Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yh-äidille on punainen vaate jos miehelläkin on lapsi?

Vierailija
27.06.2021 |

Monta kertaa törmännyt kuvioon, jossa kirjoitan yh-äidin kanssa ja kun sanon, että minäkin asun lapsen kanssa niin kiinnotus loppuu. Toisinpäin pitää kyllä hyväksyä, koska "en etsi lapselleni isää, mutta lapsi kuuluu elämääni."

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minulle ei olisi punainen vaate.

Vierailija
2/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Älä jaksa provoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itse tapailin yh:n ollessani miehiä, joilla oli yksin- tai yhteishuoltajuus. Mutta miksi sinulla ei lue jo profiilissasi, että asut lapsen kanssa?

Vierailija
4/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin moni mies on yrittänyt sälyttää ne omat muksunsa naisen hoidettavaksi. Toivottavasti ei enää nuoremmissa ikäluokissa.

Vierailija
5/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole ollut koskaan!

Vierailija
6/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he vain ajattelevat, että yhteisen ajan löytäminen voi olla hankalaa, jos molempien täytyy saada lapsivapaa osumaan samaan kohtaan? Kysy heiltä?

Vierailija
7/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, koska itse en mielelläni edes tapailisi miehiä, joilla ei jo ole lapsia. Ensinnäkin koska itselläni on lapsia, enkä halua niitä enää lisää. Lisäksi ajattelen, että miehillä, joilla itsellään on lapsia, on paremmat valmiudet hyväksyä minun lapset ja he ymmärtävät myös, että joissain tilanteissa lasten tarpeet menevät aikuisten tarpeiden edelle.

Vierailija
8/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, koska itse en mielelläni edes tapailisi miehiä, joilla ei jo ole lapsia. Ensinnäkin koska itselläni on lapsia, enkä halua niitä enää lisää. Lisäksi ajattelen, että miehillä, joilla itsellään on lapsia, on paremmat valmiudet hyväksyä minun lapset ja he ymmärtävät myös, että joissain tilanteissa lasten tarpeet menevät aikuisten tarpeiden edelle.

Itse totesin treffaillessani, että eipä ole lapsista kiinni tuo toisen asemaan asettuminen. Tyypistä se on kiinni.

Vierailija
9/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he vain ajattelevat, että yhteisen ajan löytäminen voi olla hankalaa, jos molempien täytyy saada lapsivapaa osumaan samaan kohtaan? Kysy heiltä?

Tämä ja myös se, että omat lapseni ovat lähes aikuisia enkä jaksa mitään pikkulapsielämää enää, joten alle 10-vuotiaiden vuoroviikko- tai yh-isät on mulle turn off.

Vierailija
10/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideaalisti haluaisin miehen, jolla ei ole lapsia. Mutta jos miehellä olisi lapsi, niin ei se ole automaattinen hylky. Sitten täytyy olla kyllä muuten täydellinen, sen lapsen olla mukava ja miehellä täytyy olla hyvin samanlaiset käsitykset ja käytännön toteutus lapsen kasvatuksessa. Muuten en näkisi meillä minkäänlaista toimivaa tulevaisuutta yhdessä.

Olen nuorempana lapsettomana seurustellut miehen kanssa, jolla oli lapsi. Siinä suhteessa oli paljon pielessä. Jokainen tapaus on erilainen, enkä voi tuomita kaikkia yh-isejä yhden perusteella. Mutta tunnistan, että siinä on todella paljon riskitekijöitä. Ja panokset ovat jopa vielä suuremmat, kun minullakin on lapsi.

Tiedostan, että jään luultavasti kaksin lapseni kanssa, kunnes hän muuttaa pois kotoa. En oletakaan, että jonkun lapsettoman pitäisi valita minut kun maailmassa on pilvin pimein lapsettomia naisia. Olen kuitenkin mieluummin ilman parisuhdetta kuin huonossa parisuhde-/perhekuviossa.

Vierailija
11/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan minulle ei olisi punainen vaate.

Sama. Olen eronnut yhden lapsen äiti.

En todellakaan vielä etsi uutta suhdetta, mutta ihannemielikuvissa myös miehellä olisi lapsi. Näin tietää, mitä se arki lapsiperheessä on.

Vierailija
12/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "en etsi lapsilleni isää" on vaan sanonta jonka yh-äidit laittaa esittelyyn jotta olisi paremmat mahdollisuudet saada miehet kiinnostumaan. Loppujen lopuksi kuitenkin toivovat, että mies ottaisi lapset "omakseen" ja voisi taas kuvitella elävänsä ydinperheen arkea. Miehen lapset eivät tietenkään sovi tähän kuvioon koska siellä tulee se lasten äiti mukaan kuvioihin. 

Vierailija
13/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "en etsi lapsilleni isää" on vaan sanonta jonka yh-äidit laittaa esittelyyn jotta olisi paremmat mahdollisuudet saada miehet kiinnostumaan. Loppujen lopuksi kuitenkin toivovat, että mies ottaisi lapset "omakseen" ja voisi taas kuvitella elävänsä ydinperheen arkea. Miehen lapset eivät tietenkään sovi tähän kuvioon koska siellä tulee se lasten äiti mukaan kuvioihin. 

Vai niin. Minun ilmoituksessani se tarkoitti kyllä nimenomaan sitä, että en ole kiinnostunut uusperhekuvioista ja haluan pitää suhteen ja lapset vähän erillään.

Vierailija
14/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on jo kohta teini, mutta en hirveästi syty iseistä. Itsellä ei ole mielenkiintoa siirtyä pikkulapsiaikaan takaisin, jos toisella on omaa pienempi lapsi. Samanikäinen tai isompi lapsi ei nyt välttämättä olisi este, mutta uusioperhe olisi aika poissuljettu enää isojen lapsien kanssa.

Ajankäyttö on aina vaikeampi järjestää, mitä enemmän on lapsia. Jos yh-nainen haluaa juuri tietynlaisen kumppanin, esimerkiksi lapsettoman, niin saa sitä haluta, ja saa jos saa. Jos ei saa, voi hyvin olla yksinkin. Miksi SE on ihmisille punainen vaate? En tajua, miksi pitäisi olla pakko hyväksyä tasan samat esteet tai hidasteet, joita itsellä on.

Vierailija
15/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä kyllä paikkaansa.

Vierailija
16/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa suhteessa varttuneeseen naiseen, molemmilla meillä lapset jo maailmalla. Naisen toisella lapsella oli huono rahatilanne aivan omien lemmikkieläimien vuoksi ja nainen oli vähissä varoissa itsekin. Antoi ymmärtää, että olisi mukavaa jos minä avustaisin, että tyttö pääsisi huolistaan. Totesin, että eiköhän tuo ole enemmän tytön isän asia, kun minulla on omatkin lapset huolehdittavana. Kauhea katkeruus ja närä ja erohan siitä tuli.

Vierailija
17/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua käenpoikasia pesäänsä

Vierailija
18/18 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen naisen lapsi vaan on viimeinen asia, jonka yksikään nainen elämäänsä haluaa. Yleensä isät eivät osaa asettaa mitään rajoja lapsilleen ja muutenkin ylimääräinen lapsi on aina ylimääräinen lapsi, paljon helpompi tehdä asioita omalla porukalla.