Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako jostain ilmaista tai halpaa keskusteluapua?

Vierailija
27.06.2021 |

Mulla on nyt elämässä sellainen tilanne, josta tahtoisin jutella jonkun kanssa. Ei mitään varsinaista kriisiä tai vastaavaa, vaan paljon pienempi asia joka kuitenkin vaivaa kovasti mieltäni. Olen tosi yksinäinen eikä mulla ole ketään jolle voisin purkaa ajatuksiani ja jonka kanssa voisin miettiä eri vaihtoehtojen hyviä ja huonoja puolia. En siis kaipaa varsinaista terapeuttia tai muutakaan ammattilaista, vaan sellaista ihmistä jolla on aikaa kuunnella ja ehkä myös tarjota joitain enemmän tai vähemmän viisaita neuvoja. Tietysti luottamuksellisesti. Yksikin kerta auttaisi, mutta luulen että olisi parempi jos voisi muutaman kerran tavata vaikka kuukauden välein. Onko tällaista mahdollisuutta missään tarjolla, kun rahat on tosi tiukilla?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on monia asiantuntijoita, paljon lääkäreitä mm

Vierailija
2/17 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia tukilinjoja ja puhelimia on, kannattaa googlata. Myös diakoniaan voi mennä juttelemaan asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyköhän ev.lut. kirkolta sopivaa palvelua? Kävin itse pari vuotta sitten juttelemassa korkeakoulupastorin kanssa, kun olin kokenut elämässäni joukon vastoinkäymisiä. Papin puheille pääsi parissa päivässä ja sen jälkeen tavattiin kerran viikossa n. 10 viikon ajan. Pappi oli tosi empaattinen ja halusi selvästi auttaa. Juteltiin asiasta ja vähän sen vierestäkin, eikä pappi ottanut kertaakaan ottanut uskontoa puheeksi. Koen saaneeni niistä keskusteluista paljon apua. 

Vierailija
4/17 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa diakoni. Ei maksa mitään eikä tee kirjauksia.

Vierailija
5/17 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset tänne vaan kirjota ongelmastas. Takuulla saat monipuolisen vastauksien kirjon.

Vierailija
6/17 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyyköhän ev.lut. kirkolta sopivaa palvelua? Kävin itse pari vuotta sitten juttelemassa korkeakoulupastorin kanssa, kun olin kokenut elämässäni joukon vastoinkäymisiä. Papin puheille pääsi parissa päivässä ja sen jälkeen tavattiin kerran viikossa n. 10 viikon ajan. Pappi oli tosi empaattinen ja halusi selvästi auttaa. Juteltiin asiasta ja vähän sen vierestäkin, eikä pappi ottanut kertaakaan ottanut uskontoa puheeksi. Koen saaneeni niistä keskusteluista paljon apua. 

Ei kovin empaattista,  kun ei uskontoa oteta esiin. Uskonto on ainut syy, miksi koko pappi on edes palkkalistoilla. Uskontoa häneltä on siis lupa odottaa.

Kuka edes menee papin puhelle ja vielä kehuu, ettei uskontoa edes otettu esiin. En ymmärrä.

Vierailija
7/17 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIELI ry:n ympärivuorokautinen kriisipuhelin.

Vierailija
8/17 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikset tänne vaan kirjota ongelmastas. Takuulla saat monipuolisen vastauksien kirjon.

Samaa mieltä.

Vierailija
9/17 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon perheneuvonta, löytyy isoimmilta paikkakunnilta.

Vierailija
10/17 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin empaattista,  kun ei uskontoa oteta esiin. Uskonto on ainut syy, miksi koko pappi on edes palkkalistoilla. Uskontoa häneltä on siis lupa odottaa.

Kuka edes menee papin puhelle ja vielä kehuu, ettei uskontoa edes otettu esiin. En ymmärrä.

Eikö empaattinen voi olla ilman uskontoa? En muuten tarkoittanut sitä kehuksi, ettei pappi ottanut uskontoa puheeksi, vaan kyse oli pelkästä neutraalista toteamuksesta. Uskonto oli kyllä näkyvillä mm. seinillä olleiden taulujen ja erilaisten esitteiden välityksellä, ja pappi olisi varmasti puhunut myös uskonnosta jos olisin halunnut. Korkeakoulupastori tekee kuitenkin tiivistä yhteistyötä korkeakoulujen kanssa, eikä tällainen matalan kynnyksen toiminta voi olla samalla tavalla vakaumuksellista kuin monessa muussa paikassa. Sitä paitsi tällaisesta lähestymistavasta voi olla myös hyötyä: Korkeakoulupastorin puheille on helppo tulla uskonnollisesta vakaumuksesta riippumatta, ja jotkut kiinnostuu ottamaan uskonnon puheeksi muiden asioiden lomassa, kun sen saa tehdä silloin kun se tuntuu itsestä hyvältä eikä silloin kun joku muu päättää. 

Vierailija
12/17 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/17 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/17 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita matalan kynnyksen paikkojakin ollut (riippuu missä asuu).. En tiedä miten auki korona aikana.

Vierailija
15/17 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta terveysasemalta

Vierailija
16/17 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on myös tosi hyvin ryhmiä esim jos sulla on joku diagnoosi niin etsi sille vertaistuki ryhmä, henkisen kasvun ryhmä on myös tosi hyvä paikka avautua omasta elämästään.

Vierailija
17/17 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita tk ja kysy neuvoa.  Kriisipuhelimia on paljonkin. Ja mm. Radio Deillä on "rukous"puhelin, jossa voi myös jutella.

Mieli ry myös auttanee, varsinkin jos on jotain vakavampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme