Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (20049)

Vierailija
10561/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat alkaa olla 70-vuotiaita. Poikkeuksia on aina, mutta he ovat jo vanhuksia, joten mitä heiltä voi odottaa. Jokainen tapaamani 70-vuotias on jo sekä liikkeltään että aivotoiminnoiltaan hidastunut verrattuna keski-ikäiseen itseensä. Se on ikävä huomata ja varmasti vielä vaikeampi myöntää. 

Eläkeläisten täytyy siivousapu ostaa yksityiseltä siivousyritykseltä, kukaan ei tule auttamaan.

Olen ostanut siivouksen jo useita vuosia, maksan siitä satasen kuussa, hyvin eläke riittää siihen, ei ongelmaa minulle.

Siivousmaksut nousee varmasti, siivoojien palkkoja täytyy korottaa 😂😂😂😂😂

Autoilun maksut nousee ja moni siivoja liikkuu omalla autolla 😂😂😂😂😂

Ja sähköauto on tulossa 😂😂😂😂😂

10562/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat alkaa olla 70-vuotiaita. Poikkeuksia on aina, mutta he ovat jo vanhuksia, joten mitä heiltä voi odottaa. Jokainen tapaamani 70-vuotias on jo sekä liikkeltään että aivotoiminnoiltaan hidastunut verrattuna keski-ikäiseen itseensä. Se on ikävä huomata ja varmasti vielä vaikeampi myöntää. 

Eläkeläisten täytyy siivousapu ostaa yksityiseltä siivousyritykseltä, kukaan ei tule auttamaan.

Olen ostanut siivouksen jo useita vuosia, maksan siitä satasen kuussa, hyvin eläke riittää siihen, ei ongelmaa minulle.

Siivousmaksut nousee varmasti, siivoojien palkkoja täytyy korottaa 😂😂😂😂😂

Se on oikein, kyllä työstä pitää saada kunnon palkka, niin minäkin aikoinaan sain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10563/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, heillähän on niin mahtavat eläkkeet, miksi siis eivät ostaisi palveluja yksityisiltä? Ja näin myös yksityiset palveluyrittäjät saavat hommia.

Vierailija
10564/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työpaikka odottaa siivoojalta oman auton käyttöä, sähköauto on tulossa, kyllä siivousmaksut nousee 😂😂😂😂😂

Vierailija
10565/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä autoverot ja autokauppojen uudet asiakkaat otetaan kun eläkeläiset siirtyy hoitokoteihin.

Ei mistään. Ai niin ja kun sähköauto tulee moni nuorempikin luopuu autosta.

Otetaanko puuttuvat autoverorahat nostamalla asumisen veroja?

Mitä sanoo päättäjät?

Kannattaisi varmaan jo ruveta suunnittelemaan mistä puuttuvat rahat otetaan? 😂😂😂😂😂

Ei mitään hätää! Kyllä me verotettavaa keksimme!

Niin ja velkaa voi myös ottaa, tottakai!

Vierailija
10566/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, heillähän on niin mahtavat eläkkeet, miksi siis eivät ostaisi palveluja yksityisiltä? Ja näin myös yksityiset palveluyrittäjät saavat hommia.

1000 euroa eläkettä saavatkin joutuvat ostamaan kodin siivouksen

Kodin siivous ei kuulu kuntien eikä kaupunkien palveluihin.

Vierailija
10567/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei ole isoa omakotitaloa 😂😂😂😂😂

Vierailija
10568/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei ole isoa omakotitaloa 😂😂😂😂😂

Myynnissä 5 vuoden vastuu 😂😂😂😂😂

Vierailija
10569/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400 brutto palkalla kun tekee 40 vuotta töitä niin saa tuon 1000 euron nettoeläkkeen. Nuoremmat ei voi ostaa omakotitaloja, koska leskeneläke viedään.

Vierailija
10570/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huono tilanne hyvinvointivaltiossa, voi kauheeta. Tilanne varmaan ratkaistaan vauvapalstalla kaikkien eduksi, yleisen valittamisen ja pessimismin sijaa. Jään odottelemaan.

Vierailija
10571/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2400 brutto palkalla kun tekee 40 vuotta töitä niin saa tuon 1000 euron nettoeläkkeen. Nuoremmat ei voi ostaa omakotitaloja, koska leskeneläke viedään.

Hei!  Tämä leskeneläkkeen rajaaminen on ihan tämän nykypolven itse tekemä leikkaus!  Tähän ei ole todellakaan suuret ikäluokat osallistuneet millään lailla.  

Ja mitä minä olen täällä palstoilla vieraillut, niin täällä on ollut juuri teidän itsenne ikäisten ketjua, joissa nimenomaan mollataan leskeneläkkeitä, kuinka ne on epäoikeudenmukaisia ja vanhanaikaisia ja kuinka jokaisen kuuluu elättää itse itsensä eikä mitään leskeneläkkeitä saisi olla ollenkaan.

Joten nauttikaa nyt saamastanne!  

Tämä on teidän ikäluokkanne aikaansaannos, ihan juuri näinä vuosina tehty.  Itsellenne ihan sen teitte!

Vierailija
10572/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa huono tilanne hyvinvointivaltiossa, voi kauheeta. Tilanne varmaan ratkaistaan vauvapalstalla kaikkien eduksi, yleisen valittamisen ja pessimismin sijaa. Jään odottelemaan.

Ei ratkaista. Ulosottoon menee moni nuorempi. Asunnot menevät henkilökohtaisiksi tappioiksi. Kukaan ei tule auttamaan.

Vierailija
10573/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!  Tämä leskeneläkkeen rajaaminen on ihan tämän nykypolven itse tekemä leikkaus!  Tähän ei ole todellakaan suuret ikäluokat osallistuneet millään lailla.  

Ja mitä minä olen täällä palstoilla vieraillut, niin täällä on ollut juuri teidän itsenne ikäisten ketjua, joissa nimenomaan mollataan leskeneläkkeitä, kuinka ne on epäoikeudenmukaisia ja vanhanaikaisia ja kuinka jokaisen kuuluu elättää itse itsensä eikä mitään leskeneläkkeitä saisi olla ollenkaan.

Tämä on teidän ikäluokkanne aikaansaannos, ihan juuri näinä vuosina tehty.  Itsellenne ihan sen teitte!

Te olette äänestäneet nuo päättäjät, teitä on eniten. Nuorempien ei ole pakko auttaa teitä. Hae 100-vuotiaana tikkaat ja putsaa ne omakotitalosi rännit lehdistä ettei tule vesivahinko.

Vierailija
10574/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä höpötät.  Suuret ikäluokat on syntyneet sotavuosina ja muutama vuosi sen jälkeen.  Kyllä he on jo lähestymässä kahdeksaakymppiä.  

Vierailija
10575/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te olette äänestäneet nuo päättäjät, teitä on eniten. Nuorempien ei ole pakko auttaa teitä. Hae 100-vuotiaana tikkaat ja putsaa ne omakotitalosi rännit lehdistä ettei tule vesivahinko.

Muista 100 - vuotiaana tiputtaa katolta lumet ettei katto romahda. Te kuulemma pärjäätte ilman nuoria.

Vierailija
10576/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ratkaista. Ulosottoon menee moni nuorempi. Asunnot menevät henkilökohtaisiksi tappioiksi. Kukaan ei tule auttamaan.

Toivottavasti noiden ihmisten mielenterveys kestää. Työmarkkinatuki on 660 jos 2 lasta. Apua ei tule mistään, sen voin kertoa.

Vierailija
10577/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti noiden ihmisten mielenterveys kestää. Työmarkkinatuki on 660 jos 2 lasta. Apua ei tule mistään, sen voin kertoa.

Haukkumiset voi tulla, koska jos irtisanotaan niin se on oma vika ja ulosotto.

Vierailija
10578/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kävittekö itse äänestämässä?  Nuorten äänestysprosentti on uskomattoman alhainen ylipäänsä missään vaaleissa.  Luulisi kiinnostavan, kun täälläkin nimenomaan yhteiskunnallisia asioita vatvotaan, mutta ei.

Ja teidän ikäisiä nuoriahan nuo päättäjät näyttää nykyään olevan.  En muista kyllä kenenkään vaaliohjelmassa olleen leskeneläkkeen leikkaaminen.  Ei olisi tullut ääniä, jos olisivat moista kuuluttaneet.  Ihan ovat niitä teidän ikäisten omia mielipiteitä nuo.

Kukaan vanhempi ihminen ei ole kannattanut leskeneläkkeen leikkausta, se on teidän huutama juttu.  Miksi ette ole ottaneet kantaa asiaan silloin kun siitä on neuvoteltu?  Ei minkäänlaista liikettä ole syntynyt tästä asiasta.  

Vierailija
10579/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ei huumoria tunneta.

Vierailija
10580/20049 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua, rahaa saa seinästä ja valtion velkaa ei tarvi maksaa takaisin. Työtä ei kannata tehdä jos täytyy aloittaa pienellä palkalla, heti pitäisi saada vähintään mediaani.

Kyllä ne korotukset on vanhemmillakin vuosien mittaan tullut. Ei vanhemmatkaan ikäpolvet heti aloittaneet mediaani palkalla.

Itse työnjohto tehtävissä tuotannossa ja ikävä kyllä 8/10 nuoresta tekijästä on enemmän kiinnostunut puhelimestaan kuin työn teosta. Ei meillä odoteta että jokainen juniori olisi heti koulusta valmistuttuaan ammattilainen mutta kun ei ole edes mielenkiintoa työtä kohtaan. Olisi edes reippaita niin varmasti koulutettaisiin alalle.

Toki kaikki on kallistunut ja ostovoima paljon heikompi kuin mitä se oli 20vuotta sitten. Työtahtia pitäisi jatkuvasti nostaa kilpailun takia. Eikä ainakaan näillä näytöillä nuoremmasta sukupolvesta ole ainakaan tuotannollisiin töihin. Ehkä joku sitten keksii uuden nokian millä ne eläkkeet maksetaan.