Menestytyittekö huolimatta taustoista
Oletteko koskaan miettineet, että se hiljainen siellä kahvipöydässä ei välttämättä ole ujo tai ylpeä, vaan ne puheenaiheet perhejouluista ja lapsuusmuistoista voi olla hankalia, jos ei ole syntynyt kultalusikka "suussa".
Huolimatta taustoista moni menestyy ja kouluttautuu korkealle. Tunnetko koskaan hankaluuksia sosiaalisissa tilanteissa tai tuntuuko että toiset valittavat turhaan palkasta, kun vertaa lapsuuteen ja kovaan työntekoon?
Törmäsin aiheeseen toisella palstalla.
Kommentit (11)
Haluatko papukaijamerkin? Jokaisella on omat vaikeutensa. Sinäkään et tiedä mitä työkaverisi ovat joutuneet kokemaan.
Olen koska itsekin olen juuri tuollainen
En usein jaksa keskustella sosiaalisissa tilanteissa, ainakaan omanikäisteni kanssa, sillä eivät ymmärrä mistään oikeasti järkevistä aiheista mitään mm. yhteiskunnalliset aihepiirit.
En. Siksi tuhlaan aikaani täällä vauvalla.
Juu, ajoittain on vaikea ymmärtää kun oikeasti hyväosaiset valittavat jostain asiasta, mikä on köyhemmille sellainen että sitä ei koskaan saavuta. Siksi olen usein pöytäkeskusteluissa hiljaa. Se ei tarkoita että olisin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tyytyä huonoon palkkaan jos on kokenut lapsena vaikeuksia?
Menestyminen elämässä on paljon muuta kuin palkka.
Kaikesta potentiaalista ja taustoista huolimatta en menestynyt. Eivät ole vanhemmat ylpeitä pojastaan
En. Olen työtön, velkainen, alkoholisti, nisti, enkä ole tehnyt elämässäni mitään hyvää tai saavuttanut mitään.
Itse keskiluokkaisesta syvästi ongelmaisesta lapsuudenperheestä jossa vanhemmat väkivaltaisia narsisteja. Itse purin ahdistusta itseeni päihteilemällä ja viiltemällä jo ala-asteella. Eka "poikaystävä" oli aikunen mies kun mä kutosella, mut on kasvatettu jo äidin rinnalla täydelliseksi hyväksikäytön uhriksi. Syrjäytynyt, ahdistunut ja pelokas oon ollu aina ja koska väkivalta tuntuu rakkaudelta, mun suuri sielunkumppani sitten vaihtoi persoonansa väkivaltaiseksi psykoksi siitä hetkestä kun raskaustesti oli positiivinen. 5v meni siinä helvetissä ennenkuin revin itseni ja lapseni siitä irti ja nyt keräilen palasia. Eli tavallaan lapsuuden kuvio toisti itsensä pelottavan tarkasti.
12 vuoden ajan huostaanotetun lastenkotitausta ja 22-vuotiaasta lähtien työssä varmasti AINA työllistävällä alalla.
N50
Miksi pitäisi tyytyä huonoon palkkaan jos on kokenut lapsena vaikeuksia?