Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsista joku olla rakkaampi kuin toinen?

Vierailija
27.06.2021 |

Minulla on kolme lasta ja keskimmäinen (kymmenvuotias) on pariin otteeseen tentannut, kuka lapsista on mielestäni paras.

En tietenkään voi tuohon vastata, ja olen lapsellekin sanonut, että kaikkia rakastaa niin valtavasti ja jokaisessa on ihania asioita. Ja itsekseni miettiessänikään en todellakaan voi sanoa, kuka lapsista on rakkain.

Omassa lapsuudenperheessäni koin olevani se joka on vääränlainen ja ärsyttävä eikä tunne kummunnut mistään mielikuvituksesta. Siihen peilaten tällaisia mietin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ole vielä löytänyt mitään mittaria rakkauteen joten en tiedä.

Lapsi tai joku lapsista voi kyllä kokea jäävänsä vaillle rakkautta. Kokemus rakkaudesta on aina yksilöllinen.

Vierailija
2/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. t. 3 lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempana kokee, että joku lapsi on rakkaampi, asian parissa tulee tehdä henkistä työtä. Missään nimessä ei saa hyväksyä, että asia vaan on näin ja se on ok. Se on suurinta mahdollista väkivaltaa jokaista perheen lasta kohtaan.

Vierailija
4/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä mitataan? Laitetaanko vanhempi valitsemaan kuka lapsista joutaa kuolla ja kuka ei ja siitä pystytään määrittämään rakkauden määrä ja laatu?

Vierailija
5/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä mitataan? Laitetaanko vanhempi valitsemaan kuka lapsista joutaa kuolla ja kuka ei ja siitä pystytään määrittämään rakkauden määrä ja laatu?

Voi näitä ääripäitä!

Vierailija
6/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Riippuu ihan lapsen persoonasta. Jos on hankala lapsi, joka manipuloi ja osoittaa psykopaatin merkkejä, niin valinta on selvä.

Vierailija
7/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa lapsessani on piirteitä, joista ärsyynnyn enemmän kuin toisen lapseni piirteistä. (Yritän olla näyttämättä sitä.) Molempia rakastan maailman eniten.

Vierailija
8/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on lempilapsi vaikka sen kiistäisi. Mutta lapset ovat yksilöitä, joten myös rakkaus niihin on erilaista. Yhtä rakastaa kun on samanlainen kuin itse, toista kun tämän mielenkiinnon kohteet ovat mielenkiintoisia, kolmas taas on hulivili ja sen kanssa pääsee seikkailuihin jne.

Vierailija
9/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta ei voi mittailla, mutta ominaisuuksia kyllä. Joku voi olla raivostuttava ja samanaikaisesti niin rakas.

Vierailija
10/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisessa lapsessani on piirteitä, joista ärsyynnyn enemmän kuin toisen lapseni piirteistä. (Yritän olla näyttämättä sitä.) Molempia rakastan maailman eniten.

Juuri näin. Perheissäkin eri yksilöt pärjäävät paremmin keskenään kuin toiset. Se on tosiasia, eikä sitä voi muuksi muuttaa. Rakkauden määrään tämä ei kuitenkaan normaalisti vaikuta. Siinä pitää kuitenkin olla tarkka, että kaikki lapset tietävät varmasti olevansa yhtä rakkaita. 

Vierailija
11/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja aina on se suosikki.

Vierailija
12/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleeni kun treffailin erästä miestä. Hänellä oli kaksi lasta, 3-v. Tyttö ja 7-v. Poika. Hän sanoi minulle, ettei saisi sanoa näin, mutta tyttö on hänen suosikkilapsensa. Myöhemmin huomasinkin, että kohteli poikaa todella kylmästi. Ällöttävä mies.

Vierailija
13/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhempana kokee, että joku lapsi on rakkaampi, asian parissa tulee tehdä henkistä työtä. Missään nimessä ei saa hyväksyä, että asia vaan on näin ja se on ok. Se on suurinta mahdollista väkivaltaa jokaista perheen lasta kohtaan.

Kokemus ei ole ihan yksinkertaisesti mitattavissa. Vanhempi voi kokea vaikka kaikki lapset yhtä ärsyttäväksi ja kokea siitä syystä että ei täydesti rakasta ketään. Vaikka rakkautta saisikin yhtä paljon (jos siihen siis olisi mittari) toinen voi kokea silti saavansa vähemmän rakkautta, tarve rakkauden kokemiseen on esim. suurempi.

Vanhempien on hyvä keskustella lastensa kanssa tunteista ja siitä miten lapset tunteensa kokee tunteensa ja ympärillä olevat asiat. Myös aikuisena noita asioita joutuu pohtimaan myös silloin vaikka ne ei liittyisi lapsiin tai lapsuuteen mitenkään.

Vierailija
14/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on järkyttävää jos jonkun mielestä on ok, että omista lapsista joku on suosikki.

Vierailija
15/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on järkyttävää jos jonkun mielestä on ok, että omista lapsista joku on suosikki.

Ihan inhimillistä että jostain pitää enemmän kuin toisesta. Mutta sitä ei pidä näyttää vaan kaikkia pitää kohdella tasapuolisesti.

Vierailija
16/16 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä joskus itsekseni. Yhden lapseni kanssa on ollut välillä vaikeaa, mutta kaikkia kolmea rakastan yhtä paljon. Luulen, että yksi lapsistani on luonteeltaan sellainen, että voi olla, että hän kokee saaneensa rakkautta vähiten. En millään pysty sanomaan, että ylsi heistä olisi jotenkin suosikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä