Musta uloste
tietämätön kysyy, värjääkö pensasmustikkakin ulosteen mustaksi?
Kiitos jos joku vastaa.
Kommentit (15)
Voi viitata ylempään suolisto-ongelmaan. Musta väri voi olla verta. Jotain tiettyjä poikkeuksia on.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 05:07"]
Voipi värjätä.
[/quote]
Anteeksi tunkeileva kysymykseni; onko sinulla asiasta omaa kokemusta ja ihan fakta-tietoa? En epäile vastaustasi laisinkaan, olen vain huolissani asiasta. Ja niitä mustikoita, nimenomaan pensasselaisia, tuli syödyksi puolisen kiloa.
Kiitos jos vielä viitsit kommentoida. Googlella en asiaan saanut selvyyttä, kerrotiin vain että se kuoriosa on ainut jossa on väriä jne.
t.huolissaan oleva ap.
En ole sama mutta pidän sitä mahdollisena. Kakka voi olla väriltään vihreää ja vielä normaali. Musta väri tulee jostain vatsan alueelta. Koostumus saattaa kertoa jotain.
http://www.livescience.com/39863-why-is-my-poop-green.html
The color of your stools is often a reflection of what you eat. Black stools, for example, can result from eating blueberries or taking medications that contain bismuth subsalicylate, such as Pepto-Bismol.
Google käännös:
Väri ulosteessa on usein osoitus siitä, mitä syöt. Mustat ulosteet, esimerkiksi voi johtua syö mustikoita tai lääkitystä, jotka sisältävät vismuttisubsalisylaatti, kuten Pepto-Bismol.
Kiitos vastauksista, lisääkin otan mielusti vastaan. Ei mitään lääkityksiä. En ajattelisi koko asiaa jos olisi kyse ns.tavallisista mustikoista, mutta nämä tosian olivat pensasmustikoita...
Anteeksi jankkaamiseni, olen vain niin kovin huolissani.
Ei ole hätää. Mustat ulosteet voivat olla merkki ylempänä ruoansulatuksessa olevasta verenvuodosta (vakavaa), mutta tässä tapauksessa voit aivan rauhassa odottaa vaihtuuko ulosteen väri, sillä on hyvin todennäköistä, että se johtuu mainitsemistasi mustikoista.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 05:35"]Ei ole hätää. Mustat ulosteet voivat olla merkki ylempänä ruoansulatuksessa olevasta verenvuodosta (vakavaa), mutta tässä tapauksessa voit aivan rauhassa odottaa vaihtuuko ulosteen väri, sillä on hyvin todennäköistä, että se johtuu mainitsemistasi mustikoista.
[/quote]
Kiitos vastauksestasi. Olisi pitänyt laittaa jo aloitukseen että kyseessä liki 4 v lapsi, itsestäni en näin paniikissa olisi.
Mustikasta johtuu, mun 5-v:llä kävi kans just noin. Oli tosin tavis mustikka, mut silti.
Minulla teki mustikat ihan mustaksi! Pelästyin hitosti.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 05:14"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 05:07"]
Voipi värjätä.
[/quote]
Anteeksi tunkeileva kysymykseni; onko sinulla asiasta omaa kokemusta ja ihan fakta-tietoa? En epäile vastaustasi laisinkaan, olen vain huolissani asiasta. Ja niitä mustikoita, nimenomaan pensasselaisia, tuli syödyksi puolisen kiloa.
Kiitos jos vielä viitsit kommentoida. Googlella en asiaan saanut selvyyttä, kerrotiin vain että se kuoriosa on ainut jossa on väriä jne.
t.huolissaan oleva ap.
[/quote]
Tottakai voi värjätä. Kyllä se mitä me syödään voi värjätä ulostetta. Puoli kg mustikkaa voi tehda ulosteen mustaksi. Tosissasiko kyselet vai vitsinä? Kannattaisiko pari päivää katella, meinaan jos jatkuvasti mustaa vaan, niin sit voi ihmetellä lisää..?
Miten se pensasmustikka olisi värin suhteen erilainen kuin tavallinen? Siniseltä sekin näyttää. Maku noissa tavallisissa tietty on hieman eri.
Voipi värjätä.