Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kristitty?

Vierailija
26.06.2021 |

AV-palstalaisten ideologia/uskonto -kysely.

Oletko kristitty?

Vaihtoehdot

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomessa kukin saa uskoa mihin huvittaa. Tai olla uskomatta. Näin on ollut jo melkein 100 vuotta.

Vierailija
2/32 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kai olen kristitty vaikka en kirkkoon kuulukaan. Minut on kuitenkin kastettu ortodoksisen papin toimesta aikoinaan ortodoksiseen seurakuntaan. Riittääköhän se?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Spirituaaliset" ovat niitä, joille kristinusko on liian konservatiivinen ja totuus liian tylsä.

Vierailija
4/32 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kai olen kristitty vaikka en kirkkoon kuulukaan. Minut on kuitenkin kastettu ortodoksisen papin toimesta aikoinaan ortodoksiseen seurakuntaan. Riittääköhän se?

Ei. Itsehän sinun täytyy sitä uskontoa toteuttaa. Ei lapsena kastaminen tee asialle mitään.

Vierailija
5/32 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain. Käytännössä uskon, että Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista, Jeesus on kuollut syntieni tähden ja uskomalla Häneen olen Jumalan armosta pelastettu. En ole siis itse ansainnut mitään, vaan kaikki perustuu armoon ja Jeesuksen ristintyöhön. En siis usko pelkästään Jeesuksen olemassaoloon, vaan kaikkeen edellä mainittuun ja olen tunnustanut Jeesukselle syntini ja ottanut hänet vastaan henkilökohtaisena pelastajanani.

Pelkkä usko Jeesuksen olemassaoloon ei riitä, sillä uskoohan saatanakin Jeesuksen olemassaoloon. Myöskään pelkkä kirkkoon tai seurakuntaan kuuluminen ei riitä, sillä taisihan Hitlerkin kuulua katoliseen kirkkoon ja olla saanut lapsikasteen, ja häntä ei nyt kukaan voi kristittynä pitää.

Vierailija
6/32 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 2011 kirkosta mutta silti koin olevani kristitty vielä sen jälkeenkin. Oikeastaan silloin vasta koinkin olevani aito kristitty kun ei ollut jotain koneistoa sanelemassa sääntöjä minun uskolleni. No jo jokusen vuoden olen ollut ateisti ja kadottanut uskoni. Tai no ihan alkuun ennen ateistiksi tunnustautumistani olin parisen vuotta agnostikko. En kuitenkaan sano ettenkö voisi vielä joskus uskoakin, ei noita asioita voi aina etukäteen sanoa.

Vierailija
7/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä koitin uskoa jumalaan, mutta sitten luin Raamattua ja se loppui siihen.

Vierailija
8/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vana pii sik. Ai äm ä devil.

Vierailija
9/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kristitty, Luoja paratkoon!

Maailma olisi niin paljon parempi paikka, jos ei olisi uskontoa eikä muutakaan markkinaväkeä.

Vierailija
10/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a, minut liitettiin kirkkoon, pääsin ripiltä, erosin kirkosta. Että miten sen nyt ottaa.

Vierailija
11/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin spirituaalinen.

Erosin kirkosta joku aika sitten. Olen kotiortodoksi, minulla on ikoneja ja käyn välillä eri kristikuntien kirkoissa. Jeesuksen ilosanoma tuntuu hyvältä eli Evankeliumi kaikille.

En sulkeudu yhden kirkon sisään vaan totuus on moninverroin syvempi ja suurempi.

<3

Vierailija
12/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat valtosin kristittyjä - av-mammatkin, ap.

Vierailija
13/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahkolaisetkin ovat kristittyjä.

Vierailija
14/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Suomessa kukin saa uskoa mihin huvittaa. Tai olla uskomatta. Näin on ollut jo melkein 100 vuotta.

Luterilainen kirkko ei vieläkään ole pyytänyt anteeksi kulttuurisen moninaisuuden tuhoamistaan. Emme saa ikinä tietää, minkälaiseksi uskintomme olisi kehittynyt ilman kristinuskon väliintuloa. Ja nykyäänkin kristityt eri puolilla maailmaa käännyttävät ihmisiä pois omasta kulttuuristaan. Afrikkalaiset uskonnot on jo lähes tuhottu. Samaa tekevät myös muslimit.

Vierailija
15/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahkolaisetkin ovat kristittyjä.

Ja kristitytkin ovat lahkolaisia.

Vierailija
16/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luterilainen kirkko ei vieläkään ole pyytänyt anteeksi kulttuurisen moninaisuuden tuhoamistaan. Emme saa ikinä tietää, minkälaiseksi uskintomme olisi kehittynyt ilman kristinuskon väliintuloa. Ja nykyäänkin kristityt eri puolilla maailmaa käännyttävät ihmisiä pois omasta kulttuuristaan. Afrikkalaiset uskonnot on jo lähes tuhottu. Samaa tekevät myös muslimit.

Luterilaisuus on syntiä.

Vierailija
17/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni eronut kirkosta, koska Suomessa todella korkea verotusaste - ja suomalaiset suhteellisen köyhiä.

Vierailija
18/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen vaikka tällä hetkellä en kuulu mihinkään seurakuntaan.

Vierailija
19/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spiritualismi ideologiana? Mikä se on? Deluusio?

Vierailija
20/32 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt = luterilaiset + ortodoksit + lahkolaiset + muut vastaavat