Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten korona-aika onkaan muuttanut 40+ naisten mielenterveyttä.. Huh huh

eräs ap
27.06.2021 |

Olen ehtinyt tapailla tässä kevätkesän aikana useampaakin naista seurustelun merkeissä. Täytyy todeta, että korona on jättänyt pelkästään olemassaolollaan ja maskipakoillaan aivan käsittämättömiä vaurioita heidän mielenterveyteen.
Mikä ihmeen muutos on tapahtunut useampienkin psyykkeessä erilaisten pelkojen ja ympärillä vaanivien kuviteltujen uhkien, voisiko sanoa, kroonisoituneet uudeksi normaaliksi? Moni heistä on joko käynyt terapiassa tai jonottamassa sellaiseen. Moni myös nappailee milenterveyslääkkeitä kuin karkkeja vailla minkäänlaista hoitosuunnitelmaa.
Tätä on todella huolestuttavaa seurata. Mihin ihmeeseen naisista on kadonnut elämänilo ja optimisimi. Keskustelun avauksissa on heti negatiivinen kierre joka alkaa menneistä tai korona-aikana kasaantuneista parisuhdekriiseistä. Kuvaavaa on heidän käsittämättömän huono minä kuva ja ahdistus, joka ryöpsähtää hetken keskustelun jälkeen lohduttomaksi itkuksi. Miten siihen pystyy miehenä suhtautmaan, kun avaat joka kerran Pandoran lippaan ja joudut olkapääksi asioissa, joihin ammattilaiseltakaan tuskin löytyy lääkkeitä?

Sillä ei ole muuten mitään eroa ovatko nämä daamit olleet sinkkuja vai parisuhteessa. Ketsupppipullo aukeaa samalla tavalla ihan kaikilta..

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa miehiin jos ei miellytä

Vierailija
2/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvistusharha. Vedät puoleesi vain tietynlaisia naisia tai alitajuisesti annat itseesi vedota juuri heidänlaisensa naiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP

Vierailija
4/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita löytää jotain muuta seuraa. Ei tuo ole normaalia, enkä yhtään edes tunnista tuollaista käytöstä omasta tuttavapiiristäni.

Vierailija
5/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita naisia yhden ainoan kevätkesän aikana seurustelun merkeissä? Sinähän olet nopea mies liikkeissäsi. Taidat laskea seurusteluksi, jos tapaat ihmisen muutaman kerran? Ei kuulosta ihan terveeltä sekään.

Vierailija
6/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka seurustelua, ei tunnu olevan vaikeuksia löytää seuraa.

Vierailija
7/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvistusharha. Vedät puoleesi vain tietynlaisia naisia tai alitajuisesti annat itseesi vedota juuri heidänlaisensa naiset.

Tuokin saattaa olla totta. Mutta en ole tehnyt näitä keskustelualoituksia itse. Olen kyllä helpostilähestyttävä mies, mutta ei minussa ole kuitenkaan mitään erityisempää uutta vetovoimaa. Nämä ovat aivan sponttaaneja lähestymisiä heiltä. Niitä on tapahtunu aivan randomisti kahviloissa, kapakoissa, kirjastossa tai vaikka kaupan hyllyjen välissä..

Vierailija
8/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä koet olevasi oikea alfauros kaiken tällaisen yläpuolella?

Vierailija
9/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jäi vähän epäselväksi, että millaisen seurustelun merkeissä sitä on tullut tapailtua useampaakin varattua naista. Ei nyt ihan normikuviolta kuulosta.

Vierailija
10/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useita naisia yhden ainoan kevätkesän aikana seurustelun merkeissä? Sinähän olet nopea mies liikkeissäsi. Taidat laskea seurusteluksi, jos tapaat ihmisen muutaman kerran? Ei kuulosta ihan terveeltä sekään.

Jos kevätkesäksi lasketaan esim. huhtikuun ja kesäkuun välinen aika, niin minä puhuisin aikuisten kesken ihan vain tapailusta enkä mistään seurustelusta. Ei ole seurustelua, jos tapaa muutaman kerran.

Ehkä vedät jostain syystä puoleesi ongelmakimppuja. Ei ole niin yleistä tuollainen höyryäminen ja mielialalääkkeiden popsiminen, että kuvaus osuisi jotenkin valtaosaan nelikymppisissä naisissa. Suosittelen sinulle sinkkukesän viettoa tai korkeintaan kevyttä deittailua. Kierrä negatiiviset ihmiset kaukaa.

Vierailija
11/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäinen ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin saattaa olla totta. Mutta en ole tehnyt näitä keskustelualoituksia itse. Olen kyllä helpostilähestyttävä mies, mutta ei minussa ole kuitenkaan mitään erityisempää uutta vetovoimaa. Nämä ovat aivan sponttaaneja lähestymisiä heiltä. Niitä on tapahtunu aivan randomisti kahviloissa, kapakoissa, kirjastossa tai vaikka kaupan hyllyjen välissä..

Nyt kyllä satuilet. Eihän kukaan ala tuntemattomille kaupassa tai kirjastossa avautumaan. Baarin vielä uskon, mutta selityskin käytökselle löytyy, kun mietit missä olet. Ja aluksi väitit, että olet tapaillut heitä "seurustelun merkeissä" ja nyt he lähestyvät sinua spontaanisti. Onko sinulla vain jotain vanhempia naisia vastaan janyt satuilet täällä?

Vierailija
12/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oo, löytyi se miespuolinen suomalainen harvinaisuus, jota suomalaiset naiset lähestyvät kirjastossa ja kaupassa! 

Vierailija
13/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulle jutteleminen kaupan hyllyjen välissä = seurustelua?

Vierailija
14/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä koet olevasi oikea alfauros kaiken tällaisen yläpuolella?

No en koe olevani asian yläpuolella tai alfa-uroskaan tässä merkityksessä. Ehkä heittosi on kuitenkin jollain tavalla totta. Voisiko olla, että se tuntematon olkapää saattaisi hetken olla jotain sellaista mitä on jäänyt nyt pidemmäksi aikaa paitsi? En usko, että 40+ naisen on kovin helppoa ymmärtää esimerkiksi vaihdevuosien ensioireita ja ehkä he ovat myös siksi jollain tavalla hukassa uuden edessä. Saattaahan tässä olla siitäkin kysymys, että parhaat heidä omasta mielestään parhaat vuodet ovat tavallaan menossa hukkaan näiden koronasekoilujen vuoksi?

Mielestäni tästä korona-ajasta maksetaan tulevaisuudessa paljon kovempi hinta pelkästään mielenterveysongelmina, kuin mitä yhteiskunnan sulkemiseen on jo nyt tärvätty. EN tarkoita, että politiikka olisi ollut jollain tavalla väärää isossa kuvassa, mutta tämä ilmiö on minulla tässä nyt koko ajan käsissä ja näin on varmaan ensi viikollakin..

Vierailija
15/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko aloitus on outo. Ap muka seurustelee kaikkien ventovieraiden naisten kanssa, jotka tulevat jossain vaihtamaan pari sanaa. Oletko esim taksikuski tai kampaaja tai ensihoitaja? Joku vastaava ihmisten kohtaamisammatti täytyy olla kyseessä ja ap luulee sitten voivansa tehdä sen perusteella diagnooseja vieraista ihmisistä. Oikeen paksulti ennakkoluuloisella asenteellakin, kun tuo koskee vain muka 40+ naisia... ja selittää sen lähestyvillä vaihdevuosilla. Nyt on naisviha-aloitus ihan uudesta näkökulmasta, 3/5 siitä.

Vierailija
16/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan. Harva se päivä näen kaupassa hyllyjen välissä 40+ naisen itkevän jonkun ventovieraan miehen olkapäätä vasten karua koronakohtaloaan. Tämä aloitus on NIIN totta.

Vierailija
17/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko aloitus on outo. Ap muka seurustelee kaikkien ventovieraiden naisten kanssa, jotka tulevat jossain vaihtamaan pari sanaa. Oletko esim taksikuski tai kampaaja tai ensihoitaja? Joku vastaava ihmisten kohtaamisammatti täytyy olla kyseessä ja ap luulee sitten voivansa tehdä sen perusteella diagnooseja vieraista ihmisistä. Oikeen paksulti ennakkoluuloisella asenteellakin, kun tuo koskee vain muka 40+ naisia... ja selittää sen lähestyvillä vaihdevuosilla. Nyt on naisviha-aloitus ihan uudesta näkökulmasta, 3/5 siitä.

Ei ole nyt kysymys mistään sen kummemmasta kuin minulle aivan uudesta ilmiöstä johon olen useamman kerran törmännyt. En kirjoittanut tuossa seurustelevani kaikkien ventovieraiden naisten kanssa, vaan siitä että näitä nyt on ollut tässä kevätkesällä muutamia ja seurustelut ovat olleet pituudeltaan parin kuukautta/viikkoa. Sitten tällaisia randomtuttavuuksia joissa kaikissa on sama kaava. Jossain vaiheessa alkaa se lohduton itku ja ahdistuksen purku. Aivan kuin joku olisi juuri selvinnyt pommituksesta. En osaa avata tuota täysin, mutta se on todella spontaania..

Vierailija
18/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nyt kysymys mistään sen kummemmasta kuin minulle aivan uudesta ilmiöstä johon olen useamman kerran törmännyt. En kirjoittanut tuossa seurustelevani kaikkien ventovieraiden naisten kanssa, vaan siitä että näitä nyt on ollut tässä kevätkesällä muutamia ja seurustelut ovat olleet pituudeltaan parin kuukautta/viikkoa. Sitten tällaisia randomtuttavuuksia joissa kaikissa on sama kaava. Jossain vaiheessa alkaa se lohduton itku ja ahdistuksen purku. Aivan kuin joku olisi juuri selvinnyt pommituksesta. En osaa avata tuota täysin, mutta se on todella spontaania..

Niin, kuten kirjoitit: "Olen ehtinyt tapailla tässä kevätkesän aikana useampaakin naista seurustelun merkeissä."

Kevätkesä on huhtikuusta tänne juhannukseen. Tai vaikka laskisit alkaneeksi maaliskuusta, niin miten olet siinä ajassa ehtinyt useammankin/muutaman kanssa seurustella parista viikosta pariin kuukauteen? Tuohon aikaan mahtuu ehkä kolme muutaman viikon seurustelua, jos ne ovat alkaneet välittömästi edellisen päätyttyä. Itse en muutaman viikon tutustumista edes kutsuisi seurusteluksi mutta kyllähän miehessä on jotain omituista, jos hän on tuollainen suhteesta toisen hyppelijä.

Vierailija
19/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on sinussa, vedät puoleesi vain ne omituiset tapaukset.

Vierailija
20/46 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevätkesä on huhtikuusta tänne juhannukseen. Tai vaikka laskisit alkaneeksi maaliskuusta, niin miten olet siinä ajassa ehtinyt useammankin/muutaman kanssa seurustella parista viikosta pariin kuukauteen? Tuohon aikaan mahtuu ehkä kolme muutaman viikon seurustelua, jos ne ovat alkaneet välittömästi edellisen päätyttyä. Itse en muutaman viikon tutustumista edes kutsuisi seurusteluksi mutta kyllähän miehessä on jotain omituista, jos hän on tuollainen suhteesta toisen hyppelijä.

Ei se minusta ole kovin outoa, että seurustelut alkavat ja päättyvät. Nyt ei ole vain osunut kohdalle sellaista jonka kanssa haluiais jakaa arkea. Tai on sellainenkin osunut kohdalle, mutta tuli sitten selittämättömät pakit ja nainen vaan katosi :)