En pärjää enää ensi talvea, jos tulee samat rajoitukset
Kommentit (48)
Miten niin et pärjää? Kerro tarkemmin!
Minä taas toivon täydellistä lock downia, niin että töissä käyntikin kielletään.
Ei tule, tai jos tulee niin vain hetkeksi ja tietyille alueille.
M kirjoitti:
Minä taas toivon täydellistä lock downia, niin että töissä käyntikin kielletään.
Etätöitä pitäisi saada tehdä aina jos vain mahdollista.
Kannattaa käydä puhuun joko parhaalle kaverille tahi terveyskeskukseen/työterveyteen. Monella on samaa, varsinkin jos on yksin elävä.
M kirjoitti:
Mulla on etätyö, joten lockdownistakaan ei olisi mitään iloa :(
Mutta aloittajan kommenttiin niin mulle ei viime talvi ollut millään tavalla vaikea. Eipä juuri poikennut aiemmistakaan talvista. Paitsi että oli kivaa, kun pääkaupunkiseudullakin oli kunnolla lunta.
Toivon, että tulisi kunnon ulkonaliikkumiskiellot, koska olen etätöitä tekevä introvertti ja saan siitä suhteellista etua.
Jyväskylässä ei olla oltu etätöissä yli vuoteen, vaan ihan normaalisti toimistolla. Elämä on ollut hyvin normaalia toukokuusta 2020 lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Minä pärjään ja kaikki ystäväni ja tuttavani myös. Elimme aika normaaliin tapaan, kävimme töissä ja kaupassa, harrastimme jne.
Viime talvessa ei ollut mitään vikaa, päinvastoin se oli kelpo talvi, kun oli luntakin.
Hei tosi kiva sulle että oot saanut elää elämääsi ihan samoilla urilla kuin ennenkin, kukaan ei myöskään kiellä sinua jatkamasta samaan malliin kaiken tämän jälkeen.
Ymmärräthän kuitenkin että näillä spekseillä toisten elämät ovat voineet muuttua suurestikin? On niitä muitakin muutoksia kuin kasvanut rilluttelun kaipuu.
Perhettä voi olla myös Suomen ulkopuolella, rajoitukset voivat tarkoittaa töiden loppumista, kenties joillekin toisaalta työmäärän(tai sen kuormittavuuden) nousua.
Niinkään villi ajatus kuin kotiväkivallan kasvu ei yllättäisi, sitä kun ei hirveästi muualla hengailla ja kaupassakaan ei näy kun silmät niin helpostihan se pysyisi piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä pärjään ja kaikki ystäväni ja tuttavani myös.
Puhu vain omasta puolestasi!
Eipä pärjää sadat tuhannet muutkaan. Kyllä se viimeistään siinä vaiheessa tajutaan kun paska iskee kunnolla tuulettimeen. Enkä nyt tarkoita koronatartuntoja.
Kyllä sitä vaan selviää vaikka mistä pakon edessä, vaikka etukäteen tuntuu ettei selviä. Valitettavasti on hyvin mahdollista että syksyyn mennessä joudutaan taas tiukkojen rajoitusten ja sulkujen piiriin.
Keksi jotain kivaa silloinkin. Tee paperille idealistoja, ruksaa huonot pois.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä ei olla oltu etätöissä yli vuoteen, vaan ihan normaalisti toimistolla. Elämä on ollut hyvin normaalia toukokuusta 2020 lähtien.
Puhu vain omasta puolestasi äläkä yleistä koko kaupunkiin. Etätyösuositus alkoi suunnilleen noilla main kun sinä väität elämän normalisoituneen ja jatkuu muuten edelleen. Tällä hetkellä suositus on voimassa elokuun 2021 loppuun saakka. Ainakin omalla työpaikallani ko. suositusta noudatetaan. Ja hyvä niin. Ei mitään halua takaisin toimistolle oli koronaa tai ei.
Ne rajoitukset tulee ja siitä saa syyttää hesalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä vaan selviää vaikka mistä pakon edessä, vaikka etukäteen tuntuu ettei selviä. Valitettavasti on hyvin mahdollista että syksyyn mennessä joudutaan taas tiukkojen rajoitusten ja sulkujen piiriin.
Ei selviä.
t. ne nuoret jotka nyt jo ovat itsarin partaalla ja ne yrittäjät joilla alkaa kohta olla sama tilanne
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vuotta ajattelit testata tätä "josko tänä vuonna korona lähtisi pois rajoittamalla" -ajatusta? 5? 10? 70? Nimittäin jos joku asia on varmaa niin se, että rajoituksilla korona ei tule ikinä poistumaan. Se pitää oppia hyväksymään tai pian kaivetaan joukkohautoja ihan muista syistä kuin virustartunnoista.
Minä pärjään ja kaikki ystäväni ja tuttavani myös. Elimme aika normaaliin tapaan, kävimme töissä ja kaupassa, harrastimme jne.
Viime talvessa ei ollut mitään vikaa, päinvastoin se oli kelpo talvi, kun oli luntakin.