Munattoman kakkupohjan ohje?
Help!
Meillä vietetään pian kaksivuotissynttäreitä ja olen kipeästi vailla munattoman täytekakkupohjan ohjetta. Sattuisiko kukaan palstalainen tietämään sellaista?
Kiitoksia kovasti jos löytyy :)
-Miipuh
Kommentit (6)
Yksi hyvä vinkki on, että puolikas banaani vastaa yhtä munaa. Vaahdota banaani kuten vaahdottaisit munat.
voi laittaa myös esimerkiksi maustamatonta jugurttia kakkupohjaan.
Mutta minulla olisi tosi hyvä suklaakuivakakun ohje, jossa munan tilalla on raastettua kesäkurpitsaa. On tosi hyvää. Jos olet kiinnostunut, laitan reseptin kyllä ketjuun.
Kiitos vastauksista. Olin ihan varma etten saa yhtään :)
Sain tässä vielä sellaisenkin ohjeen, että munat korvataan pellavansiemenlimalla. Kuuden munan kakkuun siis 2dl siivilöityä limaa. Tätä aion kokeilla. Ajattelin lisätä siihen lima-inkkarisokerivaahtoon vielä tuota banaania, kiitos vinkistä!
Kakku olisi siis tarkoitus tehdä intiaanisokerista ja jauhoina käytän spelttijauhoja. Pitäkää peukkuja että onnistuu!
Miipuh
KESÄKURPITSA-SUKLAAKAKKU
Vatkaa sähkövatkaimella (2 min täydellä teholla) kunnolla sekaisin:
6 dl vehnäjauhoja
1,5 dl kaakaojauhetta
3-4 dl sokeria (3 riittää hyvin)
2 dl ruokaöljyä
5 dl raastettua kesäkurpitsaa
(2 dl manteleita, auringonkukansiemeniä tai pähkinöitä), jos haluat kakusta rouheisen; voi jättää poiskin, itse en laita koskaan
2,5 tl soodaa
1 tl leivinjauhetta
2 tl vaniliinisokeria
2 dl maitoa.
Paista 180 asteessa 40-45 minuuttia. Tästä satsista saa joko yhden tosi ison kakun tai kaksi keskikokoista.
Hei tässä ainakin yksi ohje, olen muunnellut kakkua, esim. sekoittamalla mukaan kuivattuja sokerihedelmia, suklaata jne.
3 dl vehnäjauhoja
2 dl sokeria
2 tl leivinjauhoa
2 tl vaniljasokeria
2 dl vettä tai muuta nestettä
50 gr margariiniä tai ½ dl ruokaöljyä
1 tl suolaa
Sekoita kuivat aineet, lisää rasva / vesi seos.
Kakkuvuoka 1½ litraa
Paista 175 astetta, 50 minuuttia