Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun seksihalut ei kohtaa parisuhteessa?

Vierailija
23.06.2014 |

Meillä on muutoin ihana suhde ja ihana perhe, mutta seksihalut eivät kohtaa. Itse voisin haluta seksiä vaikka päivittäin, mutta muutama kerta viikossakin riittäisi. Mieheni haluaa seksiä harvemmin, hänelle saattaisi riittää vaikka kertakin kuussa.

Nykyään minä olen se, joka tekee aloitteet. Toisinaan saan pakit, yhdessä vaiheessa niitä tuli aika tiuhaan. Jos lykästää, niin akti on nopea, kestää ehkä alle minuutin siten, että juuri kun alan vasta rentoutua, mies on jo valmis. Normaalisti saan yhdynnässä orgasmin melko nopeasti, mutta en tietenkään voi saada, kun alkuun stressaan sitä saanko pakit ja jos en saa pakkeja, niin menee hetki, että pystyn taas heittäytymään tunnelmaan... Joten siis en yleensä ehdi saada enää nykyisin. Mies ei ole kiinnittänyt tähän mitään huomiota. Hän ei juurikaan huomioi minua enää seksuaalisesti tai edes läheisyydellä. Lämpimät halaukset ja rakastavat suukot ovat kadonneet. Minä olen parhaani mukaan yrittänyt huomioida silti häntä. Kertonut usein rakastavani, tehnyt ruokia joista hän tykkää, heittänyt pikku flirttiä, koittanut väkisin pitää sitä pilkettä silmäkulmassa. Olen niin turhautunut, etten meinaa enää jaksaa. Hän tuntuisi pitävän minua nykyisin huonekaluna.

Suhteen alkuaikoina tilanne oli toinen. Hän oli romanttinen ja hyvin huomaavainen. Osoitti selkeästi haluavansa vain minut ja ilmoitti tahtovansa elää kanssani loppuikänsä. Mies näytti tykkäävän myös suuseksistä ja seksiä oli lähes päivittäin. Nykyään ei paljon suuseksiä tipu, perustelee sen siten, että häntä ei vaan kaikki jutut huvita.

Halujen kohtaamattomuuden hän vaan ohittaa siten, että jos häntä ei jokin asia huvita, niin sille ei voi mitään. Jos ei ole sillä tuulella? Eikös parisuhteessa ollut tarkoitus pitää molemmat osapuolet tyytyväisinä? Ymmärtäisin jos olisi kyse päivittäin mankumisesta, jos toinen on väsynyt. Muttakun muutama kerta viikossakin tekee tiukkaa. Ei minuakaan aina huvita kaikista eniten, mutta pystyn kyllä heittäytymään meininkiin mukaan, jollen sitten ole todella kipeä. 

Minusta tämmöinen "mun ei oo pakko jos mua ei huvita" ajattelu juuri ajaa parisuhteita konflikteihin. Haluttomalla osapuolellako on oikeus päättää, että koska toinen saa seksiä? Uskollinen pitää olla, mutta seksuaalista tyydytystä ja huomiota ei tipu? Sairasta. Pettää en missään nimessä haluaisi, mutta koen todella raivostuttavana toisen ihmisen rajoittamisen. Tottakai jokaisella on oikeus seksuaaliseen koskemattomuuteen niin halutessaan, mutta miten sitä totaalista haluttomuutta voi olla sellaisen ihmisen kanssa, jota on alkuun halunnut ihan hirveästi? En tajua. 

Välillä mies on syyttänyt väsymystä, raskautta, työkiireitä, luullut että on menkat, päätä särkee, kurkkuun sattuu, vauva nukkuu niin ei voi kudeskella toisessa päässä taloa, jne... Miksi tekosyyt, jos ei vaan sitten huvita? Mietin jossain kohtaa olisiko hänellä sutinaa selkäni takana, mutta sekään ei ilmeisesti ole syynä. 

Minusta tuntuu, että kun mies on nyt valloittanut minut, saanut itsenäisen ja menestyvän oloisen naisen ansaan ja on lapsikin, niin hän ajattelee nyt, että olen itsestään selvyys? Eihän se ferrarilla ajokaan muutaman vuoden kuluttua tunnu miltään? Onko tässä jostain sellaisesta kyse?

Olisin aika kokeilunhaluinen, mutta tätä menoa joudun vaan tyytymään tähän paskaan.

Yhdessä vaiheessa, kun olin antanut miehelle tilaa toivossa, että se auttaisi, enkä tehnyt aloitteita lainkaan, olimme kaksi kuukautta ilman seksiä!

Alan olla aika väsynyt tilanteeseen. En koe itseäni ihan hirveän haluttavaksi, kun toinen ei enää tuntuisi olevan kiinnostunut. Olen kuitenkin nuori ja ihan nätti, normaalivartaloinen nainen. En ole ikinä kokenut vastaavaa mieheltä. 

En halua elää loppuelämääni näin. 

Olen miettinyt parisuhdeterapiaa, se tuntuisi olevan ainoa ratkaisu tilanteeseen, kun emme löydä kompromissia itse... Miten te olette menetelleet vastaavassa tilanteessa?  

Kuinka suureksi ongelmaksi teillä on vastaava tilanne muodostunut? Oletteko saaneet asiaa korjattua?

Erota en haluaisi, rakastan miestäni ihan hirveän paljon enkä halua että perheemme hajoaa. 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuva teema tuntuu haluttomuuden suhteen olevan lapsen saanti. Moni mies haluaisi, että naisen kropassa ei tapahdu muutoksia raskauden jälkeen ja mediassa olevat kuvat fitness-naisista timmeine vatsoineen 1 kk synnytyksen jälkeen ruokkii tätä mielikuvaa.

Eli jos on pinnallisen miehen kumppanikseen valinnut, niin sitten pitää olla valmiuksia panostaa itsestään huolehtimiseen ja tarvittaessa kauneuskirurgiaan, jos ei muu auta. Niin se menee.

Jos otat jonkun plösön kaljupään, niin sitten taas saa lihoa itsekin rauhassa eikä ole selluliitista tai raskausarvista väliä.

Ei se sen hankalampaa ole. Vakka ja kansi periaate.

Vierailija
22/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa täälläkin. Hyvällä tuurilla kerran kuukaudessa saan. Se aiheuttaa mielipahaa joka sitten riitoina välillä nousee pintaan. Eroakin harkittiin jo mutta yritetään nyt. Tehtiin joskus aikaisemmin yhteinen sopimus että tiistaisin seksiä, se toimi jonkin aikaa, Mies lupasi että uusitaan sopimus. Nyt on menny viitisen tiistaita ilman mitään :( Enkä ole juuri lihonut. Mies kylläkin kymmeniä kiloja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy näin miehenä todeta, että olette te sitkeitä naisia. Kommenttienne mukaan olette pitäneet itsenne lähes samassa kunnossa kuin suhteenne alussa ja näytätte muutenkin hyvältä ja saatte huomiota muilta miehiltä. Kyllä mun logiikalla seksiä pitäisi nyt kerran viikossa olla tuossa tilanteessa. Varsinkin jos molemmat on kokeilunhaluisiakin.

Näin ainakin omassa suhteessa on ollut, vaikka yhdessä oltu yli 10 vuotta, eikä meistäkään ole kumpikaan lihonut tai merkittävästi muuttunut.

Vaatikaa enemmän miehiltänne ja laittakaa pientä ukaasia peliin, jos homma ei ala muuttumaan.

Vierailija
24/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimus seksistä ei mulla toimi, koska se koko juttu seksissä on mulle se, että koen miehen haluavan ja himoitsevan mua. En tarvitse mitään lämmittelyjä edes enkä orgasmia enkä mitään itselleni, kunhan mies vain haluaisi seksiä kanssani.

Edellinen seksikerta kuukausi sitten olikin juuri sellainen pikapano, jossa mies pani kylmiltään ja kesti 15 sek. Lasken sen siis täydeksi seksiksi nykyään, kun mies edes halusi mua 15 sek. Olimme kaksisteen lomamatkallakin juuri, mutta ei tuonut apua tähän asiaan.

En tiedä onko mitään tehtävissä sitten. Ehkä en täytä miehen ulkonäkövaatimuksia enää. Tosin menimme naimisiin vajaa vuosi sitten niin tuskin mitään järisyttävää muutosta minussa tapahtunut eikä ole lapsia. Seksi loppui miehen taholta vajaa puoli vuotta häiden jälkeen.

Olen jopa ehdottanut miehelle, että kumpikin saisi luvalla käydä kerran sängyssä vieraan kanssa, jos se toisi vaihtelua, mutta sekään ei käy, hän on mustasukkainen.

Kiitos asiallisista kommenteista ketjun miehille! Toivoisin niitä vielä lisää.

Vierailija
25/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota minuun yhteyttä niin hoidan kiiman pois vaikka joka päivä.

Vierailija
27/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on semmonen ongelma, että sama kumppani alkaa kyllästyttää.

Vierailija
28/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaa. Vähintäänkin terapeutti auttaa selvittämään, että haluaako toinen osapuoli olla enää parisuhteessa ja onko valmis tekemään töitäkin sen eteen. Ja voi olla, että ihan fyysisetkin asiat aiheuttavat haluttomuutta ja ne ovat korjattavissa elämäntavoilla tai lääkityksellä vaivasta riippuen.

Vierailija
29/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksiä on jossain vaiheessa suhdetta ollut mutta ei enää, tarkoittaa se 90% tapauksista että toinen on menettänyt mielenkiintonsa kumppania kohtaan romanttisesti ja seksuaalisesti (kulkevat yleensä käsi kädessä). Ei näitä asioista tarvitse mutkistaa. Tietenkin ne tekosyyt sille ettei seksiä ole tänäänkään voivat olla värikkäittä, mutta ei se muuta tilannetta: hän ei halua sinua enää. 

Loput 10% selittyy sairaudella, kiireellä/kroonisella stressillä, jotka voivat ilmetä fysikaalisista syistä johtuvalla impotenssilla tai seksihalujen olemattomuudella. Kortisolihormoni kroonisesti stressaantuneilla syö kaikki seksiajatukset aika tehokkaasti. 

Vierailija
30/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatimus seksistä ei mulla toimi, koska se koko juttu seksissä on mulle se, että koen miehen haluavan ja himoitsevan mua. En tarvitse mitään lämmittelyjä edes enkä orgasmia enkä mitään itselleni, kunhan mies vain haluaisi seksiä kanssani.

Edellinen seksikerta kuukausi sitten olikin juuri sellainen pikapano, jossa mies pani kylmiltään ja kesti 15 sek. Lasken sen siis täydeksi seksiksi nykyään, kun mies edes halusi mua 15 sek. Olimme kaksisteen lomamatkallakin juuri, mutta ei tuonut apua tähän asiaan.

En tiedä onko mitään tehtävissä sitten. Ehkä en täytä miehen ulkonäkövaatimuksia enää. Tosin menimme naimisiin vajaa vuosi sitten niin tuskin mitään järisyttävää muutosta minussa tapahtunut eikä ole lapsia. Seksi loppui miehen taholta vajaa puoli vuotta häiden jälkeen.

Olen jopa ehdottanut miehelle, että kumpikin saisi luvalla käydä kerran sängyssä vieraan kanssa, jos se toisi vaihtelua, mutta sekään ei käy, hän on mustasukkainen.

Kiitos asiallisista kommenteista ketjun miehille! Toivoisin niitä vielä lisää.

Vaatimus voi olla se, että koko suhde loppuu jos ne seksihalut ei muutu siitä 15 sekuntia  kerran kuussa. Onhan meitä erilaisia ihmisiä, ja joskus voi tulla kuukauden taukoja, mutta kyllä itse edelleen kymmenen vuoden jälkeenkin haluan naiseni kanssa seksiä. Joku voi vedota kyllästymiseen, mutta näkisin että se on enemmän asennekysymys pitää virettä yllä puolin ja toisin. Sitten kun se asenne on pidemmäksi aikaa menetetty, on ehkä syytä katsoa muita ehdokkaita.

Vierailija
31/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella kroppa löysistyy kun  vakiintuu. Jos puoliso on sitten pinnallisen kauneuden/komeuden perään, niin se oli sitten siinä.

Ei minuakaan läskimaha tai jenkkakahvat sytytä. Mieluummin uusi kumppani.

Kannattaa tehdä asia selväksi jo seurusteluvaiheessa!

Vierailija
32/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 iässä tulee tuota, ja liian vähän puhutaan siitä että se voi olla miesten vaihdevuodet, ja testosteronivajausta. Yhtä lailla naisten kannattaa olla hereillä jos halut vähenee, samasta syystä.

Parisuhdeterapeutti on hyvä idea. Sinne kannattaa mennä ennen kuin polte on liian kova erota tai etsiä seuraa.

Minäkään en usko että vika on sinussa. Miehellä voi olla myös: burnout, masennus, tai alkoholiongelma.

Vierailija
33/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi samoin. Lapsen tultua seksi loppui siihen paikkaan. Ei raskauskiloista ollut kyse, ne lähtivät jo parin kuukauden sisällä. Tottakai paikat olivat muuttuneet, sitä seksielämää olisi pitänyt opetella ja käynnistellä vähän uudelleen. Voitteko kuvitella, kaksi vuotta ilman seksiä? Jopa äitini sanoi minulle että terveen miehen pitäisi haluta vähän useammin...

Vierailija
34/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on muutenkin ihan narsistimainen ja onnistunut nitistämään ystäväni itsetunnon pihamaalla täydellisesti 6 vuotta jo.

:)

Vierailija
35/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös mies julisti ennen naimisiin menoa kuinka seksi on tärkein juttu suhteessa. Hän jopa sanoi, että ottaa eron, jos ei ole seksiä tarpeeksi usein! Ja kukapa se nyt onkaan se pihtaaja.... Mitä ihmettä on oikeasti tapahtunut?

Menin naimisiin joka päivä seksiä halunneen ja seksiä suhteen tärkeimpänä asiana pitävän miehen kanssa, hän nauroi sille, että joillain on seksiä vain kaksi kertaa viikossa. No meillä on nykyään kerran kuukaudessa. Voisiko joku mies tulla ketjuun selittämään tämän jutun, miksi mies lopettaa kokonaan seksin, jota on sanojensa mukaan pitänyt vieläpä hyvänä?

En pysty selittämään tuota, kun minustakin tuntuu oudolta. Ei mulla ole seksihalut kadonneet minnekään parisuhteessa, vaikka lapsiakin on tullut.

Vierailija
36/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on muutoin ihana suhde ja ihana perhe, mutta seksihalut eivät kohtaa. Itse voisin haluta seksiä vaikka päivittäin, mutta muutama kerta viikossakin riittäisi. Mieheni haluaa seksiä harvemmin, hänelle saattaisi riittää vaikka kertakin kuussa.Nykyään minä olen se, joka tekee aloitteet. Toisinaan saan pakit, yhdessä vaiheessa niitä tuli aika tiuhaan. Jos lykästää, niin akti on nopea, kestää ehkä alle minuutin siten, että juuri kun alan vasta rentoutua, mies on jo valmis. Normaalisti saan yhdynnässä orgasmin melko nopeasti, mutta en tietenkään voi saada, kun alkuun stressaan sitä saanko pakit ja jos en saa pakkeja, niin menee hetki, että pystyn taas heittäytymään tunnelmaan... Joten siis en yleensä ehdi saada enää nykyisin. Mies ei ole kiinnittänyt tähän mitään huomiota. Hän ei juurikaan huomioi minua enää seksuaalisesti tai edes läheisyydellä. Lämpimät halaukset ja rakastavat suukot ovat kadonneet. Minä olen parhaani mukaan yrittänyt huomioida silti häntä. Kertonut usein rakastavani, tehnyt ruokia joista hän tykkää, heittänyt pikku flirttiä, koittanut väkisin pitää sitä pilkettä silmäkulmassa. Olen niin turhautunut, etten meinaa enää jaksaa. Hän tuntuisi pitävän minua nykyisin huonekaluna.

Suhteen alkuaikoina tilanne oli toinen. Hän oli romanttinen ja hyvin huomaavainen. Osoitti selkeästi haluavansa vain minut ja ilmoitti tahtovansa elää kanssani loppuikänsä. Mies näytti tykkäävän myös suuseksistä ja seksiä oli lähes päivittäin. Nykyään ei paljon suuseksiä tipu, perustelee sen siten, että häntä ei vaan kaikki jutut huvita.

Halujen kohtaamattomuuden hän vaan ohittaa siten, että jos häntä ei jokin asia huvita, niin sille ei voi mitään. Jos ei ole sillä tuulella? Eikös parisuhteessa ollut tarkoitus pitää molemmat osapuolet tyytyväisinä? Ymmärtäisin jos olisi kyse päivittäin mankumisesta, jos toinen on väsynyt. Muttakun muutama kerta viikossakin tekee tiukkaa. Ei minuakaan aina huvita kaikista eniten, mutta pystyn kyllä heittäytymään meininkiin mukaan, jollen sitten ole todella kipeä. 

Minusta tämmöinen "mun ei oo pakko jos mua ei huvita" ajattelu juuri ajaa parisuhteita konflikteihin. Haluttomalla osapuolellako on oikeus päättää, että koska toinen saa seksiä? Uskollinen pitää olla, mutta seksuaalista tyydytystä ja huomiota ei tipu? Sairasta. Pettää en missään nimessä haluaisi, mutta koen todella raivostuttavana toisen ihmisen rajoittamisen. Tottakai jokaisella on oikeus seksuaaliseen koskemattomuuteen niin halutessaan, mutta miten sitä totaalista haluttomuutta voi olla sellaisen ihmisen kanssa, jota on alkuun halunnut ihan hirveästi? En tajua. 

Välillä mies on syyttänyt väsymystä, raskautta, työkiireitä, luullut että on menkat, päätä särkee, kurkkuun sattuu, vauva nukkuu niin ei voi kudeskella toisessa päässä taloa, jne... Miksi tekosyyt, jos ei vaan sitten huvita? Mietin jossain kohtaa olisiko hänellä sutinaa selkäni takana, mutta sekään ei ilmeisesti ole syynä. 

Minusta tuntuu, että kun mies on nyt valloittanut minut, saanut itsenäisen ja menestyvän oloisen naisen ansaan ja on lapsikin, niin hän ajattelee nyt, että olen itsestään selvyys? Eihän se ferrarilla ajokaan muutaman vuoden kuluttua tunnu miltään? Onko tässä jostain sellaisesta kyse?

Olisin aika kokeilunhaluinen, mutta tätä menoa joudun vaan tyytymään tähän paskaan.

Yhdessä vaiheessa, kun olin antanut miehelle tilaa toivossa, että se auttaisi, enkä tehnyt aloitteita lainkaan, olimme kaksi kuukautta ilman seksiä! Alan olla aika väsynyt tilanteeseen. En koe itseäni ihan hirveän haluttavaksi, kun toinen ei enää tuntuisi olevan kiinnostunut. Olen kuitenkin nuori ja ihan nätti, normaalivartaloinen nainen. En ole ikinä kokenut vastaavaa mieheltä. 

En halua elää loppuelämääni näin. 

Olen miettinyt parisuhdeterapiaa, se tuntuisi olevan ainoa ratkaisu tilanteeseen, kun emme löydä kompromissia itse... Miten te olette menetelleet vastaavassa tilanteessa?  

Kuinka suureksi ongelmaksi teillä on vastaava tilanne muodostunut? Oletteko saaneet asiaa korjattua?

Erota en haluaisi, rakastan miestäni ihan hirveän paljon enkä halua että perheemme hajoaa. 

Itselläni samanlainen tilanne paitsi että olen mies.

Kaikki muuten ihan hyvin mutta seksuaalisesti olemme kuin eri planeetalta

M39 aktiivinen ja n37 ei , naimisissa ja yhteisiä lapsia 2

Erota en halua mutta seksiä pitää pian ruveta saamaan vaikka sitten toiselta naiselta "ystävältä" tähän en haluaisi ryhtyä mutta on kai pakko.

Vierailija
37/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin tässä eräänä päivänä seksittömyydestä pihtaavan mieheni kanssa. Tämä kerran kuukaudessa seksiä jaksava mies (joka suhteen alussa paasasi ottavansa eron, jos ei ole tarpeeksi seksiä ja joka halusi ennen päivittäin), otti tänään asian puheeksi.

Mies vihjasi, että meillä voisi olla seksiä pitkästä aikaa. Hän on ostanut mulle peruukin ja tekoripset sitä varten ja ovat tulleet postissa. Pitäisikö olla onnellinen, että saan ehkä panon lähipäivinä, vai masentunut siitä, mitä naamiaisasuja siihen nykyään vaaditaan taholtani?

Vierailija
38/58 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuin tässä eräänä päivänä seksittömyydestä pihtaavan mieheni kanssa. Tämä kerran kuukaudessa seksiä jaksava mies (joka suhteen alussa paasasi ottavansa eron, jos ei ole tarpeeksi seksiä ja joka halusi ennen päivittäin), otti tänään asian puheeksi.

Mies vihjasi, että meillä voisi olla seksiä pitkästä aikaa. Hän on ostanut mulle peruukin ja tekoripset sitä varten ja ovat tulleet postissa. Pitäisikö olla onnellinen, että saan ehkä panon lähipäivinä, vai masentunut siitä, mitä naamiaisasuja siihen nykyään vaaditaan taholtani?

Säilytä ainakin itsekunnioituksesi. Itse en alkaisi tuollaiseen.

Vierailija
39/58 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tilanne parantunut eli oletteko löytäneet jonkinlaista muuta ratkaisua kuin ero (tai pettäminen)?

Vierailija
40/58 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin lahnamiehestä. Ja löysin tilalle todellisen helmen ja tajusin miten onnetonta räpellystä edellisen kanssa olikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän