Ootko nähnyt ufoja Suomessa?
Kommentit (55)
Olen nähnyt. Oltiin pikkuveljen kanssa takapihalla, yhtäkkiä veli katsoi ylös ja juoksi paniikissa autokatokseen romukasan taakse. Katsoin että mitä se säikähti ja suoraan meidän pihan yläpuolella oli "lentokone" liukumassa kävelyvauhtia niin matalalla että olisi osunut puuhun pihan toisessa reunassa. Minkäänlaista ääntä siitä ei kuulunut eikä tuntunut tuulta kuten vaikka jos helikopteri on lähellä. Juoksin myös katokseen niin en nähnyt lensikö se pois vai katosiko vai mitä tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt. Oltiin pikkuveljen kanssa takapihalla, yhtäkkiä veli katsoi ylös ja juoksi paniikissa autokatokseen romukasan taakse. Katsoin että mitä se säikähti ja suoraan meidän pihan yläpuolella oli "lentokone" liukumassa kävelyvauhtia niin matalalla että olisi osunut puuhun pihan toisessa reunassa. Minkäänlaista ääntä siitä ei kuulunut eikä tuntunut tuulta kuten vaikka jos helikopteri on lähellä. Juoksin myös katokseen niin en nähnyt lensikö se pois vai katosiko vai mitä tapahtui.
Okei
Kaksi kertaa olen nähnyt kummallisen ilmiön. Kerran näin puiden latvojen yllä, ehkä muutaman sadan metrin korkeudessa ikään kuin pilven, joka kulki koko ajan samaa rataa. Ilma oli täysin tyyni ja taivas kirkas, mutta tämä pilvi kulki omaa ympyrän mallista rataansa tietyin sykäyksin eteenpäin. Reitti oli koko ajan sama ja ihmettelin, että miten kyseinen asia voi edes liikkua, kun ilmassa ei ole tuulenvirettäkään.
Toinen havainto oli kirkas valopallo, joka yhtäkkiä vaihtoi silmänräpäyksessä paikkaa huomattavan matkan. Käytännössä, kun silmä oli räpsähtänyt, niin kohde oli jo taivaalla täysin eri paikassa. Tämän jälkeen se oli näkyvillä enää ehkä kaksi sekuntia ja hävisi ikään kuin nopeasti sammumalla. Vähän kuin hehkulamppu sammutettaisiin katkaisijalla.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa olen nähnyt kummallisen ilmiön. Kerran näin puiden latvojen yllä, ehkä muutaman sadan metrin korkeudessa ikään kuin pilven, joka kulki koko ajan samaa rataa. Ilma oli täysin tyyni ja taivas kirkas, mutta tämä pilvi kulki omaa ympyrän mallista rataansa tietyin sykäyksin eteenpäin. Reitti oli koko ajan sama ja ihmettelin, että miten kyseinen asia voi edes liikkua, kun ilmassa ei ole tuulenvirettäkään.
Toinen havainto oli kirkas valopallo, joka yhtäkkiä vaihtoi silmänräpäyksessä paikkaa huomattavan matkan. Käytännössä, kun silmä oli räpsähtänyt, niin kohde oli jo taivaalla täysin eri paikassa. Tämän jälkeen se oli näkyvillä enää ehkä kaksi sekuntia ja hävisi ikään kuin nopeasti sammumalla. Vähän kuin hehkulamppu sammutettaisiin katkaisijalla.
ok
Näin teininä tähtitaivaalla kaksi muuten tähdeltä näyttävää valoa, mutta ne liikkuivat sinne sun tänne todella kovalla nopeudella äkkikäännöksiä tehden ympäri taivaanrannan. En tiedä mitä olivat, eikä mikään mieleen tuleva selitys tunnu oikein luontevalta.
Olen nähnyt, useita kertoja. Ensimmäinen oli lapsena, vuonna 1978. Kesäinen aurinkoinen päivä, taivaalla meni oranssi pitkä ja kapea " jokin". Seurasin sitä ehkä minuutin pari , meni puiden taakse sitten. Tämä teki minuun oudon vaikutuksen , tuli valtava ikävä avaruuteen , taivaalle , tuon oudon oranssin mukaan.
Olen. Vuosien jälkeenkään sille ei ole löytynyt selitystä, tosin kuin muille oudoille havainnoille joita olen nähnyt.
Kyseessä oli pölypyörre, jonka Arvi Juntunen tunnusti myöhemmin kesällä naapurilleen, mutta tuo tunnustus ei päässyt koskaan julkisuuteen. Kukaan ei nähnyt ufon laskeutumista maahan, vaikka niin ufotutkijain raportissa mainittiin.
Myös Rajavartioston tutkija oli saanut selvitettyä mikä se oli. Hienotunteisesti hän oli suullisesti ilmaissut, että "kyllä se oli maallista alkuperää."
Olen nähnyt outoja valoilmiöitä, jotka eivät vaikuta olleen nykyteknologian tuotoksia. Eli jotain ihmeellistä alkuperää. Kiinnostaisi tosiaan tietää mitä, mutta onhan tässä vielä aikaa kerryttää tietoutta jos Luoja suo ja eletään.
Olen nähnyt tunnistamattomia aluksia ja sotilaskoneita. Sikarin muotoisia, Pentagon-kuvion mallisia sekä pyöreitä aluksia.
Sitä, mitä olivat on melko hankala selittää. Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan. :(
T: Tuntematon
Kännykkä kameran kuva tai videon pätkä olisi kiva nähdä noista havainnoista. Miljoonista muista jutuista tulee kuvaa päivittäin muttei esim. edellämainituista.
Taivaalle olen katsellut reilut 30 vuotta jo, tähtiharrastajana siis. Eli satoja jos ei tuhansia tunteja olen aikaa viettänyt kaikenlaisten kohteiden parissa, aina haloista ja pilvistä syvän taivaan kohteisiin. Planeettoja enimmäkseen havainnut.
Pari vuotta sitten näin jotain sellaista mitä en osaa selittää. Taivaalla loisti noin Saturnuksen kirkkaudella tähtimäinen valo. Oletinkin että se on planeetta (koska oli ollut pilvistä enkä ollut vähään aikaan tähtiä katsellut en ollut varma että mikä planeetta). Huomasin heti että se ei sopinut tähtikuvioihin, eli että se oli jotain tavallisuudesta poikkevaa. Valo ei liikkunut lainkaan ja yllätyksekseni se alkoi himmetä kun olin sitä katsonut noin puoli minuuttia kunnes se katosi kokonaan näkyvistä. Tämä himmeneminen kesti ehkä 10-15s. Mutta mikä vielä kummallisempaa huomasin saman valon kohta uudelleen, samassa paikkaa taivaalla ja yhtä kirkkaana ja liikkumattomana. Tällä kertaa olin noin kilometrin päässä ensimmäisestä havaintopaikasta (olin hiihtämässä) ja taas tapahtui sama: ehdin katsoa valoa noin puoli minuuttia kunnes se himmeni hitaasti pois. Tämän jälkeen valo ei enää näyttäytynyt vaikka katsoin tuota kohtaa taivaasta loppumatkan silmä kovana.
Ehdin asemoida kohteen tähtitaivaalle ja se sattui hyvinkin tarkasti Linnunradan tasoon, eli alueelle jossa on hyvin paljon tähtiä. Minulla oli koko ajan vaikutelma että kyseessä oli jokin kaukainen kohde, se oli hyvin tähtimäinen tai paremminkin planeettamainen valo joka loisti tasaista valoa hieman kirkkaimpia tähtiä kirkkaampana.
Mitään lentäviä lautasia tms. en ole koskaan nähnyt
Mielelläni näkisin. Täällä oli juuri ketju kun jonkun isoisä oli kadonnut ja saarella pyöri ufoja, mutta en löydä sitä ketjua enää.