että lapseni ovat tässä, ehdottomasti en halua lisää. On jo iän myötä pakostakin sopeutunut ajatukseen, ettei yhteisiä lapsia tule, mutta joku muu nyt on se mikä kovasti vaivaa ja sanoi että asiasta on kyllä ensi viikonloppuna puhuttava vakavasti, ja olen yrittänyt nyt pohtia mitä nuo asiat olisi jotta paremmin ymmärtäisin....
ap
3. siinä mielessä meni pieleen, että mies olisi halunnut naimisiin jo puolen vuoden tuntemisen jälkeen ja on edelleenkin sitä mieltä, että jos yhteen muutetaan, niin se tarkoittaa myös avioliittoa. Itse en olisi enää niinkään avioliiton kannalla, se on jo koettu, mutta toisaalta olen tullut siihen tulokseen, että ehkä minä voin naimisiin mennä jos se miehelle on niin iso juttu.
ap
Ehkä asia selviää sulle ensi viikonloppuna!
Jos esim. pelkää mitä sukulaiset tuumaa nuoresta heilasta?
Minkä ikäisiä miehen lapset ovat? Tuon ikäisellä miehellä voisi hyvin olla lähes 4-kymppisiä lapsia, joten voisiko miettiä sitä, että sun ja lasten ikäero on liian vähän. Kaikki lapset ei hyväksy sitä, että isä ottaa lähes tyttären ikäisen vaimon.
Kauanko olette seurustelleet?
Meillä ikäeroa 12v, ollaan seurusteltu 10v ja oltu naimisissa nyt 5v. Kumpikaan meistä ei olisi tähän ryhtynyt, jos jompi kumpi olisi haaveillut vielä lapsista. Miehelle oli selvää, ettei halua lisää lapsia (molemmat nyt jo yli 20v) ja minulle taas oli selvää, etten halua yhtään lasta. Olin seurustelumme alkaessa vasta 30v. En silti osaa sanoa mikä on sinun miesystävälläsi syynä. Ehkä pelkää sinun lähtevän vieraisiin jos mieskuntonsa romahtaa? :)
Miehellä on mielessä jo joku nuorempi, jonka kanssa vielä voi tehdä lapsen.
8. ja 9. Miehen lapset ovat 20-28v (vahin on poika). Olemme olleet yhdessä viikkoa vaille 2v. Ainakaan tähän saakka ei ole ollut pienintäkään ongelmaa mieskunnon kanssa, päinvastoin olen hämmästynyt sillä oman ikäistä miestäni ei seksi juuri kiinostanut, mutta tämä nykyinen haluaisi joka päivä, parhaimpina päivinä 3-5 kertaa päivässä, joten johan tuohon sietäis vähän vanhuuden oireita tullekin :D
ap
10. en usko, että mies enää lasta haluaa. Monesti aamuisin sängyssä loikoillessa on sanonut, että aattele miten fiksu olit kun et halunnut lasta, nyt saadaan nauttia rauhallisista aamuista sängyssä.....:)
Ap
Mieheni on minua 22 vuotta vanhempi, eikä se aiheuta ongelmaa. Olisikohan teidän tilanteessanne taustalla kuitenkin jokin muu asia? Keskustelkaa.
13. ehkä teillä ei ole niin lähellä tuo eläköityminen? Uskon, että se on isoin asia mitä mies pelkää ja kyllä itsekin olen miettinyt, että miten päivänsä viettää kun minä olen vielä töissä. Tylsistyykö, alkaako alkoholi maistua vai ravaako päivätansseissa hameiden perässä ;) Etenkin kun mies lähes ympärivuorkauden nykyään töissä, muutos on melkoinen ja samalla katoaa työn tuoma asema....ja varmaan mietityttää sekin joutuuko sitten minun hoidettavakseni ta tiedän, että se olisi todella iso kolaus miehelle.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 09:24"]8. ja 9. Miehen lapset ovat 20-28v (vahin on poika). Olemme olleet yhdessä viikkoa vaille 2v. Ainakaan tähän saakka ei ole ollut pienintäkään ongelmaa mieskunnon kanssa, päinvastoin olen hämmästynyt sillä oman ikäistä miestäni ei seksi juuri kiinostanut, mutta tämä nykyinen haluaisi joka päivä, parhaimpina päivinä 3-5 kertaa päivässä, joten johan tuohon sietäis vähän vanhuuden oireita tullekin :D
ap
[/quote]kyllä toi jo täyttää av-palstan seksiaddiktin kriteerit ;)
M39
Ehkä se pelkää että kyllästyt häneen kun hän alkaa siitä vanheta ja raihnaistua ja jää eläkkeellekin, ja sitten hän jää viettämään vanhuudenpäivänsä yksin. Ehkä myös ajattelee, että olisi väärin sitoa sinut suhteeseen, jossa sinä todennäköisesti joudut viettämään hyviä ja terveitä vuosia raihnaisetn vanhuksen omaishoitajana.
Jutelkaa ihmeessä noista asioista! Ne huolet on ihan luonnollisia, mutta ei niiden tarvitse suhdetta estää, kunhan kumpikin tietää mihin ryhtyy ja on valmis kantamaan seuraamukset. Itsellänikin on 15 vuotta vanhempi mies, ja hänellä on välillä ollut huolia että haluaisin nuoremman ja komeamman sittenkin, ja välillä masentuneena pyörittelee että voi minua raukkaa, vanhan raihnaisen miehen nuori ja kaunis vaimo...
Minäkin suosittelisin vähän purkamaan miehen kanssa auki noita tunteita ja pelkoja mitä miehellä varmaan on teidän suhteen vuoksi. Meillä ikäeroa 20 vuotta (minä 50 ja mies 70) ja vaikka ollaan molemmat taiteilijoita eikä varsinaisesti jäädä eläkkeelle eikä yhdessäkään asuta kun halutaan tehdä työtä ja elää vapaassa aikataulussa kumpikin, mutta tuollaista numeron 16 kuvaamaa keskustelua käytiin pari vuotta sitten kun miehen isä ja minun isoisäni kuoli ja tarvitsivat pitkään omaishoitoa, että olisinko siihen valmis tarvittaessa ja miestä piti kyllä vakuutella, että rakastan häntä iästä riippumatta enkä vaihtaisi nuorempaan. Nämä ovat luonnollisia huolia ja meillä ainakin tilanne ratkesi ihan keskustelemalla, vaikka tällä hetkellä mies onkin meistä se hyväkuntoisempi.
Tulee mieleen lähinnä lasten hankkiminen, mutta jos säkin oot jo 44, niin se ei ehkä ole enää mielessä?
Kysy mieheltä suoraan, mikä asiassa mietityttää. Mikä sua itseäsi ikäerossa epäilyttää?
Ootte siis 44 ja 58. Miehellä saattaa jo muutaman vuoden sisällä olla eläkkeelle jääminen ajankohtainen, sulla ei vielä pitkiin aikoihin. Kaipaisiko hän eläkepäiville seuraa toisesta eläkeläisestä, jotta voisi harrastaa ja matkustaa vapaasti?