Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kävin SPR:n Kontti-myymälässä.

Vierailija
23.06.2014 |

Olihan kovat hinnat; nojatuoli 180  e, lastulevyvaatekaappi 90 e, pussilakana 20 e...no ei silti, hienoa työtä tekevät ja kauppa kävi, mutta ei se köyhille ole.

Toisekseen pihinä ihmisenä ihmettelen kuka raskii lahjoittaa Aalto-vaaseja, Arabian maitokannuja jne.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tehnyt Kontista monesti hyviäkin löytöjä. Mutta kaikki hinnat ei ole kohdallaan, myönnän. Kuitenkin täällä ainakin UFFin kirppiksellä on paljon kalliimmat hinnat.

Vierailija
2/34 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä valittajat ovat usein just niitä, jotka lahjoittavat rikkinäisiä vaatteita, 80-luvun huonekaluja ja rikkinäistä elektroniikkaa kun eivät viitsi kaatopaikalle viedä. Se on todella törkeätä. Hyväntekeväisyysjärjestöjen kirpputoritoiminta perustuu siihen, että tavara kiertää ja sitä myymällä katetaan sekä henkilöstö- että tilakulut JA saadaan rahaa järjestön avustustyöhön. Ikävä kyllä monella ihmisellä tuntuu olevan se harha, että kun tavarat on järjestölle LAHJOITETTU, ne pitäisi myös ILMAISEKSI ANTAA eteenpäin. Sellainen ei ikävä kyllä ole mahdollista tässä maailmassa. Vaikka moni näistä järjestöistä saa tukea myös valtiolta, ei toimintaa voida pelkästään sillä ylläpitää. Jotain pitää jäädä myös viivan alle. Itse ainakin olen iloinen, että löytyy SPR:n, Pelastusarmeijan ja Fidan kaltaisia järjestöjä jotka ottavat vastaan käytettyä tavaraa ja myyvät sitä eteenpäin tarvitseville. Itsekin olen tehnyt loistavia löytöjä ja samalla tuen esim. kehitysmaatyötä ja lapsia sota-alueilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:50"]

Kaverini on töissä kaatopaikalla ja kertoi että Kontista roudaavat tavaraa monta pakettiautollista päivässä sinne. Isohko kaupunki kyseessä. Hyväntekeväisyyttä my ass. Ja tosiaan nuo kiskurihinnat! Samalla rahalla oon saanu täysin uudet huonekalut yms kun mitä oisin Kontista käytettynä.

[/quote]

se tavara, mitä viedään kaatikselle, on varmasti rikkinäistä tai kelpaamatonta myyntiin/lahjoitukseen. Ihmiset käyttävät valitettavasti Konttia kaatopaikkanaan.

Vierailija
4/34 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:58"]

Tampereen kontista en ole löytänyt yhtään mitään ostettavaa, vaikka usein käyn. Ja tosiaan, hinnat ihmetyttävät, ovat tosi kalliita.

Mitään Aaltoa tai vastaavia en ole nähnyt/löytänyt.

[/quote]

Minä olen puolestaan löytänyt paljonkin ostettavaa. Tampereen Kontti on loistopaikka!

Vierailija
5/34 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 00:32"]

nämä valittajat ovat usein just niitä, jotka lahjoittavat rikkinäisiä vaatteita, 80-luvun huonekaluja ja rikkinäistä elektroniikkaa kun eivät viitsi kaatopaikalle viedä. Se on todella törkeätä. Hyväntekeväisyysjärjestöjen kirpputoritoiminta perustuu siihen, että tavara kiertää ja sitä myymällä katetaan sekä henkilöstö- että tilakulut JA saadaan rahaa järjestön avustustyöhön. Ikävä kyllä monella ihmisellä tuntuu olevan se harha, että kun tavarat on järjestölle LAHJOITETTU, ne pitäisi myös ILMAISEKSI ANTAA eteenpäin. Sellainen ei ikävä kyllä ole mahdollista tässä maailmassa. Vaikka moni näistä järjestöistä saa tukea myös valtiolta, ei toimintaa voida pelkästään sillä ylläpitää. Jotain pitää jäädä myös viivan alle. Itse ainakin olen iloinen, että löytyy SPR:n, Pelastusarmeijan ja Fidan kaltaisia järjestöjä jotka ottavat vastaan käytettyä tavaraa ja myyvät sitä eteenpäin tarvitseville. Itsekin olen tehnyt loistavia löytöjä ja samalla tuen esim. kehitysmaatyötä ja lapsia sota-alueilla.

[/quote]

No, me kaikki "valittajat" emme ole em. ääliöitä. Silloin kun lahjoitin tavaraa SPR:lle, kaikki oli puhdasta ja ehjää laatutavaraa, jota ei viikon päästä myymälässä enää näkynyt. Kertomistani syistä lopetin SPR:n tukemisen. Olen seurannut SPR:n kirpputorien toimintaa niiden alkuajoista saakka ja yleensäkin käynyt erilaisilla kirppiksillä, joten vertailukohtia on. 9

Vierailija
6/34 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:50"]

Kaverini on töissä kaatopaikalla ja kertoi että Kontista roudaavat tavaraa monta pakettiautollista päivässä sinne. Isohko kaupunki kyseessä. Hyväntekeväisyyttä my ass. Ja tosiaan nuo kiskurihinnat! Samalla rahalla oon saanu täysin uudet huonekalut yms kun mitä oisin Kontista käytettynä.

[/quote]

se tavara, mitä viedään kaatikselle, on varmasti rikkinäistä tai kelpaamatonta myyntiin/lahjoitukseen. Ihmiset käyttävät valitettavasti Konttia kaatopaikkanaan.

[/quote]

Kertoi kyllä aivan toista. Tavara oli hyvinkin käyttökelpoista.

Mutta sitä en ymmärrä että jos ihmiset lahjoittaa huonekaluja yms Konttiin, niin miksi pitää olla kiskurihinnat? Eikä hintoja lasketa jos ei tavara ala liikkumaan.

Vierailija
7/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden ryöstöhintojen takia en lahjoita konttiin mitään

Vierailija
8/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesien omaisuus lahjoitetaan toisinaan kirpputoreille.

Vierailija
9/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläpäin ainakaan ole mitään ryöstöhintoja, edullista kamaa ja arvoesineillä korkeampi hinta kuten kuuluu ollakin.

Vierailija
10/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lahjoitan usein Konttiin juuri noita lastulevyhuonekaluja, joita ei voi tai jaksa myydä itse kirppareilla. Ne ovat halpoja ostaa, kun elämäntilanne on muuttuvainen. Kontilla on kotoahakupalvelu, joten kaluista pääsee helposti eroon.

Vierailija
11/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt, ilmaiseksi saavat ja alesta saa tavaraa halvemmalla kuin Kontista käytettynä. Ilmeisesti tuo on nostanut hinnat myös Ekotorilla.

Näin meil Turus.

Vierailija
12/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 19:54"]

Samaa olen ihmetellyt, ilmaiseksi saavat ja alesta saa tavaraa halvemmalla kuin Kontista käytettynä. [/quote]

Ja ilmaiseksi pitäisi antaa eteenpäinkin? Itse ainakin olen lahjoittaana ollut tyytyväinen kun tavaroilleni on laitettu sopivat hinnat. Minähän lahjoitan siinä SPR:lle, ja lahjoitus menisi hukkaan jos tavarat annettaisiin ilmaiseksi eteenpäin.

Vierailija
13/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kävin viimeviikolla ja olin tosi tyytyväinen löytöihini. Lapsille neljä paitaa hintaa 1,5-4€ (yhdessä oli vielä laput paikoillaan eli oli käyttämätön), supistaja 0,5€ (mökille vein), murokulhoja 0,2€/kpl ja kirja 3€. Eli edullisesti juuri sitä mitä sillä hetkellä tarvitsin.

Vierailija
14/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että heppoisimmat lastulevyhuonekalut eivät enää kelpaa SPR:lle. Voi olla, ettei kuulopuhe pidä paikkaansa. Sen kuitenkin tiedän, että hintataso on noussut.1970-luvun huonokuntoista pikkukaappia myytiin minulle "antiikkina" antiikin hintaan, tinkiä ei voinut yhtään. Päätin, etten enää lahjoita SPR:n kirppareille mitään. Aikaisemmin firma sai meiltä paljon kunnon tavaraa. Nykyisin lahjoitamme tavarat eräälle toiselle hyväntekeväisyyskirpputorille, jonka hintataso suosii pienituloisia asiakkaita. SPR:n työllistämistoiminta arveluttaa minua myös.

Vierailija
15/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lahjoitan Pelastusarmeijalle.

Vierailija
16/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:50"]Kaverini on töissä kaatopaikalla ja kertoi että Kontista roudaavat tavaraa monta pakettiautollista päivässä sinne. Isohko kaupunki kyseessä. Hyväntekeväisyyttä my ass. Ja tosiaan nuo kiskurihinnat! Samalla rahalla oon saanu täysin uudet huonekalut yms kun mitä oisin Kontista käytettynä.

[/quote]Mitä hyväntekeväisyyttä se on kun ihmiset vievät Konttiin yms. vastaaviin paikkoihin kenellekään kelpaamatonta rojua ja lumppua. Joutuvat hävittämään omalla kustannuksellaan ne mitkä eivät kenellekään kelpaa eikä voi laittaa myyntiin tai lahjoittaa edelleen.

Vierailija
18/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu ja ostin kontin. Nyt en tiedä mihin sen laittaisin, ei mahdukaan yksiööni.

Vierailija
19/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:50"]Kaverini on töissä kaatopaikalla ja kertoi että Kontista roudaavat tavaraa monta pakettiautollista päivässä sinne. Isohko kaupunki kyseessä. Hyväntekeväisyyttä my ass. Ja tosiaan nuo kiskurihinnat! Samalla rahalla oon saanu täysin uudet huonekalut yms kun mitä oisin Kontista käytettynä.

[/quote]Mitä hyväntekeväisyyttä se on kun ihmiset vievät Konttiin yms. vastaaviin paikkoihin kenellekään kelpaamatonta rojua ja lumppua. Joutuvat hävittämään omalla kustannuksellaan ne mitkä eivät kenellekään kelpaa eikä voi laittaa myyntiin tai lahjoittaa edelleen.

[/quote]

Niin, sanoppa se!

Vierailija
20/34 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen kontista en ole löytänyt yhtään mitään ostettavaa, vaikka usein käyn. Ja tosiaan, hinnat ihmetyttävät, ovat tosi kalliita.

Mitään Aaltoa tai vastaavia en ole nähnyt/löytänyt.