Sukuhäät ja kaverihäät erikseen?
Mieheni ei ole koskaan kuulunut kirkkoon, ei ole käynyt rippikoulua ja ei ole aikomuksenakaan käydä. Menemme siis maistraatissa naimisiin.
Itse olen aina tahtonut avioitua eräässä tietyssä kirkossa, ja mueheni itseasiassa innostui ajatuksesta että kävisimme siunaamassa liittomme tässä nimenomaisessa kirkossa. Aluksi mietittiin että kumpaan kutsutaan hääväki. Ja nyt mies tosiaan ehdotteli eilen että josko kaverit tulisivat maistraattiin, ja sen jälkeen juhlittaisiin ei-niin-perinteisesti. Ja viikon sisällä mentäisiin siunaamaan avioliitto kirkkoon, josta voitaisiin mennä suvun kanssa esim. ravintolaan viettämään perinteisempiä hääjuhlia.
Miltä kuulostaisi?
Kommentit (13)
En tajua tätä maistraatti-siunaus -juttua ylipäänsä. Mutta kai noin voi tehdä.
Hyvä idea, joudun ehkä ryöväämään sen ;)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 08:46"]Hyvä idea, joudun ehkä ryöväämään sen ;)
[/quote]
Feel free to. Paljon rennompaahan se noin olisi. Kiva että palsta oli näin yksimielinen :)
Muista vain kertoa sukulaisille että he tulevat kirkkoon siunaamistilaisuuteen. Että olette jo naimisissa. Olen ollut siunaamistilaisuudessa (joka sinällään oli kaunis ja mukava) mutta kenellekkään vieraista ei kerrottu että se on "vain" siunaamistilaisuus. Tuli vähän höhlä olo.
Me järjestimme häät niin, että perjantaina oli ns. virallinen vihkiminen.
Jatkotilaisuuteen oli kutsuttu vain lähi-porukka. ( 30hlö )
Seuraavana päivänä järjestimme isot "rennommat" juhlat koko ystäväpiirille. ( 150hlö )
Homma toimi tosi hienosti. Se virallinen vihkipäivä menee tosi nopeasti ja näin sai juhlafiilistä jatkettua vielä 2.päivänä.
2.päivänä en toki käyttänyt pitkää häämekkoani vaan olin hankkinut lyhyen version.
Kampaajat ja meikkkaajat kyllä tilasin hotelliin myös 2.päivänä.
Oli tosi onnistunut ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 08:52"]Muista vain kertoa sukulaisille että he tulevat kirkkoon siunaamistilaisuuteen. Että olette jo naimisissa. Olen ollut siunaamistilaisuudessa (joka sinällään oli kaunis ja mukava) mutta kenellekkään vieraista ei kerrottu että se on "vain" siunaamistilaisuus. Tuli vähän höhlä olo.
[/quote]
Mitä väliä sillä on onko kyseessä siunaamistilaisuus vai vihkiseremonia. Vain muutamat sanat poikkeavat ja sormukset on jo vaihdettu.
Olen ollut tällaisissa häissä ! Oli mielestäni onnistunut ratkaisu konservatiivisten vanhempien vuoksi. Olen itse osa naispariskuntaa, joten oli kiva ettei joutunut moralisoinnin kohteeksi
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 08:34"]
Mieheni ei ole koskaan kuulunut kirkkoon, ei ole käynyt rippikoulua ja ei ole aikomuksenakaan käydä. Menemme siis maistraatissa naimisiin.
Itse olen aina tahtonut avioitua eräässä tietyssä kirkossa, ja mueheni itseasiassa innostui ajatuksesta että kävisimme siunaamassa liittomme tässä nimenomaisessa kirkossa. Aluksi mietittiin että kumpaan kutsutaan hääväki. Ja nyt mies tosiaan ehdotteli eilen että josko kaverit tulisivat maistraattiin, ja sen jälkeen juhlittaisiin ei-niin-perinteisesti. Ja viikon sisällä mentäisiin siunaamaan avioliitto kirkkoon, josta voitaisiin mennä suvun kanssa esim. ravintolaan viettämään perinteisempiä hääjuhlia.
Miltä kuulostaisi?
[/quote]
Ei saa sitten loukkaantua mielipiteestä. Me jokainehan ajattelemme asioista eri tavoin. Mutta minusta idea on naurettava. Häät on häät, eikä niitä juhlita montaa kertaa. Minusta on naurettavaa pelleilyä myös se, että ensin mennään paksuna naimisiin maistraatissa ja sitten leikitään vuoden päästä naimisiinmenoa hakemalla siunaus kirkosta, että saa prinsessapuvun yms.
Lisäksi naurettavaa on minusta sekin, että ensin tehdään muutama vekara ja sitten leikitään isin saattelemana kirkkohäitä.
Mutta tämä siis on yksi mielipide ja mielipidettähän sinä kysyit
Mä olen ollut sukulaisen häissä, joissa oli sukuhäät ja kaverihäät erikseen suunnilleen ap:n suunnittelmalla tavalla toteuttetuna. Syy oli yksinkertaisesti se, että suku oli niin valtava, että päättivät juhlia kahdessa osassa, sekä pariskunta piti häät kotikunnassa, kun itse kaveripiireineen ovat jo täysin vakiintuneet toisaalle, satojen kilometrin päähän. Ihan hyvin se homma toimi. Sukuhäät olivat alkoholittomat, mistä mummokin, joka ei olisi sinne satojen kilometrin päähän varmaankaan jaksanut, tykkäsi kovasti. Millaiset kaverihäät ovat olleet, sitä en tiedä, mutta pariskunnan tuntien railakkaammat.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 08:54"]
Me järjestimme häät niin, että perjantaina oli ns. virallinen vihkiminen.
Jatkotilaisuuteen oli kutsuttu vain lähi-porukka. ( 30hlö )
Seuraavana päivänä järjestimme isot "rennommat" juhlat koko ystäväpiirille. ( 150hlö )
Homma toimi tosi hienosti. Se virallinen vihkipäivä menee tosi nopeasti ja näin sai juhlafiilistä jatkettua vielä 2.päivänä.
2.päivänä en toki käyttänyt pitkää häämekkoani vaan olin hankkinut lyhyen version.
Kampaajat ja meikkkaajat kyllä tilasin hotelliin myös 2.päivänä.
Oli tosi onnistunut ratkaisu.
[/quote]
Osallistuiko teillä tuo lähiporukka myös seuraavan päivän juhlintaan?
Hyvältä kuulostaa minusta :)