Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (20055)
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei riitä hoitajia eläkeläisille. Suomessa on laki, että jokainen saa valita kotikaupunkinsa itse. Työttömiä ei voi siirtää. Alkaa Helsingin korkeat vuokrat olla ongelma myös eläkeläisille.
Jos tulee muistisairaus niin pitää vain itse muistaa asiat kuin eläkeläisille ei riitä hoitajia.
Työttömälle sanotaan mene töihin ja muistisairaalle muista itse.
Ei me muistisairaat muisteta ruikuttaa vauva sivulla, me vain nautimme elämästä kun ei tarvitse muistaa mitään. Suosittelen teillekin tällaista elämää vailla huolia.
Näytät sinä täällä ruikuttavan.
Juu, sinun kannattaa pitää itsestä hyvää huolta että pärjäät vielä 100-vuotiaanakin ja jaksat kiivetä putsaamaan rännit.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä oli, että Raahen tehtaan veikataan loppuvan. Työmarkkinatuki on 660 jos 2 lasta. Voi olla totuttelemista. No ei tarvitse enää eläkemaksuja palkasta maksaa. Kuulemma 2000 jää työttömäksi, jos alihankkijatkin lasketaan.
Joku kirjoitti, että tuolla loppuu sitten enemmänkin työpaikkoja, kun kauppoja jne. loppuu myös.
Lapsiperhe ei saa toimeentulotukea, jos on mökki.
Asuntolaina ja yhtiölaina ei ole laskuja toimeentulotuessa.
Lopettakaa lehtien ja naapurin Reiskan kirjoituksien lukeminen, menkää töihin, nauttikaa elämästä joka on lyhyt, sitten helpottaa.
Ei ole töitä eli sinäkin olet maksanut asuntoasi täysin turhaan, ei nuoremmat siitä mitään maksa.
En enää rahaa enkä asuntoja tarvitse, elän ongelmavapaata onnellista elämää, suosittelen sinullekin lopeta turha huolehtiminen. Ota löysin rantein.
Ihmisen ikä on 70 korkeintaan 80 vuotta, sekin pelkkää kurjuutta, kipua ja huolta miksi siis turhaan vaikeroida.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei riitä hoitajia eläkeläisille. Suomessa on laki, että jokainen saa valita kotikaupunkinsa itse. Työttömiä ei voi siirtää. Alkaa Helsingin korkeat vuokrat olla ongelma myös eläkeläisille.
Jos tulee muistisairaus niin pitää vain itse muistaa asiat kuin eläkeläisille ei riitä hoitajia.
Ei me muistisairaat muisteta ruikuttaa vauva sivulla, me vain nautimme elämästä kun ei tarvitse muistaa mitään. Suosittelen teillekin tällaista elämää vailla huolia.
Juu, sinun kannattaa pitää itsestä hyvää huolta että pärjäät vielä 100-vuotiaanakin ja jaksat kiivetä putsaamaan rännit.
100-vuotiaankin on itse siivottava koti tai ostettava kodin siivous yksityiseltä siivousyritykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rännit on housuissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100-vuotiaankin on itse siivottava koti tai ostettava kodin siivous yksityiseltä siivousyritykseltä.
Ihmisen ikä on 70 korkeintaan 80 vuotta, sekin pelkkää kurjuutta, kipua ja huolta miksi siis turhaan vaikeroida.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä oli, että Raahen tehtaan veikataan loppuvan. Työmarkkinatuki on 660 jos 2 lasta. Voi olla totuttelemista. No ei tarvitse enää eläkemaksuja palkasta maksaa. Kuulemma 2000 jää työttömäksi, jos alihankkijatkin lasketaan.
Joku kirjoitti, että tuolla loppuu sitten enemmänkin työpaikkoja, kun kauppoja jne. loppuu myös.
Lopettakaa lehtien ja naapurin Reiskan kirjoituksien lukeminen, menkää töihin, nauttikaa elämästä joka on lyhyt, sitten helpottaa.
Ei ole töitä eli sinäkin olet maksanut asuntoasi täysin turhaan, ei nuoremmat siitä mitään maksa.
En enää rahaa enkä asuntoja tarvitse, elän ongelmavapaata onnellista elämää, suosittelen sinullekin lopeta turha huolehtiminen. Ota löysin rantein.
Ihmisen ikä on 70 korkeintaan 80 vuotta, sekin pelkkää kurjuutta, kipua ja huolta miksi siis turhaan vaikeroida.[/quoteOsa eläkeläisistä on taannut lastensa lainoja eli vaihto vuokrakotiin odottaa.
Varmaan kansaneläkettä ja eläkeläisen asumistukea joudutaan leikkaamaan, kun työpaikkoja loppuu ja verotulot vähenee.
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voiks tälle tehdä jotain?
Ymmärretään varmaan kaikki aivan tasan hyvin, että näin on. Mutta jos asialle ei voi mitään tehdä, niin miksi jatkuvasti vain jankuttaa sitä, että asia on näin.
Voin minäkin jankuttaa vaikka elämäni loppuun asti, että minun aikanani ei ollut opintolainamahdollisuutta, ja piti käydä koko opiskelujeni ajan töissä, että pystyi opiskelemaan. Se oli helvetillisen raskasta.
Niin.
Minä voin aloittaa siitä vaikka ketjun täällä ja jankuttaa sitä siinä ketjussa lopun ikäni. Syytän siitä kaikkia itseäni vanhempia ihmisiä (kuolleita, todennäköisesti), jotka ei luoneet opintolainajärjestelmää minun opiskeluaikanani.
Niin. Se siis oli raskasta, tein välillä kahtakin työtä samalla kun yritin selvitä opinnoistani. Puhumattakaan siitä, minkälaisissa kämpissä jouduin asumaan.
Voin jankuttaa monista muistakin asioista, mutta otetaan nyt vaikka tämä. Mitään mahdollisuutta muuttaa asiaa ei ole, mutta jankutan kumminkin.
Tosin en osaa olla noin vihainen ja rumapuheinen kuin tämä "herra." Haukkuu jopa ihmisten ulkonäköä, vaikka ei ole nähnyt vilaustakaan kohteestaan.
Tietysti voit aloittaa ketjun siitä. Riippuu monesta tekijästä ottaako se tulta kuten onko se tarpeeksi räikeä ja kiinnostaa aihe. Tämä on. Joka ikinen kuukausi päälle 400e maksan minäkin tähän että suuret ikäluokat kokevat illuusiota siitä, että eläke on ansaittua ja kuinka mahtavia he ovat. No ette ole ja eläkkeenne maksetaan maksajille epäreiluin ehdoin.
Kaikelle tietysti voi tehdä jotain vaikka tässä asiassa se on vaikeaa. Järjestelmään on pumpattu niin paljon rahaa että oikeatkin maksajat haluavat siitä jotain. Nyt vain ikilomalaisboonmerit saavat selvää rahaa itse siihen juuri sijoittamatta. Historiallisen suuri tulonsiirto ikäluokasta toiselle . Erityisen vastenmieliseksi sen tekee että sitä perustellaan noilla sinunkin mainitsemilla sankariteoilla, suoranaisilla valheilla ja nuorempia pilkkaamalla.
Mitä hittoa? Missä kohtaa minä olen maininnut sankariteoista? Älä vääristele toisten kirjoituksia, siitä ei oikein pidetä. Ja missä kohtaa viestissäni oli valheita?
Anna tulla, on vastattava huutoonsa. Kun väität jotain tuollaista minun viestistäni, on sinun pystyttävä myös perustelemaan väitteesi.Sinun pitäisi melkein olla osallistunut tähän alusta asti että se aukeaisi. Äläkä nettosaaja lämpeä!, en ole voinut ehtiä "vastaamaan huutooni "kun nyt vasta kysyt. Juuri te ikäluokkana ette ole vastanneet huutoon. Kovasti kehutaan työnteolla ja vastuunkannolla, mutta eläkkeelle jäitte keski-iässä ja muiden rahoituksella . Ole ihan vaan nöyrästi hiljaa ja kiitollinen maksajallesi , äläkä hypi silmille. Niiata niksautat kun tulen kohdalle. Ei se toisen vuosikymmenien loman rahoittaminen mitään herkkua ole
Sankariteoilla tarkoitan kuinka epäoikeutettua eläkejärjestelmää perustellaan sillä, että eläke alkoi kertymään vasta 23vuotiaana ( kuten minullakin), kuinka piti asua ahtaammin, istuttaa perunaa ja käydä töissä opiskellessa ( niin kävin minäkin). Ja hiihtää kouluun!
Valheilla tarkoitan yleisesti enkä juuri sinun viestiäsi. Suurten ikäluokkien valheperustelua on : mm sotakorvauksien maksu ja maan jälleenrakennus.
Minulle sinä kuitenkin vastasit, joten oletus on, että et laita muiden sanomisia minun suuhuni. Se ei ole oikein fiksua.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen ikä on 70 korkeintaan 80 vuotta, sekin pelkkää kurjuutta, kipua ja huolta miksi siis turhaan vaikeroida.[/quoteOsa eläkeläisistä on taannut lastensa lainoja eli vaihto vuokrakotiin odottaa.
Osa eläkeläisistä on tehnyt sitä ja tätä mutta mitä v%ttua se sinulle kuuluu, älä sekaannu muiden elämään, pidä huoli omista asioistasi.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kansaneläkettä ja eläkeläisen asumistukea joudutaan leikkaamaan, kun työpaikkoja loppuu ja verotulot vähenee.
Eipä kuulu sinulle v%tun vertaa, pidä huoli vain omista asioistasi,
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisille ei riitä hoitajia, ei ole meidän nuorempien ongelma, ei olla tulossa Helsinkiin.
Mistä te v%tun nuoret olette saaneet päähänne että me teitä nuoria tarvitaan mihinkään, ei teitä ole näkynyt tähänkään asti. Hoitotyö on työtä jota voivat tehdä minkä ikäiset tahansa, hoitajia löytyy kun laitetaan palkat kuntoon. Teistä ei ole ketään hoitamaan, tarvitsette itsekin kaikenlaisia tukia.
Pienet ikäluokat eivät tunnu tajuavan mitään menneiden vuosien todellisuudesta, tiedoksi vaan aloittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä noin uskoo ne, joilla on kapea elämänkokemusta. En ylestäisi. Ainoa ero minun nuoruuden ja nykysukupolven välillä on tuet. Kukaan ei silloin saanut asumistukea eli kimppakömpät oli tavallisia asumismuoto nuorilla aikuisilla. Eikä sosiaalitukea. Moni teki silloin " paskaduuneja paskapalkalla". Joka ikinen ystäväni on ollut siivooja jossaina vaiheessa. Ja suurin osa mansikkamaalla kesätöissä yms. Sosiaalitukea ei haettu, vaikka siihen olisis ollut oikeus. Mentiin takaisin kotiin asumaan.
*Lähettää jokaiselle uhrutuneelle marttyrille kultaisen renkaan pään päälle.* Olkaa hyvät!
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt tulisi sota (jonkalaista ei enää voi tulla) niin löisikö nämä lökäpöksyt, sushin syöjät vihollista lesesäkillä?
Ensinnäkin sodassa olleet eivät kuulu ap:n aloituksessa olevaan ikäluokkaan, vaan heidän jälkeläiset.
Sodassa olleita kohtaan tunnen suurta kunnioitusta. Sinä olet kuitenkin syönyt mannavelliä ennen lähtöä kouluun missä odottanut päivällä lämmin ruoka jne. Eli sinuna pitäisin mölyt mahassa.
Kolmanneksi; sotaa ei enään käytäisi samalla tavalla kun ennen. Tekniikka on erilaista ja ydinaseet sekä paljon muuta. Jokainen voi painaa nappia ja se mitä miehiä/naisia rintamalle tarvitaan niin he varmasti osaavat asiansa ja on siihen koulutettu. Jos et ole tyytyväinen puolustusvoiman tilanteeseen niin kirjuuttele meilit päättäjille ja tarjoudu ihmeessä vapaaehtoiseksi. Näin voit pyrkiä vaikuttamaan asiaan, toisin kuin täällä vauva-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistää robotti-imurin lakaisemaan lattiat vaikka joka päivä.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisille ei riitä hoitajia, ei ole meidän nuorempien ongelma, ei olla tulossa Helsinkiin.
Mistä te v%tun nuoret olette saaneet päähänne että me teitä nuoria tarvitaan mihinkään, ei teitä ole näkynyt tähänkään asti. Hoitotyö on työtä jota voivat tehdä minkä ikäiset tahansa, hoitajia löytyy kun laitetaan palkat kuntoon. Teistä ei ole ketään hoitamaan, tarvitsette itsekin kaikenlaisia tukia.
Sitä kannattaa pysähtyä hetkeksi miettimään miksi nuoriasi ei ole näkynyt? Myös sitä miten se voisi olla tuntemattomien syytä?
Millä rahalla ajattelit, että vihdoin saataisiin hoitajienkin palkat kuntoon?
Vastaat: omillasi. Kapeakatseinen asenne. Saa kysyä, että mistä se raha sinne sun pussiin tulee?
Jep. Nimenomaan! Nyt pääsit vasta asian ytimeen!
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa eläkeläisistä on tehnyt sitä ja tätä mutta mitä v%ttua se sinulle kuuluu, älä sekaannu muiden elämään, pidä huoli omista asioistasi.
Ei me sekaannutakaan teidän elämään. Ei auteta teitä siinä vaiheessa, kun apua tarvitsette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistää robotti-imurin lakaisemaan lattiat vaikka joka päivä.
Lemmikeitä ei sovi olla, koska heittelee ulosteet pitkin kämppiä, tutuille on käynyt niin. Ei kaikilla ole rahaa tuollaisiin imureihin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko noin lapsellinen? Teollisuus käyttää pelkästään yli puolet tuontienergiasta. Te idiootit kuvittelitte Kekkoslovakian jatkuvan loputtomiin pienine eläkemaksuineen, mutta Kkuinkas kävikään. Kryptovaluutoilla tienaamiani rahoja te paskaläjät ette varasta.