Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19905)
Vanhus kirjoitti:
Pah. Nykyajan nuoret ovat kermaperseitä jotka ovat tottuneet saamaan kaiken, helpolla ja ilmaiseksi. Ennen ei saanut sossusta mitään. Jos piti saada jotain, piti mennä töihin. Nyt istutaan kaduilla ja huudetaan ja muut maksaa
Sieltä taas yksi vuosikymmeniä muiden piikkiin elävä saurus tuli jyrähtelemään lainauksia suurten ikäluokkien sankaritarustosta ja sen luvusta: nykyajan nuoret
Ahkera Liisa kirjoitti:
Eläkkeet kustantaa 33miljardia vuodessa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö tää myrkkyketju pyörii täällä?!
Meistähän se riippuu jos vastaamme narsistin harhaisiin viesteihin. Narsistia ei pysty voittamaan järkipuheella koska sillä ei ole mitään merkitystä hänelle, vain oma julistus merkitsee oli se miten väärä tai harhainen tahansa.
Niinhän sinä olet sanonut , mutta heti pettää pokkaa ja vastaat kumminkin🤷♂️
Kirjoitan vielä hetken jossa paljastan narsistin todellisen ajattelun joka on harhaista usein tuhoisaa kanssaihmisille. Toivon että tänne kirjoittavat järkevät ihmiset näkevät tämän muuten tämä ei lopu koskaan,
Sen sijaan olen onnistunut paljastamaan, että itse toivotat toisen kuolemaa ja että vastuu kannetaan vain omalle ikäluokalle. Hyvin on mennyt🤭
Eläkekusetuskin on haitallinen yksilöille ja valtiolle tuhoisa.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Nuorimmat suuret ikäluokat ovat 72 vuotiaita, ei ole uskottavaa että he mitään hyötyisivät. Kyllä se on teidän oma ikäluokka johon nykyinen eläkejärjestelmä vaikuttaa.
Kuten huomaatte narsistia ei voiteta järkipuheella, tämäkin jatkuu maailman tappiin jos joku narsistia ruokkii.
Niin en tiedä järkipuheesta, sitä kun et ole vielä yrittänytkään. Vain houreita vastuunkannosta vain omalle ikäluokalle ja kepeistä mullista
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meistähän se riippuu jos vastaamme narsistin harhaisiin viesteihin. Narsistia ei pysty voittamaan järkipuheella koska sillä ei ole mitään merkitystä hänelle, vain oma julistus merkitsee oli se miten väärä tai harhainen tahansa.
Niinhän sinä olet sanonut , mutta heti pettää pokkaa ja vastaat kumminkin🤷♂️
Kirjoitan vielä hetken jossa paljastan narsistin todellisen ajattelun joka on harhaista usein tuhoisaa kanssaihmisille. Toivon että tänne kirjoittavat järkevät ihmiset näkevät tämän muuten tämä ei lopu koskaan,
Meillä päin miehestä joka peruu puheitaan sanotaan: on se ja sama puhuuko siitä miehestä pää vai persė
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole kamalaa! Tiedät miten pitäisi toimia, mutta et vain onnistu. Addiktiota epäilit itsekin jossain vaiheessa.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Narsismia ei voi parantaa, keskustelu ei ole mahdollista, hän vain julistaa riippumatta mistään muusta. Ainoa tapa on ignore hänet, ei kommentteja eikä viestejä.
Sinäkin jankutat vain tuosta narsismista. Oletko varma ettet itse ole sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Narsismia ei voi parantaa, keskustelu ei ole mahdollista, hän vain julistaa riippumatta mistään muusta. Ainoa tapa on ignore hänet, ei kommentteja eikä viestejä.
Sinäkin jankutat vain tuosta narsismista. Oletko varma ettet itse ole sellainen?
Kyllä olen.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Kyllä olen.
En usko.
Alkaako Lissun-lässyn kovveutua mieheksi vielä vanhoillaan ja pitämään sanansa. Ei lakkaa kummat kuulumasta!
Vanhus kirjoitti:
Pah. Nykyajan nuoret ovat kermaperseitä jotka ovat tottuneet saamaan kaiken, helpolla ja ilmaiseksi. Ennen ei saanut sossusta mitään. Jos piti saada jotain, piti mennä töihin. Nyt istutaan kaduilla ja huudetaan ja muut maksaa
Ei sitten tullut mieleen, että nykyaikana tilanne saattaa olla niin epätoivoinen, että ”nykyajan nuoret” ovat valmiita menemään kadulle istumaan, että saavat äänensä kuuluviin. Ongelma on vain se, että vanhempi ikäluokka ei pysty käsittämään tilannetta ja luulee, että siellä vain kermaperseet vaativat ilmaista elätystä. Kysy kuitenkin itseltäsi, kuka oikea kermaperse olisi valmis istumaan nahkasohvan sijaan kadulle?
-ohis
Lopettiko kusimies muka lorottelunsa?
Mä oon kuule niin samaa mieltä tästä ikäluokasta. Laiskoja melkein kaikki. Elävät liikaa sotaveteraanien varjolla. Jotain psyykkisesti outoa tässä ikäryhmässä on!!! Harvinaisen laiskoja ihmisiä. Näin kotihoidon hoitajan näkökulmasta. Leipää hitto eivät viitti voidella edes, kun kuvittelevat palvelijan saapuneen. Moni yrittäjä ei edes ole eläkettä aikoinaan maksanut. Nyt suuret omaisuudet, mutta mitään ei tartte maksaa hoidoista. Sitten nämä duunareiden eläkkeet. On suuremmat hitto kuin meidän työssä käyvien ihmisten.
Vierailija kirjoitti:
Lopettiko kusimies muka lorottelunsa?
En fysiologisena tapahtumana, mutta ehkäpä tämä keskustelu on käynyt jo lakipisteessään. Sen verran sanottava, että en "tuhoutunut" kuten lissun-lässyn niin dramaattisesti ennusti käyvän.
Tämä viestiketju on täysin rasistinen . Suoraa vihaa eläkeläisiä ja vanhempiaihmisiä kohtaan.Tollaset vihapuheet ja kirjoitukset on ehdoitta POISTETTAVA !!!!
Vierailija kirjoitti:
Tämä viestiketju on täysin rasistinen . Suoraa vihaa eläkeläisiä ja vanhempiaihmisiä kohtaan.Tollaset vihapuheet ja kirjoitukset on ehdoitta POISTETTAVA !!!!
Rasismi kohdistuu rotuun.
Vierailija kirjoitti:
Onko ketjussa valehdeltu, muuta kuin suurten ikäluokkien toimesta?
https://yle.fi/uutiset/3-9817305
Näinkin se eläkekusetus toimii.. jos tästä tosiasiasta puhuu niin eläkeläisiä suututtaa. Tulee oikeita ärripurri muoreja ja vaareja. Jos sen että teitä elätetään sanominen suututtaa, älkää eläkö siivellä .
Korkman puhuu tuossa yleisellä tasolla, eli jos oikein huonosti kävisi ja kassojen tuotto putoaisi pakkaselle, niin luultavasti siihen reagoitaisiin eläkemaskuja nostamma. Tällaista tilannetta ei kuitenkaan ole ainakaan toistaiseksi syntynyt, vaikka Suomi on ollut käytännössä taantumassa yhtäjaksoisesti jo vuodesta 2008 lähtien.
Minusta Korkman pitää eläkejärjestelmäämme hyvänä mutta on huolissaan julkisen sektorin alijäämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhus kirjoitti:
Ei sitten tullut mieleen, että nykyaikana tilanne saattaa olla niin epätoivoinen, että ”nykyajan nuoret” ovat valmiita menemään kadulle istumaan, että saavat äänensä kuuluviin. Ongelma on vain se, että vanhempi ikäluokka ei pysty käsittämään tilannetta ja luulee, että siellä vain kermaperseet vaativat ilmaista elätystä. Kysy kuitenkin itseltäsi, kuka oikea kermaperse olisi valmis istumaan nahkasohvan sijaan kadulle?
-ohis
Nykynuoriso menee nimenomaan istumaan. Ennen marssittiin.
Nykynuoriso hengailee. Ennen tehtiin töitä.
Kyllä nykynuoriso on kermaperseitä.