Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19930)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt vaan jaksa kirjoitti:
Oi joi, Hönö Tiaisella taas mania vaihe. Säälittäisja itkettäis, jos ei naurattais.
Lapsia kyllä käy sääliksi, ja Hönön (muka kuollutta) äitiä.
Hönö ei vaan tajuu olevansa niiiiiiiiiiiiiiiiiiin ilkeä ja kaikille kateellinen, ettei sille myötätuntoa tipu. Eli Hönö itse on sairaudentunnoton.
Katsotaan kuinka ilkeitä eläkeläiset on, kun öljylämmitystalot menee ulosottoon ja pitää maksaa vuokra + ulosotto eikä kukaan tule auttamaan missään.
Hönö paran unelma ja onanoinnin aihe. Suokaamme se hänelle, voimaksi matkalle.
Kiittäkäämme EU : ta, jos öljylämmitys ja puilla lämmitys kielletään.
Sitä se on, kun osuu omaan nilkkaan.
Voi voi, kun nuoremmat on työkokeilussa eikä saa lainaa 😂 hallitus pelasti nuoret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten kommentit on niin ilkeitä, että saavat olla paskalakanoissaan kotona.
Toivottasti on tilillä siivous ja pyykkirahat säästetty.
Anoppi saa olla ilkeä niin me nuoret saamme olla eläkeläisille ilkeitä. Ei auteta, pärjätkää yksin rollaattorienne kanssa.
Kotihoitaja ei kanna takkapuita sisälle, että siitä vaan rollaattorin kanssa ne rintamamiestalon portaat alas ja puita hakemaan.
Kotihoitajalla saattaa olla 26 paikkaa 8 h työvuoron aikana. Hän on koulutukseltaan lähihoitaja on 10 minuuttia asiakkaan luona. Hän ei pese pyykkiä eikä kanna takkapuita.
Kotihoitaja antaa lääkkeet ja voi auttaa haavan hoidossa ja pukemisessa, vaihtaa vaipan ja auttaa vessa käynnissä. Hän ei siivoa, ei pese pyykkiä eikä kanna takkapuita ja palvelu maksaa.
Kaikki palvelut maksaa, kaikille. Miksi siitä pitää erikseen mainita?
Vai käytkö ilmaiseksi kampaajalla tai hammaslääkärissä?
Rupee vaan säästämään etukäteen, sulle ne vasta kalliiksi tuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt vaan jaksa kirjoitti:
Oi joi, Hönö Tiaisella taas mania vaihe. Säälittäisja itkettäis, jos ei naurattais.
Lapsia kyllä käy sääliksi, ja Hönön (muka kuollutta) äitiä.
Hönö ei vaan tajuu olevansa niiiiiiiiiiiiiiiiiiin ilkeä ja kaikille kateellinen, ettei sille myötätuntoa tipu. Eli Hönö itse on sairaudentunnoton.
Katsotaan kuinka ilkeitä eläkeläiset on, kun öljylämmitystalot menee ulosottoon ja pitää maksaa vuokra + ulosotto eikä kukaan tule auttamaan missään.
Hönö paran unelma ja onanoinnin aihe. Suokaamme se hänelle, voimaksi matkalle.
Voi voi, kun nuoremmat on työkokeilussa eikä saa lainaa 😂 hallitus pelasti nuoret.
Ajattele, voisi olla nyt öljylämmitys talo tai sähkölämmitystalo. Onneksi kriisit tuli nyt ettei osteta tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten kommentit on niin ilkeitä, että saavat olla paskalakanoissaan kotona.
Anoppi saa olla ilkeä niin me nuoret saamme olla eläkeläisille ilkeitä. Ei auteta, pärjätkää yksin rollaattorienne kanssa.
Kotihoitaja ei kanna takkapuita sisälle, että siitä vaan rollaattorin kanssa ne rintamamiestalon portaat alas ja puita hakemaan.
Kotihoitajalla saattaa olla 26 paikkaa 8 h työvuoron aikana. Hän on koulutukseltaan lähihoitaja on 10 minuuttia asiakkaan luona. Hän ei pese pyykkiä eikä kanna takkapuita.
Kotihoitaja antaa lääkkeet ja voi auttaa haavan hoidossa ja pukemisessa, vaihtaa vaipan ja auttaa vessa käynnissä. Hän ei siivoa, ei pese pyykkiä eikä kanna takkapuita ja palvelu maksaa.
Rupee vaan säästämään etukäteen, sulle ne vasta kalliiksi tuleekin.
Ei nuoremmat käy kampaajalla, meillä ystävä leikkaa hiukset ja tehdään ranskanletti.
5000 ihmistä kuolee kuukaudessa ja parturit menevät asuntovelkojensa kanssa ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupee vaan säästämään etukäteen, sulle ne vasta kalliiksi tuleekin.Ei nuoremmat käy kampaajalla, meillä ystävä leikkaa hiukset ja tehdään ranskanletti.
5000 ihmistä kuolee kuukaudessa ja parturit menevät asuntovelkojensa kanssa ulosottoon.
Niin, katsos työkokeilusta ei makseta palkkaa.
Se tarkoittaa partureiden sukupuuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupee vaan säästämään etukäteen, sulle ne vasta kalliiksi tuleekin.Ei nuoremmat käy kampaajalla, meillä ystävä leikkaa hiukset ja tehdään ranskanletti.
Marketit myy parturisaksia 10 eurolla ja Fiskarsin hiustenleikkaussakset on noin 20 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet maksavat 34miljardia vuodessa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet maksavat 33miljardia vuodessa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet maksavat 33miljardia vuodessa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suuret ikäluokat eivät..."
Eikä nykyiset tunnu myöskään ymmärtävät mitään entisaikojen todellisuudesta.Ei se ainakaan siitä ole kiinni, etteikö suuret ikäluokat olisivat kertoneet sankarillisesta elämästään. Suurten ikäluokkien sankarieepokset ovat kyllä kaikkille tuttuja.
Minulle ei ole. En ole kuullut yhtäkään.
Onko joku sankarikirja olemassa, en ole nähnyt?
Sotasankareita olen kyllä kuullut ja nähnyt riittämiin, suvussa montakin. Vai onko ne sankareita, ainakin niin ajatellaan.
Lasse Viren oli kyllä urheilusankari, suurten ikäluokkien edustaja.
Joillakin on nyt vaan kauhea tarve haukkua omat vanhempansa. Joidenkin kohdalla ne on jo isovanhempia.
Eivät ole päivääkään eläneet heidän nuoruutensa aikaa, mutta katsovat asiakseen esiintyä, niin kuin tietäisivät siitä kaiken. Eivät tiedä mitään
Ja itse elävät samaa maailmaa samojen lainalaisuuksien alla, pystymättä antamaan minkäänlaista esimerkkiä siitä, miten heidän mielestään heidän vanhempiensa olisi pitänyt tätä maailmaa rakentaa ja siinä elää.
Täällä kysyttiin, onko antaa joku toisenlainen kaava siihen, miten heidän olisi pitänyt toimia, mutta yhtäkään vastausta ei ole ilmestynyt.
Niin kuin nämä heidän haukkumansa vanhempansa olisivat pystyneet vaikuttamaan koko maailmanlaajuiseen kehityskulkuun... missä tajunnan tilassa oikein elätte?
Mitä itse teette juuri nyt, että maailma EI menisi siihen suuntaan, mihin se nyt menee? Voitteko te, nykyinen suomalainen työikäisten sukupolvi, siihen vaikuttaa ja miten? Ja tiedättekö, miten toimia ja millainen tuleva maailma on? Ei se ongelmaton tule olemaan ja ketä siitä syytetään?
Vanhemmiltanne kyllä vaaditte, että heidän olisi pitänyt tietää. Millä oikeudella?Mitä olisi pitänyt tehdä? No jättää eläkekusetus tekemättä tietenkin. Maksaa itse niitä eläkkeitä aikanaan eikä jättää lähes täysimääräisesti seuraavien sukupolvien maksettaviksi. Noin nyt on vastaus sinullekin annettu. Ota se talteen äläkä enää sano että ei ole vastattu.
Pelkästään eläkkeistäkö olikin kysymys? Täällä on kyllä haukuttu ne omat vanhemmat kaikesta muustakin. Antakaa vaan tulla selvitys siitä, miten koko tämä Suomi olisi pitänyt rakentaa toisin.
Olisiko pitänyt pysyttää kehitys jämähtäneenä niin, että te eläisitte samanlaisissa oloissa nyt, kuin isänne ja äitinne aikanaan? Miten se olisi ollut mahdollista, kaipa te tiedätte, joten kertokaa.En minä muiden kritiikistä mene sanomaan. Minun kanteeni on eläkekusetus , sen perusteleminen valheilla epätotuuksilla ja itseriittoisuudella. runsaasta alkoholinkäytöstä myös kritisoin suuria ikäluokkia. Muilta osin avautumisesi on ns olkiukko ja laitat sanoja suuhuni .
Itseriittoisuudesta ja runsaasta alkoholinkäytöstä voimme kritisoida kaikkia ikäluokkia. Juoppoja meillä on joka polvessa ja nuoremmissa huumeiden käyttäjiä. Epätotuuksia viljelevät kaikki, sinäkään et ole täydellinen ihminen niin kuin ei kukaan.
Pitäisi ensin riisua ne peitteet omilta silmiltään ja kannattaisi katsella ympärilleen ; miksi meillä nuoret voivat niin huonosti, miksi jo päiväkodeissa on käytösongelmia? Etkö ole seurannut mediaa?
Tehkää nyt ihmeessä jotain tälle maailman menolle. Tähän tämän olette antaneet tapahtua, olette kasvattaneet lapsenne huonosti.Mm Esa österberg yms muut alkoholitutkijat ovat nimenneet suuret ikäluokat märäksi ikäpolveksi runsaan alkoholikulutuksen vuoksi. Eli kyllä yhtä sukupolvea voidaan erityisesti kritisoida.
Omalla ikäluokallani ei edes ole tällaista korostettua sukupolvi-identiteettiä. Kuulutaan kai johonkin .uutta en tiedä kumpi kirjain y vai x vai peräti milleniaalit. Suuret ikäluokat yhtä kaikki on niputtaneet meidät pullamössösukupolveksi. Ei siinä ole juuri syntynyt tällaista itseriittoista sukupolvikäsitystä. Yksilön ominaisuuksista tai täydellisyyksistä taas ei ole keskusteltu lainkaan. Suurten ikäluokkien tapaan sinä jo löysitkin syyn nykyiselle tilanteelle eli syy on teidän jälkeisen sukupolven. Kiitos vaan vinkistä. Kun tiedät syyn,niin sinulla lienee korjausehdotus? Minulla ei ole. Voin vain olla rakastava ,läsnäoleva , raitis isä omille lapsilleni.
Totta kai alkoholin kulutus oli suurta aikana, jolloin sotasukupolvi oli vielä voimissaan ja suuret ikäluokat kasvoivat aikuisiksi kuluttajiksi.
Kuinka paljon alkoholia kulutettiin aikana ennen varsinaista alkoholiliikettä, Alkoa, joka perustettiin 30-luvulla ja jonka liikevaihdosta vasta kyettiin tekemään laskelmia yleisestä
kulutuksesta? Ennen viinaa poltettiin kotonakin ja juotiin jopa niin paljon, että piti säätää kieltolaki.
Pontikankeittäjiä oli sotasukupolvi, ei suuret ikäluokat. "Tehtaita" oli pitkin metsiä. Luuletteko todella, ettei entiset ihmiset ole juomisen taitoa osanneet. Kieltolain aikana kuulemma juotiin vielä enemmän kuin ennen ja se oli lopulta kumottava omaan mahdottomuuteensa.
Ei niitä kulutuksia aiemmin pystytty laskemaankaan, mutta viinan voimalla niitä on sotiakin sodittu.
Totta kai Alkon myyntiä seuraamalla voidaan todeta, että myynti on tasaantunut, kun keskiolut ja miedot alkoholit on siirtyneet ruokakauppoihin. Lisäksi on tullut tilalle muita päihteitä. Se on iso ongelma.
Eikö se ole juuri tämä nykyinen työssäkäyvien ikäpolvi, jotka vaativat kannabiksen laillistamista?
Eniten huumeita liikkuu nykyaikuisten piirissä.Elä mutuile vaan selvitä asia faktojen pohjalta. Googleta märkä sukupolvi. Ei tarvitse itse sepitellä syitä.
Olen selvittänyt. Googleta sinä huumesukupolvi. Äläkä sepittele.
Googleta myös nuorten rajusti lisääntynyt väkivalta. Luulen että siinä on sinun sukupolvellesi tehtävää riittämiin. Mitä olettekaan tekemässä?Et näemmä ole, tai jos olet niin et ole ymmärtänyt lukemaasi juoppolalli. Huumesukupolvella haettaessa ei löydy yksiselitteisesti yhtä sukupolvea kun taas märkä sukupolvi termillä löytyy vain suuret ikäluokat.
On tehtävää on. Ei siinä auta jatkuva vuosittainen 34 miljardin sponssaus eläkeläisille. Muitakin rahareikiä olisi kuin nuorena eläkkeelle jääneiden kenkkirahan maksaminen
No ala sitten toimia niin että ne 34 miljardia maksetaan muualle, ei eläkkeensaajille.
Sinulla on voima ja valta. Olet varteenotettava uuden sukupolven edustaja.
Sinun asiasi on huonosti, joten ala ajaa niitä. Vauvapalstalla...
Kyllä minä suostun kuolemaan edestäsi. Minulla täällä mitään tekemistä olekaan, jos on ollut koskaan. Olen aina joutunut elämään isompien herrojen päätösten mukaisesti, itse en ole eläkkeistäkään päättänyt, enkä ole viinaa käyttänyt nimeksikään, joten minun kohdallani syytös on kohtuuton. Mutta joudan kyllä pois.
Tee tehtäväsi nokkapää ja huolehdi siitä että eläkkeet otetaan kaikilta pois, häviäähän ne sinullakin sitten paitsi jos saat aikaan vain tämän ikäluokan eläkkeitten poiston. Kai siihen kykenet, kun mekin vaivaiset tavalliset ihmiset aikanaan mielestäsi siihen pystyimme.
Mistä otat oman elantosi sitten kun et enää työikäisen ole, se on teidän jotenkin järkättävä sitten. Kehtaatko ottaa lapseltasi?
Ensi töiksesi mene esittämään vaatimuksesi vanhemmillesi ja appivanhemmillesi jos sellaiset on. Millä he on aikanaan sinut ja puolisosi elättäneet, sillähän ei ole merkitystä.itse olen maksanut enemmän eläkettä kuin tulen itse saamaan. 2:1. Te saatte eläkkeenne 1:4. Eli kyllä minä tulen maksamaan eläkkeeni ihan reilusti. Te maksoitte vain neljänneksen. Nettosaajana et tietenkään halua nähdä tässä ongelmaa. Nettomaksajana se ei näyttäydy yhtä luonnolliselta asialta.
Niin tässä meidän sukupolvelle laitetaan täysmääräisenä vähän jokaisen elättäminen. Te elätitte vain lapsenne, me lapsemme että teidät. Etkö litenkään pysty huomaamaan tämän epäreiluutta?
Sinä et oma eläkettäsi maksa kuten ei muutkaan.
En niin ole oikeastan snonutkaan. Useimmat ymmärtävät kuitenkin että tarkoitan, että maksan eläkemaksuja enemmän kuin tulen itse saamaan. Suuret ikäluokat maksoivat eläkemaksuja neljänneksen siitä mitä nyt saavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marketit myy parturisaksia 10 eurolla ja Fiskarsin hiustenleikkaussakset on noin 20 euroa.
Prismassa on parturituotteita myynnissä ja joskus parturi oli täyttämässä hyllyjä, hän kysyi voiko auttaa ja sanoin joo, voisitko valita minulle hiusvärin eli sellaisen värin saatan joskus päähän laittaa.
Kiharoita saa myös tehtyä itse. Ei me nuoremmat parturissa käydä, se vaatisi vakituisen työpaikan.
Jos saa määräaikaisen työpaikan niin ne rahat käytetään muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Kiharoita saa myös tehtyä itse. Ei me nuoremmat parturissa käydä, se vaatisi vakituisen työpaikan.
Luuleeko Kokoomus, että kaikki käy parturissa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi vankilassa on ihmisiä, kun murhat ja mielisairaudet on skeidaa.
Siksi, että työssäkäyvät kansalaiset saa maksaa heidän siellä loisimisestaan.
Eläkeläiset sentään maksaa eläkkeestään kaikki elämisensä kustannukset ja tarvitsemansa palvelut ja vielä veroa eläkkeestään. Mutta nämä ei maksa latin latia mistään. Ja niitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus kuvittelee, että tukia voi koko ajan leikata ja vuokria korottaa ja ihmiset käy yhä edelleen partureissa ja kahviloissa, no ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vankilassa on ihmisiä, kun murhat ja mielisairaudet on skeidaa.
Siksi, että työssäkäyvät kansalaiset saa maksaa heidän siellä loisimisestaan.
Eläkeläiset sentään maksaa eläkkeestään kaikki elämisensä kustannukset ja tarvitsemansa palvelut ja vielä veroa eläkkeestään. Mutta nämä ei maksa latin latia mistään. Ja niitä on paljon.
Kotona sinäkin eläkeläisenä loisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus kuvittelee, että tukia voi koko ajan leikata ja vuokria korottaa ja ihmiset käy yhä edelleen partureissa ja kahviloissa, no ei käy.
10 vuoden päästä he ihmettelevät, että mihin se parturi missä kävin on hävinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden päästä he ihmettelevät, että mihin se parturi missä kävin on hävinnyt.
Vihje: 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa eikä nuoremmille makseta palkkaa.
Parturi shampoot on kyllä liian kalliita. Välillä miettii, että pitäisikö hiusväripurkin ostaminenkin lopettaa. Viimeksi oli parturihiusväri alennuksessa 8 euroa, mutta ehkä tuon muutaman kerran vuodessa värjäämisenkin voisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin jo kuvitella miten he pyörivät salkkujensa kanssa ympyrää, että kyllä tässä parturi oli.
Ranskanletti on ihan kiva, kun hyllyttää tavaroita kaupassa työttömyyskorvauksella tai laittaa kirjoja hyllyyn kirjastossa tai auttaa osastonsihteeriä tarhassa työttömyyskorvauksella.
Vierailija kirjoitti:
Ranskanletti on ihan kiva, kun hyllyttää tavaroita kaupassa työttömyyskorvauksella tai laittaa kirjoja hyllyyn kirjastossa tai auttaa osastonsihteeriä tarhassa työttömyyskorvauksella.
Siis sairaalassa osastonsihteeriä.
Miksei ranskanletti tarhaankin sovi.