Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19985)

Vierailija
13701/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huu huu missä boomerit luuraa? Kaipaamme jouluomenatarinoitanne, sankaritarinoitanne jälleenrakentamisesta ja yleensäkin valheitanne kaikesta mahdollisesta

Kyllä kaikki ovat saaneet koronan, ainakin palstan yllpitäjä kusimies.

Tässä oma sankaritarinani.

Olen syntynyt vuonna 1945, kuulun pahimpaa vihatuinpaan suuriin ikäryhmiin. Olen läpeensä paha, ahne ja ilkeä ihminen.

Tässä sankaritarinani :

Keskikoulun ja ammattikoulun jälkeen menin tehtaaseen töihin. Koulu loppui perjantaina, menin ensimmäiseen työpaikkaani tiistaina koska maanantai oli sillon toinen helluntaipäivä. Palkkaa sain 270 markaa, työurani alkoi siitä, kesti 43 vuotta.

Alle 30 vuotiaana olin rakentanut omakotitalon ja kesämökin.

Olen omistanut auton koko aikuisikäni.

Lomilla kävin muutaman kerran ulkomaillakin.

Olen maksanut veroni, käynyt armeijan, osallistunut kertausharjoituksiin , eläkkeelle päästyäni tein vapaaehtoistyötä.

Olen nyt 76 vuotias, pitkästä työurasta johtuen eläkkeeni on 2500 euroa. Olen terve, hyväkuntoinen, hallitsen itseäni ja omaisuuttani.

Tarinani lienee melko tavanomainen, eläkkeelle jäin silloisen lain mukaan 63 vuotiaana. Kusimiehen mukaan olen jäänyt eläkkeelle keski-ikäisenä joten tulen elämään 126 vuotiaaksi, pääsen ehkä Guinnesin kirjaan.

Ja tuon takia sinulla pitää olla muiden maksama elatus vuosikymmeniä! Eipä tosiaan ole kummoinen sankaritarina. Tavallista elämää, mutta pitäisi palkita etuoikeutetulla eläkkeellä.

Pahan sinusta tekee, että toivottelee kuolemaa toisille ja sanot nauttivasi nuorten kärsimyksistä sekä valehtelu. Ahneen taas no .. eläkekusetus

Ps. Keski-ikä on elämänvaihe , ei yksi jokaisen yksilön kohdalla eri ikävuosi. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Keski-ik%C3%A4

On reppana sekaisin. Vain otettu lääke auttaa.

Vierailija
13702/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Kusimies on määritellyt tavallisen elämäntarinan sankaritarinaksi, ei kukaan muu.

Nuo monet harhasi ja vainoharhaisuus on vaaraksi terveydellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13703/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke perustuu päätöksiin ei ole etuoikeus. Näitä päätöksiä on mahdollisuus muuttaa, se ei tapahdu jos Kusimies jotain täällä vinkuu.

Vierailija
13704/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huu huu missä boomerit luuraa? Kaipaamme jouluomenatarinoitanne, sankaritarinoitanne jälleenrakentamisesta ja yleensäkin valheitanne kaikesta mahdollisesta

Olen syntynyt vuonna 1945, kuulun pahimpaa vihatuinpaan suuriin ikäryhmiin. Olen läpeensä paha, ahne ja ilkeä ihminen.

Tässä sankaritarinani :

Keskikoulun ja ammattikoulun jälkeen menin tehtaaseen töihin. Koulu loppui perjantaina, menin ensimmäiseen työpaikkaani tiistaina koska maanantai oli sillon toinen helluntaipäivä. Palkkaa sain 270 markaa, työurani alkoi siitä, kesti 43 vuotta.

Olen maksanut veroni, käynyt armeijan, osallistunut kertausharjoituksiin , eläkkeelle päästyäni tein vapaaehtoistyötä.

Olen nyt 76 vuotias, pitkästä työurasta johtuen eläkkeeni on 2500 euroa. Olen terve, hyväkuntoinen, hallitsen itseäni ja omaisuuttani.

Tarinani lienee melko tavanomainen, eläkkeelle jäin silloisen lain mukaan 63 vuotiaana. Kusimiehen mukaan olen jäänyt eläkkeelle keski-ikäisenä joten tulen elämään 126 vuotiaaksi, pääsen ehkä Guinnesin kirjaan.

Ja tuon takia sinulla pitää olla muiden maksama elatus vuosikymmeniä! Eipä tosiaan ole kummoinen sankaritarina. Tavallista elämää, mutta pitäisi palkita etuoikeutetulla eläkkeellä.

Pahan sinusta tekee, että toivottelee kuolemaa toisille ja sanot nauttivasi nuorten kärsimyksistä sekä valehtelu. Ahneen taas no .. eläkekusetus

Ps. Keski-ikä on elämänvaihe , ei yksi jokaisen yksilön kohdalla eri ikävuosi. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Keski-ik%C3%A4

Olet tuota jo vuoden jankuttanut mutta vielä vaan jaksat

Olet vuoden ajan tuhonnut käsitystä nuorista heidän oikeita vaatimuksia eläkkeistä. Olet nuorten pahin vihollinen, nuoret ovat sen jo huomanneet.

Vierailija
13705/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioiden muuttaminen on meidän parhaassa maassa mahdollista, siinä vain joutuu laittamaan itsensä likoon. Puskista nimettömänä huutelu ei muuta mitään kuten Kusimies ehkä huomaa muutaman vuoden jälkeen, merkit tosin näyttävät huonoilta.

Hän voisi aloittaa kirjoittamalla omalla nimellään vakavasti otettaviin päivälehtiin.

Suomi on maailman paras maa suomalaisille.

Vierailija
13706/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Kusimies on määritellyt tavallisen elämäntarinan sankaritarinaksi, ei kukaan muu.

Kun sillä perustella etuoikeudet ansaituksi niin sitähän se on..sankaritarinaa. kuinka hiihdettiin ja mentiin töihin. Todentotta. Tavallista elämää, mutta siitä pitää palkita vain suuret ikäluokat.

Vierailija
13707/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sankaritarinani :

Olet tuota jo vuoden jankuttanut mutta vielä vaan jaksat

Olet vuoden ajan tuhonnut käsitystä nuorista heidän oikeita vaatimuksia eläkkeistä. Olet nuorten pahin vihollinen, nuoret ovat sen jo huomanneet.

Tietysti jaksan. Miksi en jaksaisi. Ei tämä ole rasittavaa. Suuret ikäluokat rokottavat konkreettisesti jokaisen palkansaajan ansioita. Siitä saa tehdä jokainen johtopäätöksensä. Jotkuthan tekevät päinvastaisen johtopäätöksen kuin minä. Nimimerkki prinsessa sanoo maksavansa nettosaajille mielellään.

Onko julkaistu joku uusi tutkimus missä nuorten pelkoja ja vihollisia listataan? Viimeksi oli Ilmastonmuutos ym muut tapahtumat. Nyt sinä sanot, että minä olisi siellä listaykkösenä? Aikamoista.. sesitten vesittäisi sen ? Että kirjoitukseni ei ketään kiinnosta tai sillä ei ole mitään vaikutusta. No tuotahan se sinulla on ollut kokoajan . Epäloogista itsensä kumuovaa huoretta.

Vierailija
13708/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sankaritarinani :

Tyypillinen suurien ikäluokkien itsekehuja, joka solvasi veteraaneja ja heilutti punalippua kulkkueissa ja kuunteli Agit Prop: a.

Täh, ei muuten kehunut mitään, ihan omasta kokemuksestaan vaan kertoi. Huom.luetun ymmärtäminen! Miten joku voi olla niin höhlä, et luulee kaikkien johonkin ikäryhmään kuuluvien olevien samanlaisia, kommareita ja punalipun heiluttajia kaikkiko, heh heh.älä naurata.

Eläkekusetus kyllä kokoaa koko ikäluokan saman lipun alle puolustamaan etuoikeuksiaan ja luettelemaan erinomaisuuksiaan ja sankaritekoja. Tärkeimpänä urotekona mainitaan usein työpaikalla käynti. Jotkut menevät pidemmällekin ja kertovat yksin rakentaneensa Suomen.

Vierailija
13709/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sillä perustella etuoikeudet ansaituksi niin sitähän se on..sankaritarinaa. kuinka hiihdettiin ja mentiin töihin. Todentotta. Tavallista elämää, mutta siitä pitää palkita vain suuret ikäluokat.

Joko unohdit, eläkkeet on sovittu yhteisillä päätöksillä joita voi muuttaa. Jatka nyt harhaista jankutustasi seuraavat vuodet. Aina joku ihmeissään lukee niitä.

Vierailija
13710/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko Kusimies kirjoittaa oman elämäntarinan ? Kuinka sinne ulkomaan konttoriin päädyit 7100 euron kuukausipalkalla ?

Vierailija
13711/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko unohdit, eläkkeet on sovittu yhteisillä päätöksillä joita voi muuttaa. Jatka nyt harhaista jankutustasi seuraavat vuodet. Aina joku ihmeissään lukee niitä.

Ei vaan Kari Puron työryhmän sen päätti. Kokoonpanossa yllättäen vain päätöksestä hyötyviä. Tämän mahdollisti tietysti häikäilemättömyys mutta ikäluokan suuri poliittinen painoarvo. Sinä puolestasi varmaan jatkat muisteluasi siitä kuinka menit sankarillisesti työpaikalle ja siksi ansaitset paremmat eläke-edut kuin muut ikäluokat.

Vierailija
13712/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko Kusimies kirjoittaa oman elämäntarinan ? Kuinka sinne ulkomaan konttoriin päädyit 7100 euron kuukausipalkalla ?

En. Oma elämäntarinani ei ole eläkekusetuksen kannalta merkittävä. Sitä muuten itsekin sanoit josain vaiheessa itseäsi, mutta menit ja kirjoitit sitten kumminkin itsestäsi oikein esseen😁 noo eipä tuo ollut eka kerta kun sinulla sekoaa konseptit.

Vierailija
13713/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan Kari Puron työryhmän sen päätti. Kokoonpanossa yllättäen vain päätöksestä hyötyviä. Tämän mahdollisti tietysti häikäilemättömyys mutta ikäluokan suuri poliittinen painoarvo. Sinä puolestasi varmaan jatkat muisteluasi siitä kuinka menit sankarillisesti työpaikalle ja siksi ansaitset paremmat eläke-edut kuin muut ikäluokat.

Kari Uolevi Puro on suomalainen lääkäri ja sosiaalipoliitikko. Hän on oppiarvoiltaan lääketieteen ja kirurgian tohtori ja valtiotieteiden kandidaatti. Hän on ollut sosiaali- ja terveysministeriön kansliapäällikkö 1972–1990 ja Ilmarisen toimitusjohtaja 1991–2007. Wikipedia

Vierailija
13714/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän korjaamiseen Kusimiehen pitäisi keskittyä eikä huudella vauva sivulla harhojaan

Vallitseva totuus on pitkään ollut se, että eläkkeet olisivat suuruudeltaan 60 prosenttia palkoista. Jo tällä hetkellä keskimääräinen eläke on kuitenkin vain puolet keskimääräisistä palkoista.

Kuinka paljon suhdeluku tulee huononemaan tulevina vuosikymmeninä?

Mitä nuoremmasta palkansaajasta on kyse, sitä enemmän niin sanottu elinaikakerroin tulee leikkaamaan tulevaisuuden eläkesummasta.

Elinaikakerroin on vuonna 2005 luotu mekanismi, joka otettiin käyttöön viime vuonna.

Kullekin ikäluokalle luodaan 62 vuoden iässä kerroin odotettavissa olevien elinvuosien pohjalta. Se leikkaa eläkkeen määrää sitä enemmän, mitä vanhemmaksi ikäluokan odotetaan elävän. Suurten ikäluokkien eläkkeisiin leikkuri ei juuri vaikuta.

Vierailija
13715/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Oma elämäntarinani ei ole eläkekusetuksen kannalta merkittävä. Sitä muuten itsekin sanoit josain vaiheessa itseäsi, mutta menit ja kirjoitit sitten kumminkin itsestäsi oikein esseen😁 noo eipä tuo ollut eka kerta kun sinulla sekoaa konseptit.

Olet oikeassa mikään kirjoittamasi ei ole minkään kannalta merkittävä >>> suoraan roskakoriin.

Vierailija
13716/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, milleniaalille tämä keskuskustelu on avannut silmät. En tiennyt oikein suurista ikäluokista sen kummempaa, mutta olen myös todennut että ns. Eläkekusetus on totta. Olen ainä ihmetellyt vanhempieni ja heidän ikäistensä röyhketttä. Eli on nuorten aika antaa varkaille ja valehtelijoille takaisin.

Vierailija
13717/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sankaritarinani :

Tyypillinen suurien ikäluokkien itsekehuja, joka solvasi veteraaneja ja heilutti punalippua kulkkueissa ja kuunteli Agit Prop: a.

Täh, ei muuten kehunut mitään, ihan omasta kokemuksestaan vaan kertoi. Huom.luetun ymmärtäminen! Miten joku voi olla niin höhlä, et luulee kaikkien johonkin ikäryhmään kuuluvien olevien samanlaisia, kommareita ja punalipun heiluttajia kaikkiko, heh heh.älä naurata.

Eläkekusetus kyllä kokoaa koko ikäluokan saman lipun alle puolustamaan etuoikeuksiaan ja luettelemaan erinomaisuuksiaan ja sankaritekoja. Tärkeimpänä urotekona mainitaan usein työpaikalla käynti. Jotkut menevät pidemmällekin ja kertovat yksin rakentaneensa Suomen.

Se olet nimenomaan juuri sä joka kokoat ikäluokan haluamaasi kategoriaan, kappas vaan ku et ite bonjaa.

Vierailija
13718/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi, milleniaalille tämä keskuskustelu on avannut silmät. En tiennyt oikein suurista ikäluokista sen kummempaa, mutta olen myös todennut että ns. Eläkekusetus on totta. Olen ainä ihmetellyt vanhempieni ja heidän ikäistensä röyhketttä. Eli on nuorten aika antaa varkaille ja valehtelijoille takaisin.

Just niin, kaikkihan on totta mitä netissä sanotaan. Samoin on totta mitä lehdessä kirjoitetaan. Ootteks te ihan pimeitä.Missä oma arvostelukyky?

T. Milleniaali

Vierailija
13719/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän korjaamiseen Kusimiehen pitäisi keskittyä eikä huudella vauva sivulla harhojaan

Vallitseva totuus on pitkään ollut se, että eläkkeet olisivat suuruudeltaan 60 prosenttia palkoista. Jo tällä hetkellä keskimääräinen eläke on kuitenkin vain puolet keskimääräisistä palkoista.

Kuinka paljon suhdeluku tulee huononemaan tulevina vuosikymmeninä?

Mitä nuoremmasta palkansaajasta on kyse, sitä enemmän niin sanottu elinaikakerroin tulee leikkaamaan tulevaisuuden eläkesummasta.

Elinaikakerroin on vuonna 2005 luotu mekanismi, joka otettiin käyttöön viime vuonna.

Kullekin ikäluokalle luodaan 62 vuoden iässä kerroin odotettavissa olevien elinvuosien pohjalta. Se leikkaa eläkkeen määrää sitä enemmän, mitä vanhemmaksi ikäluokan odotetaan elävän. Suurten ikäluokkien eläkkeisiin leikkuri ei juuri vaikuta.

Ei se mitään korjata haluu, omaa v.tutustaan ja kateuttaan vaan purkaa.

Vierailija
13720/19985 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kato voitas paremmin ymmärtää, mikä ton sun pääs on vinksauttanut. Siis jos avaisit vähän muutakin kun tota sun eläkekateuttas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme