Ärsyttää kun posti viipyy, pitää iltapäivään odottaa
Ajatella, että sain joskus postin jopa 11 aikaan aamupäivällä, nykyään saattaa mennä neljään... Ja kaikkea ei edes jaeta, vaan ne maksikirjeetkin jotka olisivat kevyitä kuljettaa mukana, pitää asiakkaan hakea 20 km päästä postista.
Kommentit (13)
Jos ärsyttää niin paljon että tänne asti tuutte valittaa, niin suoraanhan voitte tehdä viestintävirastolle valituksen asiasta. Tämä voisi jopa muuttaa tilannetta parempaan suuntaas, jos tarpeeksi valitetaan ja totuus postin tilanteesta valkenee kaikille. :)
Meillä tuli jossain vaiheessa posti jopa neljän - puoli viiden jälkeen, ja ihan taajama-alueella asutaan. Se jo jonkin verran ärsytti kun töistä tullessa ei ollut posti laatikossa.
ja lehdet tulee paripv myöhässä. olenkin jo alkanut peruttaa niitä aikasemmin saa kaupasta
Joku vaan on aina se lenkin viimeinen, ei voi mitään. Vähemmän jakajia, isommat alueet jaettavana, siinä syy.
Itella taitaa olla lakossa parhaillaan. Kiva niille, jotka on postittanu ottavansa koulupaikan vastaan, kun papereiden pitää olla torstaihin mennessä amiskalla, tai se on hei hei opiskelupaikka.
t. amis
Tyhjennän postilaatikkoni kerran viikossa, enkä edes joka viikko. Ihan sama mihin aikaan jakavat. Minulle riittäisi mainiosti että posti jaettaisiin kerran viikossa. Silkkaa haaskausta ajaa reittiä viitenä päivänä viikossa.
Minulle tuli posti yhtenä päivänä kesäkuun alussa vasta klo 19.30! Eikä ollut kyse siitä, että joku naapuri olisi tuonut heille väärin jaettuja posteja. Asun Helsingin kantakaupungissa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:02"]Tyhjennän postilaatikkoni kerran viikossa, enkä edes joka viikko. Ihan sama mihin aikaan jakavat. Minulle riittäisi mainiosti että posti jaettaisiin kerran viikossa. Silkkaa haaskausta ajaa reittiä viitenä päivänä viikossa.[/quote]
Niin, sulle riittää. Mulle ei riitä. Tilaan mm. useampaa lehteä ja mulle tulee myös kaikenkokoisia paketteja useampi viikossa.
Ap, jonka posti juuri minuutti sitten kolahtikin luukusta.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:33"]
Itella taitaa olla lakossa parhaillaan. Kiva niille, jotka on postittanu ottavansa koulupaikan vastaan, kun papereiden pitää olla torstaihin mennessä amiskalla, tai se on hei hei opiskelupaikka.
t. amis
[/quote]
Miksi jotkut aina panttaa noiden tärkeiden papereiden lähetystä viimeisiin päiviin?
Jakajat ovat ainakin nykyään alipalkattuja ja ylityöllistettyjä. Lisäksi joidenkin on vaikea ymmärtää, että piirin alkupäässä asuvat saavat postinsa aikaisin ja piirin loppupäässä useita tunteja myöhemmin. Samalla kellonlyömällä ei kukaan ole toistaiseksi onnistunut jakamaan postia kaikille yhtäaikaa muuten kuin sähköisesti, mutta jos joku täällä omaa sellaisen taidon niin onneksi olkoon.
Opiskeluaikana tein varhaisjakeluhommia ja aina välillä oli piirin loppupäässä hiiltyneitä asiakkaita, vaikka sallituissa aikarajoissa lehden jakoi heillekin. Siinä vaiheessa parhaimmillaan koko yön (kuusi tuntia) kiivennyt rappuja ja jakanut kirjaimellisesti tuhanteen eri talouteen sanomalehtiä ja ilmaisjakelulehteä. Jalat hapoilla viimeiset lehdet näille sitruunan näköisille ihmisille ja kotiin nukkumaan puoli kahdeksalta, kun muut heräilevät.
Sinänsä oikein olisikin, että piirejä pienennettäisiin ja niistä maksettaisiin silti sama palkka jakajalle. Tulisi postitkin aikaisemmin. Perinteinen postin tai lehden jako on kuoleva ala ja sen kannattavuutta on parannettu lisäämällä jakajan työmäärää nostamatta pientä palkkaa yhtään.
Joo meillekin tuli ennen posti 11-12 aikoihin ja nyt sitten 14-16 välillä. Ärsyttävää.