Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa lapset somessa

Vierailija
26.06.2021 |

Joillain vanhemmilla tuntuu olevan pakkomielle kuvata jatkuvasti lapsiaan someen. Välillä lapset sanookin niissä instastooreissa "äiti älä kuvaa" tai laittaa käden kameran eteen. Mitä näiden ihmisten päässä oikein liikkuu? Ja ketä oikeasti kiinnostaa katsoa jonkun puolitutun lapsem futistreenejä tai uimarannalla oleilua? Meinasin jo oikeasti tehdä lakialoitteen tästä, lasten oikeutta yksityisyyteen rikotaan aika rankasti.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somehullut eivät ole sopivia vanhemmiksi.

Vierailija
2/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syitä miksi en itse (aikuisena miehenä) ole mukana somessa. - Yksi merkittävimpiä syitä on, että haluan säilytää ja ylläpiää omam naivin uskoni siihen, että ainakin suurin osa tuntemistani ja tietämistäni vanhemmista toimii ja käyttäytyy fiksusti somessa. Vaikka samanaikaan olen varma siiä, että heidän joukosaankin löyyy heitä, jotka laittavat someen niin perheen alpeille suunnausa hiihtolomasa kuvia kuin jakavat kissavideoita ja pitvä minua foliohattuna, jolla vanne kietää liikaa päätä. - Voi tuossa heidänkin väitteessä olla osaksi totta. Mutta ttämän tiedostavana minun on entistäkin fiksumpaa pysyä erossa somesta, koska sinne meneminen olisi minulle kuin bensan heittämistä juhannuskokkoon.    

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ahdistavaa aikuisenakin se, että joku kuvaa kokoajan somemateriaalia, saati sitten se, että joku kuvaisi sitä minusta.

Ap

Vierailija
4/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nuori mies en tykkää somesta.

Varsinkin kun tiedostaa ihmisten luonteen.

Haukkumista, vähättelyä ja halveeraamista.

Itsekin olen kokenut kaikkia noita, vaikka siellä somessa en olekaan ikinä ollut. Itse olen myös kuullut ihmisten puhuvan halveeraavasti sisällön tuottajista ja luvatta toisten kuvaaminen someen on oikeasti suututtavaa.

Jos joku alkaa sanoa, että olen nytkin somessa niin joo, mutta palstailu ei ole tyypillistä somettamista. Täällä ei esiinnytä omilla kasvoilla.

Vierailija
5/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somehullut eivät ole sopivia vanhemmiksi.

Voi nekin olla hyviä vanhempia, kunhan eivät riko toisten ja läheistensä yksityisyyttä. Ja kunhan ei ainaskaan vaaranna lastansa somettamisella.

Vierailija
6/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi tee lakialoite tästä! En ymmärrä miksi ihmiset levittävät kuvia lapsistaan julkisilla tileillä.

Saati sitten nämä somevaikuttajat, jotka tekevät

rahaa lastensa kuvilla. Aivan todella vastenmielistä.

Vierailija
7/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä ap: n kanssa. Miksi pitää jatkuvasti someen laittaa.

Vierailija
8/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin juuri kaveriporukassa pienellä vaelluksella ja levähdyspaikalla yksi alkaa kaivaa kännykkää ja ottamaan kuvia kaikista ja selfieitä ja porukkakuvia. Me muut siinä sitten kyseltiin että minne nämä menevät, kitisi ensin jotain somesta mutta huomasi sitten ettei meistä muista ketään ole missään someissa niin ilmeisesti ymmärsi yskän siinä sitten...

Vierailija
9/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On syitä miksi en itse (aikuisena miehenä) ole mukana somessa. - Yksi merkittävimpiä syitä on, että haluan säilytää ja ylläpiää omam naivin uskoni siihen, että ainakin suurin osa tuntemistani ja tietämistäni vanhemmista toimii ja käyttäytyy fiksusti somessa. Vaikka samanaikaan olen varma siiä, että heidän joukosaankin löyyy heitä, jotka laittavat someen niin perheen alpeille suunnausa hiihtolomasa kuvia kuin jakavat kissavideoita ja pitvä minua foliohattuna, jolla vanne kietää liikaa päätä. - Voi tuossa heidänkin väitteessä olla osaksi totta. Mutta ttämän tiedostavana minun on entistäkin fiksumpaa pysyä erossa somesta, koska sinne meneminen olisi minulle kuin bensan heittämistä juhannuskokkoon.    

Tiedoksesi, vauva-palstan keskustelualue on myös somea.

Vierailija
10/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Av on kyllä erittäin EPÄsosiaalista mediaa.

Vierailija
11/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te aika fakiireja kun pystytte lakialoitteita tekemään fiilispohjalta..

Se on kansalaisaloite, lakialoite on eri asia...

Vierailija
12/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi täällä ei olla omana henkilökotaisena itsenään.

Vierailija
13/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi tee lakialoite tästä! En ymmärrä miksi ihmiset levittävät kuvia lapsistaan julkisilla tileillä.

TÄMÄ! Lasten vähäpukeisilla kuvilla tienaaminen pitäisi kieltää. (Tietäjät tietää kestä kaikista bloggaajista puhun)

Vierailija
14/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sillä ei ole väliä onko tili julkinen vai yksityinen, ellei oikeasti ole kyseessä joku todella rajatulle ihmisryhmälle näkyvä tili (tyyliin sukulaiset). Himosomettajilla seuraajia on helposti tuhansia ja jotkut tekevät tosiaan rahaa lapsillaan.

Ap

Vierailija
15/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin ig :ssä miten yhden tutun lapset poseeraavat storyssä täysin kypsän näköisinä. 😂 Selvästi pakotettu, tai ainakin maaniteltu kuvaan, raukat.

Mutta joo, kyllähän tähän olisi varmaan ihan hyvä puuttua lainsäädännön puolesta, kun ei ihmiset itse näköjään tajua. Varsinkin pienimpien lasten osalta, vauvoilta tai taaperoilta ei ole mitenkään mahdollista saada suostumusta somessa esiintymiseen. Varmaan mukavaa myöhemmin tajuta, että koko oma lapsuus on jaettu netissä.

Vierailija
16/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi täällä ei olla omana henkilökotaisena itsenään.

Ei niin. Itse olen ainakin 100 eri persoonaa täällä. Välillä kirjoittelen rekisteröityneenä ja se varmaan lasketaan jo somettamiseksi.

Vierailija
17/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei kukaan jaa omia, tai lastensa kuvia.

Vierailija
18/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teini-iässä monet lapset alkavat haastaa vanhempiaan oikeuteen yksityisyydensuojan ja henkilötietolain rikkomisesta. Tätä on jo muualla maailmassa tapahtunut.

Vierailija
19/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/33 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten nämä tv-ohjelmat joissa on suurperheitä lapsineen? Kaikki lapsen elämästä, sairauksista ja ongelmista retostellaan tvssä, omassa maassa ja sarjat myydään vielä ulkomaillekin. Nytkin tvssä pyörii pari sarjaa jossa paljon pieniä lapsia (Busbyt 1+5 tyttöä ja Shemwellin suurperhe). Viimeisimmässä uuden jakson mainoksessa lapsi istuu pytyllä ja naama punaisena puskee. Haluaakohan oikeasti katsoa sitä loppuelämänsä tvstä? Muista se on ehkä hirveän hauskaa mutta tuskin lapsesta. Tai sitten se Sweet home Sextuplets ja Gosselin sextuplets? Koko elämä vauvasta aikuiseksi pelkkää tv-ohjelmaa.  Unohtamatta Radford Familya Englannissa (22 lasta). Tubettamisella ja tv-ohjelmilla tietysti tienaa, joskus voi olla pakkotilanne että saa kaikki lapsensa elätettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi