Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19903)

Vierailija
3881/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvauksia leikataan koko ajan, vaikka töitä ei ole, joten todellakaan ei tarvitse eläkeläisistä välittää. Jokainen siivoaa oman kotinsa ja hoitaa itse itsensä. Ei ole meidän nuorempien ongelma miten eläkeläiset pärjäävät. Valitettavasti tässä yhteiskunnassa pärjäävät lähitulevaisuudessa vain ne, jotka ovat fyysisesti siinä kunnossa, että pystyvät itse hoitamaan itsensä, edes raha ei enää auta fyysisesti huonommassa kunnossa olevaa eikä ainakaan kiinteistöomaisuus.

Valitettavasti se raha voi jossain määrin ainakin auttaa huonommassa kunnossa olevaa, pystyvät menemään yksityiselle lääkäriin ja hoitoon., saavat sitä kautta nopeampaa hoitoa. Samoin pystyvät maksamaan yksityiselle hoitolaitokselle hoitomaksut.

Ainakaan näistä eläkeläisistä teidänei tarvitse välittää, ylläpitävät yksityistä hoitosysteemiä ostamalla heidän palvelujaan.Kellä niihin muute olis varaa? Jollain tonnin eläkeläisellä vai? Just niillä joista teidän ei mielestäsi tarvitse välittää.

Verorahoista maksettiin viime vuonna 5 miljardia eläkeläisten hoitokotimaksuja, tuo 1000 euron eläke ei riitä kuukausimaksuun niin verorahoista maksetaan loput.

Hyvä tietää ja odotetella leppoisia eläkepäiviä tässä viiskymppisen.

Varmaan joudutaan eläkeläistenkin veroa nostamaan, verorahoistahan nuo menee

Voi olla, mulla menee nyt neljäsosa.

Sama mitä töissäkäyvillä. Onhan se selvä, että verot tulee nousemaan tai sitten nuo rahat täytyy jostain leikata pois.

Toimeentulotuessa ei hyväksytä enää yhtiölainaa laskuksi. Tuo uudistus tuli vuosi sitten, jostain täytyy leikata tukia.

Tukiviidakko aivan järkyttävä.Sossuhallitus sen kunlisää, mm toisen asteen koulutus maksuttomaksi. Mitä järkeä, tässä taloustilanteessa velkarahalla.huh.

Tulevaisuudessa kun porukkaa irtisanotaan niin edes perheelliset eivät saa toimeentulotukea, jos omistavat mökin eikä asuntolainaa eikä yhtiölainaa hyväksytä laskuksi. Leipäjonoakaan ei ole joka paikassa. Luulen, että voivat joutua pyytämään sukulaisilta ruokaa.

Vierailija
3882/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vailla lapsia kirjoitti:

Buumerhuutokisassa on ehkä jäänyt pelisääntöjen osalta epäselväksi mm. se, kaipaavatko buumerkriitikot itselleen niukan-koulutuksen-myötä-huippupalkkaisia-johtajatöitä oikeasti vai buumereitten elämänsäästöjä, verotuloja, eläketuloja, mitä? Korkean iän ekslusiivisia sairauksia?

Ilman buumereiden sodanjälkeistä massapuurtamista tämänkin maan koulutusjärjestelmä olisi 1930-luvun tyyppinen.

Massatyöläisyys tehtaissa ja toimistoissa puolestaan on siirtynyt Mao Zedongin kuoltua about 1979 jälkeen Kiinaan.  Nykykapitalismia huokeitten kulutustavaroiden tarpeissa on nelisenkymmentä vuotta työnnetty Kiinan ympäristö- ja koulutushaasteeksi. 

Vain pari esimerkkiä rakennekysymyksistä...

Vain reilumpaa eläkejärjestelmää tämän boomeriversion asemesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3883/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto mun likka rakensi mökkinsä ja ruoppasi rantansa ihan omilla rahoillaan. Tontti oli multa saatu. Mutta kun on töissä saa pallkaa, oletteko kuulleet? Osti muuten likka asunnonkin ukkosa kanssa, vielä siitä on velkaa, mutta hiljakseen makselevat.

Paljonko on velkaa?

Nuo ihmiset ovat harvinaisuus ja kaupan alalta ja palvelualalta lähtee paljon työpaikkoja.

Nykyään työpaikoissa tehdään paljon töitä palkkatuella ja työmarkkinatuella, aina otetaan uusi tilalle, koska valtio maksaa tuota palkkatukea, ei tarvitse kaupungin tai yrittäjän maksaa kuin pieni osa palkasta ja valtio loput. Mutta tuota palkkatukea saa vain tietyn aikaa, 6 kuukautta, sitten uusi työntekijä tilalle.

Muistathan lisätä listaan vielä kerrostalojen purkamisen. Sekin aika lähenee.

Se riippuu perikunnista. Moni Helsingissä asuva perii joko kerrostalo osakkeen tai omakotitalon toisesta kaupungista, se vähän riippuu haluaako perikunta maksaa 400 euron yhtiövastiketta perintökämpästä tai sitten omakotitalon sähkölämmityksen. Omakotitalossa täytyy peruslämpö pitää päällä eikä välttämättä viitsi lämmittää takkaa, jos joutuu ajelemaan Helsingistä useamman tunnin.

Valitettavasti vuokralaisia ja ostajia ei riitä, työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä eikä kaikki saa lainaa, lisäksi osa on jo ostanut oman kämpän, perikunnan asunto tulee toiseksi asunnoksi.

Meidän kaupungissa on jo nyt 2000-luvulla rakennettuja omakotitaloja tyhjillään kun omistajilla loppui meidän kaupungista työt ja ovat ostaneet asunnon toisesta kaupungista, missä ovat nyt töissä. Ei ole vaan meidän kaupungissa ihmisiä, joilla olisi rahaa ostaa noita asuntoja, kun täytyisi olla vakituinen työpaikka.

On se kumma, kun työtkin kasaantuu samoille ihmisille, niin että on varaa jättää myymätön omakotitalo jälkeensä ja ostaa uusi asunto toisesta kaupungista, kun toisilla ei ole ensimmäistäkään asuntoa saati töitä.

Töihin palkataan työpaikan vaihtajia, ei pitkäaikaistyöttömiä.

Juu, siellä on hieno 200 neliön omakotitalo tyhjillään. Eikä ole ainoa.

Ongelmia riittää, eikä kaikki ole eläkeläisten syytä.

Esim kaupungistuminen, kaikki pakkaavat asutuskeskuksiin ja maaseutu taloineen autioituu.Niinpä ,kun ei kun siellä ei ole työpaikkoja ja sitä myötä palveluja.

Kaupungeissa omat ongelmat, huonot köyhien , maahanuuttajien ym alueet,

liikenneongelmat, saasteet jne .

Toivois kyllä et Suomessa pystyis asuun muuallakin kuin kaupungeissa.

Käännättekö tämänkin niiden ihme boomereiden syyksi?Heh, veivät työpaikat asutuskeskuksiin.

Taloussanomissa oli joskus juttu, että maaseudun taloihin ei välttämättä tule vettä tulevaisuudessa, asukkaita on siellä liian vähän eikä kunnilla ole rahaa uusia vesiputkia, kun ne hajoaa. Ei ole enää kunnissa tarpeeksi työssäkäyviä eikä verotuloja. Ja hellekesinä ne omat kaivotkin kuivuu.

Rakennat järven rannalle talon mihin ei tule vettä ja järvessä on sinilevää eli vettä ei voi käyttää.

Niin, ongelmia on ilmastonmuutoksesta lähtien. Nuoremmilla on paljon haasteita, niitä ei hoideta kadehtimalla ja syyttelemällä suuria ikäluokkia. Uskon parempaan, haasteet hoidetaan ja niistä päästään yli, aivan niin kuin sodan jälkeinenkin sukupolvi nosti maan joka oli säpäleinä, ylös maailman rikkaimpiin maihin kuuluvaksi.

Kaupan alan ja palvelualan työpaikoista menetetään suurin osa. Vähintään vuokrakatto pitäisi tulla. Vuokrat ovat niin korkeita, että nuoremmilla ei jää rahaa parturiin eikä kahviloihin eikä vaatekauppoihin. En tiedä ovatko päättäjät luulleet, että noihin jää rahaa, no ei jää.

Itselläni on parturin valitsema hiusväri, maksaa 15 euroa, värjään ja leikkaan itse hiukset, kahviloissa ja ravintoloissa en käy ollenkaan ja vaatteet ja verhot sekä muut kodin tavarat ostan kirpputorilta, jos jotain tarvitsee ostaa.

Olen aina kotona. Siivota voi köyhänäkin omaa kotia vaikka kuinka paljon ja katsoa telkkaria ja nukkua, kyllä ne päivät tässäkin kuluu. Työkkäri aktivoi aina välillä, silloin poistun kotoa, muuten käyn vain ruokakaupassa, jos olisi kotiin kuljetus, en kävisi sielläkään. Työttömiä haukutaan niin olen alkanut erakoitua kotiin.

Ainakin täällä on ruokien kotiinkuljetusta, mutta se maksaa jotain maltaita. Mitä pitempi matka sen kalliimpi kuljetusmaksu.

Sanoit olevasi aina kotona. Yrittäisit ottaa itseäsiniskasta kiinni, ja lähteä vaikka lenkille. Jos tuntuu vaikealta, niin aluksi vain pieni lenkki.Tsemppiä sinulle!

En uskalla lähteä lenkille huimauksen takia.

Mutta minä pärjään täällä kotona kyllä.

Onko tuohon huimaukseen syytä tai hoitoa, oletko ollut tutkimuksissa?

En käy lääkärissä ollenkaan, maksut liian kalliita.

Itse olin just, kustantaa 20 €. Onhan se paljon jos se on ruokarahasta pois.

On se liikaa. Ambulanssi varmaan vie, jos taju lähtee, ehkä joku soittaa sellaisen, jos tulee tarve.

Luulisi, että jollain sossun maksulla voisi päästä tutkimuksiin ja lääkäriin. Yritä selvittää.

Onko verenpaine matala, hemoglobiini matala, korvissa jotain häikkää. Voisi olla ihan hyvin selvitettävissä.

Se eläkeläissairaanhoitaja kirjoittaa.

Vierailija
3884/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvauksia leikataan koko ajan, vaikka töitä ei ole, joten todellakaan ei tarvitse eläkeläisistä välittää. Jokainen siivoaa oman kotinsa ja hoitaa itse itsensä. Ei ole meidän nuorempien ongelma miten eläkeläiset pärjäävät. Valitettavasti tässä yhteiskunnassa pärjäävät lähitulevaisuudessa vain ne, jotka ovat fyysisesti siinä kunnossa, että pystyvät itse hoitamaan itsensä, edes raha ei enää auta fyysisesti huonommassa kunnossa olevaa eikä ainakaan kiinteistöomaisuus.

Valitettavasti se raha voi jossain määrin ainakin auttaa huonommassa kunnossa olevaa, pystyvät menemään yksityiselle lääkäriin ja hoitoon., saavat sitä kautta nopeampaa hoitoa. Samoin pystyvät maksamaan yksityiselle hoitolaitokselle hoitomaksut.

Ainakaan näistä eläkeläisistä teidänei tarvitse välittää, ylläpitävät yksityistä hoitosysteemiä ostamalla heidän palvelujaan.Kellä niihin muute olis varaa? Jollain tonnin eläkeläisellä vai? Just niillä joista teidän ei mielestäsi tarvitse välittää.

Verorahoista maksettiin viime vuonna 5 miljardia eläkeläisten hoitokotimaksuja, tuo 1000 euron eläke ei riitä kuukausimaksuun niin verorahoista maksetaan loput.

Ja sairaanhoitajat haluaa lisää palkkaa

Ja eläkeläiset eläkettä. Vastiikeetonta almurahaa.

Vierailija
3885/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset ei ymmärrä, että työttömien ja samoin tukien säännöt muuttuvat koko ajan esim. ansiosidonnaisesta leikattiin 100 päivää pois, pitkään töissä olleet eivät saa enää korotettua ansiosidonnaista, ansiosidonnaista ei saa enää jatkettua opiskelulla, sitä saa puolitoista vuotta ja sitten työmarkkinatuki 518 netto kuukaudessa, omaehtoisesta opiskelusta poistettiin kulukorvaus.

Ja tuota yhtiölainaa/remonttilainaa ei enää hyväksytä laskuksi toimeentulotuessa. Eläkeputki poistuu, nuoremmat saavat leskeneläkettä vain 5 vuotta, ei kauempaa. Meiltä nuoremmilta leikataan koko ajan tuista ja töihin ei niin vain pääse, vaikka haluaisi.

Vierailija
3886/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sooda731 kirjoitti:

Voi harmi. Suuret ikäluokat, minä mukaanluettuna, ovat rakentaneet tämän hienosti toimivan Suomi-nimisen yhteiskunnan. Sairaalat, koulut, tiet ja muut ovat meidän tekemiä. Me olemme mahdollistaneet myös sinun koulutuksesi. Tosin näyttää että siinä on rahat menneet hukkaan.

Keksippä joutessasi sopivia rangaistuksia meille.

P.S. Aina sanotaan että tehdään velkaa tuleville sukupolville. Käyttäväthän meidän lapsenlapset ja heidän lapsensa käyttävät kouluja, hyvin toimivaa terveydenhoitoa ja muita yhteiskunnan rakenteita.

Vaikutat de Gröna ihmiseltä.

No nyt köpötteli paikalle oikein suurten ikäluokkien arkkityyppi🤣 elävä klisee. Sinussa nyt tiivistyy kaikki se mikä teissä juuri on vikana.

Vierailija
3887/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mitä töissäkäyvillä. Onhan se selvä, että verot tulee nousemaan tai sitten nuo rahat täytyy jostain leikata pois.

Toimeentulotuessa ei hyväksytä enää yhtiölainaa laskuksi. Tuo uudistus tuli vuosi sitten, jostain täytyy leikata tukia.

Tukiviidakko aivan järkyttävä.Sossuhallitus sen kunlisää, mm toisen asteen koulutus maksuttomaksi. Mitä järkeä, tässä taloustilanteessa velkarahalla.huh.

Tulevaisuudessa kun porukkaa irtisanotaan niin edes perheelliset eivät saa toimeentulotukea, jos omistavat mökin eikä asuntolainaa eikä yhtiölainaa hyväksytä laskuksi. Leipäjonoakaan ei ole joka paikassa. Luulen, että voivat joutua pyytämään sukulaisilta ruokaa.

Minä avustan lapsiani pienestä eläkkeestäni. Yksi pienipalkkainen, toinen isopalkkainen ja suuret menot, kolmas työtön. Lapset minulle tärkeitä, itsellä kulutus minimissä.

Vierailija
3888/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto mun likka rakensi mökkinsä ja ruoppasi rantansa ihan omilla rahoillaan. Tontti oli multa saatu. Mutta kun on töissä saa pallkaa, oletteko kuulleet? Osti muuten likka asunnonkin ukkosa kanssa, vielä siitä on velkaa, mutta hiljakseen makselevat.

Paljonko on velkaa?

Nuo ihmiset ovat harvinaisuus ja kaupan alalta ja palvelualalta lähtee paljon työpaikkoja.

Nykyään työpaikoissa tehdään paljon töitä palkkatuella ja työmarkkinatuella, aina otetaan uusi tilalle, koska valtio maksaa tuota palkkatukea, ei tarvitse kaupungin tai yrittäjän maksaa kuin pieni osa palkasta ja valtio loput. Mutta tuota palkkatukea saa vain tietyn aikaa, 6 kuukautta, sitten uusi työntekijä tilalle.

Muistathan lisätä listaan vielä kerrostalojen purkamisen. Sekin aika lähenee.

Se riippuu perikunnista. Moni Helsingissä asuva perii joko kerrostalo osakkeen tai omakotitalon toisesta kaupungista, se vähän riippuu haluaako perikunta maksaa 400 euron yhtiövastiketta perintökämpästä tai sitten omakotitalon sähkölämmityksen. Omakotitalossa täytyy peruslämpö pitää päällä eikä välttämättä viitsi lämmittää takkaa, jos joutuu ajelemaan Helsingistä useamman tunnin.

Valitettavasti vuokralaisia ja ostajia ei riitä, työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä eikä kaikki saa lainaa, lisäksi osa on jo ostanut oman kämpän, perikunnan asunto tulee toiseksi asunnoksi.

Meidän kaupungissa on jo nyt 2000-luvulla rakennettuja omakotitaloja tyhjillään kun omistajilla loppui meidän kaupungista työt ja ovat ostaneet asunnon toisesta kaupungista, missä ovat nyt töissä. Ei ole vaan meidän kaupungissa ihmisiä, joilla olisi rahaa ostaa noita asuntoja, kun täytyisi olla vakituinen työpaikka.

On se kumma, kun työtkin kasaantuu samoille ihmisille, niin että on varaa jättää myymätön omakotitalo jälkeensä ja ostaa uusi asunto toisesta kaupungista, kun toisilla ei ole ensimmäistäkään asuntoa saati töitä.

Töihin palkataan työpaikan vaihtajia, ei pitkäaikaistyöttömiä.

Juu, siellä on hieno 200 neliön omakotitalo tyhjillään. Eikä ole ainoa.

Ongelmia riittää, eikä kaikki ole eläkeläisten syytä.

Esim kaupungistuminen, kaikki pakkaavat asutuskeskuksiin ja maaseutu taloineen autioituu.Niinpä ,kun ei kun siellä ei ole työpaikkoja ja sitä myötä palveluja.

Kaupungeissa omat ongelmat, huonot köyhien , maahanuuttajien ym alueet,

liikenneongelmat, saasteet jne .

Toivois kyllä et Suomessa pystyis asuun muuallakin kuin kaupungeissa.

Käännättekö tämänkin niiden ihme boomereiden syyksi?Heh, veivät työpaikat asutuskeskuksiin.

Taloussanomissa oli joskus juttu, että maaseudun taloihin ei välttämättä tule vettä tulevaisuudessa, asukkaita on siellä liian vähän eikä kunnilla ole rahaa uusia vesiputkia, kun ne hajoaa. Ei ole enää kunnissa tarpeeksi työssäkäyviä eikä verotuloja. Ja hellekesinä ne omat kaivotkin kuivuu.

Rakennat järven rannalle talon mihin ei tule vettä ja järvessä on sinilevää eli vettä ei voi käyttää.

Niin, ongelmia on ilmastonmuutoksesta lähtien. Nuoremmilla on paljon haasteita, niitä ei hoideta kadehtimalla ja syyttelemällä suuria ikäluokkia. Uskon parempaan, haasteet hoidetaan ja niistä päästään yli, aivan niin kuin sodan jälkeinenkin sukupolvi nosti maan joka oli säpäleinä, ylös maailman rikkaimpiin maihin kuuluvaksi.

Kaupan alan ja palvelualan työpaikoista menetetään suurin osa. Vähintään vuokrakatto pitäisi tulla. Vuokrat ovat niin korkeita, että nuoremmilla ei jää rahaa parturiin eikä kahviloihin eikä vaatekauppoihin. En tiedä ovatko päättäjät luulleet, että noihin jää rahaa, no ei jää.

Itselläni on parturin valitsema hiusväri, maksaa 15 euroa, värjään ja leikkaan itse hiukset, kahviloissa ja ravintoloissa en käy ollenkaan ja vaatteet ja verhot sekä muut kodin tavarat ostan kirpputorilta, jos jotain tarvitsee ostaa.

Olen aina kotona. Siivota voi köyhänäkin omaa kotia vaikka kuinka paljon ja katsoa telkkaria ja nukkua, kyllä ne päivät tässäkin kuluu. Työkkäri aktivoi aina välillä, silloin poistun kotoa, muuten käyn vain ruokakaupassa, jos olisi kotiin kuljetus, en kävisi sielläkään. Työttömiä haukutaan niin olen alkanut erakoitua kotiin.

Ainakin täällä on ruokien kotiinkuljetusta, mutta se maksaa jotain maltaita. Mitä pitempi matka sen kalliimpi kuljetusmaksu.

Sanoit olevasi aina kotona. Yrittäisit ottaa itseäsiniskasta kiinni, ja lähteä vaikka lenkille. Jos tuntuu vaikealta, niin aluksi vain pieni lenkki.Tsemppiä sinulle!

En uskalla lähteä lenkille huimauksen takia.

Mutta minä pärjään täällä kotona kyllä.

Onko tuohon huimaukseen syytä tai hoitoa, oletko ollut tutkimuksissa?

En käy lääkärissä ollenkaan, maksut liian kalliita.

Itse olin just, kustantaa 20 €. Onhan se paljon jos se on ruokarahasta pois.

On se liikaa. Ambulanssi varmaan vie, jos taju lähtee, ehkä joku soittaa sellaisen, jos tulee tarve.

Luulisi, että jollain sossun maksulla voisi päästä tutkimuksiin ja lääkäriin. Yritä selvittää.

Onko verenpaine matala, hemoglobiini matala, korvissa jotain häikkää. Voisi olla ihan hyvin selvitettävissä.

Se eläkeläissairaanhoitaja kirjoittaa.

En saa lääkäriin mitään sossurahoja.

Vierailija
3889/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sooda731 kirjoitti:

Voi harmi. Suuret ikäluokat, minä mukaanluettuna, ovat rakentaneet tämän hienosti toimivan Suomi-nimisen yhteiskunnan. Sairaalat, koulut, tiet ja muut ovat meidän tekemiä. Me olemme mahdollistaneet myös sinun koulutuksesi. Tosin näyttää että siinä on rahat menneet hukkaan.

P.S. Aina sanotaan että tehdään velkaa tuleville sukupolville. Käyttäväthän meidän lapsenlapset ja heidän lapsensa käyttävät kouluja, hyvin toimivaa terveydenhoitoa ja muita yhteiskunnan rakenteita.

Jälleenrakennus oli kyllä sodan käyneen ikäluokan juttu, vanhempienne. Teille kyllä kieltämättä kuuluu kiitos hyvinvointivaltion ylläpidosta tähän saakka.

Vierailija
3890/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ei ymmärrä, että työttömien ja samoin tukien säännöt muuttuvat koko ajan esim. ansiosidonnaisesta leikattiin 100 päivää pois, pitkään töissä olleet eivät saa enää korotettua ansiosidonnaista, ansiosidonnaista ei saa enää jatkettua opiskelulla, sitä saa puolitoista vuotta ja sitten työmarkkinatuki 518 netto kuukaudessa, omaehtoisesta opiskelusta poistettiin kulukorvaus.

Ja tuota yhtiölainaa/remonttilainaa ei enää hyväksytä laskuksi toimeentulotuessa. Eläkeputki poistuu, nuoremmat saavat leskeneläkettä vain 5 vuotta, ei kauempaa. Meiltä nuoremmilta leikataan koko ajan tuista ja töihin ei niin vain pääse, vaikka haluaisi.

Irtisanotut asuntovelkaiset ovat pulassa nopeammin kuin ennen.

Vierailija
3891/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sooda731 kirjoitti:

No nyt köpötteli paikalle oikein suurten ikäluokkien arkkityyppi🤣 elävä klisee. Sinussa nyt tiivistyy kaikki se mikä teissä juuri on vikana.

VMP ja sinussa ilmenee palstahuutelijan perikuva ja samoin kaikki luuseriväkättäjäsukupolven tyyppiviat.

Vierailija
3892/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat? En tiennytkään että Sanna Marin kuuluu suuriin ikäluokkiin. Hän kun on härskisti käyttänyt hyväkseen sinunkin ketjun aloittajan rahoja. Antti Rinne kyllä tilasi kahdesti ruokaa Kesärantaan muttei edes tullut mieleenkään syödä veronmaksajien piikkiin.

Eiköhän koko ketju perustu siihenettä kanavoidaan viha eläkeläisiin niin ”sannamari it” kumppaneineen voi vapaasti jatkaa kansalaisten selkänahasta lypsämistä.

Vierailija
3893/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntovelkaisia ei olisi siinä määrin kuin mitä on, jos ette vaatisi jo ensiasunnolta kokoa ja kaikkia herkkuja. Mutta ahneus näkyy näissäkin: ja siinä että aletaan huutaa kritiikittömästi vanhusten rahojen perään,

Eikö teitä hävetä.

Vierailija
3894/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla ja palvelualalla moni joutuu ulosottoon seuraavan 10 vuoden aikana.

Vierailija
3895/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntovelkaisia ei olisi siinä määrin kuin mitä on, jos ette vaatisi jo ensiasunnolta kokoa ja kaikkia herkkuja. Mutta ahneus näkyy näissäkin: ja siinä että aletaan huutaa kritiikittömästi vanhusten rahojen perään,

Eikö teitä hävetä.

Asun itse vuokralla, meitä on kolmiossa 4 henkeä, lapsilla ei ole mitään harrastuksia.

Vierailija
3896/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä avustan lapsiani pienestä eläkkeestäni. Yksi pienipalkkainen, toinen isopalkkainen ja suuret menot, kolmas työtön. Lapset minulle tärkeitä, itsellä kulutus minimissä.

Haaveita haaveita haaveita

Mitäpä jos Ap Ha vastaavanlaiset ottaisivat vastuun toimeentulosta pieniin sieviin kätösiinsä

Näin teimme mekin. Terveisin

Perhe 40 v, 35 v, 10 v, 3 v

Vierailija
3897/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä hävetä.

Asun itse vuokralla, meitä on kolmiossa 4 henkeä, lapsilla ei ole mitään harrastuksia.

Jos vuokrat olisivat halvempia, voisivat lapsetkin harrastaa jotain. Mutta Suomessa sijoittaja on tärkein.

Vierailija
3898/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat

? En tiennytkään että Sanna Marin kuuluu suuriin ikäluokkiin. Hän kun on härskisti käyttänyt hyväkseen sinunkin ketjun aloittajan rahoja. Antti Rinne kyllä tilasi kahdesti ruokaa Kesärantaan muttei edes tullut mieleenkään syödä veronmaksajien piikkiin.

Eiköhän koko ketju perustu siihenettä kanavoidaan viha eläkeläisiin niin ”sannamari it” kumppaneineen voi vapaasti jatkaa kansalaisten selkänahasta lypsämistä.

Tämä!

Vierailija
3899/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaveita haaveita haaveita

Mitäpä jos Ap Ha vastaavanlaiset ottaisivat vastuun toimeentulosta pieniin sieviin kätösiinsä

Näin teimme mekin. Terveisin

Perhe 40 v, 35 v, 10 v, 3 v

Voitko sanoa irtisanotuille paperimiehille, että ottavat itse vastuun. Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 10 vuoden sisällä 25000 työpaikkaa, käytkö sanomassa jo nyt, että ottavat itse vastuun esim. asuntolainoista.

Vierailija
3900/19903 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juuri on se mikä sinussa Ap on vialla: ei kukaan halua sinua kaveriksi, puolisoksi, eikä ennen kaikkea myrkyttämään työpaikan ilmapiiriä. Hae apua kun et muuten pääse itse rakentamastasi katkeruudesta ulos.

No nyt köpötteli paikalle oikein suurten ikäluokkien arkkityyppi🤣 elävä klisee. Sinussa nyt tiivistyy kaikki se mikä teissä juuri on vikana.[/quote]