Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19985)

Vierailija
14301/19985 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääköhän Hönö lyhyen toimitusjohtajan salaisuuden ;pppppppppp

Pieni katkarapu ho.......

Jotkuta taitaa sanoa nakki

Siis jotkut taitaa sanoa nakki

Vierailija
14302/19985 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen, nainen synt 50-luvulla kirjoitti:

Itse aloitin työnteon maksullisen keskikoulun jälkeen, Olin 40 vuotta töissä, äitiyslomaa oli 70-luvulla 3 kk., mikä oli pitkä, verrattuna siihen mikä äitiysloma oli 50-luvulla., 1 kk.

Vaatetusalalla työtä tehneenä eläkkeeni on 1.000/kk, siitä vuokraan menee reilusti yli puolet.

Eli olet kouluttamaton ja jäit eläkkeelle alle 60-vuotiaana. Eläkemaksusi kattavat noin 15-25% eläkkeestäsi eli olet voitolla eläkkeissä oikein kunnolla.

Nykyään omisit töissä 10 vuotra pidempään, eläkemaksusi olisi kaksinkertainen, asuntolainan korot eivät ole vähennyskelpoisia ja työmarkkina on todella kireä.

Sori vaan mutta pääsit todella vähällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14303/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu. Itse 43 vuoden työuran jälkeen tehdastyöläisenä eläkkeeni on 2500 euroa

Koulutus ei takaa hyvää palkkaa ja eläkettä.

Työtön maisteri seisoo leipäjonossa

Nuoret joutuvat itse muuttamaan yhteiskuntaa tai jatkaa leipäjonossa seisomista.

Vierailija
14304/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Itse 43 vuoden työuran jälkeen tehdastyöläisenä eläkkeeni on 2500 euroa

Nuoret joutuvat itse muuttamaan yhteiskuntaa tai jatkaa leipäjonossa seisomista.

Yritetään työkokeilussa muistaa viedä ne teidän postit oikeaan laatikkoon.

Vierailija
14305/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön voi kysyä työpaikalla mies työntekijöiden pituutta siinä vaiheessa, kun tulee niitä nuoria kauniita harjoittelijoita, työkokeilijoita työpaikalla ja niiden kuullen tietysti.

Vierailija
14306/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön voi kysyä työpaikalla mies työntekijöiden pituutta siinä vaiheessa, kun tulee niitä nuoria kauniita harjoittelijoita, työkokeilijoita työpaikalla ja niiden kuullen tietysti.

Pitäisikö kaupassa sanoa kovaan ääneen, että onpa lyhyt mies, mieluusti nuorten naisten kuullen, kun meillä nyt on tämä arvostelu yhteiskunta.

Vierailija
14307/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö naapurillasi on töitä vai joudutko maksamaan hänen yhtiölainan. Kaupan alalta lähtevät työt, jos ei eläkeläiset shoppaile tarpeeksi, rahat on heillä.

Vierailija
14308/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole postilaatikkoa. Laskut tulevat e laskuina, lehdet luen digilehtinä, ruoan tilaan netistä kotiinkuljetettuna, itse muuten teen ruoat.

Vierailija
14309/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän vuosisadalla oikein Hönö elät, postihan kulkee nykyisin sähköisesti.

Vierailija
14310/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori kirjoitti:

Eläkeläinen, nainen synt 50-luvulla kirjoitti:

Itse aloitin työnteon maksullisen keskikoulun jälkeen, Olin 40 vuotta töissä, äitiyslomaa oli 70-luvulla 3 kk., mikä oli pitkä, verrattuna siihen mikä äitiysloma oli 50-luvulla., 1 kk.

Vaatetusalalla työtä tehneenä eläkkeeni on 1.000/kk, siitä vuokraan menee reilusti yli puolet.

Eli olet kouluttamaton ja jäit eläkkeelle alle 60-vuotiaana. Eläkemaksusi kattavat noin 15-25% eläkkeestäsi eli olet voitolla eläkkeissä oikein kunnolla.

Nykyään omisit töissä 10 vuotra pidempään, eläkemaksusi olisi kaksinkertainen, asuntolainan korot eivät ole vähennyskelpoisia ja työmarkkina on todella kireä.

Sori vaan mutta pääsit todella vähällä.

Mitä sorittelet, vastaus Hönön tasoa ja katkeruus loistaa.

Vierailija
14311/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta-

Totta!

Vieläkin kuvittelevat että valtio on kansaa varten.

#cvd19

Vierailija
14312/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hönöstä pöpistä ja juliasta kirjoittajat edustavat siis vastenmielistä suurten ikäluokkien joukkoa. Tällä tasolla siis liikutaan. Haluatko siis tosiaan maksaa näiden elättämisen?

Vierailija
14313/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä hönöstä pöpistä ja juliasta kirjoittajat edustavat siis vastenmielistä suurten ikäluokkien joukkoa. Tällä tasolla siis liikutaan. Haluatko siis tosiaan maksaa näiden elättämisen?

Kyllä hyvin mielelläni maksan. Maksa sinäkin ja kyllähän sinä maksatkin

Vierailija
14314/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit kusimiehen. Taidatkin olla itse se katkeroitunut vihapostia lähettelevä kusimies.

Vierailija
14315/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloista maksajaa suuret ikäluokat rakastavat

Taitonne ei riitä kuinka vapautua maksuista

Vierailija
14316/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä hölmöilystä täällä!   En tajua koko höpistelystä enää pätkääkään, mutta ainakin sillä on saatu se yksi pahimmista räyhääjistä lopettamaan, kun ilmeisesti ei sekään enää tajua.  Näin pitää mennäkin, koska mitään järkevää sanottavaa ei kenelläkään enää ole.  

Tätä tyhjänpäiväistä pölvästelyä tietysti voitte jatkaa.  Minen vihti.  Terve!  

Vierailija
14317/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme perustamassa Suurten ikäluokkien vastustamisyhdistystä. Alkaisiko Hönö puheenjohtajaksi ?

Vierailija
14318/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustamme kaikkia yli 72 vuotiaita

Vierailija
14319/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän vuosisadalla oikein Hönö elät, postihan kulkee nykyisin sähköisesti.

Kyllä ihan normaalia postia lähetetään vielä paljon ja työttömät hoitavat myös sähköpostia.

Vierailija
14320/19985 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä hölmöilystä täällä!   En tajua koko höpistelystä enää pätkääkään, mutta ainakin sillä on saatu se yksi pahimmista räyhääjistä lopettamaan, kun ilmeisesti ei sekään enää tajua.  Näin pitää mennäkin, koska mitään järkevää sanottavaa ei kenelläkään enää ole.  

Tätä tyhjänpäiväistä pölvästelyä tietysti voitte jatkaa.  Minen vihti.  Terve!  

Jestas mikä tiukkis, onpas pipo kireellä.