Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäättekö yövieraista?

Vierailija
25.06.2014 |

Minä voin kyllä majoittaa sukulaisia tarvittaessa, mutta kaveriperheiden yöpymisteissuista en niin välittäisi. Jotenkin tässä pienehkössä asunnossa se tuntuu rasittavalta, haluaisi nähdä vain muuten. Kehtaako sanoa tätä kaveriperheelle, joka lapsensa kanssa kutsui itsensä meille yöksi (toiselta puolen Suomea).?Tykkäättekö majoittaa kavereita?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään! Meillä käy paljon yövieraita. Yhtenä kesänä oli yli kymmenet yövieraat, enimmillään oli 7 vierasta talossa.

Vierailija
42/50 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ystävistäni, niistäkin(!) jotka asuvat toisilla paikkakunnilla. Siksi he ovat tervetulleita yöpymään meillä. Jos maalla asuva ystävä jää yöksi meille, meillä on enemmän aikaa jutella, olla rauhassa. Ei tarvitse katsoa aikatauluja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemuksia yökyläilystä puolin eikä toisin. Ei tuttavapiirissä, omassa eikä puolison suvussa ole aikuisten yökyläilykulttuuria. Alakouluikäiset lapset kyläilevät joskus kesäloma-aikana serkkujensa luona yön tai kaksi. Jos mennään pidemmän matkan päähän jollekin vierailemaan niin majoitutaan hotelliin.

Vierailija
44/50 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä esim. siitä, että isovanhemmat tulevat yökylään, saisivat käydä useamminkin. Mutta puolituttujen majoittamisesta en tykkää yhtään, miksi pitäisi ottaa nurkkiin pyörimään joku viisihenkinen perhe, jonka kanssa ei olla muutenkaan tekemisissä? Menkööt hotelliin.

Vierailija
45/50 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Tilaa voisi tietysti olla enemmän mutta aina on mahduttu.

Vierailija
46/50 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mun luo tullaan yökylään niin silloin nimenomaan tullaan mun luo yökylään eli tarkoituksena tehdä kaikkea kivaa yhdessä. Mulla on iso parisänky johon mahtuu kaveri tai kaksikin mun viereen nukkumaan.

Oonkohan vähän pervo: Mulla tulee mieleen että em. viestin kirjoittajan sängyssä tosiaan tehdään KAIKKEA kivaa yhdessä... :p

Vierailija
47/50 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään yövieraista tosi paljon, olivatpa he sukulaisia tai ystäviä. Meillä on vieraille tilaa, on omat huoneet ja peseytymistilat, ja muutenkin tilaa "levittäytyä". Tykkään myös kestitä vieraita, laittaa ruokaa ja tarjota itse tehtyjä ruokia ja herkkuja. Olen ymmärtänyt, että kaikki vieraat ovat viihtyneet meillä. Sekin jo kertoo viihtymisestä, että vieraat haluavat tulla uudestaan ja uudestaan.

Kun vieraita on tulossa, niin koti siivotaan perusteellisesti ( vaikka aina onkin ihan siistiä), makuuhuoneisiin laitetaan puhtaat ja raikkaat petivaatteet. Vierashuoneiden sängyt, tyynyt, peitot ym. ovat kaikki hankittu vieraiden viihtyvyyttä ajatellen. Meillä ei ole mitään rajoitettua aikaa kuinka pitkään vieraat saavat olla meillä, vaan se menee sen mukaan mikä sopii meille ja vieraille. Kolme viikkoa taitaa olla pisin aika mitä vieraat ovat meillä olleet.

Vierailija
48/50 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisemmin pidä yövieraista, mutta siedän niitä. Esim. Isovanhemmat ovat toki tervetulleita katsomaan lapsenlastaan pitkän matkan takaa ihan yöksi tai pariksikin. Samoin kaukaa tuleville kavereille tarjoan toki yömajoituksen.

Erään tuttavapariskunnan käytöksestä tosin tuli lähinnä mieleen hyväksikäyttö. Emme ole mitenkään läheisiä, mutta pariskunta kävi harrastamassa paikkakunnalla, jossa asumme ja säännöllisesti pyysi myös yösijaa. Eivät siis tulleet meitä katsomaan vaan nimenomaa tarvitsivat vain yöpaikan. Koskaan eivät tuoneet mitään tullessaan (itse vien aina jotain tuliasia, vähintään viinipullon tms.), mutta pitivät itsestään selvyytenä, että meiltä sai ruuat, juomat yms. Kaiken huippu oli, kun kuulin näiden puhuneen, että minä olen vielä ihan ok, mutta mieheni tosi ärsyttävä. No kummasti tämän ärsyttävän ihmisen kaljat, viinit ja grillipihvit kuitenkin maistuivat. Nykyään meillä onkin sitten aina muuta menoa, kun nämä kärttävät yömajoitusta...

Vierailija
49/50 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on ainoa aikuinen, jonka yövierailuista pidän. Kaikki lapset ovat meille tervetulleita yökylään, meillä on yksi koululainen omasta takaa. Meillä ei ole vierashuonetta, onhan noi kaverit joskus olkkarin lattialla nukkuneet ja yön hiljaisina tunteina lentokentälle hipsineet. Tykkään kyllä passata vieraita ja majoittausin vaikka koko suvun, jos olisin rikas ja tilaa olisi.

Vierailija
50/50 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mun luo tullaan yökylään niin silloin nimenomaan tullaan mun luo yökylään eli tarkoituksena tehdä kaikkea kivaa yhdessä. Mulla on iso parisänky johon mahtuu kaveri tai kaksikin mun viereen nukkumaan.

Oonkohan vähän pervo: Mulla tulee mieleen että em. viestin kirjoittajan sängyssä tosiaan tehdään KAIKKEA kivaa yhdessä... :p

Niinpä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi