Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (20282)

Vierailija
20281/20281 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ruoka-apu: osalla kävijöistä on omistusasunto, duuni ja auto."

https://yle.fi/a/74-20208463

Vierailija
20282/20281 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä nykypäivän todellisuudesta tunnu kovin paljon tajuavan nuoremmatkaan.  Täähän on yhtä sekamelskaa.

Mua ei nämä nuorten ihmisten omituiset suhde pelit kiinnosta tippaakaan, kaikki on niin pinnallista ja ulkonäkökeskeistä.  Mennään yhteen, tehdään lapsi, erotaan, uusi puoliso, uusi lapsi, kränää siitä isommasta lapsesta, jota ei saisi olla, kränää exästä joka on kuulemma aina mielenhäiriöinen.  Aina sama tarina.  

Nopeita yhteen menoja, nopeita eroja, bilettämistä ja jatkuvaa oman ajan vaatimusta ja anoppien haukkumista kun ne ei hoida lapsia eikä anna rahaa ja on täysin puupäitä muutenkin.

 

Kaikki digitalisoidaan ja pitäisi toimia täydellisesti ja huippunopeasti ja silti ei olla mihinkään tyytyväisiä eikä kukaan enää saa töitä.

 

Tämä nykypäivän todellisuus on silkkaa tympeyttä.  Onneksi sain elää nuoruuteni hyvässä ajassa.  Ihan sama mitä te länkytätte.  Tämä on se maailma, mitä te olette nyt luomassa, eläkää siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla