Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaisitko ulkomaille, vaikka exäsi kieltäisi?

Vierailija
23.06.2014 |

Te yksinhuoltajat, jolla on valtaa päättää lastenne asioista ja asuinpaikasta, muuttaisitteko jokatapauksessa ulkomaille, vaikka ex-puolisonne vastustaisi teidän muuttoanne lapsen kanssa sinne?

Muuttaisitteko senkin jälkeen, vaikka menettäisitte huoltajuuden, mutta ette halua mistään hinnasta jäädä Suomeen?

Itse olen miettinyt muuttoa mahdollisuuden tullen Britteihin, koska Suomen kulttuuri ja ilmapiiri kyrpivät jo sen verran, että en halua kasvattaa mielelläni täällä lastani. Olen siis yksinhuoltaja ja lapseni on alle vuoden ikäinen tällä hetkellä. 

Toisaalta, jos menttäisin huoltajuuden ja lapsi joutuisi jäämään Suomeen en tiedä, että jäisinkö Suomeen silloinkaan. Jotenkin oma viihtyvyys ja haaveet menisivät lapsen edelle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin muuttaisin. Muuta.

Vierailija
2/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos exäni tapaisi lastaan, en muuttaisi. Exäni ei tapaa lastaan, joten hänen mielipiteillään ei ole mitään merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin sairaita, itsekeskeisiä "äitejä" täällä oikein pyörii?

Vierailija
4/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Lapsen etua ajattelisin ja se olisi mielestäni se, että hänellä on oikeus molempiin vanhempiinsa. Ero puolisosta ei tarkoita eroa lapsesta. Jo siinä vaiheessa, kun lapsi "tehdään" jokaisen vanhemman pitäisi pystyä tekemään päätös siitä että lapsen etu menee oman mukavuuden halun edelle.

Vaikka en eksäni kanssa olisi hyvissä väleissä, en voisi tehdä hänelle sitä, että pakottaisin hänet olemaan erossa lapsestaan viemällä lapsen ulkomaille. Itsekästä sanon minä.

Vierailija
5/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin muuttaisin, mutta lapset voisi jäädä isälleen Suomeen,.

Vierailija
6/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh siis ymmarsinko oikein etta jattaisit mieluummin lapsesi Suomeen isalleen ja luopuisit huoltajuudesta kuin jattaisit muuttamatta Britteihin?!

Lapsille tarkeampaa on turvalliset tutut aikuiset kuin sinun haaveesi eika se elama briteissa yksinhuoltajana ilman tukiverkostoa kovin ruusuista olisi.

Vierailija
7/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh siis ymmarsinko oikein etta jattaisit mieluummin lapsesi Suomeen isalleen ja luopuisit huoltajuudesta kuin jattaisit muuttamatta Britteihin?!

Lapsille tarkeampaa on turvalliset tutut aikuiset kuin sinun haaveesi eika se elama briteissa yksinhuoltajana ilman tukiverkostoa kovin ruusuista olisi.

Vierailija
8/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:52"]

Te yksinhuoltajat, jolla on valtaa päättää lastenne asioista ja asuinpaikasta, muuttaisitteko jokatapauksessa ulkomaille, vaikka ex-puolisonne vastustaisi teidän muuttoanne lapsen kanssa sinne?

Muuttaisitteko senkin jälkeen, vaikka menettäisitte huoltajuuden, mutta ette halua mistään hinnasta jäädä Suomeen?

Itse olen miettinyt muuttoa mahdollisuuden tullen Britteihin, koska Suomen kulttuuri ja ilmapiiri kyrpivät jo sen verran, että en halua kasvattaa mielelläni täällä lastani. Olen siis yksinhuoltaja ja lapseni on alle vuoden ikäinen tällä hetkellä. 

Toisaalta, jos menttäisin huoltajuuden ja lapsi joutuisi jäämään Suomeen en tiedä, että jäisinkö Suomeen silloinkaan. Jotenkin oma viihtyvyys ja haaveet menisivät lapsen edelle.

[/quote] Enta sitten kun UK ei vastaisikaan unelmiasi, olisit omituisella aksentilla puhuva mamu joka saisi huonoimmat tyopaikat?

Muutaisitko sitten takaisin Suomeen ja vaatisit sita muiden kasvattamaa lasta itsellesi huviksi ja vanhuuden turvaksi?

Vierailija
9/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuvottavampaa aloitusta pitkään aikaan lukenut!

Vierailija
10/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi myös koulumaksut UK:ssa ennen muuttoa.

Vierailija
11/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäminä kulttuuri rehottaa - ja pienimmät ja viattomimmathan siinä eniten kärsii. Tottakai jokainen lapsi tarvitsee äidin. Haloo!

Vierailija
12/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko lapsen näkökulman? Täältä saat 14 vuotiaan tytön mielipiteen.

Jos oma äitini muuttaisi ulkomaille ja jättäisi minut Suomeen en välittäisi enää tavata häntä. Se olisi hyvin itsekästä, sillä olenhan hänen lapsensa..

Ehdotan, että haet yksinhuoltajuutta ja vierailette vuoronperää Suomessa katsomassa isää (jos isä välittää nähdä lastaan) ja isä voi tulla käymään teillä briteissä jos on mahdollista. Mutta ilman lasta en muuttaisi. Mieti tarkkaan miltä lapsestasi tuntuisi.

Vierailija
13/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä siellä briteissä tekisit? Tarha/ päiväkoti on keskimäärin £250 per viikko. Onko sulla niin kova koulutus ja työkokemus, että palkka kattaa kalliin vuokran, ton JA laskut? Jos et saa tarpeeksi palkkaa, istut paikallisen sossun tuilla kotona. Ja sit mitä? Mites käyt ulkona? Mistä sukulaiset ja lapsenvahdit? Nautit kulttuurista istumalla lapsen kanssa brittiläisessä puistossa?

Vierailija
14/14 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:04"]

[/quote]

Kyllä ymmärsit oikein. En ole muutenkaan syntyperältäni suomalainen, joten muutto pois täältä ei ole vaikeata. Lapsen huoltajuudesta taistelisin tietysti loppuun asti, mutta mitkään syyt eivät saisi jäämään minua tänne persläävään. Täällä olen koulutukseni ja työkokemukseni hankkinut, joten kaikki tarvittava täältä on hankittu jo. En näe mitään syytä jäädä tänne paitsi lapsen tapaamiset isänsä kanssa. Miksi itseasiassa edes eläisin täällä, kun suomalaisilta ei edes heru aitoa kunnioitusta jokaista ulkomaailaista kohtaan.