Mitä yhteistä on Brasilialla, Argentinalla, Espanjalla, Portugalilla...
.. Meksikolla ja Etelä-Afrikalla?
Kaikissa näissä maissa on samaa sukupuolta olevien avioliitot mahdollisia! Oikeesti, miten tämä asia voi olla suomessa vuonna 2014 edelleen niin vaikea?!? Sehän nyt ei ole yllättävää, että kaikki muut Pohjoismaat on jo hyväksyneet "homoliitot", mutta että monet syvästi uskonnolliset ja melkein "kehitysmaat" ovat suomea edelle tasa-arvo asioissa, on melko järkyttävää!
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 19:47"]Höh, olin tulossa vastaamaan tummat ja kuumat miehet
[/quote]
Sama. Mutta samaa mieltä ap:n kanssa myös!
Johtuu siitä, että meillä perussuomalaiset kavereineen tuntevat henkistä yhteyttä niihin maihin joissa homoja vainotaan ja haluavat Suomen pois läntisten demokratioiden joukosta.
Miks niiden pitäis saada mennä kirkossa naimisiin kun raamattukin kieltää sen? Eikö raamattu oo kuitenkin aika tärkeä noissa kirkkopiireissä. Olen itse eronnut kirkosta eikä kiinnosta avioliitot. Eikä mua haittaa homot ja lesbotkaan. Itsekin olen bi. Voisin ihan hyvin olla naisen kanssa parisuhteessa. En ehkä ymmärrä sit vaan mitä tämä tasa arvoinen-laki tarkoittaa?
Brasiliassa toisaalta murhataan homo joka 36.TUNTI. Vaikka laki takaa homoille jossakin suhteessa Suomea paremman aseman niin käytännössä ei näin ole.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 20:07"]
Miks niiden pitäis saada mennä kirkossa naimisiin kun raamattukin kieltää sen? Eikö raamattu oo kuitenkin aika tärkeä noissa kirkkopiireissä. Olen itse eronnut kirkosta eikä kiinnosta avioliitot. Eikä mua haittaa homot ja lesbotkaan. Itsekin olen bi. Voisin ihan hyvin olla naisen kanssa parisuhteessa. En ehkä ymmärrä sit vaan mitä tämä tasa arvoinen-laki tarkoittaa?
[/quote]
Juu, sä et tajua, että avioliitolla ja kirkolla ei varsinaisesti ole mitään tekemistä keskenään. Avioliitto on vanhempi juttu kuin kirkko. Avioliiton voi solmia ilman kirkkoa. Raamattu tuomitsee myös avioeron, silti se sallitaan, jopa kirkossa.
Kaikki toivottavasti häviävät seuraavat matsit ja joku Euroopan maa voittaa maailmanmestaruuden.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 20:17"]
Kaikki toivottavasti häviävät seuraavat matsit ja joku Euroopan maa voittaa maailmanmestaruuden.
[/quote]
Saksa.
Mitä eroa on rekisteröidyllä parisuhteella ja avioliitolla? Juu en ymmärrä edes mikä tässä muuttuisi jos tuo laki olisi tullut? Anteeksi tyhmyyteni. Luulin että tässä on kyse kirkkohäistä :)
Onko muuten Saksassa homoliitot sallittuja?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 20:07"]
[/quote]
Minua kiinnostaa kovasti tietää tarkalleen ne kohdat raamatussa jossa homojen avioliitto ja kirkossa vihkiminen kielletään.
Tarkennuksena: Meksikossa vain México D.F.:ssa eli pääkaupungin alueella ja Quintana Roon osavaltiossa samaa sukupuolta olevien avioliitot on laillistettu. Kyseessä on alueellisesti hyvin pieni osa maan pinta-alasta, väestön suhteen näillä alueilla asuu n. 20 % väestöstä.
Meksikossa kirkko ja valtio ovat erillään, kirkon siunauksesta ei ole siis kysymys.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 20:17"]Kaikki toivottavasti häviävät seuraavat matsit ja joku Euroopan maa voittaa maailmanmestaruuden.
[/quote]
Espanja tipahti jo ja pian tipahtaa Portugalikin.
E-Afrikka ei ole edes mukana näissä kisoissa.
Huoh, miten vieläkin jonkun mielestä naimisiinmeno=kirkkohäät???
Listaatko vielä maat joissa ei ole sallittua. Italia vaikka.
...toisessa ääripäässä ovat Unkari, Puola, Romania, Valko-Venäjä, Ukraina, Latvia, Liettua, Bulgaria, Moldova, Montenegro ja Serbia. Niiden perustuslaeissa homoavioliitot kielletään tai avioliitto määritellään naisen ja miehen väliseksi.
28 EU-maasta 12 ei kuitenkaan salli homopareille edes rekisteröityä parisuhdetta. Ne ovat Bulgaria, Kypros, Kroatia, Kreikka, Italia, Latvia, Liettua, Malta, Puola, Romania, Slovakia ja Viro.
Mitkäs kaikki noista on katolilaisenemmistöisiä kaiken lisäksi? Sitä kirkkoa, joka ei hyväksy edes kortsuja?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 20:20"]
Mitä eroa on rekisteröidyllä parisuhteella ja avioliitolla? Juu en ymmärrä edes mikä tässä muuttuisi jos tuo laki olisi tullut? Anteeksi tyhmyyteni. Luulin että tässä on kyse kirkkohäistä :)
[/quote]
Esim. se, että väestörekisteristä jne. käy ilmi siviilisääty. Sitä ehkä kysytäänkin, työtä ja vikroja hakiessa tms. Nyt sieltä käy suoraan ilmi seksuaalinen suuntautuminen, joka saattaa aiheuttaa syrjintää.
Onko muuten Saksassa homoliitot sallittuja?
[/quote]
Google tiesi, että ei ole.
Nyt sitten kannustetaan Saksa voittoon!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:08"]
[/quote]
Esim. se, että väestörekisteristä jne. käy ilmi siviilisääty. Sitä ehkä kysytäänkin, työtä ja vikroja hakiessa tms. Nyt sieltä käy suoraan ilmi seksuaalinen suuntautuminen, joka saattaa aiheuttaa syrjintää.
[/quote] Suomesta en tieda mutta USAssa ainakin suuri ero. Rekisteroidylle ei tarvitse myontaa esim. puolison saamia vakuutuksia, osavaltion ulkopuolella silla ei ole mitaan merkitysta. Yhteista veroilmoitusta vahennyksineen ei voi tehda jne., jne. Silla on oikeastaan vain symboolinen merkitys.
oletko jotenkin vajaaälyinen kun pitää jankata samaa asiaa älykkäille ihmisille 100 kertaa
Höh, olin tulossa vastaamaan tummat ja kuumat miehet