Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huoh, päästäänkö me koskaan eroon vyöihrakuoriaisista!?

Vierailija
25.06.2014 |

Alle 10v. talo ja muutimme vuoden vaihteessa. Alkuvuodesta koppiksia ilmestyi 1 kerrallaan n. 4vko välein, kunnes huhtikuussa niitä alkoi ilmestyä useampia. Toukokuu vielä seurattiin tilannetta, mutta 3vko sitten meillä kävi ammatti myrkyttäjä! Nyt niitä on viimeset 2vko taapertanut päivittäin vastaan, joko koppis tai toukka! Ja nyt ihan viime viikon pelkkiä toukkia!!! Mua niiiiin ällöttää!!

Ens viikolla tulee uusi myrkytys, olen tässä myrkytysten välissä suihkinu Biokilliä itse kriittisimpiin paikkoihin. Tänään kun suihkutin sohvan alareunaa, niin,sieltä putosi 1oikein pulska toukka!! No nyt on sohvatyynyt saunassa!!!!

Päästäänkö me näistä eroon, vai onko muutto ainut keino? Apua kaivataan!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettakaa se artikkeli, jossa kerrottiin näiden ötököiden tuhonneen koko asunnon. Ihan hirveä juttu, joten kyllä nuo ötökät kannattaa myrkyttää pois.

Vierailija
2/16 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli niitä 50-luvun kerrostaloasunnossa, mutta pesimme ja myrkytimme Raidilla komerot mistä niitä tuli ennen kuin toimme tavarat ja sen jälkeen ei näkynyt. Kannattaisi kysyä asiantuntijoilta eli torjuntafirmoilta sekä kaupungin/kunnan virkamiehiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se muutto auttaisi kun veisitte ne vaan mukananne uuteen paikkaan.

Vierailija
4/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosi vanha talo ja välillä niitä näkee mut en oo kovin huolissaan. Kuhan ei jätä likaisia vaatteita lattioille. Kaikki koppikset oon vetäny vessasta alas. Yhden toukan oon vaan nähny.

Vierailija
5/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:25"]Meillä tosi vanha talo ja välillä niitä näkee mut en oo kovin huolissaan. Kuhan ei jätä likaisia vaatteita lattioille. Kaikki koppikset oon vetäny vessasta alas. Yhden toukan oon vaan nähny.

[/quote]

Yök. Ihanaa yhteiseloa.

Vierailija
6/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Me asutaan kerrostalossa ja toukkia ollu kevään aikana kolme - kaikki toukokuussa. Toivottavasti pysyy nyt poissa. Oksettavia.

Vierailija
7/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:24"]Mitä se muutto auttaisi kun veisitte ne vaan mukananne uuteen paikkaan.

[/quote]

no jos muuttaisimme niin pesisin/saunottaisin/pakastaisin kaiken tekstiilin ennen lähtöä. Lisäksi myrkyttäisin uuden kodin tyhjiötään ennen muuttoa! Mutta haluaisinkin kuulla kokemuksia että voiko niistä päästä lopullisesti eroon ilman että tartteis muuttaa!?

Vierailija
8/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toukkia ollu toukokuussa niin ne loput on jo jonnekin koteloituneena ja lohta niistä kuoriutuu koppiksia jotka munii uuden sukupolven! Ajoissa myrkyttämään!

Vierailija
9/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:24"]Mitä se muutto auttaisi kun veisitte ne vaan mukananne uuteen paikkaan.

[/quote]

no jos muuttaisimme niin pesisin/saunottaisin/pakastaisin kaiken tekstiilin ennen lähtöä. Lisäksi myrkyttäisin uuden kodin tyhjiötään ennen muuttoa! Mutta haluaisinkin kuulla kokemuksia että voiko niistä päästä lopullisesti eroon ilman että tartteis muuttaa!?

[/quote]

No. Me muutettiin ja saunotettiin, pakastettiin, pestiin ja myrkytettiin todella huolellisesti, silti keväällä näin monta kuoriaista uudessa kämpässä. Myrkytin biokillilla ja nyt ei ole enää näkynyt mitään. Meinaan taas myrkyttää lähiaikoina varmuuden vuoksi. En tiedä pääseekö noista koskaan.

Vierailija
10/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mieltä myrkyttäjä oli? Niitä tulee lisää esimerkiksi lähellä taloa olevista linnunpesistä, tai jos rakenteissa on hiiren raatoja tai muuta evästä. Tuollaiset paikat pitää poistaa. Meillä nuo on yrittäneet myös esim. leipien kimppuun, joten olen pitänyt ruokatavarat rasioissa. Itse en ole päässyt niistä eroon, mutta ei meillä niitä ole ammattifirma käynyt myrkyttämässä, ehkä se auttaa. Ällöjähän ne on, mutta onneksi niitä näkee vaan harvakseltaan eikä talvella ollenkaan.

Vierailija
11/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se vain vaatteiden pakastaminen auttaisi (en tiedä tehoaako kuumuus niihin ollenkaan), vaan ne voi olla nojatuoleissa ym. myös, kaikessa, missä on tekstiiliä. Meillä myös vanha talo ja ne on jossain tuolla rakenteissa. Kun on ollut kunnon talvet, niitä ei näy, nyt kun oli lauhempaa, niin taas tänä keväänä on näkynyt. Mä en edes yritä kaikkia saada kuolemaan, kun tuntuu, että se olis niin iso homma ja varmuutta ei ole koskaan. Ikävä juttu, mutta sen kanssa eletään. Jos joskus olis mahdollisuus rakentaa talo ja muuttaa uuteen, niin en tiedä mitä tekisin... 

Vierailija
12/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne myös pesii ruokiin...eli kaikki eläintenruuat yms tiiviisiin muovipusseihin!

Vierailija
13/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 11 jatkaa. Välikatolla voi myös olla kuollut hiiri tms ja ne tulee sieltä

Vierailija
14/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole eläimiä (eikä tule!!!) mutta edellisellä omistajalla oli useita koiria ja voin kuvitella, miten paljon eläin pölyä on lattialistojen ja lattian alla niitä nilliäisiä ruokkimassa! Ne pitää kaikki repiä ja putsata perusteellisesti! Niin, ja kai villat pitää vaihtaa välikatolla...

sohvan, runkosängyn yms tekstiili kalusteet olen myrkyttänyt!!

Vierailija
15/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on aika harmittomia kuitenkin, en osaa niistä ottaa stressiä. Meillä on paljon kärpäsiä ja niiden raatoja yläpohjassa, niissäkin kuulemma sikiävät. Ehkä olisin enempi hiilenä, jos niitä olisi paljon. Pari yksilöä päivässä tuli keväämmällä bongattua, nyt ei ole näkynyt. Enempi nyppii nuo vintti/ullakkokärpäset, niistä ei tunnu eroon pääsevän kun peltojen keskellä asutaan. Talo viisi vuotta vanha.

Vierailija
16/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:48"]Meillä ei ole eläimiä (eikä tule!!!) mutta edellisellä omistajalla oli useita koiria ja voin kuvitella, miten paljon eläin pölyä on lattialistojen ja lattian alla niitä nilliäisiä ruokkimassa! Ne pitää kaikki repiä ja putsata perusteellisesti! Niin, ja kai villat pitää vaihtaa välikatolla...

sohvan, runkosängyn yms tekstiili kalusteet olen myrkyttänyt!!

[/quote]

3 jatkaa. Meillä on vaihdettu kaikki eristeet välikatolta ja muutenkin remppailtu paljon mut jossain rakenteissa niitä on. En mä mitään myrkytystä halua. Onhan se myrkytys ihmiselle haitallisempi kuin pienen pieni koppis. Jos kaikki näkyvät elukat poistaa niin ties vaikka ne joskus loppus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan