Huvittavia nämä keski- ikäisten naisten profiilikuvat facebookissa
Olen Facebookin myöhäisherännäinen, liityin vasta keväällä erään työ projektin myötä.
Huomasin, että se onkin ihan näppärä väline pinnallisempaan yhteydenpitoon, ja tuttuja kun minulla on kertynyt sain oitis kymmeniä kaveripyyntöjä, kivaa.
Se, mikä hämmästytti kovin, oli naisten kuvien erilaisuus vs todellisuus.
Joillakin mopo lähtenyt ihan käsistä, niin ettei kuvista tunnistaisi. Monilla muokattu ainakin silmät suuremmiksi, huulet paksummiksija iho luonnottaman sileäksi.
Siis miksi? Ja huvittavinta kaikessa onnee kehut "kaunotar", "olet kaunis" jne...
Kun siis kehutaan jotain feikattua kuvaa. Plääh naiset.
Kommentit (71)
Ja tämäkin on vähän sellainen asia, että nainen ei voi koskaan tehdä siinä oikein. "Huijaaminen" on naurettavaa ja suoranainen vääryys (koska olisihan hirveää, että joku mies voisi kiinnostua kuvan naisesta ja sitten livenä tulisikin ilmi, että tämä _ei olekaan kaunis_), mutta normaali iän näkyminen ei sekään ole sopivaa.
Tämä on yksi niistä syistä joiden vuoksi en julkaisisi itsestäni ainuttakaan kuvaa nettiin. Minä olen pahansisuinen feministi ja osaan sanoa ulkonäön pilkkaajille erittäin halveksuvasti takaisin, mutta näin ulkonäkökeskeisessä maailmassa eläminen on vaikuttanut minuunkin sen verran, että en halua altistaa itseäni ulkonäköni parjaamiselle yhtään enempää kuin on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Kehut ovat ystävällisyyttä.
Ei vanheneminen fyysisesti niin mukavaa ole. Tulet sen huomaamaan.
Minä en halua valheellisia kehuja.
Ja vanheneminen on luonnollista. Ei ehkä kivaa, mutta ei se kuvien muokkaaminen ja filtteröinti vanhenemista hidasta. T.ap 49v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on some. Ei mikään kotialbumi. Koittakaa oppia ero.
Täytyykö silti olla valheellista?
Minusta somessakin saa olla oma itsensä.
Tietysti, jos itsetuntoa saa hetkellisesti kohotettua kuvilla joissa ei edes itseltään näytä niin olkoon sitten..
En ymmärrä miten käsitelty kuva liittyy minuun mitenkään muuten kuin taitoihini kuvankäsittelijänä? Sellaisena myös kehut otan. Minussa on hyvä pohja kuvankäsittelylle. Rumasta ei saa nättiä edes kuvankäsittelyllä. Kaikki mallitkin on muotilehdissä käyneet rajun photoshopin läpi. Ei nekään luonnollisia ole. Somessa ei ole mitään luonnollista eikä tarvitsekaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Mua lähinnä säälittää. On varmaan kurjaa kun ulkonäkö rapistuu ja on niin epävarma, että vetää sitten näitä överi nukkefilttereitä kuvansa päälle. Itsekin poistan kuvistani mustat renkaat silmien ympäriltä, ne saavat minut näyttämää todella väsyneeltä.
N30
Sit on nää jotka profiliin laitaa kuvan itsestä alle kouluikäisinä ,haloo? mitä häpeätte?
Mulla on meikitön ja muokkaamaton kuva, jotenkaan en jaksaisi käyttää aikaa siihen että ottaisin sata kuvaa joista valitsisin yhden ja sitten vielä muokkaisin sitä.
(Paljon kivempaa viettää aika av:lla)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, jos itsetuntoa saa hetkellisesti kohotettua kuvilla joissa ei edes itseltään näytä niin olkoon sitten..En ymmärrä miten käsitelty kuva liittyy minuun mitenkään muuten kuin taitoihini kuvankäsittelijänä? Sellaisena myös kehut otan. Minussa on hyvä pohja kuvankäsittelylle. Rumasta ei saa nättiä edes kuvankäsittelyllä. Kaikki mallitkin on muotilehdissä käyneet rajun photoshopin läpi. Ei nekään luonnollisia ole. Somessa ei ole mitään luonnollista eikä tarvitsekaan olla.
Kyllä saa filttereillä viehättävän vaikka petolinnun perseestä.
Kasvoja kapeammiksi, silmät suuriksi, huulet aistikkaan kaartuviksi, iho kuin posliininukella.
Tällaisiksi suurin osa itsensä muokkaa.
Tulevaisuuden trendi on rumentaa itsensä kuviin, jolloin livenä kaikki yllättyvät positiivisesti.
Olihan facessa pari vuotta se villitys, että julkaistiin kuvia joissa näytti joltain kahdeksankymppiseltä.
Pakko sanoa, että moni näytti niissä kuvissa enemmän itseltään kuin niissä nuorennusfiltteröidyissä kuvissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua lähinnä säälittää. On varmaan kurjaa kun ulkonäkö rapistuu ja on niin epävarma, että vetää sitten näitä överi nukkefilttereitä kuvansa päälle. Itsekin poistan kuvistani mustat renkaat silmien ympäriltä, ne saavat minut näyttämää todella väsyneeltä.
N30
Sit on nää jotka profiliin laitaa kuvan itsestä alle kouluikäisinä ,haloo? mitä häpeätte?
Kaikki mitä tekee on teidän mielestä väärin!! :D
Mitä sitruunan syöneitä urpoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, jos itsetuntoa saa hetkellisesti kohotettua kuvilla joissa ei edes itseltään näytä niin olkoon sitten..En ymmärrä miten käsitelty kuva liittyy minuun mitenkään muuten kuin taitoihini kuvankäsittelijänä? Sellaisena myös kehut otan. Minussa on hyvä pohja kuvankäsittelylle. Rumasta ei saa nättiä edes kuvankäsittelyllä. Kaikki mallitkin on muotilehdissä käyneet rajun photoshopin läpi. Ei nekään luonnollisia ole. Somessa ei ole mitään luonnollista eikä tarvitsekaan olla.
Kyllä saa filttereillä viehättävän vaikka petolinnun perseestä.
Kasvoja kapeammiksi, silmät suuriksi, huulet aistikkaan kaartuviksi, iho kuin posliininukella.
Tällaisiksi suurin osa itsensä muokkaa.
Ihoni on tällainen ihan luonnostaan, ja sinä väität minua feikiksi.
N 38
Miksi ihmeessä tämä kyttää keski-ikäisiä naisia? Ei taida itsellä mennä kaksisesti.
-nainen jolla nolla kuvaa itsestä somessa-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Kaikki mitä tekee on teidän mielestä väärin!! :D
Mitä sitruunan syöneitä urpoja.
Samaa mieltä. Kaikki saa julkaista millaisia kuvia haluaa. Alaviistosta, yläviistosta, rypyillä ja ilman, filtterillä tai ilman...
Siten on tietynlaisia, joita ei kutsuta kauniiksi vaikka ihan nätti kuva jne mutta persoonana vähän, miten sanoisi, vitsaileva ja ronskihko. Ei sellainen pusipusihali tyyppinen.
Kaikki, mikä koetaan "keski-ikäisten naisten" jutuiksi, leimataan jotenkin noloksi tai naurettavaksi. JOskus oli naistenlehdissä (sic) juttua, miten keski-ikäisillä naisilla on noloja aforismipäivityksiä. Sitten, jos postaa ruokakuvia, nekin ovat noloja.
Nyt on profiilikuvatkin noloja.
Keski-ikäiset sosiaalialalla ovat tanttoja, päiväkodin henkilökunta tätejä, taidealalla helmikanoja. Eikä tähän nimittelyyn ja nolotteluun syyllisty suinkaan vain miehet, vaan monet naiset.
Kaikki, mikä liittyy naiseen ja keski-ikään, koetaan jotenkin halveksittavaksi. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tämä kyttää keski-ikäisiä naisia? Ei taida itsellä mennä kaksisesti.
-nainen jolla nolla kuvaa itsestä somessa-
Niinpä. Ei niitä kuvia ole pakko katsoa. Jos joku tuttu spämmää naamaansa, niin sen tilin voi jäädyttää, jolloin et näe hänen kuviaan ellet erikseen mene profiiliin katsomaan. Hän ei myöskään näe, että olet jäädyttänyt hänet.
Tadaa, ongelma ratkaistu!
Vierailija kirjoitti:
Sisko kaunisti ittensä treffipalstan kuvissa niin ettei miehet tunnistaneet livetapaamisissa."
Kannattaisi tehdä justiinsa päinvastoin. Pikkasen rumentaa todellisuudesta miltä oikeasti näyttää. Yksi hammas pois edestä ja silleen. . . 10 liikakiloa habitukseen ja pikimustat silmänaluset.
Saattaisi se treffikumppani (kerrankin) yllättyä iloisesti.
Ylivoimaisesti viisaimmat tyypit mitä tiedän pysyvät kaukana somesta. Ei facea, ei instaa, ei mitään . . . .
Ilmeisesti eivät koe tarvetta selfiehetkiin ja "jakamiseen".
Mitähän ne sillä aikaa oikein tekee kun muut postaa elämänsä tuokiokuvia nettiin?
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisesti viisaimmat tyypit mitä tiedän pysyvät kaukana somesta. Ei facea, ei instaa, ei mitään . . . .
Ilmeisesti eivät koe tarvetta selfiehetkiin ja "jakamiseen".
Mitähän ne sillä aikaa oikein tekee kun muut postaa elämänsä tuokiokuvia nettiin?
Palstailee vauvalla ;D.
No itse kun en ole netissä, olen ulkoilemassa, tekemässä kotitöitä, ompelemassa, neulomassa, täyttämässä sanaristikoita, lukemassa, vapaaehtoistöissä, salilla.. mutta sivutöissäni muokkaan kuvia ja lataan niitä, nopeaa hommaa. Tunnissa ehtii tehdä valtavasti. Kyseessä ei ole ihmisten kuvat, vaan vähän erilainen kuvankäsittely.
Mun naamakuvat on filtterittömiä ja muokkaamattomia, etukameran kaunistustoimintokaan ei ole päällä. Meikkiä niissä joskus saattaa olla, mutta ei ole tarvetta millekään siloittelulle, vuodet on kohdelleet mua lempeästi.
Tinderiin olen laittanut tavallisia ja realistisia kuvia, joissa on vaatteet päällä, luonnollinen meikki eikä mitään poseerauksia. Osa miehistä on kommentoinut "voisit vähän panostaa" ja osa on ollut sitä mieltä, että on kivan luonnollinen meininki.
N40
Minäkin aluksi äimistelin näitä alakoululaistason kommentteja. Kaunis! Voi miten kaunis! Kaunotar! Hyvä kuva sinusta! Olet aina ollut kaunis! jne.
Minusta olisi ÄÄRIMMÄISEN noloa laitta muokattuja kuvia ja saada niihin kehuja. Lähes yhtä noloa olisi saada kehuja muokkaamattomiin kuviin.
Siksi en julkaise kuvia itsestäni ollenkaan, enkä myöskää arvostele/arvioi muiden potretteja.