Jos olisi pakko ottaa ulkomaalainen puoliso
Kommentit (42)
Mulla on ollut ulkomaalainen avopuoliso, tosin silloin minä olin se ulkomaalainen. Eurooppalaisia molemmat oltiin.
Tykkään mosulilaisten viiksistä. Saksalainen karavaanari käy myös, jos karvainen.
Saksa olisi aika huippu, ehkä Ruotsi tai Norjakaan ei olisi mahdottomia. Sivistynyt britti kelpaisi myös ;)
Ykskään muu ei vois mua pakottaa paitsi kunnon wt-britti. Ne osaa olla tosi compelling.
Pakko ottaa? Outo kysymyksenasettelu. Olen ihan vapaaehtoisesti ottanut malilaisen miehen, jonka kanssa olen ollut jo 23 vuotta onnellisesti naimisissa.
Ottaisin Libanonolaisen. Ja otinkin. Meillä 9 vuotta yhteistä elämää. Minua kohdellaan kuin prinsessaa, vaikka pärjään hyvin ilman ylimärääräistä huolenpitoa. Lapset kasvatetaan epäsuomalaisittain; kunnioittavat vanhempia ihmisiä tottelevat meitä.
Olen tyytyväinen virkanainen.
Jos olisi pakko ottaa joku minulle entuudestaan tuntematon, niin kyllä sitten olisi ruotsalainen, norjalainen, tanskalainen. Noissa maissa olen matkustellut ja yhteiskuntarakenne vastaa kohtalaisesti omaa, vaikka tietysti ovatkin kuningaskuntia :)
Jos taas sasisin ihan itse tutustua, valita ja ihastua, niin voisi olla mistä maasta tahansa. Se tasaarvoinen, arvostava kumppani voi tulla mistä vain, niin kuin on tullutkin itseasiassa maailman korruptoituneimmasta maasta.
Kanada tai Uusi-Seelanti voisi olla kiva miehen kotimaa, mies puhuisi enkkua ja ei olisi appivanhemmat liian lähellä. Ei olisi taakkana myöskään mitään maailmanomistajan asennetta kuten voi olla briteillä ja jenkeillä.
Ei sellaista vaimoa, jonka kanssa joutuisi opettamaan kaikki kulttuuriasiat nollasta lähtien, tai siis ensin resetoimaan ne vanhat. Eli ei muulta mantereelta, ei oikein innosta kiljuen Briteistä, ei mistään todennäköisesti hyvin uskonnollisesta tai muuten vaan ihan eri elämää elävästä Euroopan maasta. Sisältäen, mutta ei rajoittuen Espanjaan, Italiaan, Turkkiin, jne.
Venäläinen, virolainen, Keski-Eurooppa ja siitä pohjoiseen ok. Varauksella amerikkalainen, australialainen, uusiseelantilainen tai toisaalta myös baleaarinen voisi käydä. Paljon painoa sillä, miten kuvittelee toisen kokevan ja oppivan erilaisen kulttuurin.
Sveitsiläinen. Olisi kiva, kun molempien sukua asuisi samassa maassa.
Espanjalainen ;) Tai ruotsalainen
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 19:14"]
Kosovolainen, ovat huomaavaisia
[/quote]
Nopealla silmäyksellä luin, että Kouvolalainen ja ehdin jo naurahtaa ennen kuin hoksasin virheeni.
Ruotsalaisen otin ihan vapaaehtoisesti enkä ole katunut :)
Stereotypiat oksettaa tällä palstalla. Maailma on avoin, liikkukaa muualle kuin tallinnan laivalle niin saattaa näkökulma avautua.
Irlantilainen, hollantilainen, norjalainen tai aussi.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 23:40"]Stereotypiat oksettaa tällä palstalla. Maailma on avoin, liikkukaa muualle kuin tallinnan laivalle niin saattaa näkökulma avautua.
[/quote]
Älä ny ota niin vakavasti. ..
Mielellään englanninkielisestä maasta.
Mut ei britti, en tykkää aksentista (vaikka moni sitä rakastaa!).
Mä tykkään Jenkeistä ja Ausseista, tällä hetkellä seurustelen Britin kanssa. Suomalaista laatumiestä tuskin nykyisessä kotimaassani tapaan...