Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19985)

Vierailija
13721/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008515457.html

Ei olla samanlaisia juoppoja kuin suuret ikäluokat!

Oho, sekin vielä! Joo ja sit ne oli vielä aika rumia ja köyhiä, nii ja ilkeitä. Käyttivät huonoja kuteita, hiuksia ei kammattu ja oli täitä. Joo.

Vierailija
13722/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi, milleniaalille tämä keskuskustelu on avannut silmät. En tiennyt oikein suurista ikäluokista sen kummempaa, mutta olen myös todennut että ns. Eläkekusetus on totta. Olen ainä ihmetellyt vanhempieni ja heidän ikäistensä röyhketttä. Eli on nuorten aika antaa varkaille ja valehtelijoille takaisin.

Nuorilta otetaan luulot ja kaikki tuet pois. Oppivat nöyryyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13723/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne siat

Vierailija
13724/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa takaisin anto nyt heti. Älkää äänestäkö tulevissa vaaleissa.

Vierailija
13725/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi, milleniaalille tämä keskuskustelu on avannut silmät. En tiennyt oikein suurista ikäluokista sen kummempaa, mutta olen myös todennut että ns. Eläkekusetus on totta. Olen ainä ihmetellyt vanhempieni ja heidän ikäistensä röyhketttä. Eli on nuorten aika antaa varkaille ja valehtelijoille takaisin.

Rakas milleniaani, kerro millaisia sikoja vanhempasi olivat ?

Vierailija
13726/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että nuorimmat suuret ikäluokat ovat jo yli 70 vuotiaita, pian niistä onneksi päästään.

Vierailija
13727/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija-46 kirjoitti:

"Sodan jälk. suurikäluokka onnistui ajoittamaan syntymäaikansa hyvin."

Kuule, ei sitä meiltä kysytty, että haluakkos syntyä nyt vai vasta 10 vuoden kuluttua. Niihin aikoihin ajat olivat hyvin niukat, kaikki oli säännösteltyä, sota oli just loppunut, ja siellä taistelleet miehet palanneet arkeen. Monilla mielenterveysongelmia, joihin ei ollut muuta lääkettä kuin viina. Mutta siitä on ponnistettu ylöspäin. Ei ollut somea, jossa saa vatvoa ongelmiaan, lapsia oli paljon ja ne saivat olla keskenään, ei niitä kukaan ehtinyt valvomaan.

Niin, kertokoot nyt syyn, miksi eivät itse osanneet ajoittaa syntymäaikaansa oikein?  Eikös tämä ole ihan kummallista?

Sitten valitetaan, kun vanhemmat osasivat.  Ihan ilman mitään asiantuntemusta.  

Vierailija
13728/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot kuolee 50 vuotiaina, suuret ikäluokat ovat yli 70 vuotiaita.

Vierailija
13729/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saaminen on suuri onnettomuus, katsokaa millaisia niistä on tullut. Kaikki tuet lapsettomille.

Vierailija
13730/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Kusimies on määritellyt tavallisen elämäntarinan sankaritarinaksi, ei kukaan muu.

Nuo monet harhasi ja vainoharhaisuus on vaaraksi terveydellesi.

Kun sillä perustella etuoikeudet ansaituksi niin sitähän se on..sankaritarinaa. kuinka hiihdettiin ja mentiin töihin. Todentotta. Tavallista elämää, mutta siitä pitää palkita vain suuret ikäluokat.

Kyllä teidät palkitaan ihan samalla tavalla.  Käytte töissä ja saatte palkkaa.  Ja nykyään saa tukia, jos ei käy töissä, ja niilläkin elää.

Ei töissä käyminen ja palkallaan eläminen mitään sankaruutta ole.  Se on normielämää.  Ei täällä kukaan ole kirjoittanut olevansa sankari.  Elämä vaan ennen vaati enemmän fyysisiä voimia, minkä me sille voimme.  Tehtiin kun oli pakko.  Jos ei olisi ollut pakko, niin miksi olisi tehtykään?  Pakon edessä tekeminen ei ole mitään sankaruutta.  Te sen sanan olette nyt meille keksineet, pilkkamielessä.

Kun jäätte eläkkeelle, saatte eläkkeen niin kuin mekin.  

En minä ainakaan keksi mitään, miten elämän olisi voinut elää jotenkin toisella tavalla.  No onhan niitä vaihtoehtoihmisiä aina ollut, jopa niitä, jotka asui siltojen alla puliporukoissa.  Suurin osa kuitenkin kävi töissä niin kuin sinäkin.  Oletko sinä nyt sitten sankari, kun kerran töihin menit?

Vierailija
13731/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko Kusimies kirjoittaa oman elämäntarinan ? Kuinka sinne ulkomaan konttoriin päädyit 7100 euron kuukausipalkalla ?

En. Oma elämäntarinani ei ole eläkekusetuksen kannalta merkittävä. Sitä muuten itsekin sanoit josain vaiheessa itseäsi, mutta menit ja kirjoitit sitten kumminkin itsestäsi oikein esseen😁 noo eipä tuo ollut eka kerta kun sinulla sekoaa konseptit.

Onhan.  Jos sinä kerran sen kusetuksen uhri olet, niin ilman muuta olet merkittävä asianosainen.  Sinun on pystyttävä tuomaan esiin omat ansiosi ja elämäntarinasi, jotta voit hyvin perustella sen, miksi sinun ei kuulu olla se uhri.  

Vierailija
13732/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setämiehet on kivoja.

Kas, Fimean sivuilla mainitaan 17 kilpirauhasongelmaa koronarokotteen jälkeen. Olen tehdnyt aiheesta kaksi aloitusta mutta ne poistetaan muutamassa minuutissa.

Tällä palstalla on tarkoitus tyoda esiin suurien ikäluokkien vastenmielisuuta, eikä kirjoittaa kilpirauhasista

Vierailija
13733/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret eivät tarvitse eläkkeitä, ilmastonmuutos ja sodat tuhoaa kaikki ennen eläkeikää.

Vierailija
13734/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Setämiehet on kivoja.

Kas, Fimean sivuilla mainitaan 17 kilpirauhasongelmaa koronarokotteen jälkeen. Olen tehdnyt aiheesta kaksi aloitusta mutta ne poistetaan muutamassa minuutissa.

Tällä palstalla on tarkoitus tyoda esiin suurien ikäluokkien vastenmielisuuta, eikä kirjoittaa kilpirauhasista

Juuri näin, itse keskityn nuorten vastenmielisyyteen.

Vierailija
13735/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole suuret ikäluokat vaan huono ja toimimaton kapitalismi. Kyseessä on toimimattomuutta aiheuttava globaali markkinatalous, joka on alkanut romuttaa länsimaissa tavallisen duunarin ostovoimaa ja elämänlaatua hyvin heikoksi. 

Asiaa ei haittaisi mikään, mutta kun sitä rahaa liikkuu taustalla ja se ei jakaudu työtätekeville että yrittäminen kannattaisi. Pienet yritykset kuolee ja yrittämisestä ei yksinkertaisesti tule mitään.

Eli tavallinen pärjääminenkin on tehty mahdottomaksi. 

Jäljelle jää pikkulasten karkkirahapajat kuten pikaruokaketjut jne lasten työpaikat. Ei niillä aikuinen itseään elätä. Oma nakkikioskin pitäminen ei kannattaisi nykyisessä markkinataloudessa. 

Pitää vain olla ja antaa köyhien maiden riistotyöläisten teetättää halpoja tuotteita ja toivoa että edes jotain tukia tulee koko Euroopan työläiset saamaan. Muuten alkaa porukka pistämään keltaliivejä päälle ja yhdistymään yhdeksi joukoksi. 

Sitten ne otetaan, jos ei sellaisia anneta suosiolla.

Nälkä ja polttoaine saa lähitulevaisuudessa lihaksikkaat duunarit kaduille hässäköimään.

Vierailija
13736/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setämiehet on kivoja.

Kannattaa kirjoittaa tänne, tää ei lopu koskaa. Yks kusimies pitää siitä huolen, on vähän Pöpi.

Vierailija
13737/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on kun pissikset eivät saa eläkettä ovat eläkekusetuksen uhreja.

Vierailija
13738/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän korjaamiseen Kusimiehen pitäisi keskittyä eikä huudella vauva sivulla harhojaan

Vallitseva totuus on pitkään ollut se, että eläkkeet olisivat suuruudeltaan 60 prosenttia palkoista. Jo tällä hetkellä keskimääräinen eläke on kuitenkin vain puolet keskimääräisistä palkoista.

Kuinka paljon suhdeluku tulee huononemaan tulevina vuosikymmeninä?

Mitä nuoremmasta palkansaajasta on kyse, sitä enemmän niin sanottu elinaikakerroin tulee leikkaamaan tulevaisuuden eläkesummasta.

Elinaikakerroin on vuonna 2005 luotu mekanismi, joka otettiin käyttöön viime vuonna.

Kullekin ikäluokalle luodaan 62 vuoden iässä kerroin odotettavissa olevien elinvuosien pohjalta. Se leikkaa eläkkeen määrää sitä enemmän, mitä vanhemmaksi ikäluokan odotetaan elävän. Suurten ikäluokkien eläkkeisiin leikkuri ei juuri vaikuta.

Ei se mitään korjata haluu, omaa v.tutustaan ja kateuttaan vaan purkaa.

Jotkut ihmiset saavat kiksit kun pääsevät haukkumaan muita, vaikkapa vaan keskustelupalstoilla, ja näitähän riittää.

Vierailija
13739/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma on kun pissikset eivät saa eläkettä ovat eläkekusetuksen uhreja.

Jes, just nii.

Vierailija
13740/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorilta otetaan luulot ja kaikki tuet pois. Oppivat nöyryyttä.

Kiva sitten lueskella täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän