Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hallitus on nykyään tiukka koronarajoitusten kanssa kun kevät 2020 yritettiin koronaa tartuttaa "hallitusti" ?

Vierailija
26.06.2021 |

Eikä silloin niin riskiryhmillä kuin kellään muullakaan ollut rokotuksiakaan.

Ovatko oppineet viime vuodesta vai miksi niin eri strategia ja miksi muutenkaan ottaa sellainen riski koko kansanterveyden kanssa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikon kulloisetkin toimintavaihtoehdot rajautuvat niihin, jotka hän arvelee pystyvänsä myymään yleisölle. Ei kai siinä sen kummempaa? Hyvin toimiva yhteiskunta vaatisi sen, että edistystä vaativat eri ihmiset kuin poliitikot, ja heitä kuunnellaan tarkasti ja keskustellaan perusteluista puoleen ja toiseen ennen kuin tilanne on päällä. Meillä mitään tällaista ei tainnut olla havaittavissa. Toimittajien aika menee poliitikkojen ympärillä häärimiseen, ei tulevan keskustelun herättelyyn jo etukäteen. Muilla ihmisillä ei ole aikaa eikä statusta perehtyä ja tulla kuulluksi, etenkin kun tieteentekijät ovat liian kiireisiä ja pitävät uskottavuutensa säilyttääkseen liian matalaa profiilia kommentoidakseen asioita, jotka ovat vasta ehkä joskus toteutumassa jos huonosti käy. 

Vierailija
2/6 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yritetty. Pakkomielteesi ei muutu todeksi sillä että toistelet sitä täällä päivästä toiseen. Hae apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa, yritettiin kyllä tartuttaa hallitusti. Ei tietysti erityisen aktiivisesti, mutta koska torjuntavaihtoehtoa pidettiin liian kalliina. Vastoin laskelmia. Ja itse asiassa kyllä rivien välistä oli pääteltävissä ja välillä myös keskeltä riviä, että koulujen aukiololla oli tarkoitus ylläpitää riittävää tartuntojen tasoa. Koska oletettiin, että välttämiseen ei ole joko varaa tai se on muuten mahdotonta. Eikä ole pakkomielteestä kyse, en ole korona-asioita kommentoinut juuri lainkaan alkukuukausien jälkeen. 

Vierailija
4/6 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa, yritettiin kyllä tartuttaa hallitusti. Ei tietysti erityisen aktiivisesti, mutta koska torjuntavaihtoehtoa pidettiin liian kalliina. Vastoin laskelmia. Ja itse asiassa kyllä rivien välistä oli pääteltävissä ja välillä myös keskeltä riviä, että koulujen aukiololla oli tarkoitus ylläpitää riittävää tartuntojen tasoa. Koska oletettiin, että välttämiseen ei ole joko varaa tai se on muuten mahdotonta. Eikä ole pakkomielteestä kyse, en ole korona-asioita kommentoinut juuri lainkaan alkukuukausien jälkeen. 

Sain tämän käsityksen myös mutta kai sitten lopettivat herkällä korvalla kuuntelun ja alkoivat päättää itse.

Vierailija
5/6 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yritetty. Pakkomielteesi ei muutu todeksi sillä että toistelet sitä täällä päivästä toiseen. Hae apua.

Yritettiin kyllä ja hämmästyttävän pitkälle keväällä 2020. Tämä kaikki lukee ihan lehdessä, you know. Vain tyhmä väittää vastaan

HS 13/5/2020

Suomen hallituksella ei ole antaa vastausta yksinkertaiseen kysymykseen: voiko koronaepidemia edetä liian hitaasti?

Valtiosihteeri Martti Hetemäen työryhmän mukaan Suomen strategisen tavoitteen tulee olla epidemian hallittu muttei liian voimakas hidastaminen. Hallituksella ei ole antaa vastausta siihen, voiko koronaepidemia edetä sen mielestä liian hitaasti.

Vierailija
6/6 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ne samat pirkot pyörii edelleen vaikka yrittivät tartuttaa ihmisiin kulkutautia. Hallitusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi