Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdottakaa kauhuelokuvia!

Vierailija
24.06.2014 |

Mies on muualla, on yksinäinen olo, joten ajattelin viettää elokuvaillan. Pidän psykologisesta kauhusta, ei siis mielellään verellä mässäilyä eikä nuorten naisten vähäpukeista juoksentelua. Esimerkkejä minusta hyvistä elokuvista on The Amityville Horror sekä Los Ojos de Julia.

Katselin itse jo vähän esimerkkejä, ja löysin tällaisen elokuvan: The Haunting in Connecticut. Onko kukaan nähnyt? Onko katsomisen arvoinen?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:48"]

Painajainen Elm streetillä, Halloween ja Carrie

[/quote]

Nämä olen nähnyt, Elm street oli hyvä kun sen teininä katsoi. :D

Vierailija
42/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:38"]

Insidious 1&2, Sinister, Mama, The Changeling, Omen-leffat, Hohto (se missä on Jack Nicholson, ei se minisarja).

[/quote]

Insidioukset ovat uusia, lisään ne listaan. Sinister, Mama ja The Changeling ovat myös uusia, Omenit ja ja Hohdon olen nähnyt. Kiitos! :)

[/quote]

The Changeling mielestäni enemmänkin psykologinen trilleri kuin varsinainen kauhuleffa. Älä silti tiputa listalta, oikein hyvä leffa ja itsekin olen kauhufani :) Ei kannata vaan kovin kauhuelämystä odottaa.

[/quote] Itse kun katsoin ekan kerran (ok, olin vielä teini...) niin olin kyllä muutamassa kohdassa ihan kauhuissani ja sydän hakkasi ihan hulluna =D

[/quote]

Hupsis, taisin mennä vanhanaikaiseen, kommenttini siis leffasta Changeling, ei The Changeling :D

-28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:49"]

They.

[/quote]

En olekaan nähnyt, kiitos!

Vierailija
44/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:59"]

Flightplan, jossa Jodie Foster pääosassa. Jotenkin kauhea leffa. 

[/quote]

Aika jännä, Jodie Fosteria ei voisi kuvitellakaan kauhuelokuvaan. :D

Vierailija
45/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

True Blood ei todellakaan ole teineille suunnattu! Katsoin sitä yhdessä pikkuveljeni kanssa tuon ollessa 15 ja veli totesi, että hän ei pysty tällaista katsomaan. True Bloodin ikäraja on K16/18. Kauhuksi sitä en kuitenkaan ehkä sanoisi.

Omia suosituksia mm Dead Silence, Children, Orphan, uusi Evil Dead... Noi tulee ekana mieleen.

Vierailija
46/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:08"]

True Blood ei todellakaan ole teineille suunnattu! Katsoin sitä yhdessä pikkuveljeni kanssa tuon ollessa 15 ja veli totesi, että hän ei pysty tällaista katsomaan. True Bloodin ikäraja on K16/18. Kauhuksi sitä en kuitenkaan ehkä sanoisi.

Omia suosituksia mm Dead Silence, Children, Orphan, uusi Evil Dead... Noi tulee ekana mieleen.

[/quote]

Tuo Orphan oli tosi hyvä. Black Swan heittäisin listalle jos ei vielä ole heitetty ilmoille.

Vierailija
47/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastaajille! Tuli niin monta uutta ehdotusta, että näistä riittää katsottavaa useammalle päivälle. Changelingia minäkin ajattelin, ettei se kuulostanut kauheasti kauhulta, mutta kuten nro. 28 ehdotti, niin katson kyllä senkin. :)

ap

Vierailija
48/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

The quiet ones, tosi hyvä ja pitkälti psykologista kauhua :)

Vierailija
49/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun en muista nimeä, mutta Tykkäsin kovasti leffasta, jossa oli tää nälkäpelien naispääosan esittäjä pääosissa. Ajattelin, että ois ennalta arvattava, niinkuin kauhuleffat yleensä, mutta kyllä oli yks parhaista leffoista, joita olen nähnyt. En todellakaan arvannut juonen käänteitä ja ei ollut Sellanen verta roiskuu kauhuleffa.

Vierailija
50/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei se espanjalainen orpokotileffa. Oiko sen nimi labyrintti? Eiku Pan's Labyrinth! Psykologista ja hiipivästi etenevää, vahvaa tunnelmaa.

Vierailija
51/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:12"]

Vitsi kun en muista nimeä, mutta Tykkäsin kovasti leffasta, jossa oli tää nälkäpelien naispääosan esittäjä pääosissa. Ajattelin, että ois ennalta arvattava, niinkuin kauhuleffat yleensä, mutta kyllä oli yks parhaista leffoista, joita olen nähnyt. En todellakaan arvannut juonen käänteitä ja ei ollut Sellanen verta roiskuu kauhuleffa.

[/quote]

House at the End of the Street?

http://www.imdb.com/title/tt1582507/?ref_=nm_flmg_act_10

Vierailija
52/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:11"]

Kiitos kaikille vastaajille! Tuli niin monta uutta ehdotusta, että näistä riittää katsottavaa useammalle päivälle. Changelingia minäkin ajattelin, ettei se kuulostanut kauheasti kauhulta, mutta kuten nro. 28 ehdotti, niin katson kyllä senkin. :)

ap

[/quote]  
Kuten sanoin, haluat THE Changelinging, eli tämän 

http://www.imdb.com/title/tt0080516/

eikä Changelingin...

Vierailija
53/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:14"]

Hei se espanjalainen orpokotileffa. Oiko sen nimi labyrintti? Eiku Pan's Labyrinth! Psykologista ja hiipivästi etenevää, vahvaa tunnelmaa.

[/quote] Pan´s Labyrinth o saman ohjaajan eri elokuva, lastenkoti-leffa on nimeltään Orfanato.

Vierailija
54/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:08"]

[/quote]

Kuulostaa ainakin siltä, että yhden jakson katson True Bloodia, tiedä vaikka itsekin tykkäisin. :) Kiitos myös ehdotuksista, Evil Dead on ainut jonka olen nähnyt, joten listataan muut!

Vierailija
55/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä pisteet Pan´s Labyrinthille! Oma ehdotukseni the Cloud Atlas, vaikkei ehkä ihan kauhugenreen tipukaan.. niinkuin ei Pan´s Labyrinth:kään kai.

Vierailija
56/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:11"]Kiitos kaikille vastaajille! Tuli niin monta uutta ehdotusta, että näistä riittää katsottavaa useammalle päivälle. Changelingia minäkin ajattelin, ettei se kuulostanut kauheasti kauhulta, mutta kuten nro. 28 ehdotti, niin katson kyllä senkin. :)

ap

[/quote]

The changeling (v.1980) on kauhua, Changeling taas ei.

Vierailija
57/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Yritän googlettamalla löytää, kiitos! :)

Vierailija
58/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo "They" sama kuin "Ils"? Ranskalainen pariskunta muuttaa Romanian maaseudulle... Oli tosi jännä tuo "Ils"!

Vierailija
59/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:22"]

Onko tuo "They" sama kuin "Ils"? Ranskalainen pariskunta muuttaa Romanian maaseudulle... Oli tosi jännä tuo "Ils"!

[/quote] Ei, They on jenkkiläinen örkkilffa mutta yllättään paljon parempi kuin monet muut örkkileffat =)  

http://www.imdb.com/title/tt0283632/

Vierailija
60/68 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:20"]

[/quote]

Yritän googlettamalla löytää, kiitos! :)

[/quote]

Olikin vissiin joku jo keksinyt mitä elokuvaa tarkoitetaan, House at the End of the Sreet on lisätty listaan. Samoin Orfanato ja The Changeling. Hassua, että kahdella elokuvalla on niin sama nimi, hyvä että selkeni. :)