Miten korona-aika onkaan muuttanut 40+ naisten mielenterveyttä.. Huh huh
Olen ehtinyt tapailla tässä kevätkesän aikana useampaakin naista seurustelun merkeissä. Täytyy todeta, että korona on jättänyt pelkästään olemassaolollaan ja maskipakoillaan aivan käsittämättömiä vaurioita heidän mielenterveyteen.
Mikä ihmeen muutos on tapahtunut useampienkin psyykkeessä erilaisten pelkojen ja ympärillä vaanivien kuviteltujen uhkien, voisiko sanoa, kroonisoituneet uudeksi normaaliksi? Moni heistä on joko käynyt terapiassa tai jonottamassa sellaiseen. Moni myös nappailee milenterveyslääkkeitä kuin karkkeja vailla minkäänlaista hoitosuunnitelmaa.
Tätä on todella huolestuttavaa seurata. Mihin ihmeeseen naisista on kadonnut elämänilo ja optimisimi. Keskustelun avauksissa on heti negatiivinen kierre joka alkaa menneistä tai korona-aikana kasaantuneista parisuhdekriiseistä. Kuvaavaa on heidän käsittämättömän huono minä kuva ja ahdistus, joka ryöpsähtää hetken keskustelun jälkeen lohduttomaksi itkuksi. Miten siihen pystyy miehenä suhtautmaan, kun avaat joka kerran Pandoran lippaan ja joudut olkapääksi asioissa, joihin ammattilaiseltakaan tuskin löytyy lääkkeitä?
Sillä ei ole muuten mitään eroa ovatko nämä daamit olleet sinkkuja vai parisuhteessa. Ketsupppipullo aukeaa samalla tavalla ihan kaikilta..
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vika on sinussa, vedät puoleesi vain ne omituiset tapaukset.
Päteekö tämä myös naisiin? Vaikkapa niihin jotka päätyy väkivaltaisiin suhteisiin? en ole ap
Olen huomannut saman työkavereissa, ystävissä, sukulaisissa jne. Korona on tehnyt heistä aivan outoja, joilla on ollut jo valmiiksi jotain epätasapainoa mielensä kanssa. Heistä on tullut näitä hysteerikkoja.
Mutta myös joistain, joita olen pitänyt terveellä järjellä varustettuina ihmisinä. Myös heistä jotkut ovat alkaneet käyttäytyä aivan omituisesti.
Ei liity nyt seurusteluun tämä kommenttini. Miesystäväni kanssa olemme onneksi terveitä mieleltämme emmekä pelkää koronaa.
Ei vaan voi olla miettimättä kuinka toisen maailmansodan aikana yksi ihminen sai käännytettyä niin paljon ihmisiä puolelleen. Näin se näemmä käy. Hmm...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on sinussa, vedät puoleesi vain ne omituiset tapaukset.
Hauska kommentti. Vika on taas miehessä jos naista itkettää?
No kyllä minä ainakin miehenä alkaisin jossain vaiheessa epäillä että itsessäni on jotain vikaa, jos joka ikiset treffit johtavat massiiviseen itkukohtaukseen.
alkuperäinen ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä koet olevasi oikea alfauros kaiken tällaisen yläpuolella?
No en koe olevani asian yläpuolella tai alfa-uroskaan tässä merkityksessä. Ehkä heittosi on kuitenkin jollain tavalla totta. Voisiko olla, että se tuntematon olkapää saattaisi hetken olla jotain sellaista mitä on jäänyt nyt pidemmäksi aikaa paitsi? En usko, että 40+ naisen on kovin helppoa ymmärtää esimerkiksi vaihdevuosien ensioireita ja ehkä he ovat myös siksi jollain tavalla hukassa uuden edessä. Saattaahan tässä olla siitäkin kysymys, että parhaat heidä omasta mielestään parhaat vuodet ovat tavallaan menossa hukkaan näiden koronasekoilujen vuoksi?
Mielestäni tästä korona-ajasta maksetaan tulevaisuudessa paljon kovempi hinta pelkästään mielenterveysongelmina, kuin mitä yhteiskunnan sulkemiseen on jo nyt tärvätty. EN tarkoita, että politiikka olisi ollut jollain tavalla väärää isossa kuvassa, mutta tämä ilmiö on minulla tässä nyt koko ajan käsissä ja näin on varmaan ensi viikollakin..
Siis mitä mä just luin? Et usko että 40+ naisten on helppoa ymmärtää vaihdevuosien ensioireita - sinäkö niitä siis ymmärrät?!
Omakohtainen kokemukseni on samansuuntainen. Itkukohtaukset ovat useiden naisten uusi normaali. Se on erikoista miten monet tuon ikäiset kokevat jo itsensä näkymättömiksi markkinoilla ja sitten pitää aloittaa somessa selfiemyrsky, missä sulot edestä, sivulta, takaa, päältä ja vaikka vielä altakin..
Olen mies ja ei ole tullut ainuttakaan kuvaa jaettua missään, mutta ihan kohtuullisesti saanut kyntää.
Olet nainen? Montaako naista olet tapaillut?