Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menestytyittekö huolimatta taustoista

Vierailija
01.01.2025 |

Oletteko koskaan miettineet, että se hiljainen siellä kahvipöydässä ei välttämättä ole ujo tai ylpeä, vaan ne puheenaiheet perhejouluista ja lapsuusmuistoista voi olla hankalia, jos ei ole syntynyt kultalusikka "suussa". 

Huolimatta taustoista moni menestyy ja kouluttautuu korkealle. Tunnetko koskaan hankaluuksia sosiaalisissa tilanteissa tai tuntuuko että toiset valittavat turhaan palkasta, kun vertaa lapsuuteen ja kovaan työntekoon?

Törmäsin aiheeseen toisella palstalla. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tyytyä huonoon palkkaan jos on kokenut lapsena vaikeuksia? 

Vierailija
2/11 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko papukaijamerkin? Jokaisella on omat vaikeutensa. Sinäkään et tiedä mitä työkaverisi ovat joutuneet kokemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koska itsekin olen juuri tuollainen

Vierailija
4/11 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usein jaksa keskustella sosiaalisissa tilanteissa, ainakaan omanikäisteni kanssa, sillä eivät ymmärrä mistään oikeasti järkevistä aiheista mitään mm. yhteiskunnalliset aihepiirit.

Vierailija
5/11 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siksi tuhlaan aikaani täällä vauvalla.

Vierailija
6/11 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ajoittain on vaikea ymmärtää kun oikeasti hyväosaiset valittavat jostain asiasta, mikä on köyhemmille sellainen että sitä ei koskaan saavuta. Siksi olen usein pöytäkeskusteluissa hiljaa. Se ei tarkoita että olisin samaa mieltä.

Vierailija
7/11 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tyytyä huonoon palkkaan jos on kokenut lapsena vaikeuksia? 

Menestyminen elämässä on paljon muuta kuin palkka.

Vierailija
8/11 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta potentiaalista ja taustoista huolimatta en menestynyt. Eivät ole vanhemmat ylpeitä pojastaan

Vierailija
9/11 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen työtön, velkainen, alkoholisti, nisti, enkä ole tehnyt elämässäni mitään hyvää tai saavuttanut mitään.

Vierailija
10/11 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keskiluokkaisesta syvästi ongelmaisesta lapsuudenperheestä jossa vanhemmat väkivaltaisia narsisteja. Itse purin ahdistusta itseeni päihteilemällä ja viiltemällä jo ala-asteella. Eka "poikaystävä" oli aikunen mies kun mä kutosella, mut on kasvatettu jo äidin rinnalla täydelliseksi hyväksikäytön uhriksi. Syrjäytynyt, ahdistunut ja pelokas oon ollu aina ja koska väkivalta tuntuu rakkaudelta, mun suuri sielunkumppani sitten vaihtoi persoonansa väkivaltaiseksi psykoksi siitä hetkestä kun raskaustesti oli positiivinen. 5v meni siinä helvetissä ennenkuin revin itseni ja lapseni siitä irti ja nyt keräilen palasia. Eli tavallaan lapsuuden kuvio toisti itsensä pelottavan tarkasti.

Vierailija
11/11 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuoden ajan huostaanotetun lastenkotitausta ja 22-vuotiaasta lähtien työssä varmasti AINA työllistävällä alalla.

N50