Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musiikkia ennen v. 2000. Mitä kuuntelit?

winner
26.06.2021 |

Vapaata keskustelua kansalle, joka kuunteli vielä levyjä tai kasetteja. Harmittaako, miten silloiset sanoitukset tai biisit ovat meille normaaleja, mutta uudelle sukupolvelle lähinnä mielenpahoituksen, sensuurin tai kieltojen arvoisia.. Muuttuiko musiikin fanittamisesi, esim. kun joku sun lempiartisti tuli kaapista? Oletko aikuisena tajunnut sanoitukset, joita rallattelit silloin, hieman epäsopiviksi nuoren suuhun? ym... Ideologista jatkoa Kaikkien aikojen kauheimmat kappaleet -ketjusta.

Kommentit (383)

Vierailija
141/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RHCP

Vierailija
142/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsista tuli muutakin kuin ABBA ja Roxette ja eurodance. Tykkäsin Kentistä. Paras levy Vapen & Ammunition tuli tosin vasta 2002. Suomessa Zen Café ja Olavi Uusivirta tekivät melkein samat biisit suomeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin The Cardigans. Gran Turismo on heidän levyistään suosikkini.

Vierailija
144/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tietysti Garbage.

Vierailija
145/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radioheadin biisi jonka kaikki tietää, vaikka suurin osa muuta onkin liian tekotaiteellista.

Vierailija
146/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Placebo

Vierailija
147/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasarilla heviä ja thrashia, 90-luvun taitteessa death metallia, 90-luvun puolivälissä brittipoppia.

Tässä sit yhdistelmä parista ;D

Vierailija
148/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika jolloin tämä tuli jatkuvasti MTV:ltä ja mun mielentila oli vähän tämmöinen... :D

Vierailija
149/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

introspektiivinen kausi sisälsi myös tämmöistä

Vierailija
150/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämmöistä

Vierailija
151/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämmöistä

Vierailija
152/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Portisheadia tietty

Vierailija
153/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skunk Anansien slovaribiiseissä oli aina tappavat sanoitukset ja Skin laulaa sekä vahvasti herkästi.

Vierailija
154/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RHCP

Jeps. Oi niitä aikoja jolloin MTV:llä tuli realitypaskan sijaan joko Under the Bridge tai tämä

Vierailija
155/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alice In Chains - Would <3

tässäpä tämä:

Vierailija
156/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kuutelukasetteja ja sitten myöhemmin smurffit tanssihitit vol. 1.

T: 1993 syntynyt lapsi

Ou nou ;D

Mutta minkäs sitä syntymäajalleen voi. Smurffit! Mun lapsuudessani soi Saukki ja Pikkuoravat.

Vierailija
157/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siouxie Sioux and the Banshees

Joy Division

Bauhaus

The Cure

Sisters of Mercy

The Cocteau Twins

Depeche Mode

New Order

Gary Numan

Kraftwerk

ja monia, monia muita samalta ajalta.

Vierailija
158/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siouxie Sioux and the Banshees

Joy Division

Bauhaus

The Cure

Sisters of Mercy

The Cocteau Twins

Depeche Mode

New Order

Gary Numan

Kraftwerk

ja monia, monia muita samalta ajalta.

gootti/uusromantikko?

Tässä Bauhausia. Tämä on joko kaikkien aikojen paras ja nerokkain vampyyriesitys tai sitten lauluteknisesti huono idea. En ole ihan varma ;D

Vierailija
159/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Char kirjoitti:

winner kirjoitti:

Char kirjoitti:

Minä kiinnostuin punkista, kotimaisesta, vähän jälkijunassa. Murkkuna oli suuri tarve erottua massasta; kuuntelin paljon klassista, ja elokuvamusiikkia. Tämä siis 80-luvulla.

Olin muutenkin omanlaiseni persoona, aina nenä kirjassa... Asuttiin Hesassa, ja minulla oli Elokuva-Arkiston kausikortti jo 13-v. Istuin siellä lauantaisin katselemassa vanhoja mustavalkoisia raitoja.

#10, mitä metallia kuuntelit? Suosikkirytmiryhmää?

Elokuvamusiikkia tuli ostettua myös ihan vaan leffan takia. Moroderin Metropolis, Scarface, Midnight Express,

Streets of Fire, Morriconen western-soundtrackit, Tangerine Dreamin Thief, Firestarter, Near Dark, Carpenterin Halloween, Assault on Precinct 13, Big Trouble in Little China, Prince of Darkness jne. William Barberin Platoon-soundtrack Queenin levy Highlanderin takia...

Sama juttu! Lähtien Disneyn piirretyistä, Morriconen ja aikalaistensa kautta nykypäivään. Tosin välillä käy niin, ettei sitten levyltä uppoa kuin yksi biisi... Pirates of the Caribbean-tunnari minulla oli vanhassa puhelimessa soittoäänenä, myös tekstiviesteissä. Hyvä puoli: tiesin aina, että se just mun puhelin, joka soi. Huono puoli: välillä jäin kuuntelemaan kipaletta, ja vastaaminen meinasi unohtua. Kerroinko jo että olen blondi? 🙂

Rod Stewart - Blondes have more fun löytyy hyllystä. Ja Blondien Parallel Lines kuunneltiin myös aikalailla puhki. Vauvassa suurin osa porukasta vaikuttaa olevan blondeja. Minä en ole, joten jonkinlainen äo-tasapaino säilyy.

Rod Stewartista tuli, ikävä kyllä, mieleen 7 Seinähullua veljestä, ja Kelpaisiko seksi-humppa siinä 70-80-luvulla. Toisaalta: paras ehdotus voi olla se suorin ja selkein. Minä ajauduin vuokramökin naapuritilan isännän aittaan, kun hän suukotellessaan ja hyväillessään kysyi, että eikös se ois kiva. Kun on kesäkin...

Blondie oli hieno!

Vierailija
160/383 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen 2000-lukua soi mm. Erotic, Aqua, DJ Alligator, Shaggy ja Lou Bega. Voi niitä aikoja. Nykyisin noista joka ikinen olisi kielletty jonkin feminismin ja esineellistämisen takia. Nyt kuunnellaan jotain Sannin ”sit ku mä oon vapaa” ja woimaannutaan. Ennen pistettiin melaa mekkoon ja kaikilla oli hyvä mieli.

Kummasti se yhdessä sukupolvessa muuttui. Netti tietysti mahdollisti sen, että kaikki mahdollinen oli alaikäisten näkyvillä ja sitten kun herkkuja oli joka lähtöön tarjolla, niin siinä ei jenkkien Parental Guidance tai suomalainen kristillinen oikein muuta voinut kuin tajuta, että housuton Aku Ankka on sentään vain harmiton piirroshahmo kylillä ketkuttelevien mikropöksyteinien rinnalla.

,Jep, tämä E-roticin kokoelma oikeasti on Greatest Tits. Kannattaa huomioida kappale #13 , nudge nudge wink wink   ;D

No tässä taas ihan uusi tuttavuus! En tiedä missä kuplassa elin, vai olivatko ns. kapinalliset innokkaita etsimään paheksuntaa sielläkin, missä sitä ei ollut. "I'm a rebel without a cause ..." jne.

Meillä ei omat vanhemmat tai meidän koulu paheksuneet yhtään mitään, silloin 70-80-lukujen paikkeilla. Sai kuunnella discoa, sai kuunnella punkkia, ja minä sitten kuuntelin ihan omaa musiikkia, 30-50- lukujen ikivihreitä, tai saman ajan leffamusiikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme