Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaisa ero ja kaverit

Uskomatonta
27.06.2021 |

Olen kokenut riitaisan eron exän toimesta, joka harjoitti henkistä väkivaltaa manipuloimalla ja mustamaalaamalla minua, ja en voi/en halua asian takia olla missään tekemisissä exän kanssa. Ahdistun, jos näen exäni. Ystävät tietää tilanteen ja ovat olleet tukenani, mutta sitten eräs kaverini usean vuoden takaa, päättikin järjestää juhlat exän lomahuvilalla, jonne minua ei kutsuttu ja ex oli siellä (en olisi voinut mennäkään exän takia). Tosin kaverille on tärkeä tämä huvila, koska koska hänellä ei ole, ja hyödyntää exän omistamaa rakennusta. Tämä kaveri oli tietoinen erosta, ja ei ole kuullut kaikkea, miten se meni lopulta, vaan hän on enemmän pinnallinen. Hän ei ole yhtään kysynyt jaksamistani, ja lupaili soittaa, mutta ei. Ja nyt koen, että kaverillani on äänetön tuki henkilölle, joka on minua kaltoinkohdellut. Tiedän, että se on kaverini valinta, mihin haluaa uskoa. En aio puhumalla voittaa takaisin, koska kaveri on sen tyyöinen, ettei halu uskoa, koska ex on mukava. Luulen tämän tarkoituksen olevan kavereiden siivoaminen pois. Ex on varmaan tyytyväinen, kun sai pari kaveriani puolelleen. Niin, kaveri tosin otti yhteyttä päästäkseen juhlimaan - jos minulla olisi ollut sellainen, olisi hän ottanut minuun tod näk yhteyttä.

Onko kokemuksia vaikeasta erotilanteesta, jossa ex on kääntänyt heidät puolelleen/kaverit valitsevat?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sinä varmasti olisit tyytyväinen, jos koko yhteinen kaveri-ja tuttavapiirisi olisi "sinun puolellasi", nekin jotka eivät tiedä teidän eronne yksityiskohtia. Ei sitä aina tarvitse mitään puolta valita, voi olla molempien kaveri ja ystävä. 

Vierailija
2/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa se ex ei ole paha. Kukaan ei riitele yksin. Hyvä tyyppihän tuo ex on ollut, kun olet hänet joskus itsellesi valinnut.

Miten hän sinua manipuloinut ja mustamaalannut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn lää🤮

Vierailija
4/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että pääsit exästäsi eroon. Oman eroni mainingeissa kävi ilmi, että ystäväni oli jutellut exäni kanssa puhelimessa. Eivät olleet minun tietääkseni sitä ennen olleet juurikaan tekemisissä, mutta exä yritti urkkia asioitani ystävän kautta. En voi tietenkään määrätä kuka on tekemisissä kenenkin kanssa, mutta itsellä meni ystävästä maku.

Itse olisin sanonut samassa tilanteessa kaverin exälle, etten aio puhua kenestäkään selän takana. Ja oltiin siinä vaiheessa kolmekymppisiä, ei mitään teinejä.

Vierailija
5/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itse sanoit, että se kaveri ei ole kuullut kaikkea erosta. Etkä sinä varmaankaan ole kuullut exäsi versiota erosta. Kaverit saavat olla tekemisissä kenen kanssa haluavat.

Vierailija
6/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli tietämättäni ottanut kopioita epikriisistä ja sen jälkeisistä todistuksista, kun sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Selvisin siitä lopoujen lopuksi helposti ja nopeasti. Kun sitten tuli ero 12 vuotta sen jälkeen, ex jakeli kopioita papereista ja lähetteli siitä kännykkäkuvia ystävillemme ja jopa pomolleni ja tiedotti kaikille että olen mielisairas hullu, jonka kanssa ei kannata olla tekemisissä. Sai apua omalta äidiltään joka julisti joka paikassa, että hänen poikansa joutui hoitamaan mielisairaala hullua ja vauva ja muut lapset olisi kuolleet ellei miestä olisi ollu ja ellei mies olisi hoitanut kaikkea. Pahimmat seuraukset oli töissä. Olen asiakaspalvelutyössä ja sain kirjallisen varoituksen, kun en ollut kertonut terveydentilastani oleellista tietoa. Mutta siihen ex tähtäsikin, kun uhkaili moneen kertaan että "järjestän sulle potkut hän itse sitten suu pannaan".

Vierailija
7/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli tietämättäni ottanut kopioita epikriisistä ja sen jälkeisistä todistuksista, kun sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Selvisin siitä lopoujen lopuksi helposti ja nopeasti. Kun sitten tuli ero 12 vuotta sen jälkeen, ex jakeli kopioita papereista ja lähetteli siitä kännykkäkuvia ystävillemme ja jopa pomolleni ja tiedotti kaikille että olen mielisairas hullu, jonka kanssa ei kannata olla tekemisissä. Sai apua omalta äidiltään joka julisti joka paikassa, että hänen poikansa joutui hoitamaan mielisairaala hullua ja vauva ja muut lapset olisi kuolleet ellei miestä olisi ollu ja ellei mies olisi hoitanut kaikkea. Pahimmat seuraukset oli töissä. Olen asiakaspalvelutyössä ja sain kirjallisen varoituksen, kun en ollut kertonut terveydentilastani oleellista tietoa. Mutta siihen ex tähtäsikin, kun uhkaili moneen kertaan että "järjestän sulle potkut hän itse sitten suu pannaan".

Kirjoittaja korjaa, hemmetin autocorrect: järjestän sulle potkut ja mites sitten suu pannaan

Vierailija
8/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja korjaa, hemmetin autocorrect: järjestän sulle potkut ja mites sitten suu pannaan

Kai nostit syytteen exääsi vastaan sun henkilökohtaisten tietojen levittämisestä? Tuo on vakava rikos!

Vierailija
9/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samalla tavalla. Manipuloiva ja väkivaltainen exäni porskuttaa menemään entisellä asuinpaikkakunnallamme entisten yhteisten ystäviemme seurassa, on jopa yhteyksissä osaan perheestäni ym. He eivät tiedä miehen tekosista, koska erossa sovimme ettemme avaa kellekkään eromme syitä, mutta silti mies on puhunut erostamme ihmisille tietysti sellaiseen sävyyn, missä hän näyttää paremmalta.

Minut on hylätty täysin, kukaan ei ole minuun yhteydessä pois muuttoni jälkeen, koska ilmeisesti ”asun niin kaukana”.

Muutin heti erottuamme 100km päähän pakoon, ettei tarvitsisi nähdä tai kuulla exästä mitään, jotta itse parantuisin henkisesti ym.

Pakko vain siis hyväksyä, että joudun jatkamaan elämääni ja etsimään uusia ystäviä.

Vierailija
10/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi samalla tavalla. Manipuloiva ja väkivaltainen exäni porskuttaa menemään entisellä asuinpaikkakunnallamme entisten yhteisten ystäviemme seurassa, on jopa yhteyksissä osaan perheestäni ym. He eivät tiedä miehen tekosista, koska erossa sovimme ettemme avaa kellekkään eromme syitä, mutta silti mies on puhunut erostamme ihmisille tietysti sellaiseen sävyyn, missä hän näyttää paremmalta.

Minut on hylätty täysin, kukaan ei ole minuun yhteydessä pois muuttoni jälkeen, koska ilmeisesti ”asun niin kaukana”.

Muutin heti erottuamme 100km päähän pakoon, ettei tarvitsisi nähdä tai kuulla exästä mitään, jotta itse parantuisin henkisesti ym.

Pakko vain siis hyväksyä, että joudun jatkamaan elämääni ja etsimään uusia ystäviä.

Kuulostaa pahalta. Itselläni oli myös vaikea ero exän toimesta. Me vietimme enemmän aikaa minun kavereiden kanssa kuin exän. Ja nyt on käynyt niin, että minun yksi pitkäaikainen kaverini on valinnut exän kaveriksi. Ei tiedä exän tekosista, ja ei haluaisi uskoakaan. Luulin, että kaverini olisi jäänyt puolelleni. Exän kavereiden kanssa en ole tekemisissä, koska he olivat pinnallisia, ja enemmän tuttuna exällekin.

Vierailija
11/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh ohhoh hoijaa...

Voi mitä skeidaa taas👴

Vierailija
12/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pitkälti samalta kuin oma ero. Ja kaverini joka jatkoi exän kanssa kaveerausta olikin alkanut pian erottuani salaa tapailemaan exääni pettäen samalla omaa miestään

Vierailija
13/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nostit syytteen exääsi vastaan sun henkilökohtaisten tietojen levittämisestä? Tuo on vakava rikos!

mulla on samantyyppinen kokemus ja yritin nostaa syytettä mut just kuten oikeusavustaja varoitti se oli tuhannen hankalaa

mun terveystietoja saaneet ihmiset ei halunnu olla asian kans tekemisissä ja alkoivat hävittää viestejään, olis pitäny saada esitutkinta käyntiin nopeasti mut tuollaiset ei oo poliisin ykkösprioriteetteja

lisäks mun olis pitäny pystyä todistamaan että ex on hankkinut tietoni luvatta,siihen en pystyny koska olin ite aikoinaan näyttänyt sairauskertomukset miehelle

kahden vuoden päästä rikosilmoituksesta tuli päätös että ei riitä tutkinnan aloittamiseks

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme